Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-12-12, 09:28
|
|
|
Powiem szczerze że nie bardzo wiem co z tego opisu wynika
To jest chyba to samo co na tej stronie:
http://www.audi-resource.com/ecu05.php
i jeśli dobrze czytam to nie ma tam nigdzie nic dla wyłączenia w aucie z kierownicą po lewej stronie ?? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-12-12, 09:37
|
|
|
To kodowanie sterownika. Liczba binarna. Na poszczególnych bitach (w Twoim linku oznaczone małą literą "x") wpisujesz 1 lub 0 dla poszczególnych opcji i funkcji. W nawiasach masz napisane kody wyposażenia z jakimi można tą funkcję aktywować. A liczba po = to równowartość tego bitu (małego x) przeliczona na wartość dziesiętną. Bity liczy się od 0 od prawej do lewej. Więc coś na 5 bicie od prawej to 6 x od strony prawej. Przykłady liczb poniżej to gotowe kodowania jakie możesz zrobić ale podane w wartościach dziesiętnych i aby je zakodowac musiałbyś je zapisać w kodzie binarnym
000001 - to bit 0 = 1
000010 - to bit 1 = 2
000100 - to bit 2 = 4
i każdy kolejny to wielokrotność liczby 2 czyli jak w komputerze 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512...
000101 - to bity 0 i 2 czyli 1+4 = 5
... i dokładnie na tej zasadzie podane masz te kodowania |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-12-12, 09:59
|
|
|
odczytaj ile masz odejmij 131072 i zakoduj
w razie czego zawsze mozesz powrocic do pierwotnej wartości |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-12-18, 11:07
|
|
|
Nie zadziałało
Mam 0409600 po odjęciu 131072 powinno być 0278528 - nie chce tego przyjąć (wogóle jakieś inne kodowanie przyjmuje)
Mam tak:
|
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-12-18, 12:12
|
|
|
jak bede mial czas to sie podepne u siebie i przekoduje teraz juz nie pamietam czy
musiałem coś jeszcze wykodować poza kessy ale na pewno miałem to przez
chwile wykodowane |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-12-20, 09:41
|
|
|
Ewentualnie może niech ktoś poda jaki ma u siebie kod - wpiszę u mnie i się sprawdzi bo inaczej to jak strzelanie w totka
[ Dodano: 2017-12-21, 10:18 ]
Domyślam się że skoro mowa o kodowaniu to bezpiecznika nie ma jakiegoś od tego zeby tylko to odciąć a żeby otwieranie z pilota tylko było? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-12-23, 13:20
|
|
|
existing coding 410624 for the drive authorisation system control unit -J518
The coding corresponds to the following equipment specification:
Convenience close: STANDARD
Variant: Left-hand drive
Lock ESL with RRC-Close: ACTIVATED
Tailgate opening: Normal delay ~0.6 sec
Optional extras function: ACTIVATED
RRC - Radio remote control
ESL - Electromechanical steering
lock Optional extra = basic function + advanced key
The following new coding was selected:
Convenience close: STANDARD
Variants: Left-hand drive
Tailgate opening: Normal delay ~0.6 sec
Lock ESL with RRC-Close: NOT ACTIVATED
Optional extras function:NOT ACTIVATED
This corresponds to code number: 263168 |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-12-25, 19:31
|
|
|
Witam
Wkodowałem w międzyczasie pierwszą standardową wartość czyli 262144
faktycznie klamki przestały reagować (klawisz start też) pilot działa normalnie, wartość przez Ciebie podana 263168 (czyli poprzednia + 1024) też mi przyjęło.
No i niby ok gdyby nie fakt że nadal żżera mi prąd i to szybko, czyli trzeba zacząć szukać innymi metodami - no chyba że są jakieś że tak powiem standardowe wady tych aut i ktoś podpowie gdzie szukać ? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-12-26, 11:19 akumulator
|
|
|
Ilu letni masz akumulator? Miałem podobny przypadek przy 4 letniej Varcie.
Niby napięcia miała dobre a co jakiś czas wariował cały system.
Sprawdź wieczorem czy nie załącza się co jakiś czas przycisk od awaryjnym oraz podświetlenie biegów. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-12-26, 21:17
|
|
|
Aku jest niecały rok 110 BOSCH plus mam na podmianę z drugiego auta inny wiec aku są dobre, biegi faktycznie świecą długo |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
wafelo
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 13 Lut 2012 Posty: 122 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-12-27, 10:20 akumulator
|
|
|
Ustawienia - czasy w zielonym menu zmieniałeś? |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2017-12-27, 12:23
|
|
|
No wczoraj wieczorem studiowałem trochę nasze forum i faktycznie znalazłem taki temat o zielonym menu. Rzeczywiście jest tam trochę różnych czasów które można sobie pozmieniać i przyznaję zmieniłem kiedyś na 0 (zero) w przekonaniu że skoro coś dam na zero tzn że nie będzie w ogóle żarło prądu... ha ha a to się okazuje że dając na zero spowodowałem że w ogóle się nie usypia. Dziś pozmieniałem tak by nie było zer w zielonym menu w dziale MMI, kontrolki podświetlenia biegów i trójkącik zagasły zanim wyszedłem z garażu, poczekam jeszcze trochę i sprawdzę jak się będzie miał stan aku na wyświetlaczu. Jeśli pomoże to ja chyba nigdy więcej nie włączę tego zielonego (już kiedyś mi przysporzyło problemu bo sobie bootloadera wcisnąłem - tak to jest jak się klika jak po telefonie - no przecież nic sie nie moze stać..
[ Dodano: 2018-01-11, 11:54 ]
Temat powrócił, ustawianie czasów w zielonym menu to raczej był przypadek że pomogło, nadal jest problem z prądem. Zauważyłem że napęd DVD (nawigacji) w bagażniku się nie usypia albo uśpi i po chwili wzbudzi się i wszystko wtedy hula już do momentu aż jednostka zarządzania energią po spadku prądu na aku odetnie im całkiem zasilanie.
Czasem jest ok wszystko się uśpi jak należy i potrafi przestać 2 doby i jest 100% aku
Po podpięciu VCDS nie ma błędów |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-01-11, 12:51
|
|
|
colln napisał/a: | (...)Temat powrócił, ustawianie czasów w zielonym menu to raczej był przypadek że pomogło, nadal jest problem z prądem. Zauważyłem że napęd DVD (nawigacji) w bagażniku się nie usypia albo uśpi i po chwili wzbudzi się i wszystko wtedy hula już do momentu aż jednostka zarządzania energią po spadku prądu na aku odetnie im całkiem zasilanie.
Czasem jest ok wszystko się uśpi jak należy i potrafi przestać 2 doby i jest 100% aku
Po podpięciu VCDS nie ma błędów |
W 90% problemem jest coś z infotainments. Bez zwory (loopy) światłowodowej ciężko to izolować (choć i tak nie da gwarancji sukcesu jeśli masz niefabryczne odbiorniki w samochodzie).
Jak masz czas poczytaj cały temat: https://www.a8team.pl/d3-...ator-vt8321.htm chociaż co 5 post jest w miarę na temat.
Jak Ci się znudzi a chcesz mieć spokój z prądem na wieki, zastosuj opisany przeze mnie tam patent z całkowitym uśpieniem GW. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-11, 13:07
|
|
|
dice111 napisał/a: | Jak Ci się znudzi a chcesz mieć spokój z prądem na wieki, zastosuj opisany przeze mnie tam patent z całkowitym uśpieniem GW. |
Polecam!! Działą perfekcyjnie. Dodatkowo jako przełącznik z funkcją antykradzieżową bo autem nie odjedziesz(odpalisz ale za 2 sekundy zgaśnie) z wyłączonym GW.
1. MMI usypia się bezwarunkowo.
2. Od tej pory nie mam problemów z odpaleniem ani razu.
3. Keyssa działa.
4. Elektryczna klapa działa.
Jedynie zrób to przy wtyczce GW bo w puszcze bezpieczników w prefl jest wspólny bezpiecznik z zegarami i za każdym razem mi się data i godzina kasuje Ja będę to właśnie zmieniał jak tylko się trochę cieplej zrobi. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|