Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 4.2TDI ] Opinie na temat silnika i eksploatacji  
Autor Wiadomość
Bartek87 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-30, 18:09   

MAT jak tak piszesz o programach do 4.2 TDI to czy ten Twój mechanik nic nie wspominał nt. chłodzenia, nie chcę siac zementu czy plotek ale z kilku źródeł słyszałem, że na seryjnych gratach to bezpiecznie 360-380km a granice 400km to już dpf out i wydajniejsze coolery.

Co do samego silnika to użytkuję go 1,5roku i jestem bardzo zadowolony, do niczego się nie mogę przyczepić. Problemem jest tylko znalezienie mechanika naprawdę ogarniętego w D3 i 4.2TDI :-)
 
 
Mat 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-30, 18:30   

Bartek87 napisał/a:
MAT jak tak piszesz o programach do 4.2 TDI to czy ten Twój mechanik nic nie wspominał nt. chłodzenia, nie chcę siac zementu czy plotek ale z kilku źródeł słyszałem, że na seryjnych gratach to bezpiecznie 360-380km a granice 400km to już dpf out i wydajniejsze coolery.

Co do samego silnika to użytkuję go 1,5roku i jestem bardzo zadowolony, do niczego się nie mogę przyczepić. Problemem jest tylko znalezienie mechanika naprawdę ogarniętego w D3 i 4.2TDI :-)


Pytałem, się tunera, czy trzeba zmienić coś osprzęcie silnika, ale mówił, że wyjęcie dpf wystarczy do osiągnięcia ponad 400 koni. O większych chłodnicach i innych elementach nie wspominał. Jedyne, na co wskazał zwrócić uwagę to skrzynia. Jednak każda wskazówka jest cenna, bo nikt nie jest alfą i omegą w tak skomplikowanym temacie jakim jest chiptuning. Zapytam się, paru osób, zajmujących się tym, przy najbliższej sposobności. :peace:
_________________
Przewaga dzięki technice ;)
 
 
blady99 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 70
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-09-30, 20:23   

A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato...
 
 
Mat 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-09-30, 20:54   

blady99 napisał/a:
A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato...


Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień. :D
Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu. :D
_________________
Przewaga dzięki technice ;)
 
 
ssspeeder 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 4
Skąd: leeds uk
Wysłany: 2013-10-01, 00:15   

Mat napisał/a:
blady99 napisał/a:
A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato...


Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień. :D
Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu. :D


to sie kolego zdziwisz, w 4.2 tdi seryjne intercoolery nie daja rady,zeby bezpiecznie korzystac z 400 koni lub wiecej zazwyczaj doklada sie 3ci intercooler
 
 
Mat 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-01, 08:17   

ssspeeder napisał/a:
Mat napisał/a:
blady99 napisał/a:
A jaki sens jest robienie soft 400 jak z seryjnym intecoolerem spuchnie po 2 min jazdy silnik. Nie mowiac juz jak bedzie lato...


Ludzie robią i jeżdżą, a puchną to weki na jesień. :D
Nie wiem czy robiłeś jakikolwiek tuning, ale tu nic nie "puchnie", tylko jedzie szybciej do przodu. :D


to sie kolego zdziwisz, w 4.2 tdi seryjne intercoolery nie daja rady,zeby bezpiecznie korzystac z 400 koni lub wiecej zazwyczaj doklada sie 3ci intercooler


Dla mnie to bardzo bardzo dziwne. Jak pisałem wyżej, robili przy mnie takie auto z 2007 roku i nic nie wspominali, że trzeba modyfikować. Tak samo, jak pytałem o moje przyszłe auto czy będę musiał coś zmieniać w osprzęcie, jeśli chcę mieć ponad 400 koni. Zapytam się przy okazji. Niecałe 100 koni przyrostu to bardzo mało na tak niewysilony silnik. Ja mam prawie 50 koni więcej i mi nic nie puchnie, nic się nie dziwie, auto gna do przodu, tak jak trzeba. A silnik ma niedużo więcej niż połowę pojemności z porównaniu z 4.2TDI. ;-)
_________________
Przewaga dzięki technice ;)
 
 
genmaxiu 
Użytkownik


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 46
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Luton
Wysłany: 2013-10-01, 12:18   

nie chcialbym byc wlascicielem 400stu konnego silnika 4.2tdi z oem gratami, to nie pasuje i jest typowo Polskim rozwiazaniem:) Zaraz pokazuje mi sie przed oczyma "polski paker" ktory daje na maksa w klate a nogi ma jak kogut:D

Albo robisz po kosztach albo rbisz dobrze. Jak ma byc po kosztach to pewnie, 400km i ori wszystko, ale jak to ma gadac i sluzyc - bez grzebniecia sie nie obejdzie.
 
 
Mat 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-01, 20:27   

Rozmawiałem dziś z moim mechanikiemo osobiście - specjalnie tam podjechałem i pierwsze słyszał, żeby coś się działo, po chipie na 400 koni. A i z tego, co mi jeszcze powiedział robili już kilka takich aut i nie wstawiali tam dodatkowych "wodotrysków, fontann i innych badziewi", bo nie było takiej potrzeby. Niektórzy nie powinni zatem siać zamętu i wywoływać niepotrzebnych emocji na forum. Z tego, co mi dziś powiedział, to nie trzeba nic wstawiać, auta hulają, z tą uwagą, o czym już wspominałem, że dpf off i trzeba uważać na skrzynię, czyli to samo co mówił mój tuner. 8-)
_________________
Przewaga dzięki technice ;)
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2013-10-01, 21:19   

na te 400 ps to przygotuj sobie juz nową skrzynie biegów
 
 
Mat 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 i A4 2.5TDI kabriolet
Wiek: 49
Dołączył: 12 Lip 2013
Posty: 37
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-10-01, 21:28   

PABLO200 napisał/a:
na te 400 ps to przygotuj sobie juz nową skrzynie biegów


Dziękuję za złośliwości. Jakbym słuchał takich jak Ty, którzy tylko kraczą, że mi wałki, przeguby, czy inne rzeczy strzelą, to bym tych ostatnich 5-6 aut nigdy nie czipował, albo wręcz zaniłżałbym im moce, żeby się cokolwiek tylko nie zepsuło. :D
Wszystko zależy od tego jak kto jeździ. Ja nie korzystam zbyt często z mocy nadanej przez tunera i w autach wszystko bezawaryjnie pracuje. Jak się by zepsuło po 100tys km to i tak znajdą się tacy, którzy zwalą to na karb, że to efekt tuningu. ;)
Moja wola, co będę robił z moim autem i ja będę odpowiadał za to, że coś się popsuje lub nie. Widocznie będę jednym z niewielu, którzy nie boją się mocnego tuningu i będę miał auto z tym motorem ponad 430koni. Kropka. :-|
_________________
Przewaga dzięki technice ;)
 
 
PABLO200 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy
Wiek: 45
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 706
Skąd: Śląski
Wysłany: 2013-10-02, 08:01   

Stwierdzam fakty to nie jest żadna złośliwość.
Znam wiele osób które miała z tym problem wiec napisałem.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-10-02, 08:57   

Mat, Rozumiem że mechanik ten robi tobie wszystko przy aucie ???
Jeśli tak to czipuj auto nawet do 450KM , tylko mam nadzieje , że kolega mechanik jest ogarnięty w tym co robi .
Też jak bym znalazł takiego "jelenia" ( nie obrażając nikogo ) to bym go kręcił żeby kupił sobie S8 5.2 FSI , tam to mógł bym po ściemniać i skasować gruba kasę za naprawę auta ( bynajmniej prawie tyle co Serwis ) ;-)

Zapytaj się go czy po chipie jeśli coś się sypnie to czy on będzie to naprawiać na swój koszt ???
Bo jeśli jest pewien , że przez chip do 400km nic się nie stanie i da za to sobie rękę uciąć , to oki , kręcił bym do 400KM .


Ale z drugiej strony z tego co się orientuję to przyrost mocy ( bezpiecznej ) może być max 20% .
Czyli w normie się by zmieścił .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
genmaxiu 
Użytkownik


Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 46
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 40
Skąd: Luton
Wysłany: 2013-10-02, 16:41   

Mat napisał/a:
PABLO200 napisał/a:
na te 400 ps to przygotuj sobie juz nową skrzynie biegów


Dziękuję za złośliwości. Jakbym słuchał takich jak Ty, którzy tylko kraczą, że mi wałki, przeguby, czy inne rzeczy strzelą, to bym tych ostatnich 5-6 aut nigdy nie czipował, albo wręcz zaniłżałbym im moce, żeby się cokolwiek tylko nie zepsuło. :D
Wszystko zależy od tego jak kto jeździ. Ja nie korzystam zbyt często z mocy nadanej przez tunera i w autach wszystko bezawaryjnie pracuje. Jak się by zepsuło po 100tys km to i tak znajdą się tacy, którzy zwalą to na karb, że to efekt tuningu. ;)
Moja wola, co będę robił z moim autem i ja będę odpowiadał za to, że coś się popsuje lub nie. Widocznie będę jednym z niewielu, którzy nie boją się mocnego tuningu i będę miał auto z tym motorem ponad 430koni. Kropka. :-|


Jesli ci sie uda zrobic bez dodatkow zadnych 430KM to ja chce zobaczyc jak to jedzie , wraz z potwierdzeniem mocy na hamowni. Przylece specjalnie do Wroclawia popatrzec, posluchac i jak ci sie silnik nie zagotuje po 100km to uscisne dlon i poprosze adres tunera.
 
 
Pepeka 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Sty 2012
Posty: 247
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-02, 19:26   

Mat, nie dopatruj się tu złośliwości bo jej nie ma. Wszystko super z tuningiem silnika pod warunkiem, że tuner zajmie się też oprogramowaniem skrzyni i innymi. Jak wiesz skrzynia zmienia biegi w zalezności od współczynników przyrostu predkości ,mocy , przyspieszeń i momentu . Przesunięcie parametrów silnika w którąś ze stron bedzie miało wpływ na pracę skrzyni jak i na żywotnosc jej poszczególnych elementów. Zwiększenie mocy to i zmiana miejsca momentu na krzywej przyspieszeń, a więc i mechanicznego obciążania elementów odpowiedzialnych za poszczególne przełożenia skrzyni, dobranych przecież tak naprawdę z niewielkim zapasem do nominalnych parametrów silnika . Dobry tuner - fachowiec-zajmie się też mechaniką pojazdu ,począwszy od łozysk skończywszy na dyfrach , wzmocnieniach , chłodnicach .Amen

P.S. No chyba że manual to tuner może pochałturzyć ale mnie na sama myśl to ciarki przechodzą bo tego typu TUNNING to sie robi w golfach co najczęściej pod remizami stoją .
_________________
Złego diabli nie biorą ...
 
 
Bartek87 
Moje A8


Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 174
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-10-02, 20:13   

430 KM samym programem i wycięciem dpf :shock: z chęcią zobaczę ile auto wytrzyma.
Tu 4.2 TDI po chipie i pewnie wywalonym DPF ... trochę słabo to wygląda jak takie auto tak kopci
http://www.youtube.com/watch?v=y_56BFf9NB4

btw. auto z filmiku jakiś czas temu było na sprzedaż :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.