Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-13, 12:56
|
|
|
maciu napisał/a: |
ale skąd pomysł że alternator bierze?
|
Gdzieś u nas na forum ktoś opisywał że diody na alternatorze poszły a zmiarkowali się że to alternator po odpinaniu tych przewodów
Odpiąłem teraz to co na foto poniżej, to chyba już bezpośredni do alternatora idzie?
Nie dało to zmian w poborze prądu więc o alternator mogę być spokojny?
[ Dodano: 2018-01-13, 13:02 ]
Zrobiłem jeszcze próbę tak ze z Gateway całkowicie wyciągnąłem całą wtyczkę (wszystkie przewody), pobór prądu nadal jest... mało tego zaobserwowałem że pomimo wypięcia całej wtyczki po 3-4 minutach zapala się trójkącik na desce i podświetlenie przy skrzyni. Czy to znaczy że jednak klamki czy styczniki przy drzwiach?
Wyprogramowywałem je ostatnio tak że teraz mam że bezkluczykowo nie otworzę tylko pilot) no może to nadal coś tam wzbudza?
Poniżej filmik jak faluje pobór prądu gdy się teoretycznie uśpi auto
Filmik pobór po uśpieniu, 2 minuty po wyłaczeniu auta |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-13, 20:55
|
|
|
Jeżeli masz jakikolwiek elektryczny problem z klamkami to najlepiej je odepnij. U mnie po takim zabiegu pobór prądu spadł z 7A do 40mA |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-14, 14:58
|
|
|
szary824 napisał/a: | Jeżeli masz jakikolwiek elektryczny problem z klamkami to najlepiej je odepnij. U mnie po takim zabiegu pobór prądu spadł z 7A do 40mA |
Wypiąć kostki przy klamkach (wszystkich czy tylko tej co zgłasza awarię) czy może pod fotelem kierowcy zrobić przerwę na kablach przy module Kessy ?
PS. Ma ktoś wiedzę bądź rozpiskę które kabelki od czego we wtyczce Kessy? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-15, 00:17
|
|
|
Przy tych co sprawiają problemy. I chyba lepiej bezpośrednio przy klamkach niż się do wiązki kessy dobierać. Odpięcie wtyczki przy klamce co 10 sekund roboty. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-15, 14:43
|
|
|
szary824 napisał/a: | Odpięcie wtyczki przy klamce co 10 sekund roboty. |
ŁoŁ... 10 sekund?... Przy klamkach zewnętrznych z kessy?... ale jak? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-15, 19:28
|
|
|
FOSS napisał/a: | szary824 napisał/a: | Odpięcie wtyczki przy klamce co 10 sekund roboty. |
ŁoŁ... 10 sekund?... Przy klamkach zewnętrznych z kessy?... ale jak? |
zatrudniaj kolegę w ciemno... przyjadę i ogarniemy moje drzwi w kwadransik |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-15, 23:32
|
|
|
FOSS napisał/a: | ŁoŁ... 10 sekund?... Przy klamkach zewnętrznych z kessy?... ale jak? |
Można to zrobić z zewnątrz.... podnieś klamkę i będzie miał wtyczkę, może nie jak na dłoni, ale bez większych kombinacji można ją wepchnąć do środka
I nie wierzę, że nikt tego w ten sposób nie robił |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-15, 23:44
|
|
|
szary824, ma rację, też mnie to zastanowiło jak wczoraj czytałem i początkowo myślałem że się "walnął" i chodziło o 10 minut ale ale, dzisiaj myślę jak można to tak szybko odpiąć i jedyne poza łomem to coś prostego musi być, faktycznie jak klamkę damy mocno do góry to widać tą centralną dużą wtyczkę na 5 pinów, da się wypiąć od zewnątrz (z powrotem moze być już zdecydowanie trudniej) , tak więc jedną wtyczkę da się, no drugiej wtyczki już nie, trzeba rozbierać. Da się też wyjąć klamkę na zewnątrz (bez kasety / stelaża czy jak to tam zwał) trzeba wyciągnąć zaślepkę na drzwiach i wsadzić cienki długi torx, wkrętareczką to moment i wykręcona = klamka wychodzi na zewnątrz, wtedy też można w razie czego wpiąć tą 5 pinowa wtyczkę.
Tu widok od środka na mikrostyk Kessy
Tu widok na brązową wtyczkę od podświetlenia klamki
A tu wydłubany włącznik
Teraz pytanie czy wypięcie tych 5 pinowych wtyczek powinno "załatwić" kwestię żarcia prądu bo coś mi się wydaje że nadal mi żre pomimo wypięcia wszystkich czterech.. upss a czy w bagażniku też jest takie ustrojstwo (tam nie zaglądałem), czy ewentualnie mogą też bruździć te mikroprzełączniki co na ostatniej fotce |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-16, 00:30
|
|
|
powinno, te styki od otwarcia klamki rzadko się psują z tego co czytałem
co do wydłubywania klamki przyznam że nie wiem czemu ale wydawało mi się że samo wykręcenie imbusa do końca sprawy nie załatwi.... nie wiem czemu tak myślałem
a nie mam teraz jak zweryfikować bo mi elsa nie działa a nie wszystko sobie zrzuciłem
do pdfa
jak się trzyma blachy drzwi ten stelaż klamki wewnętrzny?
niestety i tak muszę rozdłubać wszystkie drzwi bo naprawiam dociągi, ledy itp. ale panowie
za uświadomienie - czapka z głowy (mojej) |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-16, 00:37
|
|
|
Oczywiście to tylko tymczasowe odłożenie problemu na później.... jak się nie ma klamki na wymianę a podejrzany jest ten właśnie element.... jeśli i tak nie działa to można wypiąć, na pewno nie będzie gorzej. U mnie to pomogło a jak znajdę czas to wezmę się za naprawę. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-16, 09:28
|
|
|
szary824 napisał/a: | U mnie to pomogło a jak znajdę czas to wezmę się za naprawę. |
Odpiąłeś tą 5 pinową wtyczkę i wystarczyło czy tą małą po prawej też?
PS. Co z bagażnikiem? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-16, 09:54
|
|
|
Tylko te 5 pinowe wtyczki odpiąłęm. W bagażniku nic nie robiłem. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-16, 10:16
|
|
|
To zrobię dzisiaj test, porównam ucieczki prądu jak będą odpięta 4 klamki z tych 5 pinowych wtyczek a później dodatkowo odepnę te 2 pinowe czarne - dam znać jakie wyniki |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-16, 12:02
|
|
|
szary824 napisał/a: | Oczywiście to tylko tymczasowe odłożenie problemu na później.... jak się nie ma klamki na wymianę a podejrzany jest ten właśnie element.... |
No tak, da się, przyznaję że tak.... ale tak jak napisałeś "to tylko tymczasowe odłożenie problemu na później".
Dziwiło mnie te twoje 10 sekund bo ja podchodzę do tematu jak do naprawy a nie odpięcia i jeżdżenia aż do naprawy kiedyś w przyszłości.
Jak dla mnie samo odpięcie tej wtyczki niewiele daje - klamki podpięte można jeszcze testować, odpiętych już nie za bardzo |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|