Ogłoszenie 
Felgi Audi A8 forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Felgi Audi A8
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku  
Autor Wiadomość
pfx 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-17, 17:22   

chodzi Ci o oring uszczelniajacy między obudową silniczka z przekładnią a zaciskiem?

[ Dodano: 2018-09-17, 17:26 ]
maciu - foty są w linku powyżej. Czujnik Halla ma dwa przewody, Podejrzewam, że korzysta z zasilania silniczka. jutro jeszcze raz rozbebeszę silniczek i przekładnię, podejrzewam, że ma przeskok, ponieważ jeden z silniczków wyraźnie dłużej pracuje przy zacisku i odpuszczania hamulca
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
K@MIL 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 35
Skąd: Londyn
Wysłany: 2018-09-17, 17:28   

chyba wlasnie dokladnie o ten ... cieknie mi tam zacisk niestety.
chce to szybko ogarnac puki silnik sam w sobie dziala. Obudowa silnika juz widzialem ze mi pekla tez. Obudowe jesli skleje klejem dwuskladnikowym i zgrzeje plastik bedzie OK czy niezbyt trwale to rozwiazanie?
_________________
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie :)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2839
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-17, 17:35   

pfx napisał/a:
chodzi Ci o oring uszczelniajacy między obudową silniczka z przekładnią a zaciskiem?

[ Dodano: 2018-09-17, 17:26 ]
maciu - foty są w linku powyżej. Czujnik Halla ma dwa przewody, Podejrzewam, że korzysta z zasilania silniczka. jutro jeszcze raz rozbebeszę silniczek i przekładnię, podejrzewam, że ma przeskok, ponieważ jeden z silniczków wyraźnie dłużej pracuje przy zacisku i odpuszczania hamulca


to jak rozbebeszysz to zrób dokładne foty (w linku powyżej jest reperaturka
zacisku a mnie o halla chodziło) jestem ciekaw jak można tą zywicę wydłubać
nie uszkadzając zawartości

obudowę myślę spokojnie klej
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pfx 
Użytkownik


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-17, 22:29   

nie wiem ile ten silniczek ma czujników halla i z którymi jest połączone dwa środkowe przewody, czy jest dodatkowy czujnik ,a w środku jest płytka sterująca obrotami silnika ze swoimi odrębnymi Hallami. Jeśli ma komutator - hall służy wyłącznie do liczenia obrotów
Obserwując VCDS-a silnik zatrzymuje kontrola natężenia prądu płynącego w obwodzie zasilania uzwojenia silnika realizowana przez sterownik. Po przekroczeniu 15 A silnikowi sterownik odcina napięcie. Nie może mieć znaczenie - ile razy silnik musi się przekręcić, by zacisnąć zacisk, natomiast ma znaczenie ile razy przekręci się w prawo i w lewo podczas testu, zatem błąd Halla wyskoczy:
- jeśli będzie przerwa na obwodzie jednego z Hallów (wiązka lub uszkodzenie czujnika) zliczanie będzie mylne, a silnik będzie kręcił się wolniej (efekt słabo kręcącego się wentylatorka na procesorze w kompie - tam jest taki sam silnik)
- jeśli przeskoczy pasek, lub przekładnia
przy łapaniu i blokowaniu silniczka (testowałem na sucho) - wyskakuje błąd zbyt dużego prądu silniczka i wtedy ten czerwony wykrzyknik i mrugające czerwone kontrolki

[ Dodano: 2018-09-17, 22:47 ]
Maciu - rozbebeszyłem, ale boję się łuszczyć żywicę, bo hallotrony są delikatne i go zniszczę, a może jest dobry.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2839
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-18, 19:49   

no ale na tym wszystko to sie zasadza - jak rozebrać tę zywicę reszta jest dobrze znana
i opisana...

jak masz na wierzchu spróbuj gołą diodką, może będzie lekko pulsować... warto
stestować
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
 
 
Stacu1 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: D3
Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Freudenberg
Wysłany: 2018-10-28, 09:34   

Witam! Czy da się wyłączyć dżwięk ostrzegawczy? bo muszę zrobić jeszcze parę km zanim mi nowy zacisk przyjdzie :(

[ Dodano: 2018-10-28, 19:59 ]
JUż obczaiłem sprawę i sygnał ostrzegawczy działa jakieś kilka minut i później się sam wyłączy, niestety po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu włącza się ponownie i tak w kółko... Pozdrawam
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2839
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-29, 23:15   

po wyciagnieciu bezpiecznika nie piszczy
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
 
 
Stacu1 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: D3
Wiek: 33
Dołączył: 28 Paź 2018
Posty: 3
Skąd: Freudenberg
Wysłany: 2018-10-29, 23:18   

Dzięki 👍
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 42
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 2184
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-12-18, 20:02   

Panowie i Panie,wyskakiwał mi błąd na desce P z piorunkiem i Vag pokazywał uszkodzony czujnik hala.Wymieniłem silniczek na regenerowany i kontrolka P z piorunkiem zgasła ale teraz pojawił się błąd 0A24 - zużyte tylne klocki hamulcowe i świeci się kontrolka żółta (O) . Klocki maja 12mm grubości i nie można pozbyć się tego błędu. Dodam że że dzisiaj przy próbie zmierzenia napięcia na poszczególnych silniczkach na jednym pokazało jakąś dziwną wartość napięcia,ponad milion <hmm>
Jakiś pomysł od czego zacząć?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 173 razy
Wiek: 29
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6899
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-12-19, 06:03   

Wpisać grubość do sterownika, zrobić test, zgasić zapłon, zablokować kierownicę i odpalić ponownie auto. :)

Jeśli to nie pomoże to szukać problemu dopiero dalej.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 42
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 2184
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-12-19, 14:12   

Chyba pozostaje mi to szukanie dalej.

[ Dodano: 2019-02-21, 19:52 ]
drago_o napisał/a:
Wpisać grubość do sterownika, zrobić test, zgasić zapłon, zablokować kierownicę i odpalić ponownie auto. :)

Panowie,wymieniłem dzisiaj sterownik i dalej to samo -błąd 0A24.
Silniczki ładnie działają oba równo ,klocki około 11mm.
Macie jakiś pomysł co dalej?
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1152
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-02-21, 22:34   

123mielony napisał/a:
Macie jakiś pomysł pomysł co dalej?


Hmm, czy na pewno poprawnie wykonujesz kodowanie klocków ?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 42
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 2184
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-02-21, 23:34   

A masz może prawidłową procedurę bo ja już nie wiem czy dobrze to kumpel robi.
 
 
Dirtmat 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-10-07, 20:52   

Witajcie!

Podłączam się pod temat ponieważ widzę że hamulec postojowy to bardzo kapryśna sprawa w A8.
Może pomożecie, wciąż wyskakuje mi Parking Brake Malfunction.
Kody błędów:

02432
Lewy silnik nastawczy, zasilanie napięciowe
Przerwa
Statycznie

02433
Prawy silnik nastawczy, zasilanie napięciowe
Przerwa
Statycznie

Hamulec normalnie działa, zaciąga się oraz odpuszcza.
Zostały wymienione obydwa silniczki na nowe, zregenerowane zaciski, nowe klocki hamulcowe tyl, sprawdzony został przycisk w kabinie(podmieniany) oraz moduł hamulca(również podmieniany) i NIC:(

Chciałbym dodać że błąd wyskakuje zazwyczaj przy cofaniu... żeby go później skasować wystarczy kilkukrotnie zaciągnąć oraz odpuścić ręczny i znika... Potem pół dnia spokoju i znowu wyskakuje.

Nie mam już siły, gdzie szukać? Wymieniać wiązkę na oślep?
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 180 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 6058
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-08, 13:01   

Dirtmat napisał/a:
Nie mam już siły, gdzie szukać? Wymieniać wiązkę na oślep?

Niestety, w przypadku tego auta to wcale nie jest działanie na oślep.
Już dawno zostało to zdiagnozowane, że wiązki elektryczne od tylnego hamulca gniją. Niby wszystko jest szczelne a jednak gniją a ich wymiana, wcześniej czy później, jest chyba nieuchronna.

W ASO jest dostępna cała taka kompletna wiązka.
Na stronę lewą i prawą kupujesz takie same.
Jak chcesz, możesz kupić tylko jedną i zmienić jedną i sprawdzić czy po jednej stronie to w czymś pomogło.
Niestety nowa wiązka nie jest p&p - starą trzeba ordynarnie wyciąć a nową, kabel po kablu, dolutować.
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
  
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC
regeneracja turbosprężarki

| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |