Autor |
Wiadomość |
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-03-13, 11:20
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | mario-975, to samo mialem. U mnie pomoglola wymiana sterownika od recznego na nowy :-) |
Qurcze znowu wydatek ile dałeś za sterownik i gdzie on się znajduje? Wyczytałem gdzieś że jest kolo akumulatora ale dokładnie nie wiem. |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-03-13, 12:02
|
|
|
mario-975, sterownik jest pod akumulatorem wyjmujesz go i tam siedzie. U mnie tam wilgoć była i to najprowdopodobniej przyczyna. Robiłem kalibracje itd i cały czas klocki do wymiany i wymieniłem na drugi i spokój
Ja kupowałem z firmy Vacar z Gdańska, ale nie pamiętam ile zapłaciłem wiesz chyba coś ok 150zł jak się nie mylę. Więc wydatek nie duży i nie ma Component Protection więc śmiało można zmieniać |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-03-13, 12:21
|
|
|
No właśnie mam to samo od tygodnia pali mi się ten ręczny z piorunem i nie potrzebnie klocki wymieniałem <jezu>.Myślałem że większy koszt tego sterownika będzie no i szczęście że nie ma CP.Sprawdzę jeszcze czy jest przejscie na kablach od steru do zacisków.Dzięki wielkie Lukas134, |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-03-13, 17:03
|
|
|
Silniczki od zacisku są dobre ? Zanim kupisz sterownik to sprawdź gdzie jest błąd . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-03-13, 19:10
|
|
|
pioter napisał/a: | Silniczki od zacisku są dobre ? Zanim kupisz sterownik to sprawdź gdzie jest błąd . |
Cholera go wie <niewiem> lewy i prawy kręcą normalnie zaciąga i puszcza gdyby nie ta kontrolka na fisie to bym myślał że wszystko jest OK.Jutro dobiorę się do sterownika i posprawdzam czy jest przejście na przewodach. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-13, 19:37
|
|
|
mario-975 napisał/a: | Lukas134 napisał/a: | mario-975, to samo mialem. U mnie pomoglola wymiana sterownika od recznego na nowy :-) |
Qurcze znowu wydatek ile dałeś za sterownik i gdzie on się znajduje? Wyczytałem gdzieś że jest kolo akumulatora ale dokładnie nie wiem. |
Sprawdź jakiego sterownika potrzebujesz, bo ja mam na zbyciu (w ogłoszeniach). Ważna jest litera kodowa. Zerknij też na procedury Ross-Tech dotyczące hamulców tylnych, a konkretnie wpisywania grubości klocków. Trzeba też kilka razy (serwis zaleca minimum trzy) otworzyć i zamknąć zaciski. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-03-13, 20:59
|
|
|
U mnie kiedyś też otwierało i zamykało się normalnie - okazało się że czujnik halla w jednym był trafiony . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-13, 21:06
|
|
|
pioter napisał/a: | U mnie kiedyś też otwierało i zamykało się normalnie - okazało się że czujnik halla w jednym był trafiony . |
Oczywiście, bo czujnik hallotronowy wewnątrz zacisków mierzy liczbę obrotów silniczka i na tej podstawie sterownik wylicza przesunięcie tłoczka zacisku. Jeśli źle działa, to nieprawidłowo dociska. W zeszycie metodycznym SSP285 na stronie 43 napisano:
Rozpoznawanie stopnia zużycia klocków i korekcja luzu
Grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. W tym celu sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej. Na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. Gdy kierowca regularnie używa hamulca postojowego, informacja o grubości klocków może być mniej dokładna niż w samochodzie, w którym hamulec jest rzadko uruchamiany. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-13, 22:24
|
|
|
To witam.od wczoraj po wymianie akumulatora na nowy błąd informacja o wymnianie tylnych klocków. wpisałem nową wartośc -adaptacja-test. i nic jak wchodzę vcds. w 53 pisk i błąd na desce <niewiem> |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-03-13, 22:33
|
|
|
Zapodawaj kody błędów. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
olimpus104
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 04 Wrz 2012 Posty: 267 Skąd: Bognor Regis UK
|
Wysłany: 2014-03-13, 23:30
|
|
|
pebo napisał/a: | Zapodawaj kody błędów. |
Adres 53 : Parking Etykiety hamulcowy: 4E0 - 910 - 801.lbl
Moduł sterujący Part Number: 4E0 910 801 D HW : 4E0 907 801 B
Komponent i / lub wersja: EPB A4EC0230 H03 0230
Kodowanie oprogramowanie : 0000221
Kodeks pracy Sklep: WSC 02313 785 00200
VCID : 204BE4B38A53
Znaleziono 1 błąd :
02596 - Zużyte klocki hamulcowe tylna
008 - Nieoczekiwane sygnal
Freeze Frame :
Fault status: 01111000
Usterka Priorytet : 6
Częstość błędu : 2
Wyzerować licznik: 168
Wskazanie czasu: 0
błędu na desce brak,widoczny po podłączeniu vcds <aparat> |
_________________ Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
|
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-03-23, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mario-975
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 84 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-03-14, 13:23
|
|
|
Wracając do mojej usterki,sprawdziłem przejście na kablach idących od sterownika do zacisku -wszystko jest ok więc albo padł ster albo silnik nawala.Chcę na krótko sprawdzić silniczek ale nie wiem które piny podpiąć i na jakiej zasadzie działa czy jest zmienna polaryzacja? W kostce są 4 piny 2 grube kable brązowy(masa?) i zielono/czerwony(prądowy?) oraz cieńkie 2 przewody zielono/niebieski i zielono czerwony - strona kierowcy. |
|
|
|
|
Kaktus
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-25, 21:49
|
|
|
mam podobny problem po wymianie klocków. było tak, że ręczny wariował po zatrzymaniu auta i wyłączeniu zapłonu kręcił przez chwile przy tylnych kołach (bez zaciągniętego ręcznego) teraz pojawiła sie pioruńska kontrolka. Człowiek który wymieniał mówił, że cała procedurę adaptacji klocków przeprowadził
Ręczny nadal działa |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-03-25, 21:59
|
|
|
mario-975, najszybciej sprawdzisz czy dobry jest Twój silniczek od ręcznego, zamieniając go stronami ja tak zrobiłem u siebie. zmieniłem lewy na prawy i z tej samej strony błąd był, przejście na wszystkich było i zmiana sterownika pomogła
Kaktus, a czy mechanik wpisał odpowiednią grubość klocków?? może dlatego zwariował?? musi być nie tak coś z adaptacją. |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|