Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Rozjechane banki po kompleksowej wymianie  
Autor Wiadomość
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2019-10-04, 10:04   

Ten wałek ssący ze zdjęcia to widać że lekko nie miał się obracać.(taki jakiś po przycierany)
Albo za ciasno miał, albo krzywy.
_________________

 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-04, 11:29   

Ten ze zdjęcia nie jest z mojego silnika - tak jak FOSS wcześniej sprawdził jest w ogóle od innego typu motoru (taki dostałem jako zwrot - może służył jako dawca zębatki), na wydechowym nie ma numeru (jest farbą malowany więc nie mój) ale pewnie idzie to sprawdzić od czego jest
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-06, 10:58   

Tak czytam i czytam i znowu muszę napisać to co nieraz pisałem że jak chcesz dobrze musisz sam. A i samemu też się zdarzą małe wpadki, wiadomo chcieli dobrze, chcieli zarobić ale przy tych autach szybko i na odpierd.. nie działa.

Chociaż znam takich mechaniorów druciarzy tłuków którzy twierdzą że jak za dokładnie to niedobrze, ale to takie rasowe głąby tłuki i barany. I na jeden większy warsztat będzie kilku dobrych mechaników ale też ze 2 tłuków i niech ci się trafi tłuk do twojego auta i pozamiatane. Mi teraz krótka rozmowa z mechanikiem wystarczy i już wiem czy trafiłem na tłuka a czasami wystarczy spojrzeć na facjatę. Raz w jednym z podlubelskich warsztatów jak zajechałem eską kumpla odebrać to pytali czy znam jakiegoś mechanika w Lublinie co by się zają D3 to odpowiedziałem że niema tu takich mechaników. A to warsztat który ma z 6 stanowisk, i już raz tam zniszczyli silnik w starym audi v8 bo im nie "pykło" przy rozrządzie. Od jednego z mechaników słyszałem że jak wpadł tam w szale to ich straszył że ich zniszczy ale się dogadali jakoś ponoć oddali mu kupę cebulionów dużo więcej niż za sam silnik.

Historii takich jak twoja jest masa ale ludzie często nie piszą na forum bo im ich męskie ego nie pozwala się przyznać że coś im się w aucie zepsuło. Bo dobrze jest tylko wtedy jak znajomemu coś klęknie i można gadać wtedy że ja nic nie naprawiam tylko paliwo leje.

Ogólnie to jak jakiś mechanik nigdy nie robił takich aut albo nie posiada to raczej będzie lipa.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-06, 12:25   

czytam i czytam i śmiać mi się chce co w takim starym gracie jest trudnego do roboty silnik jak silnik dość prosty w budowie jak i w robocie :P
Do każdego auta trzeba podejść z głową aby czegoś nie .... i tu nie ma żadnej różnicy czy się robi takie czy inne .
Ja na wiosnę zaliczyłem skuchę teoretycznie można bylo się szarpać z panem bo złapałem się na druciarstwie poprzednika który zerwał gwint w rolce napinacza i zastosował tulejkę naprawczą tylko że dopasował śrubę długość jej a ja miałem zestaw to z pudełka i poskładałem z taki efektem że śruba wisiała 3 mm i nie oparła się na obudowie efektem czemu strzeliła po 1 tys .
Zrobiłem auto ale drugi raz bym nie zrobił już bo ten właściciel auta okazał się bardzo dziwnym człowiekiem delikatnie mówiąc .
Powracając do tematu nie wydaje mi się aby panowie zerwali czapki i naprawili to co ewentualnie popsuli bezpłatnie .
Coś pewnie wymyślą .
Życie pokaże co i jak będzie
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-07, 08:06   

Kiedyś miałem przypadek z autem które kupiłem nowe w salonie, miałem dodatkową gwarancję do 3 lat. Kilka dni po upływie 3 lat zerwał się pasek rozrządu (nie byłem już chroniony gwarancją) ale co tam zadzwoniłem. Zaproponowali że naprawią i wszystkie koszty w tym naprawy głowicy i zawory oni pokryją a ja zapłacę za sam rozrząd. Tak mieszkałem kiedyś w Italii ale to nie tam - to u nas w Polsce było. Czy im się to opłaciło? Myślę że tak bo sam zarekomendowałem ich znajomym którzy z biegiem czasu kupili tam już 3 auto i wiadomo serwisują.. czy Ci znajomi polecili swoim ?
Co do mojej A8 to jak już kolega wcześniej pisał że podziwia cierpliwość.. ja jak z dzieckiem jaki sens złościć się nawet jeśli uważam że coś źle zrobione. Grzecznie poprosiłem na piśmie o poprawienie tej usługi naprawy. Zawsze mogą odmówić, wtedy porównamy co jest teraz z tym co było przed i jakie dowody na to są (a mam co nie co) ;)
Czy gdyby ten serwis gdzie przebywa moje A8 podszedł do tego jak opisany wyżej przypadek miałby kolejnych klientów którzy byliby skłonni nawet więcej zapłacić? Jeśli podejdą jak się domyślamy to.... <papa2>
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-17, 09:09   

Z racji tego że mam dostęp do rozrządu(przy okazji uszczelniania chłldnicy oleju), zdjąłem obudowy rozrządu i nie bardzo mi się ten rozrząd podoba. Pasek między wałkami rozrządu a pompą wody był strasznie luźny, tłok napinacza hydraulicznego był maksymalnie schowany, tak, że mogłem wsadzić pin zabezpieczający. Po ustawieniu rozrządu na znaki wszytko się napięło i tłok napinacza wysunął się jakieś 3-4 mm do góry. Kiedyś jakiś mechanik mi mówił że napinacz raz napięty nie ma prawa się cofnąć, tak że lekko zgłupiałem. Dodam że rozrząd w całości jest ORI i ma przebieg ok 70 tyś montowany był w Aso w Niemczech. Grupa 90. 0 waha się na -1, grupa 93 0 i -5. Co o tym sądzicie. Według Vag wszystko jest w normie ale dlaczego napinacz hydrauliczny był tak mocno cofnięty. Dodam że przy odpalaniu grzechotają napinacze około 1-2 sek, ale czy ewentualne zużyte napinacze mogą spowodować takie cofnięcie napinacza hydraulicznego rozrządu? Jak robiłem rozrząd w silniku V6 AMX to napinacza nie mogłem cofnąć do tyłu, dopiero przy użyciu dużej siły się cofał.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-17, 10:19   

witia82 napisał/a:
Pasek między wałkami rozrządu a pompą wody był strasznie luźny, tłok napinacza hydraulicznego był maksymalnie schowany, tak, że mogłem wsadzić pin zabezpieczający.

Klasyka tematu - napinacz jest niesprawny.

witia82 napisał/a:
Kiedyś jakiś mechanik mi mówił że napinacz raz napięty nie ma prawa się cofnąć, tak że lekko zgłupiałem.

Dobrze mówił.

witia82 napisał/a:
Według Vag wszystko jest w normie ale dlaczego napinacz hydrauliczny był tak mocno cofnięty.

Napinacz do wymiany.

witia82 napisał/a:
Dodam że przy odpalaniu grzechotają napinacze około 1-2 sek, ale czy ewentualne zużyte napinacze mogą spowodować takie cofnięcie napinacza hydraulicznego rozrządu?

Moim zdaniem - nie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-17, 10:46   

ale czy to możliwe żeby oryginalny napinacz z logo audi padł po 70 tyś?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-17, 11:18   

witia82 napisał/a:
ale czy to możliwe żeby oryginalny napinacz z logo audi padł po 70 tyś?

Niestety możliwe.
Jakość części zamiennych, moim zdaniem, wyraźnie się pogorszyła.
Ten sam napinacz, bez logo Audi, można kupić poza ASO i niestety już kilka wymieniałem na gwarancji. Na gwarancji czyli nie wytrzymały nawet 1-go roku.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-17, 13:10   

napinacz kupię NTN w pudełku INA. Jedna rolka prowadząc między wałkami rozrządu jest strasznie usyfiona, obklejona tak jakby gumą to ją też wymienię na nową. Tylko co zrobić z paskiem, bo na nim teoretycznie można zrobić jeszcze 40 tyś. Zostawić czy wymienić. Może masz dostęp do manuala jak ustawić rozrząd BFL według sztuki i jakie są momenty dokręcania wszystkiego. Jeżeli będę zmieniał sam napinacz to czy można to zrobić bez ruszania reszty i ustawiania od nowa całości. czy ten napinacz też trzeba napiąć z określonym momentem?

[ Dodano: 2019-10-17, 14:11 ]
aha i czy jeżeli nie będę odkręcał rolki ustawionej mimośrodowo to czy po ewentualnym zluzowaniu kół wałków rozrządu trzeba ją od nowa napinać czy można to pominąć?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-17, 17:05   

witia82 napisał/a:
napinacz kupię NTN ...

Taki też montowany jest w ASO.
NTN jest też pakowane przez SNR czy FEBI.
I niestety to NTN to jest to które potrafi nie przetrzymać okresu gwarancji.
I niestety nie bardzo wiem co innego można by założyć.

witia82 napisał/a:
Jedna rolka prowadząc między wałkami rozrządu jest strasznie usyfiona, obklejona tak jakby gumą to ją też wymienię na nową.

Luźny pasek pewnie czasem się na niej ślizgał.

witia82 napisał/a:
Tylko co zrobić z paskiem, bo na nim teoretycznie można zrobić jeszcze 40 tyś. Zostawić czy wymienić.

Zdecydowanie wymienić. Majątku nie kosztuje.

witia82 napisał/a:
Jeżeli będę zmieniał sam napinacz to czy można to zrobić bez ruszania reszty i ustawiania od nowa całości.

Akurat to można bez ruszania reszty. Nic się nie przestawi.

witia82 napisał/a:
czy ten napinacz też trzeba napiąć z określonym momentem?

Jego się nie napina. Montujesz, puszczasz blokadę, napina się sam.

witia82 napisał/a:
aha i czy jeżeli nie będę odkręcał rolki ustawionej mimośrodowo to czy po ewentualnym zluzowaniu kół wałków rozrządu trzeba ją od nowa napinać czy można to pominąć?

Jeżeli poluzujesz koła na wałkach rozrządu to powinieneś poluzować też rolkę mimośrodową i przeprowadzić całą procedurę ustawiania rozrządu.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-17, 18:06   

powodzenia jak ty na luzny stary pasek dajesz nowy napinacz :P
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-17, 18:22   

Ok pasek pujdzie nowy dayco. Napinacz nowy ntn i ta rolka ina. Tylko nie mam klucza do rolki mimośrodowej i do niej trzeba dynanometr który klika w lewo a takiego nie posiadam. Jak to wszytko złożyć żeby było Ok

[ Dodano: 2019-10-18, 10:58 ]
będę robił ten rozrząd i mam kilka pytań. kupię blokady na wałki, wał oraz klucz do rolki mimośrodowej. Będę wymieniał rolkę prowadzącą tą miedzy wałkami rozrządu, napinacz oraz pasek. Jaki jest moment dokręcania roki prowadzącej między wałkami, napinacza, rolki mimośrodowej oraz śrub przy kołach wałków rozrządu(czy te śruby dokręcamy na 2 razy- 30 Nm a potem 55 Nm).
-czy do założenia nowego paska muszę odkręcać rolkę napinającą?
-jak przebiega procedura napięcia?
-czy najpierw napinam rolkę mimośrodową z siłą 6 Nm i dokręcam 40 NM?
-czy potem napinam napinacz hydrauliczny tak żeby między napinaczem a dźwignia rolki napinającej była odległość 5 mm?

jeżeli ktoś posiada instrukcję z elsy dla silnika 3,7 BFL będę wdzięczny za udostępnienie

[ Dodano: 2019-10-18, 11:16 ]
czy blokada wałków z silnika audi 2,8 V6 jest ta sama w silniku 3,7 BFL. Bo trzpień do wału jest na pewno ten sam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-18, 11:36   

witia82 napisał/a:
Tylko nie mam klucza do rolki mimośrodowej i do niej trzeba dynanometr który klika w lewo a takiego nie posiadam. Jak to wszytko złożyć żeby było Ok

Zgodnie ze sztuką?... - Tak, trzeba posiadać takie narzędzia.

Jak to zrobić inaczej?... - Nie wiem. Ja posiadam w/w narzędzia i składam to zawsze zgodnie z procedurą.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-18, 11:52   

ok klucze wszystkie będę miał, zrobię zgodnie z procedurą tylko nie ma ściągawki co do "prawidłowej procedury"

[ Dodano: 2019-10-18, 14:19 ]
czy ta procedura jest ok dla silnika 3,7 bfl

https://www.audizine.com/...elt-Replacement

chociaż z tej rozpiski nie wynika, ale myślę że przed napinaniem paska wałki powinny być zblokowane listwą, a koła oczywiście luźne, a potem zaczynamy od napinacza hydraulicznego itd.

dobrze myślę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.