Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Rozjechane banki po kompleksowej wymianie  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-09-19, 17:20   

Dużo cennych informacji podaliście - dziękuję
A w moim autku dziś zostało sprawdzone i rozrząd ponoć inaczej nie chce być..
(warsztat nadal twierdzi że to o włos mi chodzi i nie powinienem się czepiać..)
Możecie podejrzeć ile faktycznie pokazuje w Waszych autach - może rzeczywiście jest podobnie ??
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-09-19, 17:48   

W moim poprzednim S8 D2 Lift -1 : 0 , takie ustawienie jest jak najbardziej możliwe do zrobienia
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-09-19, 18:47   

michalwruszak napisał/a:
W moim poprzednim S8 D2 Lift -1 : 0 , takie ustawienie jest jak najbardziej możliwe do zrobienia


idealnie

a w moim dla lepszej wizualizacji taki obraz ile to jest 13 stopni
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-09-19, 19:00   

colln napisał/a:
Możecie podejrzeć ile faktycznie pokazuje w Waszych autach - może rzeczywiście jest podobnie ??

Dopiero co poprawiałem taki rozrząd w D3.

foto nr 1 - jak auto do mnie przyjechało
foto nr 2 - po mojej poprawce

.

Rozrząd rozpiąłem i ustawiłem zgodnie ze sztuką na blokadach.
Bez żadnego cudowania z przekręcaniem wałków żeby tylko trafić w 0.
Ustawiałem tylko raz, bez poprawiania i taki wynik od pierwszego strzała.
Takich aut robiłem dziesiątki i jak dla mnie jest to klasyczny przykład gdzie poprzedni mechanik nie miał pojęcia co robi.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-19, 19:29   

Ponoć to nie jest w stopniach kolego colln ale ręki nie daję uciąć tak ktoś się zarzekał na forum audiworld że to wcale nie jest rozjazd w stopniach. A żadnego oficjalnego info nie udało mi się znaleźć.

Druga sprawa to trzeba wziąć pod uwagę niedokładność wykonania części jak np blaszka na czujniku halla ma minimalny luz, czujnik przykręcany na śruby również ma na nich luz, blaszka w jedną czujnik w drugą i już jest rozjazd, jak robiłem rozrząd u siebie ostatnio to się temu przyglądałem dokładnie (daję zdjęcie) kolejna sprawa to blaszka wciskana na wałek w którą potem wchodzi płaskownik blokada też jest na wcisk i też może mieć luz i będzie rozjazd. Sama blokada może być też źle wykonana.

No ale ogólnie to ci powiem że na pewno masz rozrząd do poprawy, nie wierzę im że robili na blokadach niech ci je pokażą jak tacy mądrzy. Te blokady pasują tylko do 3.7 i 4.2

A co do wartości to ja mam -6 +2 co daje różnicy 8 mimo że mam wszystko perfekt na znakach i wszystko nowe i sam już zgłupiałem i strasznie walczyłem żeby było jak najlepiej no ale tak jak piszę trzeba brać pod uwagę też inne niedoskonałości.

Tu wklejam wartości ludzi ze strony vaglog którzy udostępnili swoje logi z 093 jak widać nikt niema idealnie

Weź mi tylko kolego colln powiedz czy przed rozrządem ci dudniło z filtra powietrza i czy wcześniej też miałeś lekkie drgania czy było idealnie?

-11.0 -11.0
-8.0 -1.0
-4.0 0.0
-12.0 -5.0
-3.0 -2.0
-6.0 -2.0
3.0 -5.0
6.0 -2.0
0.0 -2.0
-11.0 -7.0
-13.0 -8.0
-15.0 -11.0
-12.0 -1.0
0.0 2.0
Tu ktoś wczoraj dodał -1.0 -3.0

 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-09-19, 19:41   

Ja po wymianie miałem tak:


 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-09-20, 07:53   

peter5on napisał/a:


Tu wklejam wartości ludzi ze strony vaglog którzy udostępnili swoje logi z 093 jak widać nikt niema idealnie

Weź mi tylko kolego colln powiedz czy przed rozrządem ci dudniło z filtra powietrza i czy wcześniej też miałeś lekkie drgania czy było idealnie?

-11.0 -11.0
-8.0 -1.0
-4.0 0.0
-12.0 -5.0
-3.0 -2.0
-6.0 -2.0
3.0 -5.0
6.0 -2.0
0.0 -2.0
-11.0 -7.0
-13.0 -8.0
-15.0 -11.0
-12.0 -1.0
0.0 2.0
Tu ktoś wczoraj dodał -1.0 -3.0



Co do dudnienia przed to nie słyszałem, ogólnie nie chodził idealnie (kupiłem auto w Niemczech z informacją że rozrząd do zrobienia) auto jeździło ale jak się okazało był uwalony nastawnik a drugi też miał też wytarte ślizgi napinacza więc jak nastawnik nie działa to już silnik pracuje inaczej. Zakupiony został cały rozrząd + 2 nowe nastawniki i 2 nowe łańcuszki. Po zdjęciu pokryw okazało się że kółka zębate są do wymiany (same wałki były w bardzo dobrym stanie) serwis wymienił te kółka z innych wałków (na prasie) - rozmawialiśmy później czy aby są wprasowane idealnie. Serwis twierdzi że zaznaczyli na starych i wciśnięto tak samo (tam nie ma żadnych klinów itp.....)

Co do tych wartości z Vlog to rzeczywiście widać różnie ale ktoś mi kiedyś logicznie to wytłumaczył - tam zamieszczają te logi głównie ci którym coś nie gra i szukają opinii czy pomocy innych (jak ja w tym poście). To jest jak z wątkami na forum jak komuś coś nie działa jak trzeba zakłada temat, jak ma ok nie ma tematu :]
Ja bym bardziej polegał na wartościach które macie w Waszych autach <okok>
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-09-20, 14:00   

colln napisał/a:
Co do dudnienia przed to ciężko mi stwierdzić ogólnie było kiepsko (kupiłem auto w Niemczech z informacją że rozrząd do zrobienia) auto jeździło ale był uwalony nastawnik a drugi też miał już mocno wytarte ślizgi napinacza więc jak nastawnik nie działa to już silnik pracuje inaczej. Zakupiony został cały rozrząd + 2 nowe nastawniki i 2 nowe łańcuszki. Po zdjęciu pokryw okazało się że kółka zębate są do wymiany (same wałki były w bardzo dobrym stanie) serwis wymienił te kółka z innych wałków (na prasie) - rozmawialiśmy później czy aby są wprasowane idealnie. Serwis twierdzi że zaznaczyli na starych i wciśnięto tak samo (tam nie ma żadnych klinów itp.....)

Noi pojawiają się dodatkowe informacje które mogą być kluczowe dla omawianego zagadnienia.

Nie chcę tu polemizować nt. stanu tych kół zębatych bo na oczy ich nie widziałem ale te problemy z nastawnikami musiałyby być od bardzo dawna skoro koła zębate były uszkodzone a same wałki nie.
Noi ta wymiana kół zębatych... nie wiem czy ja bym się tego podjął. Tzn. nie wiem czy mogę zagwarantować, że w moich warunkach warsztatowych, na prasie, bez dodatkowych narzędzi specjalistycznych, zaprasuję takie koło zębate w fabrycznej pozycji.
Jeżeli już to do takiej operacji najpierw zrobiłbym sobie jakiś stół pomiarowy z czujnikiem zegarowym aby mieć 100% pewności, że jak to ode mnie wyjedzie to będzie tak jak to fabryka złożyła.

Bo - wracając do tematu ustawienia rozrządu i anomalii w pracy silnika - jeżeli koła zębate na wałkach rozrządu zostały zamontowane w pozycji innej niż fabryczna to tego rozrządu, nawet na blokadach, nie da się już ustawić poprawnie.

Być może niepotrzebnie nakręcam temat bo nie widziałem w jakim stanie były te koła zębate i nie wiem w jakiej pozycji zostały zamontowane te drugie koła zębate ale jeżeli coś w tym temacie poszło nie tak to warto o tym mówić bo może właśnie tu zaszyty jest problem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-21, 14:41   

ale w czym jest problem znaczysz wałki w tym samym miejscu i kola
to akurat jest dość proste tylko ciekawi mnie czy takie koło z czasem nie dostanie luzu ale to już życie pokarze
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-09-22, 17:11   

pepi napisał/a:
ale w czym jest problem znaczysz wałki w tym samym miejscu i kola
to akurat jest dość proste tylko ciekawi mnie czy takie koło z czasem nie dostanie luzu ale to już życie pokarze

Znaczysz, prasujesz - fakt, niby nic takiego - do zrobienia.
A jednak sam masz pewne wątpliwości ;)

Noi cały pic polega na tym, że ja też mam pewne wątpliwości - drobne ale są.
Łatwo powiedzieć "da się zrobić" ale prowadzimy tu teoretyczną dyskusję nt. pewnych anomalii. Skąd mamy pewność, żę ktoś zaprasował te kółka jak należy.
Skoro dla tego warsztatu tolerancja ustawienia rozrządu to nawet 20 stopni i wg. nich jest OK to nie wiem jak podejść do ich roboty.
Zresztą - zakładając tolerancję 20 stopni to rzeczywiście nie ma się co spinać przy tych wałkach rozrządu. Można to zrobić bez laboratoryjnej dokładności ;)


Żeby była jasność...
Ja nie twierdzę, że tych zębatek nie da się zaprasować w fabrycznej pozycji.
Ja tylko dyskutuję o potencjalnych powodach złej pracy silnika.
I tak tylko teoretyzujemy bo nie mamy "pacjenta na stole" i nie możemy ocenić stanu rzeczywistego :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-23, 07:32   

tylko jak się pomyli to tek już nikt nie ustawi <boisie>
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-09-25, 09:28   

Czyli potwierdzacie moje wątpliwości w tej kwestii
Też się obawiam i bardziej tego drugiego - czy koło raz zdjęte i wciśnięte nie będzie miało prawa jak by to nazwać poślizgu...
Jak rozmawialiśmy to niby to duża siła żeby to wcisnąć z drugiej strony jeśli by producent przewidział możliwość bezpiecznej wymiany tego to zapewne były by te kółka jako część zamienna a nie występuje..
Na tą chwilę moja decyzja że należy wymienić wszystkie wałki na takie nie ruszane i złożyć to od nowa
(jeśli ktoś dysponuje do BFM to proszę o info)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Jacek82 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 125
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-09-25, 13:44   

pisałem o tych zębatkach na początku
da się je wprasować w odpowiednie miejsca ale jest do tego potrzebna cierpliwość
a jaka masz pewność,że wałki które kupisz nie będą po uszkodzonych napinaczach?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-25, 14:57   

no nie ma ale fabrycznie pewnie kolo się inaczej wciska pewnie jedno jest gorące drugie z lodówki <bezradny> tak się domyślam tylko
walki chyba wiem kto ma :P
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-09-26, 14:38   

Jak ktoś wie gdzie kupić proszę na pw

PS. Czy od FSi są inne?
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.