Autor |
Wiadomość |
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2019-12-09, 14:29
|
|
|
Panowie dopadła mnie usterka tylnego silniczka w zacisku. Mam błąd związany z"opór w działaniu". Pytanie brzmi, czy montował ktoś całe nowe chińskie silniczki z aliexpress? Jeżeli tak, to czy działają jak należy? Czy może lepiej regenerować oryginał? Co radzicie? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-12-09, 15:25
|
|
|
Jak trafisz to masz. Wg mnie lepeij regenerowac. Firmy masz podane w Polecanych |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-12-09, 23:16
|
|
|
witia82 napisał/a: | Panowie dopadła mnie usterka tylnego silniczka w zacisku. Mam błąd związany z"opór w działaniu". Pytanie brzmi, czy montował ktoś całe nowe chińskie silniczki z aliexpress? Jeżeli tak, to czy działają jak należy? |
Tak jak kolega powyżej napisał - loteria.
Jeden z moich klientów prawie roku temu zamontował taki na jednym kole i chodzi do dziś bez problemów.
Przekonany o sprawności tych chińczyków ze dwa miesiące temu identyczny zamontował również na drugie koło i niestety stan zadowolenia nie trwał długo.
Miesiąc później pojechał gdzieś daleko za granicę i ten drugi, świeżo zamontowany, umarł właśnie gdzieś tam w trasie.
Ostatnio mu to diagnozowałem i ten drugi to złom - z zewnątrz dalej wygląda świeżo ale nie żyje elektronika i dodatkowo jest jeszcze zablokowany mechanicznie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
ciupek [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-06-29, 11:23
|
|
|
Koledzy wywaliło mi na FIS błąd klocków. Auto mam od kilku dni. Dopiero je poznaję.
Kupiłem klocki, rozebrałem i się okazało że mam klocki na ponad 10mm grubości (samej części ciernej). Zatem nie wymieniłem klocków. Niestety po złożeniu wszystkiego mam piorun i dyskotekę w aucie.
Jak się zaczęło to dziać to zacząłem o tym czytać i teraz widzę że jest to przypadłość tych modeli.
Ruszałem wiązką podczas rozbierania. Więc najprawdopodobniej ona poszła ale kiedy zaczęło mi świecić że mam klocki do wymiany (a w rzeczywistości nie były do wymiany) to nie szło zakodować tego dziadostwa. Więc sam nie wiem od czego zacząć aby niepotrzebnie nie wymienić czegoś co jest sprawne. Owszem. Wiem że mogę kupić nowe zaciski, wiązki i sterownik ale chciałbym mimo wszystko to sobie zdiagnozować.
Pragnę zacząć od pomiarów wiązki. Czy jest tu jakaś kumata osoba która by mogła mi powiedzieć który PIN w kostce przy zacisku odpowiada któremu PINowi w kostce przy sterowniku? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-06-29, 15:30
|
|
|
Na początek VCDS może źle zakodowana grubość klocka. |
|
|
|
|
ciupek [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-06-29, 22:08
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. W tym sęk, że kodowanie klocka przechodzi. W sensie mam zakodowane, wyłączam zapłon na 5 sek i włączam ponownie ale nadal na hamulcach nie mam reakcji. W sensie dyskoteka na blacie a w programie uruchamianie zamykania lub otwierania zacisku przynosi błogą ciszę. Dlatego chciałem to pomierzyć ale nie wiem który PIN do czego. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2020-07-09, 09:57
|
|
|
ciupek napisał/a: | W tym sęk, że kodowanie klocka przechodzi. W sensie mam zakodowane, wyłączam zapłon na 5 sek i włączam ponownie ale nadal na hamulcach nie mam reakcji. |
No jak dalej jest błąd to raczej nie przechodzi. Proponuje zgodnie z instrukcją wykonać ten zabieg Wyłączyć zapłon, zablokować kierownicę i po ponownym zapłonie adaptacja grubości wykona się poprawnie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
ciupek [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-07-09, 10:42
|
|
|
Temat ogarnąłem. Pomogło dopiero odłączenie akumulatora na dłuższy czas, podłączenie i wykonanie wg instrukcji. Wcześniej robiłem wg instrukcji i nie przechodziło. Jakiś błąd widocznie. Dziękuję za chęć pomocy i życzę Ci Kolego miłego dnia! |
|
|
|
|
|
|
|
kifiu
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Lut 2019 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-07-17, 18:41
|
|
|
Podepnę się może pod posta. Miałem "mały" przeciek w samochodzie - utopił mi się sterownik od ręcznego hamulca (nie pytajcie jak - utopił się i tyle ). Wyjąłem sterownik i okazało się że woda już tam chwilkę była - ugnił jeden z pinów w sterowniku. zakupiłem "nowy" używany sterownik - zakodowałem, zaprogramowałem grubość klocków - i miodzio. działa ręczny. po godzinie wsiadam do auta a tam "epb malfunction". No więc VCDS i sprawdzam błąd a tutaj 02443 - Panel obsługi - 012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona. I nic się nie dzieje. ręcznego się nie da zaciągnąć, błędu skasować... dostałem się jeszcze raz do wtyczek od sterownika, wyczyszczone i dalej nic. Może ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
error.jpg
|
|
Plik ściągnięto 82 raz(y) 233,15 KB |
|
|
|
|
|
Robson
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8
Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 28 Skąd: UK
|
Wysłany: 2021-09-30, 16:38
|
|
|
kifiu napisał/a: | Podepnę się może pod posta. Miałem "mały" przeciek w samochodzie - utopił mi się sterownik od ręcznego hamulca (nie pytajcie jak - utopił się i tyle ). Wyjąłem sterownik i okazało się że woda już tam chwilkę była - ugnił jeden z pinów w sterowniku. zakupiłem "nowy" używany sterownik - zakodowałem, zaprogramowałem grubość klocków - i miodzio. działa ręczny. po godzinie wsiadam do auta a tam "epb malfunction". No więc VCDS i sprawdzam błąd a tutaj 02443 - Panel obsługi - 012 - usterka elektryczna w obwodzie - MIL zapalona. I nic się nie dzieje. ręcznego się nie da zaciągnąć, błędu skasować... dostałem się jeszcze raz do wtyczek od sterownika, wyczyszczone i dalej nic. Może ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? |
Czy rozwiązałeś problem z tym bladem? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2022-01-26, 19:30
|
|
|
Wszystko to jest jeden chińczyk, ten w dodatku drogi, chyba, że tak ceny poszły wszystkich. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
|
|
|
chromka
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 9 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2022-03-21, 16:24
|
|
|
Sprzedam moją historię, bo poległo na niej dwóch mechaników.
Padł mi kiedyś zacisk lewy tylny czujnik halla. Wysłaliśmy do regeneracji. Wymiana wszystko ok.
Mija rok może dwa padł prawy tylny. Dokładnie to samo. No to ja do mechanika, mechanik rozbiera, wysyłamy do regeneracji, przychodzi jakiś inny wiadomo. Wkładamy, testujemy wszystko ok.
Mijają może z dwa tygodnie... znów błąd. Czujnik halla prawy tył. Regenerator daje rok gwarancji no to odsyłamy. Przychodzi jakiś inny zrobiony wkładamy. Mija tydzień, błąd czujnik halla. Mechanik stwierdził, że to moduł sterujący może być winny. Kupujemy używany, kodujemy. Wkładamy kolejny zacisk. Mija tydzień, dwa znów spalony czujnik halla.
Inny mechanik, inna firma regenerująca. Kolejny moduł i powtórka z rozgrywki.
6 zacisków, 2 moduły. Wiązka sprawdzana niby chociaż to ją już tylko podjerzewam.
Chwilę po wymianie jest ok, zaciągamy odpuszczamy, kodowane są grubości klocków itd. Nic błędów nie wyrzuca. Minie jakiś czas, zaciągnę rękaw na dłużej, jak już odpuści to z błędem i upalonym czujnikiem.
Panowie co mi może ten czujnik tak namiętnie palić? |
|
|
|
|
|