Autor |
Wiadomość |
pfx
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-09-17, 16:22
|
|
|
chodzi Ci o oring uszczelniajacy między obudową silniczka z przekładnią a zaciskiem?
[ Dodano: 2018-09-17, 17:26 ]
maciu - foty są w linku powyżej. Czujnik Halla ma dwa przewody, Podejrzewam, że korzysta z zasilania silniczka. jutro jeszcze raz rozbebeszę silniczek i przekładnię, podejrzewam, że ma przeskok, ponieważ jeden z silniczków wyraźnie dłużej pracuje przy zacisku i odpuszczania hamulca |
|
|
|
|
|
|
|
K@MIL
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 40 Dołączył: 10 Mar 2014 Posty: 35 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 2018-09-17, 16:28
|
|
|
chyba wlasnie dokladnie o ten ... cieknie mi tam zacisk niestety.
chce to szybko ogarnac puki silnik sam w sobie dziala. Obudowa silnika juz widzialem ze mi pekla tez. Obudowe jesli skleje klejem dwuskladnikowym i zgrzeje plastik bedzie OK czy niezbyt trwale to rozwiazanie? |
_________________ Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-17, 16:35
|
|
|
pfx napisał/a: | chodzi Ci o oring uszczelniajacy między obudową silniczka z przekładnią a zaciskiem?
[ Dodano: 2018-09-17, 17:26 ]
maciu - foty są w linku powyżej. Czujnik Halla ma dwa przewody, Podejrzewam, że korzysta z zasilania silniczka. jutro jeszcze raz rozbebeszę silniczek i przekładnię, podejrzewam, że ma przeskok, ponieważ jeden z silniczków wyraźnie dłużej pracuje przy zacisku i odpuszczania hamulca |
to jak rozbebeszysz to zrób dokładne foty (w linku powyżej jest reperaturka
zacisku a mnie o halla chodziło) jestem ciekaw jak można tą zywicę wydłubać
nie uszkadzając zawartości
obudowę myślę spokojnie klej |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
pfx
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2016 Posty: 50 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-09-17, 21:29
|
|
|
nie wiem ile ten silniczek ma czujników halla i z którymi jest połączone dwa środkowe przewody, czy jest dodatkowy czujnik ,a w środku jest płytka sterująca obrotami silnika ze swoimi odrębnymi Hallami. Jeśli ma komutator - hall służy wyłącznie do liczenia obrotów
Obserwując VCDS-a silnik zatrzymuje kontrola natężenia prądu płynącego w obwodzie zasilania uzwojenia silnika realizowana przez sterownik. Po przekroczeniu 15 A silnikowi sterownik odcina napięcie. Nie może mieć znaczenie - ile razy silnik musi się przekręcić, by zacisnąć zacisk, natomiast ma znaczenie ile razy przekręci się w prawo i w lewo podczas testu, zatem błąd Halla wyskoczy:
- jeśli będzie przerwa na obwodzie jednego z Hallów (wiązka lub uszkodzenie czujnika) zliczanie będzie mylne, a silnik będzie kręcił się wolniej (efekt słabo kręcącego się wentylatorka na procesorze w kompie - tam jest taki sam silnik)
- jeśli przeskoczy pasek, lub przekładnia
przy łapaniu i blokowaniu silniczka (testowałem na sucho) - wyskakuje błąd zbyt dużego prądu silniczka i wtedy ten czerwony wykrzyknik i mrugające czerwone kontrolki
[ Dodano: 2018-09-17, 22:47 ]
Maciu - rozbebeszyłem, ale boję się łuszczyć żywicę, bo hallotrony są delikatne i go zniszczę, a może jest dobry. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-09-18, 18:49
|
|
|
no ale na tym wszystko to sie zasadza - jak rozebrać tę zywicę reszta jest dobrze znana
i opisana...
jak masz na wierzchu spróbuj gołą diodką, może będzie lekko pulsować... warto
stestować |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Stacu1
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 3 Skąd: Freudenberg
|
Wysłany: 2018-10-28, 09:34
|
|
|
Witam! Czy da się wyłączyć dżwięk ostrzegawczy? bo muszę zrobić jeszcze parę km zanim mi nowy zacisk przyjdzie
[ Dodano: 2018-10-28, 19:59 ]
JUż obczaiłem sprawę i sygnał ostrzegawczy działa jakieś kilka minut i później się sam wyłączy, niestety po zatrzymaniu i ponownym ruszeniu włącza się ponownie i tak w kółko... Pozdrawam |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-10-29, 23:15
|
|
|
po wyciagnieciu bezpiecznika nie piszczy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Stacu1
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: rafal
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 3 Skąd: Freudenberg
|
Wysłany: 2018-10-29, 23:18
|
|
|
Dzięki 👍 |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-12-18, 20:02
|
|
|
Panowie i Panie,wyskakiwał mi błąd na desce P z piorunkiem i Vag pokazywał uszkodzony czujnik hala.Wymieniłem silniczek na regenerowany i kontrolka P z piorunkiem zgasła ale teraz pojawił się błąd 0A24 - zużyte tylne klocki hamulcowe i świeci się kontrolka żółta (O) . Klocki maja 12mm grubości i nie można pozbyć się tego błędu. Dodam że że dzisiaj przy próbie zmierzenia napięcia na poszczególnych silniczkach na jednym pokazało jakąś dziwną wartość napięcia,ponad milion
Jakiś pomysł od czego zacząć? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-12-19, 14:12
|
|
|
Chyba pozostaje mi to szukanie dalej.
[ Dodano: 2019-02-21, 19:52 ]
drago_o napisał/a: | Wpisać grubość do sterownika, zrobić test, zgasić zapłon, zablokować kierownicę i odpalić ponownie auto. |
Panowie,wymieniłem dzisiaj sterownik i dalej to samo -błąd 0A24.
Silniczki ładnie działają oba równo ,klocki około 11mm.
Macie jakiś pomysł co dalej? |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-02-21, 22:34
|
|
|
123mielony napisał/a: | Macie jakiś pomysł pomysł co dalej? |
Hmm, czy na pewno poprawnie wykonujesz kodowanie klocków ? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2019-02-21, 23:34
|
|
|
A masz może prawidłową procedurę bo ja już nie wiem czy dobrze to kumpel robi. |
|
|
|
|
Dirtmat
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Paź 2019 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2019-10-07, 19:52
|
|
|
Witajcie!
Podłączam się pod temat ponieważ widzę że hamulec postojowy to bardzo kapryśna sprawa w A8.
Może pomożecie, wciąż wyskakuje mi Parking Brake Malfunction.
Kody błędów:
02432
Lewy silnik nastawczy, zasilanie napięciowe
Przerwa
Statycznie
02433
Prawy silnik nastawczy, zasilanie napięciowe
Przerwa
Statycznie
Hamulec normalnie działa, zaciąga się oraz odpuszcza.
Zostały wymienione obydwa silniczki na nowe, zregenerowane zaciski, nowe klocki hamulcowe tyl, sprawdzony został przycisk w kabinie(podmieniany) oraz moduł hamulca(również podmieniany) i NIC:(
Chciałbym dodać że błąd wyskakuje zazwyczaj przy cofaniu... żeby go później skasować wystarczy kilkukrotnie zaciągnąć oraz odpuścić ręczny i znika... Potem pół dnia spokoju i znowu wyskakuje.
Nie mam już siły, gdzie szukać? Wymieniać wiązkę na oślep? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-08, 12:01
|
|
|
Dirtmat napisał/a: | Nie mam już siły, gdzie szukać? Wymieniać wiązkę na oślep? |
Niestety, w przypadku tego auta to wcale nie jest działanie na oślep.
Już dawno zostało to zdiagnozowane, że wiązki elektryczne od tylnego hamulca gniją. Niby wszystko jest szczelne a jednak gniją a ich wymiana, wcześniej czy później, jest chyba nieuchronna.
W ASO jest dostępna cała taka kompletna wiązka.
Na stronę lewą i prawą kupujesz takie same.
Jak chcesz, możesz kupić tylko jedną i zmienić jedną i sprawdzić czy po jednej stronie to w czymś pomogło.
Niestety nowa wiązka nie jest p&p - starą trzeba ordynarnie wyciąć a nową, kabel po kablu, dolutować. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|