Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-03-21, 17:32
|
|
|
jeżeli cokolwiek go "pali" to elektrycznie moduł do którego jest podłączony
profilaktycznie bym pomyslał o podmianie tego modułu
nie przegrzewa ci się ten jeden zacisk? temperatura też może skrócić jego życie |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2022-03-21, 19:58
|
|
|
maciu napisał/a: | jeżeli cokolwiek go "pali" to elektrycznie moduł do którego jest podłączony
profilaktycznie bym pomyslał o podmianie tego modułu
nie przegrzewa ci się ten jeden zacisk? temperatura też może skrócić jego życie |
chromka napisał/a: | Mechanik stwierdził, że to moduł sterujący może być winny. Kupujemy używany, kodujemy. Wkładamy kolejny zacisk. Mija tydzień, dwa znów spalony czujnik halla.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
chromka
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 01 Kwi 2019 Posty: 9 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2022-03-22, 13:46
|
|
|
Nie dam wiary, że 6 zacisków spaliły 3 różne moduły. Chyba, że coś przed modułem może jeszcze na to mieć wpływ.
Chyba pozostaje nam nowa wiązka i lutowanko... |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2022-03-23, 06:26
|
|
|
chromka napisał/a: | Chyba, że coś przed modułem może jeszcze na to mieć wpływ. |
chromka napisał/a: | nowa wiązka |
Przecież sobie odpowiedziałeś, to częsty przypadek i często opisywany. 200zł nowe wiązki silniczków na allegro. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2022-06-25, 08:06
|
|
|
Bry Panowie,
też mnie dopadł błąd P na desce i zacisku. Macie może kogoś sprawdzonego do kogo można wysłac zacisk na regenerację? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
grechut
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016 Posty: 28 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2022-07-01, 15:23
|
|
|
Dzięki!
A dice111 kojarzysz może kogoś z woj. łódzkiego kto to może dobrze ogarnąć? |
|
|
|
|
|
|
|
lysykat
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 22 Gru 2022 Posty: 11 Skąd: Swindon
|
Wysłany: 2022-12-23, 18:43
|
|
|
hej temat czesto poruszany widze to dzis mnie to samo dopadlo. A wiec regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. Przy otiewraniu i zamykaniu w vcds jest ok przy zaciaganiu recznego jest dzwiek i pioruny na desce razem z klockami. Klocki ponad 9mm z gory dziekuje za pomoc |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-12-23, 22:35
|
|
|
lysykat napisał/a: | hej temat czesto poruszany widze to dzis mnie to samo dopadlo. A wiec regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. Przy otiewraniu i zamykaniu w vcds jest ok przy zaciaganiu recznego jest dzwiek i pioruny na desce razem z klockami. Klocki ponad 9mm z gory dziekuje za pomoc |
SPrawdź czy nie masz w zamrożonych ramkach w błędach niskiego napięcia na zacisku. Wtedy też pioruny potrafią się pokazywać na desce. Jak tak, to najprawdopodobniej masz zgnite kable |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
lysykat
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 22 Gru 2022 Posty: 11 Skąd: Swindon
|
Wysłany: 2022-12-23, 23:50
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa gdy naciskam przycisk start silnik od razu sie załącza nawet bez wciskania hamulca nie wiem czy jest to gdzie zmienione w ecu czy coś jest nie tak. Pozdrawiam |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2022-12-24, 11:20
|
|
|
Musiałbyś sprawdzić bo nie wiem (nie zaglądałem jeszcze bo nie musiałem) czy przypadkiem czujnik stopu na pedale nie jest dwuobwodowy -> jeden sygnał do ECU, drugi do świateł stopu. Na pewno w Golfie 4 i Polo 9N takie były. Wtedy możesz mieć uwalony obwód idący do ecu i daje cały czas sygnał wciśniętego hamulca. Możesz to sprawdzić w blokach pomiarowych czy się zmienia wartość 0/1 w zależności jak wciśniesz hamulec. Nie pamiętam który blok, musisz poszukać po opisach. W Golfie IV w dizlu jak był ten obwód uwalony, to migała kontrolka świec żarowych. Ale jak piszę, to było w MK4, tu może być inaczej albo nawet brak informacji na zegarach. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Konrad123
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Mar 2019 Posty: 77 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2022-12-26, 23:56
|
|
|
lysykat napisał/a: | regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. |
Miałem podobną sytuację u siebie jak kupiłem swoją D3, tylko po lewej stronie. Obejrzyj czy przypadkiem silniczek nie ma śladów klejenia. U mnie okazało się że był padnięty silniczek. Poprzedni właściciel twierdził, że kupował jako nowy, a nie regenerowany co zresztą link do aukcji potwierdzał. Dźwięk był z tego co pamiętam jakby zębatka ciągle haczyła o coś, o co nie powinna lub miała za mały kontakt z jakąś powierzchnią. I o ile ręczny działał, tak z czasem było co raz gorzej. Wymiana na nowy u mnie załatwiła sprawę. |
|
|
|
|
denveco
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 319 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2023-03-03, 20:15
|
|
|
Cześć ludziska.
Taka sprawa mnie tutaj sprowadza...
Zaświeciło mi się na FISie komunikat "brake pads" oraz ikonka klocków hamulcowych. Komunikat ten wyskoczył mi po ostatnim teście tylnych hamulców który jest wykonywany samoczynnie przez elektryczny hamulec ręczny. Podniosłem auto, zrzuciłem koła najpierw przód (obligatoryjnie) klocki mają jeszcze sporo mięsiwa, zrzuciłem tylne koła i z okładzin zostały praktycznie żyletki. Zamówiłem nówki ATE takie jakie miałem do tej pory. Jako, że nie posiadam VCDSa itp. to odkręciłem elektryczny silniczek od zacisku i manualnie cofnąłem tłoczki w zaciskach. Oczywiście przy demontażu jeden silniczek elektryczny mi pękł znaczy obudowa w dwóch miejscach przez co musiałem kupiłć nowy silniczek. Klocki wymienione, zaciski założone, oringi na styku zacisk silniczek zapobiegawczo wymienione, elektryczne silniczki ręcznego również założone. No i teraz pytania mam; Nadzieja matką głupich ale czy owy komunikat sam zniknie czy jednak będę musiał znaleźć jakiegoś czarodzieja z VCDSem etc.? Jak wymusić test hamulca ręcznego bez użycia VCDSa, zaciągam i zwalniam hamulec kilka razy ale się nic nie dzieje. Wymieniłem jakiś czas temu czujnik ABS w przednim kole w VW Golf 4 po tym jak się zaświeciła kontrolka ABS i po wymianie oraz przejechaniu kilkuset metrów kontrolka ABS zgasła z zegarów. Wiem, że Golf 4 a A8 to zupełnie inna liga samochodów mimo że dzieli je raptem dwa lata różnicy ale może akurat tutaj też samo zgaśnie?? Dzięki bardzo. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|