Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2019-10-18, 13:28
|
|
|
pepi napisał/a: | no proszę cię ilu się przyzna że coś poszło nie tak ???i ich wina ? \
Zazwyczaj jest tak że panie to już tak bylo albo to nie nasza wina .
Zresztą jak im to udowodnisz jak oni to rozdłubią .
Postawy sobie pytanie dlaczego odpadły zęby z kola ??tak z siebie i 1/3 kola |
Odnawiam temat bo trochę osób go czyta i może być ciekawa dalszych losów
No jest mniej więcej tak jak zacytowany powyżej fragment
Oczywiście próbują się nie przyznać co jak widać było do przewidzenia
Ten czas który tu nie pisałem był podyktowany wystosowaniem pisma drogą formalną i czekanie na odpowiedź. Zażądałem przywrócenia silnika do prawidłowego działania w tym naprawę głowić po tym jak zostały uszkodzone zawory w trakcie wymiany rozrządu i silnik stracił kompresję na kilku cylindrach.
W odpowiedzi dostałem dość chaotyczne pismo gdzie w punkcie 1 zostaje zadane pytanie skąd wiem o ciśnieniu sprężania przed naprawą? W kolejnym punkcie jest informacja że auto zostało przywiezione na lawecie więc wnioskują że "musiało" być niesprawne.... i to jest podstawą odrzucenia reklamacji
No więc co do informacji o tym że kompresja przed naprawą była na wszystkich jednakowa pochodzi od tegoż warsztatu i mam to nagrane i nie tylko to
A kombinowanie że skoro auto przyjechało na lawecie to musiało być niesprawne jest żenujące - doskonale wiedzieli że auto zostało kupione w Niemczech i nie było jeszcze zarejestrowane więc jak legalnie miało przyjechać ?? A to że u nich po placu samo normalnie zjechało z lawety jeździło i nie miało żadnych błędów w silniku to zapomnieli dopisać..
No chyba warsztat popłynie..
Cóż po odebraniu stamtąd autka po reklamacji w czasie której nic nie zrobili pojechałem prosto do ASO Audi na diagnostykę
Wynik jednoznacznie wskazuje na tzw błąd w sztuce tego warsztatu, wystarczyło że zmierzyli kompresję która okazała się niestety w cały świat. Serwisówka mówi że dopuszczalna jest odchyłka 3 bar pomiędzy cylindrami - tu wyszło więcej (i mam to na fakturze z ASO) więc silnik (głowice) do remontu.
Jak by tego mało w tym warsztacie zamienili podłączenie wtyczek sond lambda - chyba nie omyłkowo taki "dobry" warsztat - ciekawe w jakim celu? Może żeby próbować wmówić że elektronika zła i dlatego silnik nieprawidłowo działa
Podsumowując bo znów będzie pewnie troszkę przerwy na kolejne drogi formalne, jeszcze opinia rzeczoznawcy jako gwóźdź do t.... później kancelaria i chyba lepiej żeby mieli OC warsztatu wykupione |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-10-18, 14:51
|
|
|
co do napinania paska łapiesz przyrządem do segerów i napinasz tak aby ten napinacz tłumik drgań prostopadle podpierał kowadełko napinacza -tak okolo 5 mm ma być jak dobrze mi świta .
Kolego z tym warsztatem nie będzie ci tak prosto najlepiej jest się zawsze dogadać .
Zrobisz auto za ileś tam powiedzmy 10 tys ale to tylko przykład a warsztat stwierdzi że można było za połowę ceny i to wszystko potrwa a finalnie po paru latach szarpani i po kilku sprawach warsztatu już może nie być |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-18, 16:44
|
|
|
pepi napisał/a: | co do napinania paska łapiesz przyrządem do segerów i napinasz tak aby ten napinacz tłumik drgań prostopadle podpierał kowadełko napinacza -tak okolo 5 mm ma być jak dobrze mi świta . |
Poczytaj instrukcję która była nawet na forum w pełnej wersji
Kolega organizuje narzędzia żeby zrobić to zgodnie ze sztuką a ty mu podajesz jakieś chałupnicze metody
Jak ma tak napinać to już lepiej niech nie luzuje tych kółek na wałkach, ani tego mimośrodowego w ogóle, tylko porysuje sobie flamastrem "pisiont" znaczków i tak niech składa |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-10-18, 20:53
|
|
|
tak właśnie wychodzi jak napniesz z odpowiednią siłą momentem
wstępne napięcie paska jest tylko po to aby napinacz był w odpowiedniej pozycji
Ale jak widać ktoś tu tego nigdy nie sprawdził ...
To nie jest druciarstwo tylko podejście z drugiej strony |
|
|
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-18, 21:37
|
|
|
Wszystkie blokady i klucz specjalny będą, dynanometr lewy też jest. Tylko najważniejsze pytanie czy BFL napinamy tak samo jak BFM? Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej?
[ Dodano: 2019-10-18, 22:41 ]
I czy może ktoś podać momenty dokręcania:
-rolka prowadząca między wałkami rozrządu
-napinacz hydrauliczny
-koło pasowe wału korbowego
- łapa poduszki przedniej podtrzymującej silnik
-napinacz paska PK |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-19, 00:00
|
|
|
pepi napisał/a: | Ale jak widać ktoś tu tego nigdy nie sprawdził ... |
witia82 napisał/a: | Tylko najważniejsze pytanie czy BFL napinamy tak samo jak BFM? |
Tak.
witia82 napisał/a: | Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej? |
Tak. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-10-19, 06:58
|
|
|
witia82 napisał/a: | I czy może ktoś podać momenty dokręcania:
-rolka prowadząca między wałkami rozrządu
-napinacz hydrauliczny
-koło pasowe wału korbowego
- łapa poduszki przedniej podtrzymującej silnik
-napinacz paska PK |
Koło pasowe to jest 200NM plus 180st., a tłumik drgań do koła pasowego 22nm (te 8 śrób)
Proszę:
[ Dodano: 2019-10-19, 08:00 ]
FOSS napisał/a: | witia82 napisał/a:
Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej?
Tak. |
Oczywiście na poluzowanych kołach wałków
Wspornik.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 614 raz(y) 328,07 KB |
Momenty.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 578 raz(y) 53,33 KB |
Koło pasowe.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 890 raz(y) 135,36 KB |
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-19, 10:11
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Koło pasowe to jest 200NM plus 180st., a tłumik drgań do koła pasowego 22nm (te 8 śrób) |
Marcin, co do zasady to "koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań" to jest to jeden element i jest przykręcany tymi ośmioma śrubami
Na 200Nm to jest przykręcona tylko śruba centralna wału korbowego. Tej nie ruszasz do wymiany rozrządu w ogóle
Marcin2013 napisał/a: | Oczywiście na poluzowanych kołach wałków |
Oczywiście, koła na wałkach rozrządu powinny być poluzowane tak aby swobodnie się obracały |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-10-19, 13:07
|
|
|
FOSS napisał/a: | Na 200Nm to jest przykręcona tylko śruba centralna wału korbowego. Tej nie ruszasz do wymiany rozrządu w ogóle
|
Zgadzam się w 100% ,ja ostatnio odkręcałem tą śrubę w celu wymiany uszczelniacza wału |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-19, 19:09
|
|
|
Marcin bardzo dziękuję mam już prawie wszystko. Jak masz możliwość to podaj jeszcze momenty dokręcania napinacz i rolek prowadzących paska PK. Może masz rozpiskę z ELSA z całej procedury wymiany paska rozrządu
[ Dodano: 2019-10-22, 22:06 ]
Panowie czy wymieniacie śruby wałków rozrządu na nowe? Elsa podaje żeby założyć nowe i oliwić ich gwint. Czy faktycznie oliwicie przy wymianie paska? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-10-23, 19:36
|
|
|
nie tam masz stożek bez obawy że coś się zadzieje w innych autach jest bardziej kamikadze |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-24, 20:48
|
|
|
Czy zna ktoś moment dokręcania obudowy termostatu do bloku? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-10-25, 22:29
|
|
|
[ Dodano: 2019-10-26, 09:29 ]
dla potomnych: kupiłem uszczelniacz wału elring po cenie hurtowej 23 pln, wykonanie jego było średnie. Myślę sobie kupię jednak oryginał w salonie. Cena detaliczna 60 pln po mega rabacie 40 pln. Pudełko oryginał Vw/Audi a w środku ku mojemu zdziwieniu był dokładnie ten sam uszczelniacz co w pudełku elring. Wychodzi z tego że czasem nie warto przepłacać za oryginały. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-10-27, 13:01
|
|
|
co do twego pytania o nastawniki co ktoś wymazał
prawdopodnie wcześniej ktoś ustawiał mniej dokładnie -a na poważnie blokuje się wałki na których nie ma czujników są na drugim wałku i dlatego tak masz łańcuch nastawnik zrobi swoje .
Co do towaru ori to trzeba być świadomym co oni pakują w pudełka jakie marki coby nie zapłacić łosiowego |
|
|
|
|
|