Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2016-02-28, 09:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | Co do przegrzewania się... tak jest bardziej na to podatne niż nasze klasyczne 4.2V8. |
Co jest zrozumiałe z uwag na mniej miejsca w komorze. I tutaj należy dodać, że bardzo dużo tych silników ma z tym problem i po podniesieniu maski widzimy fale dunaju na kolektorze.
Na I Zlocie A8 były dwie D2 W12 i obie miały ten defekt.
FOSS napisał/a: | Ale żeby nie tragizować... normalnie użytkowane W12 o które ktoś dba powinno jeździć długo i bezawaryjnie. |
Tylko życie pokazuje, że nie jest tak kolorowo jak w reklamie. Widziałem co najmniej trzy ogłoszenia gdzie sprzedawca chwalił się, że "na gwarancji silnik przy przebiegu 97kkm został wymieniony na nowy.... " a to się z księżyca nie bierze - auta serwisowane w ASO podczas okresu gwarancyjnego. Identycznie w Phaetonie W12....są ogłoszenia, że silnik wymieniony na gwarancji. Podobnie spotyka się 5.2 z S8D3...potrafił wyzionąć ducha przy nalocie 100-150kkm. A teraz znajdźcie 4.2MPI lub 4.2TDI, który był wymieniany na nowy podczas okresu gwarancyjnego (?)... daje do myślenia.
Jeszcze 2 grosze odnośnie serwisu bo piszesz, że W12 to cokolwiek .....i silnik na stół to ja napiszę - wymień termostat w 4.2MPI a W12. Do wielu czujników jest dostęp po zdemontowaniu pierdół...więc nie dramatyzowałbym tak z tym serwisem. Z 4.2TDI też dramatyzujecie, że silnik do wyjęcia jak cokolwiek się zacznie dziać i co? Silnik jak na chwilę obecną nie zaliczył ani razu stołu - można sporo ogarnąć na aucie.
Nie ma róży bez kolców Panowie......nie ma rozwiązań idealnych a wszystko tak naprawdę sprowadza się do $$$$. <jezyk> |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-02-28, 10:17
|
|
|
panton napisał/a: | Nie ma róży bez kolców Panowie......nie ma rozwiązań idealnych a wszystko tak naprawdę sprowadza się do $$$$. |
święta prawda |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-02-28, 11:05
|
|
|
Tylko czas bym do tego stwierdzenia dorzucił
Nie no konstrukcję różnią się diametralnie. W jednej szybka robota w drugiej masakra. Sam mogę podać świetny przykład tego jak wyjmowałem wyżej wspomnianą turbinę, czy jak zmieniałem pompę wody z termostatem... 3 dni na kanale zanim doszedłem co nie tak jest z tą pompą bo na rozebranym silniku ładnie siedziała a na złożonym się kręciła sama bez oporu z pompy oleju... I tak do wymiany pompy wody praktycznie trzeba cały przód auta rozebrać i cały osprzęt silnika po sąsiedzku z pompą wody. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-02, 07:07
|
|
|
Witam. Panowie posiadam S8 D3 z 2008 roku oczywiscie 5.2 V10 z przebiegiem 203 tys. a jak kupiłem miała 197 tys. Od listopada mineło 5 miesiecy nie mam uwag do tej jednostki. Po zakupie wymiana cewek, świeczki, oleje wszystkie łacznie z mostami i skrzynią redukcyjna oraz skrzynia biegów, czyszczenie kolektora i wyciecie klapek plus nowe uszczelki kolektora oraz uszczelniacz wału. Do dzisiaj zero problemów - wystarczy zmieniać olej (Motul) co 10 tysi, sprawdzać jego poziom i poziom innych płynów i nic wiecej. A wrazenia z jazdy SUPER. Wystarczy dbać. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-03-02, 08:25
|
|
|
tia po 5 tys taka wypowiedz pogadamy po 50 tys
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-02, 11:59
|
|
|
Przy tym przebiegu to każde 5tysi bez awarii to radość |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-02, 12:04
|
|
|
Apophis napisał/a: | Przy tym przebiegu to każde 5tysi bez awarii to radość |
Skoro wszystko zostało zrobione to czego sie bać chyba Panowie lekko przesadzają a ciekawe ile wasze maja nalatane a może juz licznik drugi raz się okrecił
pepi napisał/a: | tia po 5 tys taka wypowiedz pogadamy po 50 tys
|
nie trzymam auta dłużej niż 2 lata także nawet tego nie najeżdże |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-02, 12:10
|
|
|
Wiesz nie jest tajemnicą że silniki 5,2 sa felerne a do tego pierwszy serwis w ASO....jednak od nowości mi znana serwisowana odpowiednio i tak nie dozyła 200tyś co potwierdza tylko regułe. Michał(nasz ASO) załatwiał juz tez takie tematy z silnikami... dla mnie to 5tys czasami pyknie w kilka tygodni więc no wiesz
DO tego wkładac w takie auto kasy sporo i prawie nie jeździć by sprzedac po 2 latach tez nie kalkuluje sie u mnie.
A co do przebiegu kolego to mam 135tyś więc nie fikaj <jezyk> |
|
|
|
|
|
|
|
willsonblack
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 46 Dołączył: 23 Paź 2015 Posty: 134 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-03-02, 12:18
|
|
|
Apophis napisał/a: | Wiesz nie jest tajemnicą że silniki 5,2 sa felerne a do tego pierwszy serwis w ASO....jednak od nowości mi znana serwisowana odpowiednio i tak nie dozyła 200tyś co potwierdza tylko regułe. Michał(nasz ASO) załatwiał juz tez takie tematy z silnikami... dla mnie to 5tys czasami pyknie w kilka tygodni więc no wiesz
DO tego wkładac w takie auto kasy sporo i prawie nie jeździć by sprzedac po 2 latach tez nie kalkuluje sie u mnie.
A co do przebiegu kolego to mam 135tyś więc nie fikaj <jezyk> |
No tak a silnik zmieniony ze dwa razy mi chodzi o samochody z niezmienianymi silnikami, a zreszta na forum jest kilku kolegów z tym samym silniiem co mój i nik złego słowa nie powie. Zreszta jak sie dba tak sie ma. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-02, 12:49
|
|
|
Kilku klubowiczów sie cieszy kilku zmieniało silnik 2razy...ja zmieniałem dlatego że nie chciało mi sie uszczelniac starego i ten stary nadal poza wyciekiem jest w stanie jechać.
Możesz mi wierzyc lub nie ale pomagałem koledze w rozwiązaniu problemu zdechłego silnika w S8 którą kupił NOWĄ i serwisował tak jak trzeba(olej co 8-10tyś,rozwiązanie problemu klap,nagarów) i wszystko to co mogło mu zaszkodzić oraz ma podobnie jak ja z natury spokojna noge)Nie pomogło zedchł po 177tyś i 5 latach.
Może zerkałeś na forum AKP tam jest bardzo podobna sytuacja opisana dośc szczegółowo.
Kupno S8 D3 oraz S6 C6 jest obarczone wyższym ryzykiem i nie da sie tego ukryć.
A to że ja w 20letniej D2 se zmieniam silniki...badź pewny że twoja tego wieku nie dozyje w całości |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-02, 18:35
|
|
|
panton napisał/a: | FOSS napisał/a: | Co do przegrzewania się... tak jest bardziej na to podatne niż nasze klasyczne 4.2V8. |
Co jest zrozumiałe z uwag na mniej miejsca w komorze. I tutaj należy dodać, że bardzo dużo tych silników ma z tym problem i po podniesieniu maski widzimy fale dunaju na kolektorze.
Na I Zlocie A8 były dwie D2 W12 i obie miały ten defekt. |
Ale tu jest mowa o modelu D3 W12. "Silnik w nim jest już po modyfikacjach i bolączkach pierwszych jego modeli (A8 D2, Phaeton) . Nie ma mowy o przegrzewaniu się czy zacieraniu silników - układ smarowania i chłodzenia został poprawiony i jest wydajny nawet podczas sportowej jazdy".
panton napisał/a: | FOSS napisał/a: | Ale żeby nie tragizować... normalnie użytkowane W12 o które ktoś dba powinno jeździć długo i bezawaryjnie. |
Tylko życie pokazuje, że nie jest tak kolorowo jak w reklamie. Widziałem co najmniej trzy ogłoszenia gdzie sprzedawca chwalił się, że "na gwarancji silnik przy przebiegu 97kkm został wymieniony na nowy.... " a to się z księżyca nie bierze - auta serwisowane w ASO podczas okresu gwarancyjnego. Identycznie w Phaetonie W12....są ogłoszenia, że silnik wymieniony na gwarancji. Podobnie spotyka się 5.2 z S8D3...potrafił wyzionąć ducha przy nalocie 100-150kkm. A teraz znajdźcie 4.2MPI lub 4.2TDI, który był wymieniany na nowy podczas okresu gwarancyjnego (?)... daje do myślenia.
Jeszcze 2 grosze odnośnie serwisu bo piszesz, że W12 to cokolwiek .....i silnik na stół to ja napiszę - wymień termostat w 4.2MPI a W12. Do wielu czujników jest dostęp po zdemontowaniu pierdół...więc nie dramatyzowałbym tak z tym serwisem. Z 4.2TDI też dramatyzujecie, że silnik do wyjęcia jak cokolwiek się zacznie dziać i co? Silnik jak na chwilę obecną nie zaliczył ani razu stołu - można sporo ogarnąć na aucie. |
Zasadą najważniejszą jest kupić egzemplarz z udokumentowanym przebiegiem, ale to akurat tyczy się chyba każdej wersji, bo umoczyć ostro to i na 4.2 doskonale się da.
Hamulce w zamiennikach są, filtry oleje,zawieszenie pneumatyczne jak w każdej D3.Do naprawy np. alternatora , pompy wody , kompresora klimy , wymiany paska wielorowkowego trzeba zdjąć przód jak w każdej D3.
Informacje uzyskane od posiadacza A8 D3 W12
A więc do jakich napraw Panowie tak często wyciągalibyście silnik w tym modelu? |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
|