Autor |
Wiadomość |
Seblon
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Automatic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D3, S5, mb cls63amg
Dołączył: 13 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2015-01-23, 14:12
|
|
|
bylem na hamowni raz w polsce I raz w angli
polska 428 bhp
Anglia 403bhp
ja nie wieze w Quattro na hamowni wyniki moga byc za kazdym razem inne
znajomy robil na 3.0 tdi 3 razy wyniki 173,221,202bhp |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-01-23, 14:16
|
|
|
A to bardzo ciekawe :-)
A może najpierw byłeś w PL, po jakimś czasie w UK i w międzyczasie zaklajstrował się dolot i generalnie spadły możliwości silnika?
Ale kolega faktycznie jak hamował 3 razy auto i takie rozbieżności, to bez sensu... |
|
|
|
|
|
|
|
Adam84
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A6 C6, A4 B6, MB W211
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 6 Skąd: dolnośląskie
|
Wysłany: 2015-01-23, 20:23
|
|
|
Seblon napisał/a: | bylem na hamowni raz w polsce I raz w angli
polska 428 bhp
Anglia 403bhp
ja nie wieze w Quattro na hamowni wyniki moga byc za kazdym razem inne
znajomy robil na 3.0 tdi 3 razy wyniki 173,221,202bhp |
a przy jaki przebiegu robiłeś te pomiary? |
|
|
|
|
Seblon
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Automatic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D3, S5, mb cls63amg
Dołączył: 13 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2015-01-25, 21:27
|
|
|
Pomiary były robione przy ok 130tys km Polska
I ok 135 tys km w Anglii
Robiłem rownież te pomiary w angli w moim CLS 63 amg i było tylko 2bhp różnicy po 2 pomiarach w po przejechanych ok 500km
Nawet koleś który w Angli mi testował audi mówił ze w autach z napędem na 4 koła rozbieżności mogą być ogromne |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-01-26, 07:29
|
|
|
bo każdy pomiar i inne urządzenie pewnie i inne warunki pomiaru |
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-01-26, 10:48
|
|
|
pepi napisał/a: | bo każdy pomiar i inne urządzenie pewnie i inne warunki pomiaru |
Warunki nie powinny miec znaczenia, hamownie podaja wyniki znormalizowane (norma DIN), a wiec niezaleznie od temp, cisnienia, wilgotnosci, itp dadza ten sam wynik. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-27, 19:03
|
|
|
Fuck...myślałem, że czegoś się dowiem więcej. Ponoć umiejscowienie-bliskość tłoków w układzie W powoduje przegrzewanie się jednostki, a co za tym idzie skrócona żywotność silników W12 Ile w tym prawdy? Dziś oznajmiając mechanikowi, że w planach mam zakup d3 w12 stwierdził, że o wiele lepszym rozwiązaniem będzie s8 d3. Ja co nie co przeczytałem na forum o 5.2 v10 i to chyba gorsze rozwiązanie. Panowie co będzie lepsze...5.2V10, czy 6.0W12? |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-02-27, 19:07
|
|
|
Bo W12 w większości warsztatów traktowany jest troche jak wynalazek Obie jednostki się grzeją i zacierają(tak czytałem i trzeba mocno dbać) V10 trochę łatwiej się naprawia. Ale oba kosztują chyba podobnie w utrzymaniu. W12 było w LONG co mi osobiście nie pasuje w S8, że chciałbym ten silnik w dłuższej budzie |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-27, 19:17
|
|
|
drago_o napisał/a: | Bo W12 w większości warsztatów traktowany jest troche jak wynalazek Obie jednostki się grzeją i zacierają(tak czytałem i trzeba mocno dbać) V10 trochę łatwiej się naprawia. Ale oba kosztują chyba podobnie w utrzymaniu. W12 było w LONG co mi osobiście nie pasuje w S8, że chciałbym ten silnik w dłuższej budzie |
Ale czy oba te silniki jakoś bardziej odstają jeśli chodzi o awaryjność do 4.2? Ja wiem, że każdy silnik się grzeje i może zatrzeć, ale czy oba te silniki są na to podatniejsze niż v8?
No i właśnie utrzymanie...wiadomo więcej wachy,świec,olejów,płynów, to jest normalne, ale czy coś więcej.Bardziej tu chodzi o w12... |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-02-27, 19:25
|
|
|
Cześc tematów sie rypła po awari w zeszłym roku...i tak dobrze że się udąło podnieśc tak duzo.
Co do silników to W12 jest delikatne i kłopotliwsze w serwisie,czesci zamienne tylko ASO. V10 5,2 ma natomiast kilka znanych wad ktorych nie ma juz np 5.0BUH. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-27, 19:35
|
|
|
Apophis, co do v10 to co nieco wiadomo,ale ciekawi mnie w12 właśnie. Kłopotliwsze w serwisie ze względu na ogromny silnik, bo "podobno" do wielu niezwiązanych z nim napraw trzeba wyciągać silnik? Prawdą jest, że aby zrobić coś z osprzętem i alternatorem trzeba wyciągać silnik? bo jakoś ciężko w to uwierzyć, ale nie wiem, bo nigdy nie miałem okazji takowego oblukać. Co do serwisu to wybrzydzają, ale mam warsztat co będzię w tym grzebał jakby co Może i to w12 troszkę szybciej się grzeje, ale czy w normalny przemieszczaniu się z punktu a do b będzie to tym groziło? z reguły przegrzewanie się motoru powoduje mordowanie motoru do odcinki i mega mocna długa jazda. A czy przy normalnej miejskiej jeździe też może tak być?wtedy to świadczy o jakiejś wadzie fabrycznej |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-02-27, 19:43
|
|
|
Nie ma w co nie wierzyć. To samo jest w TDI 4.0 i 4.2... Potężne gabarytowo i mało co zrobisz nie wyjmując jednostki. Zresztą konstrukcja D3 jest do tego celu dobrze przystosowana. Jednostę ze skrzynią spokojnie w godzinę wywalisz (oczywiście jak masz gdzie i czym) |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|