Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Rozjechane banki po kompleksowej wymianie  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2019-10-18, 13:28   

pepi napisał/a:
no proszę cię ilu się przyzna że coś poszło nie tak ???i ich wina ? \
Zazwyczaj jest tak że panie to już tak bylo albo to nie nasza wina .
Zresztą jak im to udowodnisz :P jak oni to rozdłubią .
Postawy sobie pytanie dlaczego odpadły zęby z kola ??tak z siebie i 1/3 kola


Odnawiam temat bo trochę osób go czyta i może być ciekawa dalszych losów
No jest mniej więcej tak jak zacytowany powyżej fragment
Oczywiście próbują się nie przyznać co jak widać było do przewidzenia
Ten czas który tu nie pisałem był podyktowany wystosowaniem pisma drogą formalną i czekanie na odpowiedź. Zażądałem przywrócenia silnika do prawidłowego działania w tym naprawę głowić po tym jak zostały uszkodzone zawory w trakcie wymiany rozrządu i silnik stracił kompresję na kilku cylindrach.
W odpowiedzi dostałem dość chaotyczne pismo gdzie w punkcie 1 zostaje zadane pytanie skąd wiem o ciśnieniu sprężania przed naprawą? W kolejnym punkcie jest informacja że auto zostało przywiezione na lawecie więc wnioskują że "musiało" być niesprawne.... i to jest podstawą odrzucenia reklamacji <boisie>
No więc co do informacji o tym że kompresja przed naprawą była na wszystkich jednakowa pochodzi od tegoż warsztatu i mam to nagrane <fujarka> i nie tylko to <okok>
A kombinowanie że skoro auto przyjechało na lawecie to musiało być niesprawne jest żenujące - doskonale wiedzieli że auto zostało kupione w Niemczech i nie było jeszcze zarejestrowane więc jak legalnie miało przyjechać ?? A to że u nich po placu samo normalnie zjechało z lawety jeździło i nie miało żadnych błędów w silniku to zapomnieli dopisać.. <hihi>
No chyba warsztat popłynie..
Cóż po odebraniu stamtąd autka po reklamacji w czasie której nic nie zrobili pojechałem prosto do ASO Audi na diagnostykę
Wynik jednoznacznie wskazuje na tzw błąd w sztuce tego warsztatu, wystarczyło że zmierzyli kompresję która okazała się niestety w cały świat. Serwisówka mówi że dopuszczalna jest odchyłka 3 bar pomiędzy cylindrami - tu wyszło więcej (i mam to na fakturze z ASO) więc silnik (głowice) do remontu.
Jak by tego mało w tym warsztacie zamienili podłączenie wtyczek sond lambda - chyba nie omyłkowo taki "dobry" warsztat - ciekawe w jakim celu? Może żeby próbować wmówić że elektronika zła i dlatego silnik nieprawidłowo działa <prosze>
Podsumowując bo znów będzie pewnie troszkę przerwy na kolejne drogi formalne, jeszcze opinia rzeczoznawcy jako gwóźdź do t.... później kancelaria i chyba lepiej żeby mieli OC warsztatu wykupione
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-18, 14:51   

co do napinania paska łapiesz przyrządem do segerów i napinasz tak aby ten napinacz tłumik drgań prostopadle podpierał kowadełko napinacza -tak okolo 5 mm ma być jak dobrze mi świta .
Kolego z tym warsztatem nie będzie ci tak prosto najlepiej jest się zawsze dogadać .
Zrobisz auto za ileś tam powiedzmy 10 tys ale to tylko przykład a warsztat stwierdzi że można było za połowę ceny i to wszystko potrwa a finalnie po paru latach szarpani i po kilku sprawach warsztatu już może nie być :P
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-18, 16:44   

pepi napisał/a:
co do napinania paska łapiesz przyrządem do segerów i napinasz tak aby ten napinacz tłumik drgań prostopadle podpierał kowadełko napinacza -tak okolo 5 mm ma być jak dobrze mi świta .

Poczytaj instrukcję która była nawet na forum w pełnej wersji <boisie>

Kolega organizuje narzędzia żeby zrobić to zgodnie ze sztuką a ty mu podajesz jakieś chałupnicze metody <onienie>
Jak ma tak napinać to już lepiej niech nie luzuje tych kółek na wałkach, ani tego mimośrodowego w ogóle, tylko porysuje sobie flamastrem "pisiont" znaczków i tak niech składa <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-18, 20:53   

tak właśnie wychodzi jak napniesz z odpowiednią siłą momentem :P
wstępne napięcie paska jest tylko po to aby napinacz był w odpowiedniej pozycji
Ale jak widać ktoś tu tego nigdy nie sprawdził ...
To nie jest druciarstwo tylko podejście z drugiej strony
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-18, 21:37   

Wszystkie blokady i klucz specjalny będą, dynanometr lewy też jest. Tylko najważniejsze pytanie czy BFL napinamy tak samo jak BFM? Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej?

[ Dodano: 2019-10-18, 22:41 ]
I czy może ktoś podać momenty dokręcania:
-rolka prowadząca między wałkami rozrządu
-napinacz hydrauliczny
-koło pasowe wału korbowego
- łapa poduszki przedniej podtrzymującej silnik
-napinacz paska PK
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-19, 00:00   

pepi napisał/a:
Ale jak widać ktoś tu tego nigdy nie sprawdził ...

:D

witia82 napisał/a:
Tylko najważniejsze pytanie czy BFL napinamy tak samo jak BFM?

Tak.

witia82 napisał/a:
Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej?

Tak.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-10-19, 06:58   

witia82 napisał/a:
I czy może ktoś podać momenty dokręcania:
-rolka prowadząca między wałkami rozrządu
-napinacz hydrauliczny
-koło pasowe wału korbowego
- łapa poduszki przedniej podtrzymującej silnik
-napinacz paska PK


Koło pasowe to jest 200NM plus 180st., a tłumik drgań do koła pasowego 22nm (te 8 śrób)
Proszę:

[ Dodano: 2019-10-19, 08:00 ]
FOSS napisał/a:
witia82 napisał/a:
Czy dobrze rozumię instrukcję i napinam wssytko na zablokowanym wale i zablokowanych wałkach na listwie blokującej?

Tak.


Oczywiście na poluzowanych kołach wałków <jezyk2>

Wspornik.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 614 raz(y) 328,07 KB

Momenty.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 578 raz(y) 53,33 KB

Koło pasowe.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 890 raz(y) 135,36 KB

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-19, 10:11   

Marcin2013 napisał/a:
Koło pasowe to jest 200NM plus 180st., a tłumik drgań do koła pasowego 22nm (te 8 śrób)

Marcin, co do zasady to "koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań" to jest to jeden element i jest przykręcany tymi ośmioma śrubami ;)

Na 200Nm to jest przykręcona tylko śruba centralna wału korbowego. Tej nie ruszasz do wymiany rozrządu w ogóle ;)

Marcin2013 napisał/a:
Oczywiście na poluzowanych kołach wałków <jezyk2>

Oczywiście, koła na wałkach rozrządu powinny być poluzowane tak aby swobodnie się obracały :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-10-19, 13:07   

FOSS napisał/a:
Na 200Nm to jest przykręcona tylko śruba centralna wału korbowego. Tej nie ruszasz do wymiany rozrządu w ogóle


Zgadzam się w 100% ,ja ostatnio odkręcałem tą śrubę w celu wymiany uszczelniacza wału :]
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-19, 19:09   

Marcin bardzo dziękuję mam już prawie wszystko. Jak masz możliwość to podaj jeszcze momenty dokręcania napinacz i rolek prowadzących paska PK. Może masz rozpiskę z ELSA z całej procedury wymiany paska rozrządu

[ Dodano: 2019-10-22, 22:06 ]
Panowie czy wymieniacie śruby wałków rozrządu na nowe? Elsa podaje żeby założyć nowe i oliwić ich gwint. Czy faktycznie oliwicie przy wymianie paska?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-23, 19:36   

nie tam masz stożek bez obawy że coś się zadzieje w innych autach jest bardziej kamikadze <boisie>
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-24, 20:48   

Czy zna ktoś moment dokręcania obudowy termostatu do bloku?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-10-25, 18:40   

2x14Nm okolice termostatu
1x10Nm - obudowa do bloku koło przewodu gumowego

pompa wody: 14Nm

_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2019-10-25, 22:29   

[ Dodano: 2019-10-26, 09:29 ]
dla potomnych: kupiłem uszczelniacz wału elring po cenie hurtowej 23 pln, wykonanie jego było średnie. Myślę sobie kupię jednak oryginał w salonie. Cena detaliczna 60 pln po mega rabacie 40 pln. Pudełko oryginał Vw/Audi a w środku ku mojemu zdziwieniu był dokładnie ten sam uszczelniacz co w pudełku elring. Wychodzi z tego że czasem nie warto przepłacać za oryginały.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-10-27, 13:01   

co do twego pytania o nastawniki co ktoś wymazał :P
prawdopodnie wcześniej ktoś ustawiał mniej dokładnie -a na poważnie blokuje się wałki na których nie ma czujników są na drugim wałku i dlatego tak masz łańcuch nastawnik zrobi swoje .
Co do towaru ori to trzeba być świadomym co oni pakują w pudełka jakie marki coby nie zapłacić łosiowego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.