Autor |
Wiadomość |
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-26, 14:25 [D2 98 4.2PB
] Pompa paliwa- nie działa po wymianie.
|
|
|
Witam kolegów.
Mam problem po wymianie pompy paliwa. Stara pompa, niewymieniana od nowości skończyła żywot wskutek jazdy na rezerwie. Prąd do pompy dochodził, wieszała się, czasem działając a czasem nie.
Zakupiłem włoski zamiennik pompy identyczny z wyjętym z kosza- jest mały króciec na dole, wymiary idento.
Po założeniu pompy w koszu i zmontowaniu kosza, po włączeniu zapłonu raz po raz 10 razy, żeby napełnić układ słychać jak pompa najpierw tłoczy powietrze, następnie napełnia się paliwem. Po tych 10 cyklach silnik odpala, pompa pracuje cicho- po 2 minutach pompa zaczyna pracować głośniej, silnik traci obroty i gaśnie, po czym już nie chce zapalić.
Jeśli jednak włączę i wyłączę zapłon znowu 10-15 razy, silnik jak poprzednio zapala, pracuje przez minutę dwie i gaśnie,
Paliwa w baku jest 40%.
Nie wymieniłem uszczelki na plastikowym króćcu kosza który wchodzi w lejek znajdujący się w baku (lejek, do którego podłączone są przewody paliwowe rozprowadzone na dnie baku).
Pompę jak i kosz instalowałem bez lusterka, bez podglądu przez drugi otwór w baku- ten z lewej strony bagażnika.
Co mogłem zrobić nie tak i co jeszcze mogę zrobić bez demontażu pompy po raz trzeci?
(sprawdzałem sposób montażu dwukrotnie)
Prosze o pomoc i sugestie, a może jest ktoś z Łodzi, kto ma ten temat w małym palcu i mógłby mi pomóc osobiście- rzecz jasna zapewniam odpowiednią wdzięczność
Tel. 511 555 514
email tzoltaszek@o2.pl |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-02-26, 16:06
|
|
|
dobrze Damian radzi
dolej sobie paliwa
bo widze ze kolejna ósema bedzie jezdziła z pełnym bakiem |
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-26, 16:22
|
|
|
Po zalaniu mówicie, że będzie działało, ok- to nadal najtańsza opcja zalać na full, ale dlaczego pracuje przez 2 minuty po 15 krotnym załączeniu pompki zapłonem i gaśnie, jakby wypaliła paliwo z samego dna kosza? |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
skipper
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 110 Skąd: Małopolska i Mazury
|
Wysłany: 2012-02-26, 17:01
|
|
|
W mojej D2 składaliśmy pompkę parę razy,nawet nie pamiętam ile bo nie chciało działać,fakt jest bezsporny że po wymianie należy wlać troche paliwa do baku aby zalać kosz,natomiast złożyć to dobrze nie zawsze się udaje za pierwszym razem. |
_________________ Tylko A8 i Jachty Motorowe.
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-26, 18:34
|
|
|
Przecież wlewanie paliwa poprzez wlew nie powoduje zalanie kosza w srodku tam, gdzie jest pompa, a jedynie powoduje zanurzenie kosza w benzynie.
Czy można przyjąć, że to pomoże- zwróćmy uwagę na to, że w baku jest teraz 45% paliwa, jakieś 40 litrów. |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
TROLU
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2012 Posty: 86 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-26, 19:14
|
|
|
Dokładnie jak mówią koledzy miałem identyczny objaw
Pompka paliwa wyjęta ponownie zalana pompka i kosz paliwem i działa |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-26, 20:26
|
|
|
rollo_tomasi napisał/a: | Przecież wlewanie paliwa poprzez wlew nie powoduje zalanie kosza w srodku tam, gdzie jest pompa, a jedynie powoduje zanurzenie kosza w benzynie.
Czy można przyjąć, że to pomoże- zwróćmy uwagę na to, że w baku jest teraz 45% paliwa, jakieś 40 litrów. |
Jest dokladnie odwrotnie. Wlewasz paliwo i pierwsze co ono robi to splywa do kosza
Z tego co opisales wyglada ze zamontowana pompa nie nadaje sie do A8. Ile zaplaciles za pompe? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-02-26, 20:38
|
|
|
Ja przerabiałem pompy w moich poprzednich dwuch ósemkach i zawsze cos spierdzieliłem i musiałem miec grubo ponad polowe baku zeby to śmigało naszczescie w tej mam okey ale dbam zeby było paliwa wiecej,takze tak jak poprzednicy wiecej PB i powinno pomóc |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-02-26, 20:42
|
|
|
koledzy a ja widze ze kolega rollo tomasi jest tak mądry ze nasze rady mu nie potrzebne i olewa je, a po ostatniej wypowiedzi to widac tylko ze jak pompe wymieniał to nawet sie za bardzo nie przyjrzał jak bak jest zrobiony |
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:06
|
|
|
Dolałem paliwa, tak jak radziliście.
Była to dobra rada i dziękuję za nią. Nalełem jak kazaliście dodatkowe 15 litrów.
Auto odpaliło i chodziło przez 7 minut, co przy wcześniejszych próbach było wynikiem nie do osiągnięcia, więc zgasiłem je i od jutra pozostaje teraz obserwować, czy przy napełnieniu baku poniżej połowy (teraz jest 65%) przestaje to działać czy działa dalej.
Niestety, pompa jest tanim zamiennikiem- zapłaciłem za nią w hurcie 160 zł (cena detal 200) w komisie i sklepie jednocześnie w Zgierzu ul. Śniechowskiego.
Zwróciłem uwagę na konstrukcję baku, mocowań i łoża dla kosza w baku i na koszu i dołożyłem starań, by wszystko złożyć jak należy, niestety, rozum mi się skończył ;-)
Zawsze słucham rad ludzi mądrzejszych od siebie, bez urazy.
Jakby co, odezwę się jeszcze.
Dziękuje! |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:50
|
|
|
No wiec tani zamiennik kosztuje w okolicy 350zl. I generalnie chodzi o to aby pompa robila cisnienie tam gdzie zasysa - wiem ze to dziwne ale tak mam byc
Czyli to co zalozyles nie powinno dzialac. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-26, 21:54
|
|
|
Widzisz dobrze mówiłem Ci przez telefon abyś dolał paliwa ponad połowę baku. Ja podczas montażu pompy miałem już ponad połowę baku. Jeśli poskładałeś wszystko dobrze to powinna śmigać. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-26, 22:35
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | No wiec tani zamiennik kosztuje w okolicy 350zl.
Czyli to co zalozyles nie powinno dzialac. |
oj widzę że kogoś tutaj ponosi trochę :mrgreen:
ja dałem za pompę 145zł czyli ona w ogóle nie powinna u mnie chodzić a śmiga u mnie już ponad rok i nie narzekam na nią , co prawda staram się mieć zawsze połowę zbiornika PB ;-) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|