Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Zawieszenie skrzypi jak jest zimno  
Autor Wiadomość
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-01-16, 09:25   

Korton, to pewnie masz też zerwane tuleje górny wahaczy :) poświeć latarką w jakim są stanie, u mnie też po założeniu na drążek na chwile pomogło, ale dalej skrzypi, w przyszłym tyg bądź w sobotę zabieram się za wymianę, ciekawe jak pójdą śruby górne :D
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-16, 10:28   

Lukas134 napisał/a:
Korton, to pewnie masz też zerwane tuleje górny wahaczy :) poświeć latarką w jakim są stanie, u mnie też po założeniu na drążek na chwile pomogło, ale dalej skrzypi, w przyszłym tyg bądź w sobotę zabieram się za wymianę, ciekawe jak pójdą śruby górne :D


No dobra, ale dlaczego po wymianie tulej na stabie nic nie skrzypialo przez pewien czas? Pozniej powolutku czasem cos leciutko zaskrzypialo, teraz juz za kazdym razem np na progu zwalniajacym?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-01-16, 21:26   

odpowiedzialna może być też różnica temperatur. W okresie kiedy pojawia się zima, mróz eliminuje najsłabsze ogniwo.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-01-20, 09:39   

Pytanie do tych co zmieniali tuleje (górne wahacze) czy wymiana (akurat ja chce wymienić całe wahacze bez zabawy w wybijanie tulei) wymaga "opuszczenia" znaczy demontaży miechów(znaczy amorów)??
jeśli tak to robota jak cholera ... ;(
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1795
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-01-20, 09:43   

Nie trzeba nic z amorkami robić , powodzenia z wyjmowaniem śruby która trzyma sworznie . http://www.a8team.pl/d3-0...czy-vt11147.htm
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-01-20, 12:56   

Macie może dostęp do procedur audi .. krok po kroku... z etosa???
 
 
macisz12 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013
Posty: 185
Skąd: Łask
Wysłany: 2014-01-20, 14:14   

No ale przecież gdyby nie te cholerne śruby to wymiana jest banalnie prosta. Poza tą śrubą masz do odkręcenia jeszcze po jednej na wahacz która siedzi w tulei metalowo gumowej. Żeby wyciągnąć jedną z tych śruby, nie pamiętam już która to była, musiałem poluzować górne mocowanie amora. No i nadkole trochę przeszkadza więc trzeba je zdemontować. Przed demontażem, jeszcze jak auto stoi na kołach, warto zmierzyć sobie położenie wahaczy względem błotnika, żeby skręcić potem całość na odpowiedniej wysokości, lub skręcić już na kołach ale wtedy ciężko z dojściem do śrub.
 
 
5-stars 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 28
Skąd: przytkowice
Wysłany: 2014-01-20, 21:06   

mnie też to skrzypienie prześladuje a marcu wymieniałem praktycznie wszystko z przodu... muszę się jakoś zebrać i do mechaniora podskoczyć , planuje w sumie na przyszły tydzień więc dam znać jak przebiegł cały proces i jakie były koszta
_________________
chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA
 
 
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2014-01-21, 17:58   

Ja tez jak tu już wcześniej pisałem w lutym ubiegłego roku wymieniłem prawie cały przód oprócz amorów i sprężyn,a i tak cos ostatnio skrzypnęło parę razy.
Wymieniałem bo skrzypiało nie było innych objawów,nie wiem co tam jeszcze siedzi.
_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-02-10, 12:28   

Ja w sobotę wymieniłem tuleje górnych wahaczy strona lewa i jak narazie cisza i skrzypienie ustało :) powiem tyle, że tuleje były zerwane i się przesuwały aż obudowę tulei(nie wahacz tylko 1mm obwódkę gumy) piłowało. Wahacze oryginalne jeszcze, 10 lat mają i nadal sztywne, śruba stała porządnie, ale poszła bez grzania i większego walenia młotem :) młotka używałem nie powiem, ale już jak śruba się ruszała :D Bez ściągacza bym tego nie próbował :) Za tydzień druga strona prawa :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
5-stars 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 28
Skąd: przytkowice
Wysłany: 2014-02-11, 11:53   

ja musiałem wymienić u siebie jeden wahacz z przodu i jakieś gumy z tyłu - skrzypienie ustało - łączny koszt 400 zł
_________________
chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-02-11, 12:25   

No u mnie narazie z jednej strony zrobiłem to koszt 46zł chyba 2 tulejki :) w tą sobotę pora na kolejną część :) zrobię zdjęcie starej tulejki to pokaże jak była mocno zerwana :) ale jak narazie od soboty żadnego skrzypienia nie usłyszałem :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
RafiPl 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 122
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2014-02-11, 22:57   

U mnie też lekko skrzypi tylko na zimnym silniku (wiem dziwne) ale wydaje mi się że ten odgłos jest z podszybia <niewiem> może tak przenosi odgłos... za jakiś czas muszę się tym zająć bo jest to lekko mówiąc irytujące :D
_________________
..::LONGEEEEER::..
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-02-12, 09:11   

RafiPl, u mnie tez wlasnie wydawalo sie jakby z podszybia to bylo :-) narazie jedna strona tylko zrobiona i juz ciszaaaa :-) w sobote druga strone robie :-) w sumie 4 tulejki trw po 24zl chyba :-) bo najpierw zmienilem gumki drazka stabilizatora, ale malo pomoglo :-)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-02-12, 13:00   

Jestem 4 dni po wymianie wahaczy góra (2 na każdą stronę) .. założyłem oryginały znaczy producenta który produkuje dla Audi...

do dziś absolutna cisza... :D ale trzeszczało nawet po nagrzaniu auta (w końcowej fazie)

więc przynajmniej u mnie ZADZIAŁAŁO.. ponadto autko zupełnie inaczej się prowadzi na zakrętach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.