Autor |
Wiadomość |
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2014-01-12, 19:44 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Skrzynia Tiptronik + F1 szarpie
|
|
|
Dzisiaj odpalam moje audi i już przy zmianie na D poczułem dziwnie mocniejsze szarpniecie.
W trakcie jazdy samochód szarpie.
Ma to miejsce na każdym biegu do ok 2000 obr. i lekkim przyspieszaniu.
Mało tego. Jadę np. na 4 biegu ( nie ma znaczenia czy D czy TIP) obroty ok 1400, dodaje lekko gazu i słyszę takie tttrrrrr zaczyna drgać samochód i szarpać. Po przekroczeniu 2000 obr. działa normalnie.
Przegoniłem trochę na S-porcie i po rozgrzaniu trochę lepiej ale dalej są wibracje i ten dźwięk trrrryyt.
Auto oryg 150 tys. ( bez teorii spiskowych bo na 100% tyle ma).
Olej wymieniany statycznie (6l.) ok 8 tys km. temu z filtrem zgodnie z wszystkimi zasadami.
Polecicie kogoś na śląsku co z tym fantem robić teraz? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
ralf
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: pawel
Jeżdzę: d3
Wiek: 43 Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 119 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 2014-01-12, 21:23 Re: Skrzynia Tiptronik + F1 szarpie
|
|
|
Markus napisał/a: | Dzisiaj odpalam moje audi i juz przy zmianie na D poczułem dziwnie mocniejsze szarpniecie.
W trakcie jazdy samochód szarpie.
Ma to miejsce na kazdym biegu do ok 2000 obr. i lekkim przyspieszaniu.
Mało tego. Jade np. na 4 biegu ( nie ma znaczenia czy D czy TIP) obroty ok 1400, dodaje lekko gazu i słysze takie tttrrrrr zaczyna drgac samochód i szarpac. Po przekroczeniu 2000 obr. działa normalnie.
Przegoniłem troche na S-porcie i po rozgrzaniu troche lepiej ale dalej sa wibracje i ten dziwiek:/ trrrryyt.
Auto oryg 150 tys. ( bez teori spiskowych bo na 100% tyle ma).
Olej wymieniany statycznie (6l.) ok 8 tys km. temu z filtrem zgodnie z wszystkimi zasadami.
Polecicie kogos na slasku co z tym fantem robic teraz? |
Konweneter |
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2014-01-12, 21:44
|
|
|
Ale przy wyższych obrotach biegi zmienia dobrze. Można dokręcić do 6 tys i jest OK.
No i ten dźwięk.
Przy małych obrotach dodam gazu i przez 1-2 sek takie trrryyyyt no i wibracje spore. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-12, 21:54
|
|
|
Jeżeli na postoju przy włączonym biegu D tez słyszysz takie stukanie tyk.tyk.tyk.tyk no to konwerter pada. A poza tym to jak na 150kkm przebiegu to trochę szybko się skrzynia zajechała |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2014-01-12, 22:20
|
|
|
No też mi to na konwerter wygląda.
Żeby go wymienić to nie trzeba skrzyni rozkręcać? |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-12, 22:29
|
|
|
nie |
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2014-01-12, 22:30
|
|
|
Możecie polecić jakiego dobrego fachowca od skrzyń w Ślaskim? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-12, 23:18
|
|
|
Jak to? Konwerter jest to chyba sprzęgło hydrokinetyczne które znajduje się między silnikiem a skrzynia. Nie wiem może się mylę ale patrząc na moje auto to żeby zrzucić konwerter trzeba skrzynie odkręcać. Właściwie to ją zrzucić na dół. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2014-01-12, 23:41
|
|
|
Odkręcić tak ,ale rozkręcić nie. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2014-01-13, 13:35
|
|
|
Dzwoniłem. Sama wymiana konwertera na regenerowany to 3600zł:/ 6 m-y gwarancji czyli nic.
Dziwne bo same konwertery regenerowane po 800zł chodza.
Zastanawiam sie na kupnem innej całej skrzyni i tylko wymiana.
Dzisiaj podłaczony do Was-a i zadnych błedów skrzyni. Pokazuje błedy poduchy pod silnikiem ale to chyba nie ma zwiazku.
Co ciekawe moj model skrzyni nie ma zadnej adaptacji wartości wyuczonych.
Sam nie wiem co teraz robić. <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-13, 13:40
|
|
|
Markus napisał/a: | Sam nie wiem co teraz robić. <niewiem> |
Pozostaje naprawiać.... no chyba, że nie chcesz nim już jeździć. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-13, 13:43
|
|
|
Na slasku nie ma lepszego warsztatu |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|