|
Autor |
Wiadomość |
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-09-30, 18:09
|
|
|
MAT jak tak piszesz o programach do 4.2 TDI to czy ten Twój mechanik nic nie wspominał nt. chłodzenia, nie chcę siac zementu czy plotek ale z kilku źródeł słyszałem, że na seryjnych gratach to bezpiecznie 360-380km a granice 400km to już dpf out i wydajniejsze coolery.
Co do samego silnika to użytkuję go 1,5roku i jestem bardzo zadowolony, do niczego się nie mogę przyczepić. Problemem jest tylko znalezienie mechanika naprawdę ogarniętego w D3 i 4.2TDI :-) |
|
|
|
|
|
|
|
Mat
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-09-30, 18:30
|
|
|
Bartek87 napisał/a: | MAT jak tak piszesz o programach do 4.2 TDI to czy ten Twój mechanik nic nie wspominał nt. chłodzenia, nie chcę siac zementu czy plotek ale z kilku źródeł słyszałem, że na seryjnych gratach to bezpiecznie 360-380km a granice 400km to już dpf out i wydajniejsze coolery.
Co do samego silnika to użytkuję go 1,5roku i jestem bardzo zadowolony, do niczego się nie mogę przyczepić. Problemem jest tylko znalezienie mechanika naprawdę ogarniętego w D3 i 4.2TDI :-) |
Pytałem, się tunera, czy trzeba zmienić coś osprzęcie silnika, ale mówił, że wyjęcie dpf wystarczy do osiągnięcia ponad 400 koni. O większych chłodnicach i innych elementach nie wspominał. Jedyne, na co wskazał zwrócić uwagę to skrzynia. Jednak każda wskazówka jest cenna, bo nikt nie jest alfą i omegą w tak skomplikowanym temacie jakim jest chiptuning. Zapytam się, paru osób, zajmujących się tym, przy najbliższej sposobności. :peace: |
_________________ Przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
|
|
|
blady99
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013 Posty: 70 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-09-30, 20:23
|
|
|
A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato... |
|
|
|
|
Mat
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-09-30, 20:54
|
|
|
blady99 napisał/a: | A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato... |
Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień.
Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu. |
_________________ Przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
|
|
|
ssspeeder
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 4 Skąd: leeds uk
|
Wysłany: 2013-10-01, 00:15
|
|
|
Mat napisał/a: | blady99 napisał/a: | A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato... |
Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień.
Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu. |
to sie kolego zdziwisz, w 4.2 tdi seryjne intercoolery nie daja rady,zeby bezpiecznie korzystac z 400 koni lub wiecej zazwyczaj doklada sie 3ci intercooler |
|
|
|
|
Mat
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-10-01, 08:17
|
|
|
ssspeeder napisał/a: | Mat napisał/a: | blady99 napisał/a: | A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato... |
Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień.
Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu. |
to sie kolego zdziwisz, w 4.2 tdi seryjne intercoolery nie daja rady,zeby bezpiecznie korzystac z 400 koni lub wiecej zazwyczaj doklada sie 3ci intercooler |
Dla mnie to bardzo bardzo dziwne. Jak pisałem wyżej, robili przy mnie takie auto z 2007 roku i nic nie wspominali, że trzeba modyfikować. Tak samo, jak pytałem o moje przyszłe auto czy będę musiał coś zmieniać w osprzęcie, jeśli chcę mieć ponad 400 koni. Zapytam się przy okazji. Niecałe 100 koni przyrostu to bardzo mało na tak niewysilony silnik. Ja mam prawie 50 koni więcej i mi nic nie puchnie, nic się nie dziwie, auto gna do przodu, tak jak trzeba. A silnik ma niedużo więcej niż połowę pojemności z porównaniu z 4.2TDI. ;-) |
_________________ Przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
|
|
|
genmaxiu
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: Luton
|
Wysłany: 2013-10-01, 12:18
|
|
|
nie chcialbym byc wlascicielem 400stu konnego silnika 4.2tdi z oem gratami, to nie pasuje i jest typowo Polskim rozwiazaniem:) Zaraz pokazuje mi sie przed oczyma "polski paker" ktory daje na maksa w klate a nogi ma jak kogut:D
Albo robisz po kosztach albo rbisz dobrze. Jak ma byc po kosztach to pewnie, 400km i ori wszystko, ale jak to ma gadac i sluzyc - bez grzebniecia sie nie obejdzie. |
|
|
|
|
Mat
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-10-01, 20:27
|
|
|
Rozmawiałem dziś z moim mechanikiemo osobiście - specjalnie tam podjechałem i pierwsze słyszał, żeby coś się działo, po chipie na 400 koni. A i z tego, co mi jeszcze powiedział robili już kilka takich aut i nie wstawiali tam dodatkowych "wodotrysków, fontann i innych badziewi", bo nie było takiej potrzeby. Niektórzy nie powinni zatem siać zamętu i wywoływać niepotrzebnych emocji na forum. Z tego, co mi dziś powiedział, to nie trzeba nic wstawiać, auta hulają, z tą uwagą, o czym już wspominałem, że dpf off i trzeba uważać na skrzynię, czyli to samo co mówił mój tuner. 8-) |
_________________ Przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-10-01, 21:19
|
|
|
na te 400 ps to przygotuj sobie juz nową skrzynie biegów |
|
|
|
|
Mat
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49 Dołączył: 12 Lip 2013 Posty: 37 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-10-01, 21:28
|
|
|
PABLO200 napisał/a: | na te 400 ps to przygotuj sobie juz nową skrzynie biegów |
Dziękuję za złośliwości. Jakbym słuchał takich jak Ty, którzy tylko kraczą, że mi wałki, przeguby, czy inne rzeczy strzelą, to bym tych ostatnich 5-6 aut nigdy nie czipował, albo wręcz zaniłżałbym im moce, żeby się cokolwiek tylko nie zepsuło.
Wszystko zależy od tego jak kto jeździ. Ja nie korzystam zbyt często z mocy nadanej przez tunera i w autach wszystko bezawaryjnie pracuje. Jak się by zepsuło po 100tys km to i tak znajdą się tacy, którzy zwalą to na karb, że to efekt tuningu.
Moja wola, co będę robił z moim autem i ja będę odpowiadał za to, że coś się popsuje lub nie. Widocznie będę jednym z niewielu, którzy nie boją się mocnego tuningu i będę miał auto z tym motorem ponad 430koni. Kropka. :-| |
_________________ Przewaga dzięki technice |
|
|
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2013-10-02, 08:01
|
|
|
Stwierdzam fakty to nie jest żadna złośliwość.
Znam wiele osób które miała z tym problem wiec napisałem. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-10-02, 08:57
|
|
|
Mat, Rozumiem że mechanik ten robi tobie wszystko przy aucie ???
Jeśli tak to czipuj auto nawet do 450KM , tylko mam nadzieje , że kolega mechanik jest ogarnięty w tym co robi .
Też jak bym znalazł takiego "jelenia" ( nie obrażając nikogo ) to bym go kręcił żeby kupił sobie S8 5.2 FSI , tam to mógł bym po ściemniać i skasować gruba kasę za naprawę auta ( bynajmniej prawie tyle co Serwis ) ;-)
Zapytaj się go czy po chipie jeśli coś się sypnie to czy on będzie to naprawiać na swój koszt ???
Bo jeśli jest pewien , że przez chip do 400km nic się nie stanie i da za to sobie rękę uciąć , to oki , kręcił bym do 400KM .
Ale z drugiej strony z tego co się orientuję to przyrost mocy ( bezpiecznej ) może być max 20% .
Czyli w normie się by zmieścił . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
genmaxiu
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 46 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 40 Skąd: Luton
|
Wysłany: 2013-10-02, 16:41
|
|
|
Mat napisał/a: | PABLO200 napisał/a: | na te 400 ps to przygotuj sobie juz nową skrzynie biegów |
Dziękuję za złośliwości. Jakbym słuchał takich jak Ty, którzy tylko kraczą, że mi wałki, przeguby, czy inne rzeczy strzelą, to bym tych ostatnich 5-6 aut nigdy nie czipował, albo wręcz zaniłżałbym im moce, żeby się cokolwiek tylko nie zepsuło.
Wszystko zależy od tego jak kto jeździ. Ja nie korzystam zbyt często z mocy nadanej przez tunera i w autach wszystko bezawaryjnie pracuje. Jak się by zepsuło po 100tys km to i tak znajdą się tacy, którzy zwalą to na karb, że to efekt tuningu.
Moja wola, co będę robił z moim autem i ja będę odpowiadał za to, że coś się popsuje lub nie. Widocznie będę jednym z niewielu, którzy nie boją się mocnego tuningu i będę miał auto z tym motorem ponad 430koni. Kropka. :-| |
Jesli ci sie uda zrobic bez dodatkow zadnych 430KM to ja chce zobaczyc jak to jedzie , wraz z potwierdzeniem mocy na hamowni. Przylece specjalnie do Wroclawia popatrzec, posluchac i jak ci sie silnik nie zagotuje po 100km to uscisne dlon i poprosze adres tunera. |
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-10-02, 19:26
|
|
|
Mat, nie dopatruj się tu złośliwości bo jej nie ma. Wszystko super z tuningiem silnika pod warunkiem, że tuner zajmie się też oprogramowaniem skrzyni i innymi. Jak wiesz skrzynia zmienia biegi w zalezności od współczynników przyrostu predkości ,mocy , przyspieszeń i momentu . Przesunięcie parametrów silnika w którąś ze stron bedzie miało wpływ na pracę skrzyni jak i na żywotnosc jej poszczególnych elementów. Zwiększenie mocy to i zmiana miejsca momentu na krzywej przyspieszeń, a więc i mechanicznego obciążania elementów odpowiedzialnych za poszczególne przełożenia skrzyni, dobranych przecież tak naprawdę z niewielkim zapasem do nominalnych parametrów silnika . Dobry tuner - fachowiec-zajmie się też mechaniką pojazdu ,począwszy od łozysk skończywszy na dyfrach , wzmocnieniach , chłodnicach .Amen
P.S. No chyba że manual to tuner może pochałturzyć ale mnie na sama myśl to ciarki przechodzą bo tego typu TUNNING to sie robi w golfach co najczęściej pod remizami stoją . |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-10-02, 20:13
|
|
|
430 KM samym programem i wycięciem dpf :shock: z chęcią zobaczę ile auto wytrzyma.
Tu 4.2 TDI po chipie i pewnie wywalonym DPF ... trochę słabo to wygląda jak takie auto tak kopci
http://www.youtube.com/watch?v=y_56BFf9NB4
btw. auto z filmiku jakiś czas temu było na sprzedaż |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|