Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 FL ALL ] S8 D3 5.2 V10 FSi czy MPI ?  
Autor Wiadomość
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-02-28, 09:57   

FOSS napisał/a:
Co do przegrzewania się... tak jest bardziej na to podatne niż nasze klasyczne 4.2V8.

Co jest zrozumiałe z uwag na mniej miejsca w komorze. I tutaj należy dodać, że bardzo dużo tych silników ma z tym problem i po podniesieniu maski widzimy fale dunaju na kolektorze.
Na I Zlocie A8 były dwie D2 W12 i obie miały ten defekt.


FOSS napisał/a:
Ale żeby nie tragizować... normalnie użytkowane W12 o które ktoś dba powinno jeździć długo i bezawaryjnie.

Tylko życie pokazuje, że nie jest tak kolorowo jak w reklamie. Widziałem co najmniej trzy ogłoszenia gdzie sprzedawca chwalił się, że "na gwarancji silnik przy przebiegu 97kkm został wymieniony na nowy.... " a to się z księżyca nie bierze - auta serwisowane w ASO podczas okresu gwarancyjnego. Identycznie w Phaetonie W12....są ogłoszenia, że silnik wymieniony na gwarancji. Podobnie spotyka się 5.2 z S8D3...potrafił wyzionąć ducha przy nalocie 100-150kkm. A teraz znajdźcie 4.2MPI lub 4.2TDI, który był wymieniany na nowy podczas okresu gwarancyjnego (?)... daje do myślenia.

Jeszcze 2 grosze odnośnie serwisu bo piszesz, że W12 to cokolwiek .....i silnik na stół to ja napiszę - wymień termostat w 4.2MPI a W12. :) Do wielu czujników jest dostęp po zdemontowaniu pierdół...więc nie dramatyzowałbym tak z tym serwisem. Z 4.2TDI też dramatyzujecie, że silnik do wyjęcia jak cokolwiek się zacznie dziać i co? Silnik jak na chwilę obecną nie zaliczył ani razu stołu - można sporo ogarnąć na aucie.

Nie ma róży bez kolców Panowie......nie ma rozwiązań idealnych a wszystko tak naprawdę sprowadza się do $$$$. <jezyk>
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-28, 10:17   

panton napisał/a:
Nie ma róży bez kolców Panowie......nie ma rozwiązań idealnych a wszystko tak naprawdę sprowadza się do $$$$.

święta prawda
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-02-28, 11:05   

Tylko czas bym do tego stwierdzenia dorzucił :)

panton napisał/a:
...

Nie no konstrukcję różnią się diametralnie. W jednej szybka robota w drugiej masakra. Sam mogę podać świetny przykład tego jak wyjmowałem wyżej wspomnianą turbinę, czy jak zmieniałem pompę wody z termostatem... 3 dni na kanale zanim doszedłem co nie tak jest z tą pompą bo na rozebranym silniku ładnie siedziała a na złożonym się kręciła sama bez oporu z pompy oleju... I tak do wymiany pompy wody praktycznie trzeba cały przód auta rozebrać i cały osprzęt silnika po sąsiedzku z pompą wody.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-03-02, 07:07   

Witam. Panowie posiadam S8 D3 z 2008 roku oczywiscie 5.2 V10 z przebiegiem 203 tys. a jak kupiłem miała 197 tys. Od listopada mineło 5 miesiecy nie mam uwag do tej jednostki. Po zakupie wymiana cewek, świeczki, oleje wszystkie łacznie z mostami i skrzynią redukcyjna oraz skrzynia biegów, czyszczenie kolektora i wyciecie klapek plus nowe uszczelki kolektora oraz uszczelniacz wału. Do dzisiaj zero problemów - wystarczy zmieniać olej (Motul) co 10 tysi, sprawdzać jego poziom i poziom innych płynów i nic wiecej. A wrazenia z jazdy SUPER. Wystarczy dbać. <brawo>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-03-02, 08:25   

tia po 5 tys taka wypowiedz pogadamy po 50 tys
:]
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-02, 11:59   

Przy tym przebiegu to każde 5tysi bez awarii to radość :)
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-03-02, 12:04   

Apophis napisał/a:
Przy tym przebiegu to każde 5tysi bez awarii to radość :)

Skoro wszystko zostało zrobione to czego sie bać chyba Panowie lekko przesadzają a ciekawe ile wasze maja nalatane a może juz licznik drugi raz się okrecił <papa2>

pepi napisał/a:
tia po 5 tys taka wypowiedz pogadamy po 50 tys
:]

nie trzymam auta dłużej niż 2 lata także nawet tego nie najeżdże <fujarka>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-02, 12:10   

Wiesz nie jest tajemnicą że silniki 5,2 sa felerne a do tego pierwszy serwis w ASO....jednak od nowości mi znana serwisowana odpowiednio i tak nie dozyła 200tyś co potwierdza tylko regułe. Michał(nasz ASO) załatwiał juz tez takie tematy z silnikami... dla mnie to 5tys czasami pyknie w kilka tygodni więc no wiesz :)
DO tego wkładac w takie auto kasy sporo i prawie nie jeździć by sprzedac po 2 latach tez nie kalkuluje sie u mnie.

A co do przebiegu kolego to mam 135tyś więc nie fikaj <jezyk>
 
 
willsonblack 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: AUDI S8 D3 5.2 FSI V10
Wiek: 45
Dołączył: 23 Paź 2015
Posty: 134
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-03-02, 12:18   

Apophis napisał/a:
Wiesz nie jest tajemnicą że silniki 5,2 sa felerne a do tego pierwszy serwis w ASO....jednak od nowości mi znana serwisowana odpowiednio i tak nie dozyła 200tyś co potwierdza tylko regułe. Michał(nasz ASO) załatwiał juz tez takie tematy z silnikami... dla mnie to 5tys czasami pyknie w kilka tygodni więc no wiesz :)
DO tego wkładac w takie auto kasy sporo i prawie nie jeździć by sprzedac po 2 latach tez nie kalkuluje sie u mnie.

A co do przebiegu kolego to mam 135tyś więc nie fikaj <jezyk>


No tak a silnik zmieniony ze dwa razy <brawo> mi chodzi o samochody z niezmienianymi silnikami, a zreszta na forum jest kilku kolegów z tym samym silniiem co mój i nik złego słowa nie powie. Zreszta jak sie dba tak sie ma.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-02, 12:49   

Kilku klubowiczów sie cieszy kilku zmieniało silnik 2razy...ja zmieniałem dlatego że nie chciało mi sie uszczelniac starego i ten stary nadal poza wyciekiem jest w stanie jechać.

Możesz mi wierzyc lub nie ale pomagałem koledze w rozwiązaniu problemu zdechłego silnika w S8 którą kupił NOWĄ i serwisował tak jak trzeba(olej co 8-10tyś,rozwiązanie problemu klap,nagarów) i wszystko to co mogło mu zaszkodzić oraz ma podobnie jak ja z natury spokojna noge)Nie pomogło zedchł po 177tyś i 5 latach.

Może zerkałeś na forum AKP tam jest bardzo podobna sytuacja opisana dośc szczegółowo.

Kupno S8 D3 oraz S6 C6 jest obarczone wyższym ryzykiem i nie da sie tego ukryć.

A to że ja w 20letniej D2 se zmieniam silniki...badź pewny że twoja tego wieku nie dozyje w całości :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 18:35   

panton napisał/a:
FOSS napisał/a:
Co do przegrzewania się... tak jest bardziej na to podatne niż nasze klasyczne 4.2V8.

Co jest zrozumiałe z uwag na mniej miejsca w komorze. I tutaj należy dodać, że bardzo dużo tych silników ma z tym problem i po podniesieniu maski widzimy fale dunaju na kolektorze.
Na I Zlocie A8 były dwie D2 W12 i obie miały ten defekt.

Ale tu jest mowa o modelu D3 W12. "Silnik w nim jest już po modyfikacjach i bolączkach pierwszych jego modeli (A8 D2, Phaeton) . Nie ma mowy o przegrzewaniu się czy zacieraniu silników - układ smarowania i chłodzenia został poprawiony i jest wydajny nawet podczas sportowej jazdy".



panton napisał/a:
FOSS napisał/a:
Ale żeby nie tragizować... normalnie użytkowane W12 o które ktoś dba powinno jeździć długo i bezawaryjnie.

Tylko życie pokazuje, że nie jest tak kolorowo jak w reklamie. Widziałem co najmniej trzy ogłoszenia gdzie sprzedawca chwalił się, że "na gwarancji silnik przy przebiegu 97kkm został wymieniony na nowy.... " a to się z księżyca nie bierze - auta serwisowane w ASO podczas okresu gwarancyjnego. Identycznie w Phaetonie W12....są ogłoszenia, że silnik wymieniony na gwarancji. Podobnie spotyka się 5.2 z S8D3...potrafił wyzionąć ducha przy nalocie 100-150kkm. A teraz znajdźcie 4.2MPI lub 4.2TDI, który był wymieniany na nowy podczas okresu gwarancyjnego (?)... daje do myślenia.

Jeszcze 2 grosze odnośnie serwisu bo piszesz, że W12 to cokolwiek .....i silnik na stół to ja napiszę - wymień termostat w 4.2MPI a W12. :) Do wielu czujników jest dostęp po zdemontowaniu pierdół...więc nie dramatyzowałbym tak z tym serwisem. Z 4.2TDI też dramatyzujecie, że silnik do wyjęcia jak cokolwiek się zacznie dziać i co? Silnik jak na chwilę obecną nie zaliczył ani razu stołu - można sporo ogarnąć na aucie.

Zasadą najważniejszą jest kupić egzemplarz z udokumentowanym przebiegiem, ale to akurat tyczy się chyba każdej wersji, bo umoczyć ostro to i na 4.2 doskonale się da.
Hamulce w zamiennikach są, filtry oleje,zawieszenie pneumatyczne jak w każdej D3.Do naprawy np. alternatora , pompy wody , kompresora klimy , wymiany paska wielorowkowego trzeba zdjąć przód jak w każdej D3.
Informacje uzyskane od posiadacza A8 D3 W12 <hihi>
A więc do jakich napraw Panowie tak często wyciągalibyście silnik w tym modelu?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.