Autor |
Wiadomość |
leon33fr
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47 Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Leżajsk
|
Wysłany: 2011-02-13, 21:22 [D3 04 4.2MPI
] czy mozna wyrzucic katalizatory z d3 ?
|
|
|
Witam wszystkich.Mam male techniczne pytanko.Po wizycie w garazu audi okazalo sie ze przy zmianie oleju i drobnym przegladzie ktorys z mechanikow uszkodzil mi katalizator oczywiscie nikt sie do tego nie przyznal ale mniejsza z tym,moje pytanie jest nastepujace ....czy wyciagajac katalizatory z d3 bedzie wyswietlalo blad i czy nie bede mial zadnych problemow z praca silnika.Z gory dzieuje. |
Ostatnio zmieniony przez leon33fr 2011-02-13, 21:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-02-14, 09:31
|
|
|
Jeżeli masz 4 sondy lambda to będzie problem, trzeba wtedy po wyrzuceniu katalizatorów odpowiednio zamontować sondy za katami aby nie łapały błędów ( nie mogą być umieszczane bezpośrednio w strudze spalin).
Ogólnie powiem Ci ta jak nie musisz to nie wyrzucaj katów a jeśli musisz to kup zamienniki metalowe. Uważam z doświadczenia, że auto bez katów na pierwszy rzut chodzi lepiej jednak po ponownym montażu zamienników uważam, że silnik i skrzynia chodzą lepiej tzn. Mam wrażenie że auto pracuje lepiej na niskich obrotach (ciśnienie zwrotne w układzie wydechowym) |
|
|
|
|
|
|
|
leon33fr
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47 Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Leżajsk
|
Wysłany: 2011-02-14, 22:02
|
|
|
moge zalozyc kata bo auto jest w przerobce na s8,ale chcialbym zeby troche mocniej brzmialo,dlatego pytam,a z drugiej strony niechce zeby wyszly z tego jakies problemy. |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-02-14, 22:51
|
|
|
Jesli chcesz uzyskac tylko dzwiek to zamow sobie tylko ostatnie tlumiki dedykowane sportowe. Zmieni sie dzwiek a moc ani sie nie podniesie ani nie spadnie czyli nic nie popsujesz.
Moja rada jest taka, jesli bedziesz szukal tlumokow sportowych to dopilnuj aby to byly tlumiki komorowe a nie przelotowe. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-02-14, 23:04
|
|
|
Tak jak pisze SERGIO... lepiej zainwestuj w końcowe tłumiki sportowe ale nie idź po taniości kupując jakieś no-name i przeloty... lepiej dopłać i kup coś dedykowanego do tego modelu a brzmienie będzie piękne. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
leon33fr
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47 Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Leżajsk
|
Wysłany: 2011-02-14, 23:17
|
|
|
no tak koledzy tylko jakiej marki tlumiki :roll: ,milltek? tak bedzie wygladac chcialbym zeby tak samo brzmiala,haha ale ten dzwiek kosztuje az 6,5 tys zlotych :-/ http://www.youtube.com/watch?v=9kfXq5uXzAM |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-02-14, 23:24
|
|
|
leon33fr napisał/a: | no tak koledzy tylko jakiej marki tlumiki,milltek? |
Szukając kiedyś do swojej S8 D2 znalazłem szwedzką firmę SIMONS... efekt rewelacyjny a cena przystępna.
SIMONS produkuje tłumiki dedykowane i z tego co kojarzę do D3 także mają... zresztą do D3 z powodzeniem możesz zastosować tłumiki końcowe z podwójnymi wylotami dedykowane do S8 D3 (powinno bez problemu pasować tylko zderzak będzie trzeba wyrezać ale jak dasz komuś w sprawne ręce to powinni to zrobić bez skutków ubocznych). |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-02-15, 08:11
|
|
|
Kolega mój kupował tłumiki końcowe do S6 kiedy stylizował je na RS6 - stosunek jakości do ceny - firma RM Motors (wysłał im tłumiki oryginalne, a oni odesłali mu jego tłumiki + nowe dedykowane z kwasówki) - brzmienie oceniam na 6+ - cena za dwa 1200 zł
Inna firma polecana na forum - droższa to MG Motorsport
Słyszałem jeszcze o jednej - też bardzo dobrej, ale w tej chwili nazwa mi wyleciała z głowy. Jak sobie przypomnę to wrzucę na forum |
|
|
|
|
|
|
|
leon33fr
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 47 Dołączył: 18 Lip 2009 Posty: 11 Skąd: Leżajsk
|
Wysłany: 2011-02-16, 21:15
|
|
|
dziekuje za pomoc koledzy,
;-) |
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-08, 11:23
|
|
|
Odswieze temat:
poszukuje prawego przedniego katalizatora do 4.2 BFM. Michal Wruszak sprawdzal cene i oryginal ok 5tys... nie ma mowy, za duzo. Sa uzywki w cenach od 400-1000zl. A czy ktos z Was zna/zamawial/montowal moze jakies zamienniki? Wolalbym nowy zamiennik niz uzywke, gdyz wymiana to pol (caly) dnia roboty i koszty a efekt niewiadomy.
Z gory dzieki! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-08, 11:37
|
|
|
W zasadzie musisz mieć taki co ma odpowiednia przepustowośc do silnika a raczej jego połowy |
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-08, 12:02
|
|
|
W takim EL-Tecu zrobią Ci sportowe katy. Jeżeli u mnie by powstała taka sytuacja to wybrałbym właśnie taką opcję. Za 5k zrobią prawdopodobnie na dwie strony.
Do wymiany kata nie trzeba przypadkiem zrzucać silnika w dół? |
|
|
|
|
|
|
|
st@rost
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: 4.2 MPI A8 D3; A4 B9 TFSI 330
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 185 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-08, 13:27
|
|
|
Nie chce wydawac 5tys na kata (katy).
Sentenza widzialem zamowil jakies do swojej piekielnej maszyny, szukam zamiennikow w rozsadnej cenie, a nie sportowych.
http://allegro.pl/kataliz...40.html#thumb/3
Takie np?
Prosze o opinie osoby, ktore juz wymienialy na standardowe zamienniki. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-07-08, 16:06
|
|
|
VanDyke napisał/a: | W takim EL-Tecu zrobią Ci sportowe katy. Jeżeli u mnie by powstała taka sytuacja to wybrałbym właśnie taką opcję. Za 5k zrobią prawdopodobnie na dwie strony. |
W uzupełnieniu dodam bo z firmą EL-TEC działałem nie jeden raz....
EL-TEC robi własne katalizatory sportowe i deklaruje, że przechodzą testy spalin.
Te sportowe mogą zrobić w fabrycznej obudowie przy czym ja dostarczam takie zdemontowane które mogą robić już sobie tylko "na stole".
Jeden taki kat to koszt coś w okolicach 1200pln.
Z demontażem na pewno drożej ale ile to najlepiej dzwonić do Wojtka Lutomskiego, szefa tejże firmy
VanDyke napisał/a: | Do wymiany kata nie trzeba przypadkiem zrzucać silnika w dół? |
BFM/BFL nie trzeba rzucać w dół... o ile śruby normalnie się poddadzą.
W BVJ bez opuszczania w dół właściwie niewykonalne. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-08, 22:13
|
|
|
Ja do siebie kupiłem dwa katy Magnaflow i jestem zadowolony. Za dwa płaciłem 820 pln . Auto chodzi cicho , płynnie się wkręca , pytanie jak długo wytrzymają . Czasami widzę sporadyczny błąd wydajności katalizatora , ale póki nie widzę skutków ubocznych nie dotykam .
Pozdr |
|
|
|
|
|