Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku  
Autor Wiadomość
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-13, 09:24   

mario-975, to samo mialem. U mnie pomoglola wymiana sterownika od recznego na nowy :-)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-03-13, 11:20   

Lukas134 napisał/a:
mario-975, to samo mialem. U mnie pomoglola wymiana sterownika od recznego na nowy :-)


Qurcze znowu wydatek :/ ile dałeś za sterownik i gdzie on się znajduje? Wyczytałem gdzieś że jest kolo akumulatora ale dokładnie nie wiem.
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-13, 12:02   

mario-975, sterownik jest pod akumulatorem :) wyjmujesz go i tam siedzie. U mnie tam wilgoć była i to najprowdopodobniej przyczyna. Robiłem kalibracje itd i cały czas klocki do wymiany i wymieniłem na drugi i spokój :)

Ja kupowałem z firmy Vacar z Gdańska, ale nie pamiętam ile zapłaciłem wiesz :/ chyba coś ok 150zł jak się nie mylę. Więc wydatek nie duży i nie ma Component Protection więc śmiało można zmieniać :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-03-13, 12:21   

No właśnie mam to samo od tygodnia pali mi się ten ręczny z piorunem i nie potrzebnie klocki wymieniałem <jezu>.Myślałem że większy koszt tego sterownika będzie no i szczęście że nie ma CP.Sprawdzę jeszcze czy jest przejscie na kablach od steru do zacisków.Dzięki wielkie Lukas134, :)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1795
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-03-13, 17:03   

Silniczki od zacisku są dobre ? Zanim kupisz sterownik to sprawdź gdzie jest błąd .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-03-13, 19:10   

pioter napisał/a:
Silniczki od zacisku są dobre ? Zanim kupisz sterownik to sprawdź gdzie jest błąd .


Cholera go wie <niewiem> lewy i prawy kręcą normalnie zaciąga i puszcza gdyby nie ta kontrolka na fisie to bym myślał że wszystko jest OK.Jutro dobiorę się do sterownika i posprawdzam czy jest przejście na przewodach.
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-13, 19:37   

mario-975 napisał/a:
Lukas134 napisał/a:
mario-975, to samo mialem. U mnie pomoglola wymiana sterownika od recznego na nowy :-)


Qurcze znowu wydatek :/ ile dałeś za sterownik i gdzie on się znajduje? Wyczytałem gdzieś że jest kolo akumulatora ale dokładnie nie wiem.


Sprawdź jakiego sterownika potrzebujesz, bo ja mam na zbyciu (w ogłoszeniach). Ważna jest litera kodowa. Zerknij też na procedury Ross-Tech dotyczące hamulców tylnych, a konkretnie wpisywania grubości klocków. Trzeba też kilka razy (serwis zaleca minimum trzy) otworzyć i zamknąć zaciski.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1795
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-03-13, 20:59   

U mnie kiedyś też otwierało i zamykało się normalnie - okazało się że czujnik halla w jednym był trafiony .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-13, 21:06   

pioter napisał/a:
U mnie kiedyś też otwierało i zamykało się normalnie - okazało się że czujnik halla w jednym był trafiony .

Oczywiście, bo czujnik hallotronowy wewnątrz zacisków mierzy liczbę obrotów silniczka i na tej podstawie sterownik wylicza przesunięcie tłoczka zacisku. Jeśli źle działa, to nieprawidłowo dociska. W zeszycie metodycznym SSP285 na stronie 43 napisano:
Rozpoznawanie stopnia zużycia klocków i korekcja luzu
Grubość klocków hamulcowych jest mierzona regularnie co ok. 500 km, na postoju, gdy hamulec postojowy nie jest zaciśnięty. W tym celu sterownik dosuwa klocki z położenia spoczynkowego (krańcowego) do tarczy hamulcowej. Na podstawie informacji czujnika hallotronowego w silniku wylicza skok tłoka, a z niego grubość klocków. Pomiar odbywa się w samochodzie zaparkowanym z zablokowaną kierownicą, gdy hamulec nie jest zaciśnięty. Gdy kierowca regularnie używa hamulca postojowego, informacja o grubości klocków może być mniej dokładna niż w samochodzie, w którym hamulec jest rzadko uruchamiany.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-03-13, 22:24   

To witam.od wczoraj po wymianie akumulatora na nowy :D błąd informacja o wymnianie tylnych klocków. wpisałem nową wartośc -adaptacja-test. i nic jak wchodzę vcds. w 53 pisk i błąd na desce <niewiem>
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-03-13, 22:33   

Zapodawaj kody błędów.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
olimpus104 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Zibi
Jeżdzę: A8 D3 Quattro 3.0 TDI Sport
Pomógł: 2 razy
Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 267
Skąd: Bognor Regis UK
Wysłany: 2014-03-13, 23:30   

pebo napisał/a:
Zapodawaj kody błędów.




Adres 53 : Parking Etykiety hamulcowy: 4E0 - 910 - 801.lbl
Moduł sterujący Part Number: 4E0 910 801 D HW : 4E0 907 801 B
Komponent i / lub wersja: EPB A4EC0230 H03 0230
Kodowanie oprogramowanie : 0000221
Kodeks pracy Sklep: WSC 02313 785 00200
VCID : 204BE4B38A53
Znaleziono 1 błąd :

02596 - Zużyte klocki hamulcowe tylna
008 - Nieoczekiwane sygnal
Freeze Frame :
Fault status: 01111000
Usterka Priorytet : 6
Częstość błędu : 2
Wyzerować licznik: 168
Wskazanie czasu: 0

błędu na desce brak,widoczny po podłączeniu vcds <aparat>
_________________
Audi A8 D3Quattro 3.0 TDI Sport
Audi A6 C6 2.0TDI S line
http://www.a8team.pl/a6-c6-s-line-vt8865.htm
Ostatnio zmieniony przez olimpus104 2014-03-23, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-03-14, 13:23   

Wracając do mojej usterki,sprawdziłem przejście na kablach idących od sterownika do zacisku -wszystko jest ok więc albo padł ster albo silnik nawala.Chcę na krótko sprawdzić silniczek ale nie wiem które piny podpiąć i na jakiej zasadzie działa czy jest zmienna polaryzacja? W kostce są 4 piny 2 grube kable brązowy(masa?) i zielono/czerwony(prądowy?) oraz cieńkie 2 przewody zielono/niebieski i zielono czerwony - strona kierowcy.
 
 
Kaktus 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kacper
Jeżdzę: D3
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-25, 21:49   

mam podobny problem po wymianie klocków. było tak, że ręczny wariował po zatrzymaniu auta i wyłączeniu zapłonu kręcił przez chwile przy tylnych kołach (bez zaciągniętego ręcznego) teraz pojawiła sie pioruńska kontrolka. Człowiek który wymieniał mówił, że cała procedurę adaptacji klocków przeprowadził
Ręczny nadal działa
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-25, 21:59   

mario-975, najszybciej sprawdzisz czy dobry jest Twój silniczek od ręcznego, zamieniając go stronami ja tak zrobiłem u siebie. zmieniłem lewy na prawy i z tej samej strony błąd był, przejście na wszystkich było i zmiana sterownika pomogła :)

Kaktus, a czy mechanik wpisał odpowiednią grubość klocków?? może dlatego zwariował?? musi być nie tak coś z adaptacją.
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.