Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-02-26, 15:17
|
|
|
Apropos skrzyni w A8 D3... pytałem ze dwa dni temu Mirka z MID-PARTS...
skrzynia w A8 D3 to teoretycznie ten sam model co w RS6 C6 ale w RS6 skrzynia jest jednak wzmocniona i ma jedną tarczkę więcej...
wzmocniona tzn. że wałki czy tarczki są np. grubsze ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-02-27, 15:31
|
|
|
Rozmawiałem z Markiem Łobodą i do pewnych granic jest w stanie wzmocnic skrzynie ale wiąże sie to z zamawianiem oryginalnych mocniejszych fabrycznych cześci oraz ze wzmocnieniem konwertera. Nie wdawałem sie w szczegoły ale było cos podobnie co pisał FOSS. O gwarancji na to trudno gdybac przez telefon bo jesli juz bym był zdecydowany to on by mi plan i wszystko przygotował stosownie do tuningu.
Mowa cały czas o skrzyni CML z D2 jaką posiadam lecz 5hp to podobny temat.
Więc stosownie do stanu skrzyni,tuningu silnika koszt bedzie od ok 3000zł do ok 6000zł. Konieczne jest tez zastosowanie na dzieńdobry innego specjalnego oleju i jesli bym to robił to powie mi o jaki chodzi.
Więc moja modyfikacja to ok 20tyś zł+hamulce. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-04-09, 07:31
|
|
|
Ja bym najpierw spróbował na zwykłej 4hp bez jej wzmocnienia. Na pewno szybciej wysiądzie pod zwiększonym momentem ale nikt nie wie ile. Może się okazać, że jeździła by długo i bezawaryjnie. Dopiero jak by się "skończyła" to ją do reperacji na wzmocnienie :-D |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-04-09, 11:27
|
|
|
Jeśli wierzyć internetowym źródłom 4HP24 była projektowana na 450NM, więc wielkiego pola do popisu na serii nie ma..
Ja z kolei mam pytania odnośnie swapa na manual. Co z ori ECU ABZ'ta? Jesteście w stanie wywalić z softu wszystko co związane z automatem żeby błędami nie sypało, czy pozostaje szukanie ECU od S8 manual lub drut ze stałym ustawieniem przełącznika biegów w pozycji D? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-04-09, 15:13
|
|
|
się spytam może i głupio
czy jakby nawet walił błędami
to to wpłynie na auto negatywnie trybem serwisowym itp
czy tylko będzie strona baboli i tyle ? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-04-09, 15:16
|
|
|
ja jak robiłem przekładki na manual aut które miały tylko automaty to dawało się pierwszy bieg na sztywno
bo na D zmienia biegi komputer
a w audi pewnie by było podobnie ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-09, 15:33
|
|
|
Mi wywala jeden błąd, brak komunikacji ze skrzynią biegów. Na razie mam zrobione na instalacji od automatu, za tydzień dwa będzie zmieniana instalacja, sterownik silnika mam od S8 automat! |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-04-09, 16:40
|
|
|
pepi napisał/a: | się spytam może i głupio
czy jakby nawet walił błędami
to to wpłynie na auto negatywnie trybem serwisowym itp
czy tylko będzie strona baboli i tyle ? |
Kiedyś u brata w Ósemce uszkodziło się ECU i silnik nie chciał się wkręcać powyżej 1,6tys obrotów. Jedynym błędem jaki wywalało był błąd o braku komunikacji ze skrzynią biegów. Tylko właśnie nie wiem czy to było związane stricte z brakiem komunikacji, czy z niefartownym uszkodzeniem kompa.
adrian949 napisał/a: | Mi wywala jeden błąd, brak komunikacji ze skrzynią biegów. Na razie mam zrobione na instalacji od automatu, za tydzień dwa będzie zmieniana instalacja, sterownik silnika mam od S8 automat!
|
Nie ma żadnych problemów z jazdą? Silnik wkręca się do odcięcia?
Jeśli zastosowanie ori ECU to tylko kwestia wyświetlania się błędu, bez fizycznych negatywnych skutków, to można to przeżyć jeszcze ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-09, 17:25
|
|
|
Silnik bardzo dobrze chodzi i wkręca się do ponad 7 tys :lol: |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-04-09, 20:01
|
|
|
a zapłonem też steruje prawidłowo nie na sztywno ? |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-04-09, 20:08
|
|
|
pepi napisał/a: | a zapłonem też steruje prawidłowo nie na sztywno ? |
Jak steruje zapłonem? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-04-10, 06:12
|
|
|
bo nie kiedy po przekładce na manual auto jechało ok niby
ale komp na sztywno zapłon ustawił bez zmiany wyprzedzenia
ale to są moje tylko przypuszczenia bo nie robiłem audi
tylko raz golfa :-D |
|
|
|
|
|
|
|
olozwirski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: wkz
|
Wysłany: 2013-04-14, 12:42
|
|
|
Nie znam szczegółów ale da się przeprogramować kompa z automatu na manual i nie będzie żadnych błędów. U mnie tak było zrobione, silnik ABZ, sterownik wysyłałem do digitun. |
_________________ Narazie czytam |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-04-14, 18:33
|
|
|
ile ? |
|
|
|
|
|
|
|
wojus69
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi a8 d2
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-09, 20:54
|
|
|
temat coś przycichł a bardzo ciekawy. Może ktoś się zdecydował ? Jakieś relacje ? Jestem bardzo ciekawy jakby latała a8 4.2 biturbo I jakie turbiny do takiego setupu trzeba włożyć ? k04 ? |
|
|
|
|
|