Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Zawieszenie skrzypi jak jest zimno  
Autor Wiadomość
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-06-15, 10:59   

Zlać ją ile się da penetratorem i odkręć trochę nakrętkę , pojeździj tak jeden dzień . Ja tak robię i jeszcze nigdy nie miałem problemu z wyjęciem .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-15, 12:16   

Dzięki serdeczne. Teraz wiem konkretnie. Właśnie o to chodziło, aby dłubiąc przy aucie co jakiś czas ją zwilżyć jakimś środkiem. Byłem tydzień temu na badaniach technicznych i posprawdzano mi tam dokładnie wszystkie wahacze i zawieszenia - jest ok. Wiem jednak z doświadczenia i stanu polskich dróg, że kiedyś przyjdzie czas na ich wymianę, a wolałbym uniknąć grzania palnikami i takich tam zabaw. Lepiej wcześniej się przygotować. Jeszcze raz dzięki.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-06-15, 15:07   

Ja robię jeszcze inaczej. Zanurzam tą część zwrotnicy razem ze wspomnianą, nieszczęsną śrubą we wiadrze ze starym olejem silnikowym. Na drugi dzień idzie jak po maśle. Niestety mój sposób wymaga wymontowania zwrotnicy i dzień jesteś uziemiony. W Anglii to stosuję, bo tutaj jak się coś wymienia to leci odrazu cały nowy set wahaczy. Dobrze jak klient dzień wcześniej przyprowadza auto, to mam czas na rozebranie wszystkiego. <tjaa>
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-06-18, 21:59   

Simone331 napisał/a:
Ja robię jeszcze inaczej. Zanurzam tą część zwrotnicy razem ze wspomnianą, nieszczęsną śrubą we wiadrze ze starym olejem silnikowym. Na drugi dzień idzie jak po maśle. Niestety mój sposób wymaga wymontowania zwrotnicy i dzień jesteś uziemiony. W Anglii to stosuję, bo tutaj jak się coś wymienia to leci odrazu cały nowy set wahaczy. Dobrze jak klient dzień wcześniej przyprowadza auto, to mam czas na rozebranie wszystkiego. <tjaa>

To też niegłupie. Przynajmniej odpada zabawa z palnikiem, bo przy A8 to już trochę rzeźba.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-18, 22:23   

Simone331 napisał/a:
bo tutaj jak się coś wymienia to leci odrazu cały nowy set wahaczy.


No ale jaki sens skoro podgrzanie i młotek dadzą rade niemal od razu?
Ja zawsze nieszczęsną śrubę jesli już sie usra to grzeje jesli wahacze do wymiany to już tym bardziej.
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-10-25, 20:52   gumy stabilizatora

Witam,
czy ktoś naprawiał stabilizator na tych gumach?
guma stabilizatora
Producent napisał że pasują również do A8 D3
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-10-25, 21:00   

Lepsze by były z wiekszą średnica np. 29mm - drazek w D3 ma 30mm
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
wafelo 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 120
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-10-25, 21:05   gumy stabilizatora

Dzięki.
w itercarsie znalazłem identyczną ma też 27mm
http://e-katalog.intercar...bilizatora.html
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-12-01, 09:26   

Temat widze wraca jak bumerang jak sie zimo zrobi
u mnie -myślałem ze po wymianie po obu stronach całych wahaczy i wszystkiego co tam było wskazane w tresci tego posta bedzie ok .. nie jest... wystaraczy że droga klejona z dołeczkami i przy "bujaniu": rzrz rzrz , poprzedniej zimy temat znikał po nagrzaniu .. teraz jedynie sie ogranicza - przy większych bujaniach mimo temperatury odpowiedniej samochodu dalej rzępoli

w tym tygodniu zamierzam wymienić gumki na drążku (szukam własnie 29 średnica wewnętrzna)

PYTANIE
co jeszcze warto sprawdzić te tej materii- było co pisane ale bardzo skromnie odnośnie amortyzatorów i dokładnie górnego montażu. czy jest to element który warto zweryfikowac ? jeśli tak co do dokładnie i jak ?

jakieś inne punkty rzępolące na zimnym?

oczywiście jak ciepło cisza absolutna

nagranie z dziś z rana plus śpiący policjant
https://vimeo.com/113271061

pozdrawiam
 
 
Kaktus 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-12-04, 21:44   

u mnie chwilę po odpaleniu rzy, rzy, później robi się ok
 
 
wojt1802 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: A8
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 43
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: gdansk
Wysłany: 2014-12-07, 20:27   

Mi skrzypi jak skrecam i wali jak przelatuje przez tory,jutro wjezdzam na podnośnik i będzie próba regulowania przekładni,dam znać jaki efekt.
 
 
wojt1802 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: A8
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 43
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: gdansk
Wysłany: 2014-12-08, 19:20   

podniosłem dziś autko i jest nakrętka regulacyjna,klucz 18,fakt-mało miejsca, ale można śmiało dokręcić przekładając klucz. Dokręciłem 3/4 obrotu i ciut za mocno i troszkę popuściłem bo kiera nie wracała. Efekt akustyczny znacznie mniejszy ale chyba za późno to zrobiłem bo raczej nie wyeliminuje całkiem pukania. Dwa lata temu poprzedni właściciel wymieniał przekładnie w serwisie audi i pewnie nie była wyregulowana, raczej tak szybko nie padnie orginalna cześć. Latem czeka mnie wyciąganie i wymiana na nowa.
Także dokręcenie daje dużo jak nie jest za późno.
 
 
Endrju_b 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 80
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2014-12-16, 09:38   

Panowie jak pisałem wcześniej u mnie skrzypiało na zimnym tylko (zima 2013) i teraz praktycznie już cały czas (na zimnym bardziej a na ciepłym troszkę mniej) wymiana gumek na drążku stabilizującym 2 tygodnie temu rozwiązała problem całkowicie

Co zrobiłem
Kupiłem dwie gumeczki leferedr.. cos tam z średnicą 29 wewnętrzną
wywaliłem stare które już nie trzymał sią drążka a jedynie blaszek
wyciąłem z blaszek resztki starych i ładnie to wyczyściłem (na drążku też usunąłem resztki gumy)

oryginały od tych zamiennych (od A6) różnią się tym że orginalne mają kwadratowy odlew gumy który włazi w karoserię te z A6 mają pogrubienie ale innego kształtu)

Gumki zamontowałem rozcięciem w kierunku do karoserii(do góry).. przejechałem 2 tygodnie (jakies 1000 km ) i jest absolutna cisza
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-16, 21:04   

Endrju_b napisał/a:
(...)Co zrobiłem Kupiłem dwie gumeczki leferedr.. cos tam z średnicą 29 wewnętrzną wywaliłem stare które już nie trzymał sią drążka a jedynie blaszek
wyciąłem z blaszek resztki starych i ładnie to wyczyściłem (na drążku też usunąłem resztki gumy) oryginały od tych zamiennych (od A6) różnią się tym że orginalne mają kwadratowy odlew gumy który włazi w karoserię te z A6 mają pogrubienie ale innego kształtu) Gumki zamontowałem rozcięciem w kierunku do karoserii(do góry).. przejechałem 2 tygodnie (jakies 1000 km ) i jest absolutna cisza

Aj Endriu, przydałyby się jakieś fotki.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-16, 22:23   

Endrju_b napisał/a:
Panowie jak pisałem wcześniej u mnie skrzypiało na zimnym tylko (zima 2013) i teraz praktycznie już cały czas (na zimnym bardziej a na ciepłym troszkę mniej) wymiana gumek na drążku stabilizującym 2 tygodnie temu rozwiązała problem całkowicie


Poczekaj 2-3 miesiace i sie zacznie od nowa, tak przynajmniej u mnie bylo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.