Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-11, 22:17
|
|
|
Niefabryczne odbiorniki? No tylko CD zmieniałem na takie z MP3 i było w ASO zdejmowane CP no to chyba jest traktowane jako oryginalne..?
Tak, czytałem tamten post i faktycznie jest tam wzmianka o bezpieczniku czy ręcznym odpinaniu bramki (nie robiłem tego jeszcze)
Jeśli można to prosiłbym o jakąś bardziej konkretną podpowiedź bo z kolei drago_o pisze by nie robić to bezpiecznikiem.. |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-11, 22:55
|
|
|
Za schowkiem pasażera masz GW. Normalnie na jego kostce na zasilaniu przecinasz kabel i montujesz włącznik na bezpieczniku też działa ale kasuje datę i godzinę
Ja najpierw będę próbował zrobić odłączenie zacisku 31 bo może będzie lepiej niż wyłączanie GW a jak nie będzie tak jak myślę to wrócę do tego co teraz czyli wyłączenie GW ale tym razem bez zegarów, gdzieś przy wtyczce GW za schowkiem |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-01-11, 23:30
|
|
|
Czyli stałe +12 które tam wchodzi wystarczy odciac i będzie ok ?
Nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków takie odłączanie wg ? Żeby się po jakimś czasie nie wysypał czy coś ?? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-11, 23:44
|
|
|
Tego nie wiem. Dlatego właśnie chce spróbować z odłączaniem sygnału wychodzącego na zacisk 31, czyli 12v wybudzenia sterowników.
Ale tak jak piszesz. Wystarczy odciąć stałe zacisk 30, czyli 12V i właśnie taki efekt osiągamy - odłączenie sygnałów na zacisku 31 i myślę że właśnie o to chodzi |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5138 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-01-12, 01:16
|
|
|
colln napisał/a: | Niefabryczne odbiorniki? No tylko CD zmieniałem na takie z MP3 i było w ASO zdejmowane CP no to chyba jest traktowane jako oryginalne..? |
Nie. Przepisanie VINu nie zmienia SVR. ODIS z ASO, który łączy się online potem omija je przy diagnostyce.
mkbewe napisał/a: | Nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków takie odłączanie wg ? Żeby się po jakimś czasie nie wysypał czy coś ?? |
Jedyne problemy jakie zauważyłem to notoryczne błędy dotyczące zasilania w sterownikach*
Odpinając zasilanie GW nic nie uszkodzisz. Prędzej wzbudzanie urządzeń w pętli przez jeden popsuty moduł może je uszkodzić.
* - także przed każdorazową diagnostyką (jeśli mamy z czymś problem i chcemy zrobić skan) najpierw trzeba kasować DTC (wszystkie błędy, VCDS ciężko sobie radzi jako erase all, trza wchodzić poj w moduły) i dopiero potem skanować na nowo, co by nie pomieszać sobie błędów istotnych z tymi przez naszą przeróbkę. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-12, 11:29
|
|
|
drago_o napisał/a: | Tego nie wiem. Dlatego właśnie chce spróbować z odłączaniem sygnału wychodzącego na zacisk 31, czyli 12v wybudzenia sterowników.
Ale tak jak piszesz. Wystarczy odciąć stałe zacisk 30, czyli 12V i właśnie taki efekt osiągamy - odłączenie sygnałów na zacisku 31 i myślę że właśnie o to chodzi |
O których zaciskach mówa?
Początkowo myślałem że chodzi o numery pinów (nóżki) w Gateway
Wyciągnąłem a tam piny są do 26, przewodów naliczyłem 15 w tym na dwóch (czerwono-żółtych) znalazłem zasilanie.
Czy myślimy o różnych rzeczach?
Czy mówiąc zacisk 30 mamy na myśli po prostu zasilanie (bez przypisywania tego do numerów pinów)?
A zacisk 31? - masa?
|
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-12, 11:39
|
|
|
Zacisk 30 to stałe zasilanie 12V w samochodzie, Zacisk 15 to przewody masowe w aucie a zacisk 31 to 12V wybudzenia sterowników. Właściwie to pomyliłem nazewnictwo. Terminal a nie zacisk... jakoś mi się tak zapamiętało i ciągle to tak nazywam - niby po przetłumaczeniu
Pin 1 Terminal 30, fuse 5
Pin 2 Terminal 30, fuse 5
Pin 3 Wake-up wire (to dash panel insert)
Pin 4 Loop break diagnosis wire
Pin 5 Vacant
Pin 6 Convenience system data bus, CAN-High
Pin 7 Vacant
Pin 8 Drive train data bus, CAN-High
Pin 9 Dash panel insert data bus, CAN-High
Pin 10 Vacant
Pin 11 Diagnosis CAN, CAN-High
Pin 12 Vacant
Pin 13 ACC data bus (Extended-CAN), CAN-High
Pin 14 Terminal 31 (battery negative)
Pin 15 Terminal 31 (battery negative)
Pin 16 Terminal 15
Pin 17 Vacant
Pin 18 Vacant
Pin 19 Convenience system data bus, CAN-Low
Pin 20 Vacant
Pin 21 Drive train data bus, CAN-Low
Pin 22 Dash panel insert data bus, CAN-Low
Pin 23 Vacant
Pin 24 Diagnosis CAN, CAN-Low
Pin 25 Vacant
Pin 26 ACC data bus (Extended-CAN), CAN-Low |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-12, 11:44
|
|
|
Dziękuję
Czyli według tej rozpiski spróbować rozłączać przewody na pinach 14 i 15 (zgodnie z Twoją wcześniejszą sugestią a jak nie zadziała to 1 i 2
Dobrze rozumiem? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-12, 12:50
|
|
|
15 to zasilanie po stacyjce (numer terminala nie pinu)
nie mieszajmy pojęć bo sie zrobi bagałan |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-12, 21:55
|
|
|
Trochę poeksperymentowałem z tymi kabelkami od Gateway
Na początek rozciąłem masę (pin14) brak reakcji, rozciąłem więc też drugą masę (pin15) nadal brak zauważalnej reakcji - widać jest gdzieś dalej jakoś masa zbierana też moze z innych podzespołów.
Później zainteresował mnie przewód od pinu 3 (wybudzenie zegarów), to działa jako jeden impuls tzn jak rozłączymy nic się nie dzieje zegary działają, jak zgasimy auto i odpalimy w zegarach ciemno (inne systemy działają tylko w MMI nie pokazuje godziny. jak auto pracuje wystarczy na moment zewrzeć te przewody i zegary wstają - godzina jest zachowana i natychmiast pokazuje się też w panelu MMI. Różnić u siebie przy tej operacji też nie zauważyłem (widać zegary sprawne) ale jesli ktoś by miał z nimi kłopot to być może jest to rozwiązanie.
Następnie kolej na odcięcie zasilania (czerwono-żółte przewody są 2 identycznie oznaczone) Przecięcie tego od pin1 = brak efektu, przecięcie od pin2 też brak efektu, przecięcie obu = spowodowało że system nie wzbudzi się (a zauważyłem podczas tych eksperymentów że zdarzało się że napęd DVD od nawi w bagażniku się uśpił, trojkąt na desce i podświetlenie biegów też a np po jakimś czasie np minuta potrafiło się wzbudzić i rzeźbić to jak mamy te przewody rozpięte to się nie wzbudzi czyli może to pomóc.
Teraz co jeszcze zauważyłem - jak miałem wpięty miernik i sprawdzałem ile amperów ciągnie to mi to falowało i zacząłem podejrzewać że ten prąd jes żarty gdzie indziej a mianowice alternator??
Podpowiedzcie mi proszę na fotce poniżej
za co odpowiadają przewody oznaczone 1,2,3
Zwłaszcza od czego jest ten co odpiąłem nr3 , jak odpiąłem przestało falować i spada zużycie prądu
|
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-01-12, 23:16
|
|
|
3 - Terminal 30, fuse 2 - S132, 60A for radio, navigation, TV tuner
2 - Terminal 30, fuse 3 - S133, 150A for onboard supply
1 - Terminal 30 screw point |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-12, 23:48
|
|
|
moga sie "nieco" różnić w zaleznosci od wersji...
po kolei od lewej:
1: bezpieczniki z prawej strony bagażnika, grzana tylna szyba...
2: S133 - CAŁA RESZTA (z wyjątkami np wentylatory)
3: S132 - bezpieczniki z lewej strony bagażnika SD* (infotainment)
4: S131 - grzana przednia szyba
5: zasilanie powyższych wszystkich - z akku |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2018-01-13, 10:12
|
|
|
Czyli żaden z tych tu widocznych nie idzie do alternatora..?
W takim razie jak sprawdzić (gdzie odpiąć po zgaszeniu auta) żeby sprawdzić czy alternator nie ciągnie po wyłączeniu? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-13, 10:49
|
|
|
5ka idzie dalej przez akku (podwójna klema)
właśnie do rozrusznika i alternatora (plus wentylatory)
ale skąd pomysł że alternator bierze?
miernik cęgowy prądu stałego tutaj twoim przyjacielem będzie
albo rozłącz przy bezpieczniku pirotechnicznym |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|