Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku  
Autor Wiadomość
Radmix 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radoslaw
Jeżdzę: D3
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-07-19, 18:02   [D3 06 ] Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

Witam to moj pierwszy post na forum dlatego jezeli cos zle wystawie prosze mnie poprawic.
Pisze bo mam problem z kontrolka od hamulca postojowego poniewaz swieci sie na liczniku z hamulec reczny dziala normalnie . Zeskanowalem auto VCP i pokazal mi dwa bledy w ukladzie hamulcowym 1) nr.0987 czujnik halla prawego silnika nastawczego oraz 2) nr.0A24 klocki hamulcowe z tylu zuzyte. Nie wiem dlaczego wyrzuca takie bledy i jak to naprawic . Klocki z tylu maja jeszcze 40mm grubosci i ich grubosc takze jest wpisana. Prosze o pomoc .
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-07-19, 21:19   Re: Hamulec postojowy kontrolka na liczniku

Radmix napisał/a:
Witam to moj pierwszy post na forum dlatego jezeli cos zle wystawie prosze mnie poprawic.

Noi niestety poprawka się należy... swój pierwszy post zamieść w dziale powitań:

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań


Radmix napisał/a:
Pisze bo mam problem z kontrolka od hamulca postojowego poniewaz swieci sie na liczniku z hamulec reczny dziala normalnie .

Kontrolka hamulca ręcznego sygnalizuje nie tylko usterki związane z samym hamulcem jak i po prostu grubość tylnych klocków hamulcowych.

Radmix napisał/a:
Zeskanowalem auto VCP i pokazal mi dwa bledy w ukladzie hamulcowym 1) nr.0987 czujnik halla prawego silnika nastawczego...

Pojęcia nie mam o czym piszesz :shock:
O ile znam konstrukcję hamulca postojowego to nie ma tam żadnego czujnika... a sprawność całego układu badana jest poprzez badanie sprawności elektrycznej oraz poprzez zliczanie ilości obrotów silnika krokowego.

Radmix napisał/a:
... oraz 2) nr.0A24 klocki hamulcowe z tylu zuzyte.

Bo pewnie wg. sterownika hamulca postojowego klocki są zużyte ;-)

Radmix napisał/a:
Nie wiem dlaczego wyrzuca takie bledy i jak to naprawic . Klocki z tylu maja jeszcze 40mm grubosci i ich grubosc takze jest wpisana.

40mm :shock:
może źle pamiętam ale...
- do sterownika należy wpisać grubość samej okładziny ciernej a nie całego klocka
- maksymalna liczba jaką można tam wpisać to chyba 16mm
- nowe klocki mają okładziny ciernej coś koło 14-16mm

Jeżeli wpisana grubość klocka sporo odbiega od stanu rzeczywistego system wyrzuci błąd.
Jeżeli okładzina cierna jest jeszcze na akceptowalnym poziomie uruchomienie testu grubości klocków powinno usunąć błąd z FIS-a.
Klocki o grubości okładziny ciernej 4mm i mniej będą prawdopodobnie klasyfikowane już jako zużyte... jeżeli nie przez cały czas to na pewno coraz częściej.
Przy klockach grubości 4mm system częściej przeprowadza automatyczne sprawdzanie ich grubości... tzn. po zatrzymaniu auta i jego wyłączeniu sterownik wymusza maksymalne otwarcie hamulca postojowego, maksymalne zamknięcie i powrót do pierwotnej pozycji i podczas tego procesu, poprzez zliczanie obrotów obu silniczków sprawdza sprawność układu i grubość klocków.

Jeżeli bywasz w Warszawie mogę Ci to sprawdzić od ręki a jeśli nie to musisz szukać pomocy w swojej okolicy.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Radmix 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radoslaw
Jeżdzę: D3
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-07-20, 11:33   

klocki wpisalem tak jak powiedziales i to nic nie zmienilo .
Zapisze logi z VCDSa zebys mogl zobaczyc i wiedziec o czym pisze
Address 53: Parking Brake Labels:
Control Module Part Number:
Component and/or Version:
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: 55A585678591
3 Faults Found:

02439 - Right Parking Brake Motor Hall Sensor
004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110100
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 12
Reset counter: 31
Mileage: 185336 km
Time Indication: 0
Date: 2012.05.06
Time: 13:05:04

Freeze Frame:
Voltage: 14.18 V
Count: 95

02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 245
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Voltage: 8.59 V
Count: 61

02439 - Right Parking Brake Motor Hall Sensor
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 123
Reset counter: 135
Mileage: 186696 km
Time Indication: 0
Date: 2012.06.27
Time: 20:12:51

Freeze Frame:
Voltage: 12.73 V
Count: 97
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-07-20, 12:01   

Klocki od dwóch miesięcy do wymiany, po wymianie adaptacja.
Zainstaluj polską wersję VCDS-a, będziesz miał wszystko czytelne.
 
 
Radmix 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radoslaw
Jeżdzę: D3
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2012-08-11, 07:52   

klocki z tyłu zdjete wszystkie 4szt jak nowe maja po 10mm, zalozone , wpisana grubosc , i test zrobiony błąd w dalszym ciagu ten sam - pioruny przy literce od recznego
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-08-13, 22:17   

Kolego Radmix, w pierwszej kolejności zapraszam do działu powitań:

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań


Pozdrawiam, FOSS


Radmix napisał/a:
klocki z tyłu zdjete wszystkie 4szt jak nowe maja po 10mm, zalozone , wpisana grubosc , i test zrobiony błąd w dalszym ciagu ten sam - pioruny przy literce od recznego

Jakie błędy w sterowniku?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-10-13, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-12, 09:32   

Przyłączam się do tematu mam taki sam komunikat
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal

Wpisanie poprawnej grubosci klocków oraz adaptacja nie pomaga.
Czysciłem również styki elektryczne przy zaciskach, niestety bład wciąż się pojawia.

Co moze być przyczyną tego stanu ?
Może czujnik pedału hamulca ?
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-10-12, 11:35   

02596 - Zużyte klocki hamulcowe tylne

Zrobiłeś źle adaptację, lub niepoprawnie wpisana grubość klocków, na stronie Adako jest poprawny opis jak to zrobić.
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-12, 12:24   

Klocki miałem wcześniej zmieniane. Obecnie mają ok 9mm (grubość samej okładziny).
Cały klocek ok. 13mm

Wykonałem następującą procedurę
Uwaga: po wymianie klocków hamulcowych w tym modelu, należy sprawdzić (ew. zmienić) ich grubość. Robi się to następująco:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Adaptacja - 10]
Kanał "006"
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić aktualnie zaprogramowana grubość klocków.
W polu "Nowa wartość" wpisz żądaną grubość w zakresie (3 - 14 mm), odpowiadającą grubości nowych klocków hamulcowych.

Nową wartość wpisałem 9mm
[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]



Następnie wykonałem

UWAGA: Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się informacja o zużytych okładzinach hamulcowych, należy wykonać nastawy podstawowe w grupie 010:
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "010"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
Teraz należy zaczekać ok 20 sek...
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Wyłączamy zapłon na 5 sek.
Włączamy zapłon.


Czy mam całą procedurę przejść od początku, tak jak do wymiany zuzytych klocków ?
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-24, 21:21   

Mam ten sam problem.

Blad:
1 Fault Found:
02596 - Rear Brake Pads Worn
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 3
Reset counter: 62
Mileage: 142416 km
Time Indication: 0
Date: 2013.08.22
Time: 15:56:40

Freeze Frame:
Voltage: 11.18 V
Count: 61

Wpisalem grubosc kloscko 8mm, wykonalem adaptacje i ciagle mam komunikat ostrzezenia o kolckach hamulcowych.

Z VCDS'a zrzuty ekranu pomiaru i nastawienia wartosci:
Zdjęcia
 
 
kiki 
Użytkownik



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3 USA
Wiek: 52
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 17
Skąd: warminsko mazurskie
Wysłany: 2013-11-25, 17:45   

W zacisku jest czujnik halla i może byc uszkodzony,objawem jest brak możliwości adaptacji klocków przy prawidłowo działającym ręcznym,należy najpierw sprawdzić przejście w wiązce miedzy zaciskiem a przekażnikiem przy akumulatorze,jezeli jest ok to zacisk do wymiany chyba że ktoś naprawi samą elektronike w zacisku
_________________

 
 
Radmix 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Radoslaw
Jeżdzę: D3
Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 5
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2013-11-25, 22:16   

Wyciągnąłem zacisk i podałem mu prąd na krótko kilka krotnie z innego akumulatora pytałem wielu elektronikow i wszyscy mówili ze nie ma możliwości żeby ten zacisk zaczal dzialac poprawnie , od 4 miesięcy jezdze zero błedów , wg mnie nie wiem dlaczego ale chyba się zacial i dostawal zbyt male napiecie żeby ruszyc ale wszystko wrocilo do normy i jest ok .
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-26, 00:03   

kiki napisał/a:
W zacisku jest czujnik halla i może byc uszkodzony,objawem jest brak możliwości adaptacji klocków przy prawidłowo działającym ręcznym,należy najpierw sprawdzić przejście w wiązce miedzy zaciskiem a przekażnikiem przy akumulatorze,jezeli jest ok to zacisk do wymiany chyba że ktoś naprawi samą elektronike w zacisku


Nie wiem, czy to sie odnosci do mojego postu, ale jesli tak, to chyba uszkodzony czujnik bylby na liscie bledow.
 
 
shaqal 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 567
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2013-12-07, 19:05   

Czasem trzeba wykonać adaptacje komputerem, dobrać grubość klocka itd.
 
 
mario-975 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tipronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 84
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-03-13, 08:08   

Mam podobny problem,klocki wymieniłem na nowe choć stare były jeszcze ok.Zrobiłem adaptację i nadal są błędy może kable padły.Wie ktoś jak są przyporządkowane piny w kostce do silniczka ręcznego -4 pin?


02438 - Left Parking Brake Motor Hall Sensor
008 - Implausible Signal - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101000
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 4
Reset counter: 165
Time Indication: 0

Freeze Frame:
Voltage: 10.77 V
Count: 96

02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Reset counter: 204
Mileage: 257336 km
Time Indication: 0
Date: 2014.03.12
Time: 13:58:36

Freeze Frame:
Voltage: 10.66 V
Count: 116
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.