Autor |
Wiadomość |
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-06-15, 09:59
|
|
|
Zlać ją ile się da penetratorem i odkręć trochę nakrętkę , pojeździj tak jeden dzień . Ja tak robię i jeszcze nigdy nie miałem problemu z wyjęciem . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-06-15, 11:16
|
|
|
Dzięki serdeczne. Teraz wiem konkretnie. Właśnie o to chodziło, aby dłubiąc przy aucie co jakiś czas ją zwilżyć jakimś środkiem. Byłem tydzień temu na badaniach technicznych i posprawdzano mi tam dokładnie wszystkie wahacze i zawieszenia - jest ok. Wiem jednak z doświadczenia i stanu polskich dróg, że kiedyś przyjdzie czas na ich wymianę, a wolałbym uniknąć grzania palnikami i takich tam zabaw. Lepiej wcześniej się przygotować. Jeszcze raz dzięki. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2014-06-15, 14:07
|
|
|
Ja robię jeszcze inaczej. Zanurzam tą część zwrotnicy razem ze wspomnianą, nieszczęsną śrubą we wiadrze ze starym olejem silnikowym. Na drugi dzień idzie jak po maśle. Niestety mój sposób wymaga wymontowania zwrotnicy i dzień jesteś uziemiony. W Anglii to stosuję, bo tutaj jak się coś wymienia to leci odrazu cały nowy set wahaczy. Dobrze jak klient dzień wcześniej przyprowadza auto, to mam czas na rozebranie wszystkiego. <tjaa> |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-06-18, 20:59
|
|
|
Simone331 napisał/a: | Ja robię jeszcze inaczej. Zanurzam tą część zwrotnicy razem ze wspomnianą, nieszczęsną śrubą we wiadrze ze starym olejem silnikowym. Na drugi dzień idzie jak po maśle. Niestety mój sposób wymaga wymontowania zwrotnicy i dzień jesteś uziemiony. W Anglii to stosuję, bo tutaj jak się coś wymienia to leci odrazu cały nowy set wahaczy. Dobrze jak klient dzień wcześniej przyprowadza auto, to mam czas na rozebranie wszystkiego. <tjaa> |
To też niegłupie. Przynajmniej odpada zabawa z palnikiem, bo przy A8 to już trochę rzeźba. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-18, 21:23
|
|
|
Simone331 napisał/a: | bo tutaj jak się coś wymienia to leci odrazu cały nowy set wahaczy. |
No ale jaki sens skoro podgrzanie i młotek dadzą rade niemal od razu?
Ja zawsze nieszczęsną śrubę jesli już sie usra to grzeje jesli wahacze do wymiany to już tym bardziej. |
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2014-10-25, 19:52 gumy stabilizatora
|
|
|
Witam,
czy ktoś naprawiał stabilizator na tych gumach?
guma stabilizatora
Producent napisał że pasują również do A8 D3 |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-12-01, 09:26
|
|
|
Temat widze wraca jak bumerang jak sie zimo zrobi
u mnie -myślałem ze po wymianie po obu stronach całych wahaczy i wszystkiego co tam było wskazane w tresci tego posta bedzie ok .. nie jest... wystaraczy że droga klejona z dołeczkami i przy "bujaniu": rzrz rzrz , poprzedniej zimy temat znikał po nagrzaniu .. teraz jedynie sie ogranicza - przy większych bujaniach mimo temperatury odpowiedniej samochodu dalej rzępoli
w tym tygodniu zamierzam wymienić gumki na drążku (szukam własnie 29 średnica wewnętrzna)
PYTANIE
co jeszcze warto sprawdzić te tej materii- było co pisane ale bardzo skromnie odnośnie amortyzatorów i dokładnie górnego montażu. czy jest to element który warto zweryfikowac ? jeśli tak co do dokładnie i jak ?
jakieś inne punkty rzępolące na zimnym?
oczywiście jak ciepło cisza absolutna
nagranie z dziś z rana plus śpiący policjant
https://vimeo.com/113271061
pozdrawiam |
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-12-04, 21:44
|
|
|
u mnie chwilę po odpaleniu rzy, rzy, później robi się ok |
|
|
|
|
|
|
|
wojt1802
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: A8
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 43 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 2014-12-07, 20:27
|
|
|
Mi skrzypi jak skrecam i wali jak przelatuje przez tory,jutro wjezdzam na podnośnik i będzie próba regulowania przekładni,dam znać jaki efekt. |
|
|
|
|
wojt1802
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: A8
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 43 Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 8 Skąd: gdansk
|
Wysłany: 2014-12-08, 19:20
|
|
|
podniosłem dziś autko i jest nakrętka regulacyjna,klucz 18,fakt-mało miejsca, ale można śmiało dokręcić przekładając klucz. Dokręciłem 3/4 obrotu i ciut za mocno i troszkę popuściłem bo kiera nie wracała. Efekt akustyczny znacznie mniejszy ale chyba za późno to zrobiłem bo raczej nie wyeliminuje całkiem pukania. Dwa lata temu poprzedni właściciel wymieniał przekładnie w serwisie audi i pewnie nie była wyregulowana, raczej tak szybko nie padnie orginalna cześć. Latem czeka mnie wyciąganie i wymiana na nowa.
Także dokręcenie daje dużo jak nie jest za późno. |
|
|
|
|
|
|
|
Endrju_b
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Endrju
Jeżdzę: Audi A8 D3 2006 3.0 tdi Q
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2014-12-16, 09:38
|
|
|
Panowie jak pisałem wcześniej u mnie skrzypiało na zimnym tylko (zima 2013) i teraz praktycznie już cały czas (na zimnym bardziej a na ciepłym troszkę mniej) wymiana gumek na drążku stabilizującym 2 tygodnie temu rozwiązała problem całkowicie
Co zrobiłem
Kupiłem dwie gumeczki leferedr.. cos tam z średnicą 29 wewnętrzną
wywaliłem stare które już nie trzymał sią drążka a jedynie blaszek
wyciąłem z blaszek resztki starych i ładnie to wyczyściłem (na drążku też usunąłem resztki gumy)
oryginały od tych zamiennych (od A6) różnią się tym że orginalne mają kwadratowy odlew gumy który włazi w karoserię te z A6 mają pogrubienie ale innego kształtu)
Gumki zamontowałem rozcięciem w kierunku do karoserii(do góry).. przejechałem 2 tygodnie (jakies 1000 km ) i jest absolutna cisza |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-12-16, 21:04
|
|
|
Endrju_b napisał/a: | (...)Co zrobiłem Kupiłem dwie gumeczki leferedr.. cos tam z średnicą 29 wewnętrzną wywaliłem stare które już nie trzymał sią drążka a jedynie blaszek
wyciąłem z blaszek resztki starych i ładnie to wyczyściłem (na drążku też usunąłem resztki gumy) oryginały od tych zamiennych (od A6) różnią się tym że orginalne mają kwadratowy odlew gumy który włazi w karoserię te z A6 mają pogrubienie ale innego kształtu) Gumki zamontowałem rozcięciem w kierunku do karoserii(do góry).. przejechałem 2 tygodnie (jakies 1000 km ) i jest absolutna cisza |
Aj Endriu, przydałyby się jakieś fotki. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-12-16, 22:23
|
|
|
Endrju_b napisał/a: | Panowie jak pisałem wcześniej u mnie skrzypiało na zimnym tylko (zima 2013) i teraz praktycznie już cały czas (na zimnym bardziej a na ciepłym troszkę mniej) wymiana gumek na drążku stabilizującym 2 tygodnie temu rozwiązała problem całkowicie |
Poczekaj 2-3 miesiace i sie zacznie od nowa, tak przynajmniej u mnie bylo. |
|
|
|
|
|