Autor |
Wiadomość |
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-01-16, 09:25
|
|
|
Korton, to pewnie masz też zerwane tuleje górny wahaczy poświeć latarką w jakim są stanie, u mnie też po założeniu na drążek na chwile pomogło, ale dalej skrzypi, w przyszłym tyg bądź w sobotę zabieram się za wymianę, ciekawe jak pójdą śruby górne |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-16, 10:28
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | Korton, to pewnie masz też zerwane tuleje górny wahaczy poświeć latarką w jakim są stanie, u mnie też po założeniu na drążek na chwile pomogło, ale dalej skrzypi, w przyszłym tyg bądź w sobotę zabieram się za wymianę, ciekawe jak pójdą śruby górne |
No dobra, ale dlaczego po wymianie tulej na stabie nic nie skrzypialo przez pewien czas? Pozniej powolutku czasem cos leciutko zaskrzypialo, teraz juz za kazdym razem np na progu zwalniajacym? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-16, 21:26
|
|
|
odpowiedzialna może być też różnica temperatur. W okresie kiedy pojawia się zima, mróz eliminuje najsłabsze ogniwo. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-01-20, 09:39
|
|
|
Pytanie do tych co zmieniali tuleje (górne wahacze) czy wymiana (akurat ja chce wymienić całe wahacze bez zabawy w wybijanie tulei) wymaga "opuszczenia" znaczy demontaży miechów(znaczy amorów)??
jeśli tak to robota jak cholera ... ;( |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-01-20, 09:43
|
|
|
Nie trzeba nic z amorkami robić , powodzenia z wyjmowaniem śruby która trzyma sworznie . http://www.a8team.pl/d3-0...czy-vt11147.htm |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-01-20, 12:56
|
|
|
Macie może dostęp do procedur audi .. krok po kroku... z etosa??? |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-01-20, 14:14
|
|
|
No ale przecież gdyby nie te cholerne śruby to wymiana jest banalnie prosta. Poza tą śrubą masz do odkręcenia jeszcze po jednej na wahacz która siedzi w tulei metalowo gumowej. Żeby wyciągnąć jedną z tych śruby, nie pamiętam już która to była, musiałem poluzować górne mocowanie amora. No i nadkole trochę przeszkadza więc trzeba je zdemontować. Przed demontażem, jeszcze jak auto stoi na kołach, warto zmierzyć sobie położenie wahaczy względem błotnika, żeby skręcić potem całość na odpowiedniej wysokości, lub skręcić już na kołach ale wtedy ciężko z dojściem do śrub. |
|
|
|
|
5-stars
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: przytkowice
|
Wysłany: 2014-01-20, 21:06
|
|
|
mnie też to skrzypienie prześladuje a marcu wymieniałem praktycznie wszystko z przodu... muszę się jakoś zebrać i do mechaniora podskoczyć , planuje w sumie na przyszły tydzień więc dam znać jak przebiegł cały proces i jakie były koszta |
_________________ chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA |
|
|
|
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2014-01-21, 17:58
|
|
|
Ja tez jak tu już wcześniej pisałem w lutym ubiegłego roku wymieniłem prawie cały przód oprócz amorów i sprężyn,a i tak cos ostatnio skrzypnęło parę razy.
Wymieniałem bo skrzypiało nie było innych objawów,nie wiem co tam jeszcze siedzi. |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-02-10, 12:28
|
|
|
Ja w sobotę wymieniłem tuleje górnych wahaczy strona lewa i jak narazie cisza i skrzypienie ustało powiem tyle, że tuleje były zerwane i się przesuwały aż obudowę tulei(nie wahacz tylko 1mm obwódkę gumy) piłowało. Wahacze oryginalne jeszcze, 10 lat mają i nadal sztywne, śruba stała porządnie, ale poszła bez grzania i większego walenia młotem młotka używałem nie powiem, ale już jak śruba się ruszała Bez ściągacza bym tego nie próbował Za tydzień druga strona prawa |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
5-stars
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: Bmw 650i
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 28 Skąd: przytkowice
|
Wysłany: 2014-02-11, 11:53
|
|
|
ja musiałem wymienić u siebie jeden wahacz z przodu i jakieś gumy z tyłu - skrzypienie ustało - łączny koszt 400 zł |
_________________ chętnie pomogę przy demaskowaniu nieuczciwych sprzedawców aut z USA |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-02-11, 12:25
|
|
|
No u mnie narazie z jednej strony zrobiłem to koszt 46zł chyba 2 tulejki w tą sobotę pora na kolejną część zrobię zdjęcie starej tulejki to pokaże jak była mocno zerwana ale jak narazie od soboty żadnego skrzypienia nie usłyszałem |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
RafiPl
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipT
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: D3 L
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 122 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2014-02-11, 22:57
|
|
|
U mnie też lekko skrzypi tylko na zimnym silniku (wiem dziwne) ale wydaje mi się że ten odgłos jest z podszybia <niewiem> może tak przenosi odgłos... za jakiś czas muszę się tym zająć bo jest to lekko mówiąc irytujące |
_________________ ..::LONGEEEEER::..
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-02-12, 09:11
|
|
|
RafiPl, u mnie tez wlasnie wydawalo sie jakby z podszybia to bylo :-) narazie jedna strona tylko zrobiona i juz ciszaaaa :-) w sobote druga strone robie :-) w sumie 4 tulejki trw po 24zl chyba :-) bo najpierw zmienilem gumki drazka stabilizatora, ale malo pomoglo :-) |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-02-12, 13:00
|
|
|
Jestem 4 dni po wymianie wahaczy góra (2 na każdą stronę) .. założyłem oryginały znaczy producenta który produkuje dla Audi...
do dziś absolutna cisza... ale trzeszczało nawet po nagrzaniu auta (w końcowej fazie)
więc przynajmniej u mnie ZADZIAŁAŁO.. ponadto autko zupełnie inaczej się prowadzi na zakrętach. |
|
|
|
|
|