Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 FL ALL ] S8 D3 5.2 V10 FSi czy MPI ?  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 19:47   

drago_o napisał/a:
Nie ma w co nie wierzyć. To samo jest w TDI 4.0 i 4.2... Potężne gabarytowo i mało co zrobisz nie wyjmując jednostki. Zresztą konstrukcja D3 jest do tego celu dobrze przystosowana. Jednostę ze skrzynią spokojnie w godzinę wywalisz (oczywiście jak masz gdzie i czym) :D

Ok, ale jak to wygląda w porównaniu do 4.2pb? bo tu wszystko robisz bez wyciągania motoru <hmm>Ja wyjęcie jednostki zawsze będę musiał zlecić do warsztatu, bo pod blokiem tego nie zrobię, a i zdolności nie te <nie> ale mam 4.2 d2 już 3lata i jeszcze silnika nie musiałem wyciągać, bo po co :D
Do wymiany paska, albo jakiejś rolki, bądź alternatora trzeba w tdi i w12 silnik wyciągnąć? <boisie>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-27, 19:52   

Motor jest gigantyczny można by powiedzieć. Gdzie nie wciśniesz ręki to zatrzyma się w połowie dłoni. Jest ciasno... Rozbiera się albo cały przód przy robotach z przodu silnika albo wyrzuca motor z auta. Bardzo mało robi się na aucie. W 4.2 znacznie więcej zrobisz na aucie, jest wyraźna różnica.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 19:58   

Do wymiany paska, albo jakiejś rolki, bądź alternatora trzeba w tdi i w12 silnik wyciągnąć?rozrząd w w12 jest jak w tdi...na łańcuchu?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2016-02-27, 19:58   

beyer28, Użytkowałem A8 W12 D3 przez 3 lata co do silnika to większość usterek wyczytanych w necie w ogóle nie pokrywa się z rzeczywistością .
Do serwisowania W12 wcale nie trzeba wyciągać silnika do każdej operacji , do niektórych należy zdemontować przód jak w każdej D3 .
W12 w modelu D3 jest mocno poprawioną wersją w porównaniu z D2 - wszystkie problemy z smarowaniem oraz chłodzeniem silnika zostały usunięte .
Chcesz więcej info o W12 lub V10 napisz PW.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-27, 20:02   

Wiesz, da sie zrobić... tego nie zaprzeczę, ale ja miałem dla przykładu odkręcona turbinę w komorze silnika i przez ponad godzinę nie potrafiłem jej wyjąć. Kilka osób w ogóle było w szoku, ze się udało bez choćby opuszczenia silnika. Więc z tym miejscem to tak właśnie jest, na upartego się da. Ale jak chcesz coś konkretnie rozebrać to pod blokiem nie zostawisz po kilku/kilkunastu godzinach rozebranego auta, żeby jutro dokończyć, a myślę, że właśnie o to się tu rozchodzi ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 20:15   

drago_o napisał/a:
Wiesz, da sie zrobić... tego nie zaprzeczę, ale ja miałem dla przykładu odkręcona turbinę w komorze silnika i przez ponad godzinę nie potrafiłem jej wyjąć. Kilka osób w ogóle było w szoku, ze się udało bez choćby opuszczenia silnika. Więc z tym miejscem to tak właśnie jest, na upartego się da. Ale jak chcesz coś konkretnie rozebrać to pod blokiem nie zostawisz po kilku/kilkunastu godzinach rozebranego auta, żeby jutro dokończyć, a myślę, że właśnie o to się tu rozchodzi ;)

to widzisz w w12 nie ma turbiny i po problemie ;) a co do jakichkolwiek napraw pod blokiem to absolutnie nie ja <boisie>nie ma mowy o grzebaniu przy aucie pod blokiem, takie rzeczy fachowcom się zleca ;)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 20:16   

jacek, dziękuję, napiszę napewno
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-27, 20:38   

beyer28 napisał/a:
Apophis, co do v10 to co nieco wiadomo,ale ciekawi mnie w12 właśnie. Kłopotliwsze w serwisie ze względu na ogromny silnik, bo "podobno" do wielu niezwiązanych z nim napraw trzeba wyciągać silnik? Prawdą jest, że aby zrobić coś z osprzętem i alternatorem trzeba wyciągać silnik? <boisie> bo jakoś ciężko w to uwierzyć, ale nie wiem, bo nigdy nie miałem okazji takowego oblukać. Co do serwisu to wybrzydzają, ale mam warsztat co będzię w tym grzebał jakby co ;) Może i to w12 troszkę szybciej się grzeje, ale czy w normalny przemieszczaniu się z punktu a do b będzie to tym groziło? z reguły przegrzewanie się motoru powoduje mordowanie motoru do odcinki i mega mocna długa jazda. A czy przy normalnej miejskiej jeździe też może tak być?wtedy to świadczy o jakiejś wadzie fabrycznej <hmm>

Tak właśnie jest... do wielu niby prostych czynności trzeba targać silnik... albo przynajmniej go opuszczać bo nie masz tam praktycznie żadnego dostępu.
Jak sprawdzasz historię w ASO i przy 4.2V8 wielokrotnie jest wymont/zamont silnika to od razu czerowna lampka bo coś raczej z autem było/jest nie tak... w przypadku W12 wymont/zamont jednostki napędowej to klasyka i taki widok w historii serwisowej to nic nadzwyczajnego.

Co do przegrzewania się... tak jest bardziej na to podatne niż nasze klasyczne 4.2V8.
Co więcej, przegrzany czy przytarty to już praktycznie śmietnik.... ja do niedawna nie znałem nikogo kto by miał na to jakąś procedurę naprawczą a jakieś 2 lata temu rozpoznawałem temat szczegółowo bo kolega kupił po taniości z padniętym silnikiem bo myślał, że go naprawi i będzie miał super auto za niewielkie pieniądze.... noi sprzedał dalej z padniętym silnikiem.
Co więcej... W12 z D2 i z Phaetona są inne więc nie daj boże żeby padł silnik bo potem to już chyba tylko ASO albo szukanie igły w stogu siana czyli sprawnej używki na Allegro albo po prostu sprzedaż.
Myślisz, że czemu powstały takie wariackie projekty jak D2 W12 1.9TDI... nie dlatego, że ktoś zakochał się w 1.9TDI ale dlatego, że pewnikiem padł motor... ktoś nie chciał się rozstawać z autem a nie znalazł drugiego silnika ani nikogo kto naprawi mu obecny padnięty więc poszedł swap... i dorobiono do tego ideologię co by idiotycznie za bardzo nie było.
Nie wiem jak do D3 ale do D2 2 lata temu szukałem motoru i sam silnik w pełni sprawny to praktycznie biały kruk... przynajmniej wtedy jak szukałem to temat nie do kupienia.

Ale żeby nie tragizować... normalnie użytkowane W12 o które ktoś dba powinno jeździć długo i bezawaryjnie. I zapewniam... jeżeli wszystko jest sprawne to nie tylko jazda po mieście ale także długie odcinki autostradowe pokonane w naprawdę szybkim tempie nic temu silnikowi nie zrobią. Osobiście znam takie jedno W12 które przynajmniej 1 w tygodniu w tempie dosyć szybkim jeździło z pod granicy rosyjskiej do Niemiec i z powrotem i nic z tym silnikiem się nie działo :)

Osobiście, jak już chcesz się bawić w coś takiego to W12 polecam. Przyjemność z użytkowania zaczyna się już od dźwięku rozrusznika... a potem ta aksamitna praca... i to przyspieszanie z dołu bez jakiegoś wyraźnego oporu... miodzio.

Noi jak już kiedyś pisałem... porównując 6.0W12 do 5.2V10...
jeździłem oboma i wydaje mi się, że różnica w tych autach jest odczuwalna dosyć wyraźnie....
S8 5.2V10 wyraźnie nastawione na odczucia pro-sportowe... twarde, szybkie, prowokuje do wciskania gazu...
A8D3 6.0W12 wyraźnie nastawione na odczucia "kulturalne".... komfortowe, bez ryków i strzałów... przyspiesza bardzo dobrze ale praca silnika i skrzyni, przynajmniej mnie, zdecydowanie nie nastrajała do jakiejś agresywnej dynamicznej jazdy, wręcz przeciwnie, przemieszczając się całkiem sprawnie wciąż delektowałem się spokojem tego auta :)

drago_o napisał/a:
Jednostę ze skrzynią spokojnie w godzinę wywalisz (oczywiście jak masz gdzie i czym) :D

Dżizas, Drago, o czym ty piszesz? <boisie>

Czy wiesz ile ruchów trzeba wykonać aby wyjąć takie 4.2V8 z auta?
O jakim czasie pracy ty piszesz?... chyba mierzonym od momentu kiedy masz już wszystko przygotowane.
Przecież niejeden mechanik w godzinę to nawet przodu w D3 nie rozbierze a co dopiero mówić o całej jednostce napędowej <boisie>

Nie wiem czy ty to kiedyś targałeś ale ja parę razy tak, również w swojej D3 i nie ma szans zrobić tego w 1 godzinę.
Na pewno nie od momentu wjazdu auta na serwis i na pewno nie od momentu kiedy weźmiesz do ręki pierwszy klucz i zaczniesz odkręcać pierwszą śrubkę.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-27, 20:42   

no w 2 osoby +/- godzinę nam to zajęło aby go na stół wyjąć ale wiadomo, robiąc to pierwszy raz to raczej mało możliwe. Przód już tyle razy demontowałem, że w parenaście minut ogarniam sam na podnośniku :D

Doczytałem to wyedytowane, no nie liczyłem z zegarkiem na ręku czy ze zdejmowaniem jakiś kół, osłon i pierdół. Nie wiem co konkretnie jest dla Ciebie przygotowaniem a co już wyjmowaniem :) A w serwisie to pewnie ze 3-4 roboczogodziny na to biorą minimum(strzelam bo nie wiem)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-02-27, 21:02   

drago_o napisał/a:
no w 2 osoby +/- godzinę nam to zajęło aby go na stół wyjąć ale wiadomo, robiąc to pierwszy raz to raczej mało możliwe. Przód już tyle razy demontowałem, że w parenaście minut ogarniam sam na podnośniku :D

Gratuluję, już dawno powinieneś mieć swój warsztat.

.


To mój stary i nowy silnik... 1 godzina = niewykonalne
Przyznaję, nie jestem mistrzem, ja tego w 1 godzinę nie zrobię chociaż i wyjmowałem i wkładałem i jeździ :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-27, 21:29   

Nie będę się sprzeczał, nie robiłem tego z zegarkiem w ręku. Wyjmowaliśmy mój motor 4.0 :) Powiem, że warsztat to coś co mnie ciekawi i cały czas myślę ale bardziej pod kątem diagnostyki bo mechanicznie grzebać lubię tylkow swoim, że w rodzinie mam paru mechaników to mnie temat bardzo korci :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 21:49   

FOSS napisał/a:
Tak właśnie jest... do wielu niby prostych czynności trzeba targać silnik... albo przynajmniej go opuszczać bo nie masz tam praktycznie żadnego dostępu.
Jak sprawdzasz historię w ASO i przy 4.2V8 wielokrotnie jest wymont/zamont silnika to od razu czerowna lampka bo coś raczej z autem było/jest nie tak... w przypadku W12 wymont/zamont jednostki napędowej to klasyka i taki widok w historii serwisowej to nic nadzwyczajnego.

Zapewne tak jest Damianie, ale ja mimo wszystko patrzę na to z perspektywy 3 letniego użytkownika d2 4.2 i jeszcze ani razu nie musiałem tego robić, jedynie raz musiałem zwalić przód do wymiany rozrządu i właśnie ciekawi mnie do czego trzeba to robić w w12, bądź do jakich czynności serwisowych trzeba wyjąć cały silnik. Konkretnie do jakich...

FOSS napisał/a:
Ale żeby nie tragizować... normalnie użytkowane W12 o które ktoś dba powinno jeździć długo i bezawaryjnie. I zapewniam... jeżeli wszystko jest sprawne to nie tylko jazda po mieście ale także długie odcinki autostradowe pokonane w naprawdę szybkim tempie nic temu silnikowi nie zrobią. Osobiście znam takie jedno W12 które przynajmniej 1 w tygodniu w tempie dosyć szybkim jeździło z pod granicy rosyjskiej do Niemiec i z powrotem i nic z tym silnikiem się nie działo :)

Osobiście, jak już chcesz się bawić w coś takiego to W12 polecam. Przyjemność z użytkowania zaczyna się już od dźwięku rozrusznika... a potem ta aksamitna praca... i to przyspieszanie z dołu bez jakiegoś wyraźnego oporu... miodzio.

Czy chcę się w to bawić...sam nie wiem. Wiem, że A8 już tak weszło mi w krew, że chyba nie wyobrażam sobie, aby mieć inny samochód. Co do zamiany na d3 4.2 to czym mnie zaskoczy ten samochód...niczym. Ja się nie jaram tak samo jeżdżącym 2-3 lata młodszym i inaczej wyglądającym samochodem. Jak mam zamieniać na d3 4.2 to wolę jeździć starym, wysłużonym, ale co najważniejsze pewnym d2. Jak zamieniać to na coś naprawdę spektakularnego <bezradny>

FOSS napisał/a:
Noi jak już kiedyś pisałem... porównując 6.0W12 do 5.2V10...
jeździłem oboma i wydaje mi się, że różnica w tych autach jest odczuwalna dosyć wyraźnie....
S8 5.2V10 wyraźnie nastawione na odczucia pro-sportowe... twarde, szybkie, prowokuje do wciskania gazu...
A8D3 6.0W12 wyraźnie nastawione na odczucia "kulturalne".... komfortowe, bez ryków i strzałów... przyspiesza bardzo dobrze ale praca silnika i skrzyni, przynajmniej mnie, zdecydowanie nie nastrajała do jakiejś agresywnej dynamicznej jazdy, wręcz przeciwnie, przemieszczając się całkiem sprawnie wciąż delektowałem się spokojem tego auta :)

Dlatego w12, z reguły normalna jazda z opcją sporadycznego wykorzystania potężnej mocy, po stolicy inaczej się nie da
Co technicznie lepsze...v10, czy w12?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-02-27, 23:29   

Do W12 i V10 poprostu trzeba kupić sobie w zestawie podnośnik, żuraw i kilka podpórek skrzyni i kobyłek silnika <bezradny> Wyjmować silnik i przy nim modzić przy pełnej dostępności - no nie ma nic piękniejszego :) (tylko ten rachunek za śrubki i graty <boisie> )

Jak się często wyjmuje te padła, to co raz - to lepszy czas <hihi>
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-27, 23:39   

SJake, dlaczego padła?miałeś któryś z nich w ogóle?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-28, 03:21   

No własnie o tym wspominałem bo i mnie te W12 po zlocie męczyło więc wysuszyłem szeryfa i tak własnie jest że to co w V8 zrobisz spokojnie na aucie kompletnym to juz w W12 trza ryjek zwalać a to do czego trza ryjek zwalać w V8 to W12 silnik na stół. Do tego brak czesci typu tańszego a jedynie z ASO.

V10 5.2 dokładnie jak pisze Damian nastraja do usportowionej jazdy choć wcale do niej przystosowany NIE JEST! <blee>
Jesli ktoś chce mieć mocne A8 w serii to jednak szlacheckie W12 jest tu na miejscu. Ale trzeba o to dbac jak by się "króla" gościło :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.