Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-21, 17:32   

jeżeli cokolwiek go "pali" to elektrycznie moduł do którego jest podłączony
profilaktycznie bym pomyslał o podmianie tego modułu

nie przegrzewa ci się ten jeden zacisk? temperatura też może skrócić jego życie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2022-03-21, 19:58   

maciu napisał/a:
jeżeli cokolwiek go "pali" to elektrycznie moduł do którego jest podłączony
profilaktycznie bym pomyslał o podmianie tego modułu

nie przegrzewa ci się ten jeden zacisk? temperatura też może skrócić jego życie


chromka napisał/a:
Mechanik stwierdził, że to moduł sterujący może być winny. Kupujemy używany, kodujemy. Wkładamy kolejny zacisk. Mija tydzień, dwa znów spalony czujnik halla.
 
 
chromka 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 01 Kwi 2019
Posty: 9
Skąd: Opole
Wysłany: 2022-03-22, 13:46   

Nie dam wiary, że 6 zacisków spaliły 3 różne moduły. Chyba, że coś przed modułem może jeszcze na to mieć wpływ.

Chyba pozostaje nam nowa wiązka i lutowanko...
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2022-03-23, 06:26   

chromka napisał/a:
Chyba, że coś przed modułem może jeszcze na to mieć wpływ.
chromka napisał/a:
nowa wiązka


Przecież sobie odpowiedziałeś, to częsty przypadek i często opisywany. 200zł nowe wiązki silniczków na allegro.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2022-03-23, 07:34   

Dokładnie, https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zaciskow-do-audi-a8-d3-4e-9577943298 można kupić komplet j.w albo pojedyncze
_________________
Black Cars Matters
 
 
grechut 

Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2022-06-25, 08:06   

Bry Panowie,
też mnie dopadł błąd P na desce i zacisku. Macie może kogoś sprawdzonego do kogo można wysłac zacisk na regenerację?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2022-06-25, 10:52   

grechut napisał/a:
Macie może kogoś sprawdzonego do kogo można wysłac zacisk na regenerację?

https://a8team.pl/regeneracja-elektrycznych-silczniczkow-i-zaciskow-hamulcowyc-vt22099.htm
_________________
Black Cars Matters
 
 
grechut 

Rocznik: 1988
Silnik cm3: 2993
Skrzynia: 8
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: --
Dołączył: 18 Lut 2016
Posty: 28
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2022-07-01, 15:23   

Dzięki!
A dice111 kojarzysz może kogoś z woj. łódzkiego kto to może dobrze ogarnąć? :)
 
 
lysykat 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 22 Gru 2022
Posty: 11
Skąd: Swindon
Wysłany: 2022-12-23, 18:43   

hej temat czesto poruszany widze to dzis mnie to samo dopadlo. A wiec regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. Przy otiewraniu i zamykaniu w vcds jest ok przy zaciaganiu recznego jest dzwiek i pioruny na desce razem z klockami. Klocki ponad 9mm z gory dziekuje za pomoc
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-23, 22:35   

lysykat napisał/a:
hej temat czesto poruszany widze to dzis mnie to samo dopadlo. A wiec regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly. Przy otiewraniu i zamykaniu w vcds jest ok przy zaciaganiu recznego jest dzwiek i pioruny na desce razem z klockami. Klocki ponad 9mm z gory dziekuje za pomoc


SPrawdź czy nie masz w zamrożonych ramkach w błędach niskiego napięcia na zacisku. Wtedy też pioruny potrafią się pokazywać na desce. Jak tak, to najprawdopodobniej masz zgnite kable :]
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
lysykat 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 22 Gru 2022
Posty: 11
Skąd: Swindon
Wysłany: 2022-12-23, 23:50   

Jeszcze jedna sprawa gdy naciskam przycisk start silnik od razu sie załącza nawet bez wciskania hamulca nie wiem czy jest to gdzie zmienione w ecu czy coś jest nie tak. Pozdrawiam
 
 
sssebek 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 355
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2022-12-24, 11:20   

Musiałbyś sprawdzić bo nie wiem (nie zaglądałem jeszcze bo nie musiałem) czy przypadkiem czujnik stopu na pedale nie jest dwuobwodowy -> jeden sygnał do ECU, drugi do świateł stopu. Na pewno w Golfie 4 i Polo 9N takie były. Wtedy możesz mieć uwalony obwód idący do ecu i daje cały czas sygnał wciśniętego hamulca. Możesz to sprawdzić w blokach pomiarowych czy się zmienia wartość 0/1 w zależności jak wciśniesz hamulec. Nie pamiętam który blok, musisz poszukać po opisach. W Golfie IV w dizlu jak był ten obwód uwalony, to migała kontrolka świec żarowych. Ale jak piszę, to było w MK4, tu może być inaczej albo nawet brak informacji na zegarach.
_________________
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
 
 
Konrad123 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Mar 2019
Posty: 77
Skąd: Toruń
Wysłany: 2022-12-26, 23:56   

lysykat napisał/a:
regenerowany zacisc nowy silniczek prawy przy zamykaniu jest straszny dzwiek jak by zebatki nie lapaly.


Miałem podobną sytuację u siebie jak kupiłem swoją D3, tylko po lewej stronie. Obejrzyj czy przypadkiem silniczek nie ma śladów klejenia. U mnie okazało się że był padnięty silniczek. Poprzedni właściciel twierdził, że kupował jako nowy, a nie regenerowany co zresztą link do aukcji potwierdzał. Dźwięk był z tego co pamiętam jakby zębatka ciągle haczyła o coś, o co nie powinna lub miała za mały kontakt z jakąś powierzchnią. I o ile ręczny działał, tak z czasem było co raz gorzej. Wymiana na nowy u mnie załatwiła sprawę.
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 332
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-03-03, 20:15   

Cześć ludziska.
Taka sprawa mnie tutaj sprowadza...
Zaświeciło mi się na FISie komunikat "brake pads" oraz ikonka klocków hamulcowych. Komunikat ten wyskoczył mi po ostatnim teście tylnych hamulców który jest wykonywany samoczynnie przez elektryczny hamulec ręczny. Podniosłem auto, zrzuciłem koła najpierw przód (obligatoryjnie) klocki mają jeszcze sporo mięsiwa, zrzuciłem tylne koła i z okładzin zostały praktycznie żyletki. Zamówiłem nówki ATE takie jakie miałem do tej pory. Jako, że nie posiadam VCDSa itp. to odkręciłem elektryczny silniczek od zacisku i manualnie cofnąłem tłoczki w zaciskach. Oczywiście przy demontażu jeden silniczek elektryczny mi pękł znaczy obudowa w dwóch miejscach przez co musiałem kupiłć nowy silniczek. Klocki wymienione, zaciski założone, oringi na styku zacisk silniczek zapobiegawczo wymienione, elektryczne silniczki ręcznego również założone. No i teraz pytania mam; Nadzieja matką głupich ale czy owy komunikat sam zniknie czy jednak będę musiał znaleźć jakiegoś czarodzieja z VCDSem etc.? Jak wymusić test hamulca ręcznego bez użycia VCDSa, zaciągam i zwalniam hamulec kilka razy ale się nic nie dzieje. Wymieniłem jakiś czas temu czujnik ABS w przednim kole w VW Golf 4 po tym jak się zaświeciła kontrolka ABS i po wymianie oraz przejechaniu kilkuset metrów kontrolka ABS zgasła z zegarów. Wiem, że Golf 4 a A8 to zupełnie inna liga samochodów mimo że dzieli je raptem dwa lata różnicy ale może akurat tutaj też samo zgaśnie?? Dzięki bardzo.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2023-03-07, 06:39   

No widzisz, jakbyś wymienił czujnik ABS to by Ci sam zgasł błąd a na klocki trzeba vcds. Rosstech ma dokładnie opisaną procedurę, nie bez powodu.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.