Autor |
Wiadomość |
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-09-09, 10:31
|
|
|
Prawdopodobnie będę musiał wymienić reduktor.
Sprawdzałem polecany TWIN, ma on wejście na CU 6mm, aktualnie mam 8mm.
Czy da się jakoś przerobić TWIN na 8mm?
Czy niema to żadnego znaczenia i dać jakąś przejściówkę z 8 na 6 mm? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-09-09, 10:33
|
|
|
Dajesz rozdzielacz z 8mm na 2x6mm. Twin ma dwa wejścia 6mm. |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-09-09, 14:39
|
|
|
ale ja już mam 2x8 mm.
bo z butli mam CU 8mm, potem rozdzielacz, 2 elektrozawory i z każdego faro 8mm do reduktorów silver fz8.
teraz jak zamienię to na twin 6mm to pytanie czy na końcu dać tylko przejściówkę z 8 na 6? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-09-09, 19:40
|
|
|
tak |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-10-26, 12:27
|
|
|
Reduktor w końcu wymieniony.
Niestety mam problem z temperaturą gazu. Albo padł PS02 albo coś jest nie teges.
Dziś rano po zapaleniu auta temperatura reduktora - 17 , gazu - 15; po przejechaniu ok 7km, temperatura silnika 90, reduktora - 82, gazu 26. Wydaje mi się, że bardzo powoli rośnie temp LPG. Czy jest to normalne?
Czy ktoś mógłby rzucić okiem na plik osc?
Jak sprawdzić czy PS02 działa poprawnie?
link do pliku z oscyloskopu stag:
twin rano |
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2016-10-26, 13:41
|
|
|
Domowy napisał/a: | Reduktor w końcu wymieniony.
Niestety mam problem z temperaturą gazu. Albo padł PS02 albo coś jest nie teges.
Dziś rano po zapaleniu auta temperatura reduktora - 17 , gazu - 15; po przejechaniu ok 7km, temperatura silnika 90, reduktora - 82, gazu 26. Wydaje mi się, że bardzo powoli rośnie temp LPG. Czy jest to normalne?
Czy ktoś mógłby rzucić okiem na plik osc?
Jak sprawdzić czy PS02 działa poprawnie?
link do pliku z oscyloskopu stag:
twin rano |
W programie ac gas synchro wejdź w zakładkę: ustawienia sterownika gazu i Czujniki i tam masz Cz. temp. reduktora. Ustaw tak aby było lub CT-LE-4K7 lub CT-04-2K bo do twina zazwyczaj te 2 czujniki podchodzą, a jeśli nie będzie ok to spróbuj na jeszcze innych.
Do PS-02 na bank ustaw jak pisałem CT-02-2K |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-10-26, 13:54
|
|
|
lesdud napisał/a: | Domowy napisał/a: | Reduktor w końcu wymieniony.
Niestety mam problem z temperaturą gazu. Albo padł PS02 albo coś jest nie teges.
Dziś rano po zapaleniu auta temperatura reduktora - 17 , gazu - 15; po przejechaniu ok 7km, temperatura silnika 90, reduktora - 82, gazu 26. Wydaje mi się, że bardzo powoli rośnie temp LPG. Czy jest to normalne?
Czy ktoś mógłby rzucić okiem na plik osc?
Jak sprawdzić czy PS02 działa poprawnie?
link do pliku z oscyloskopu stag:
twin rano |
Temperaturę gazu masz ok, natomiast po zmianie reduktorów zmieniłeś napewno też czujnik temperatury- zmień w ustawieniach ac gas synchro na inny rodzaj czujnika temperatury reduktora |
Kiedyś dużo szybciej przełączało się na gaz, teraz przełączyło dopiero jak parkowałem pod pracą. Gaz całą drogę poniżej progu przełączania 25'C
czujnik temperatury wkręciłem stary.
zakupiłem razem z reduktorem czujnik temp stag gdyby stary się ukręcił, mogę podmienić:
http://enerma.pl/pl/czujn...m-oryginal.html |
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2016-10-26, 13:58
|
|
|
A jak robiłeś na nowo ustawienia to na bank zmieniłeś w ustawieniach czujniki, bo niemożliwe jest by oba czujniki na raz padły i źle wskazywały. Zrób jak pisałem i zobaczysz będzie ok |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:05
|
|
|
lesdud napisał/a: | Domowy napisał/a: | Reduktor w końcu wymieniony.
Niestety mam problem z temperaturą gazu. Albo padł PS02 albo coś jest nie teges.
Dziś rano po zapaleniu auta temperatura reduktora - 17 , gazu - 15; po przejechaniu ok 7km, temperatura silnika 90, reduktora - 82, gazu 26. Wydaje mi się, że bardzo powoli rośnie temp LPG. Czy jest to normalne?
Czy ktoś mógłby rzucić okiem na plik osc?
Jak sprawdzić czy PS02 działa poprawnie?
link do pliku z oscyloskopu stag:
twin rano |
W programie ac gas synchro wejdź w zakładkę: ustawienia sterownika gazu i Czujniki i tam masz Cz. temp. reduktora. Ustaw tak aby było lub CT-LE-4K7 lub CT-04-2K bo do twina zazwyczaj te 2 czujniki podchodzą, a jeśli nie będzie ok to spróbuj na jeszcze innych.
Do PS-02 na bank ustaw jak pisałem CT-02-2K |
zapomniałem wkleić link do ustawień:
twin ustawienia
mam ustawione dokładnie tak jak mówisz.
reduktor - CT-04-2k
gaz - CT-02-2k
PS02 jest przeniesiony za filtr FL02. czyli reduktor -> FL02 -> PS02 -> listwy z kompensacją
edit.1:
czujnik temp reduktora jest wkręcony zamiast śrubki trzymającej blachę od króćców wody w reduktorze.
edit.2
chyba znalazłem w czym może być problem:
temp przełączania na LPG = 40'C (mierzona na reduktorze)
temp przełączania na PB = 25'C (min temp LPG po której następuje przełączenie na PB) |
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:36
|
|
|
pisałeś: " temperatura reduktora - 17 , gazu - 15" to są temperatury na plusie czy minusie co ci wskazuje? bo ja myślałem że na minusie i dlatego mówiłem, że źle ustawione czujniki. W każdym razie czujniki rano powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temp. otoczenia.
A co do ustawień to temperatura przełączenia zmień na 35 (a nawet na 30 bo hanki ładnie se radzą w tej temp.)
W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:41
|
|
|
lesdud napisał/a: | pisałeś: " temperatura reduktora - 17 , gazu - 15" to są temperatury na plusie czy minusie co ci wskazuje? bo ja myślałem że na minusie i dlatego mówiłem, że źle ustawione czujniki. W każdym razie czujniki rano powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temp. otoczenia.
A co do ustawień to temperatura przełączenia zmień na 35 (a nawet na 30 bo hanki ładnie se radzą w tej temp.)
W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice |
temperatury były dodatnie. sorki za głupi sposób zapisu.
ustawienie temperatury:
chyba znalazłem w czym może być problem:
temp przełączania na LPG = 40'C (mierzona na reduktorze)
temp przełączania na PB = 25'C (min temp LPG po której następuje przełączenie na PB) |
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:47
|
|
|
Domowy napisał/a: | lesdud napisał/a: | pisałeś: " temperatura reduktora - 17 , gazu - 15" to są temperatury na plusie czy minusie co ci wskazuje? bo ja myślałem że na minusie i dlatego mówiłem, że źle ustawione czujniki. W każdym razie czujniki rano powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temp. otoczenia.
A co do ustawień to temperatura przełączenia zmień na 35 (a nawet na 30 bo hanki ładnie se radzą w tej temp.)
W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice |
temperatury były dodatnie. sorki za głupi sposób zapisu.
ustawienie temperatury:
Obrazek
chyba znalazłem w czym może być problem:
temp przełączania na LPG = 40'C (mierzona na reduktorze)
temp przełączania na PB = 25'C (min temp LPG po której następuje przełączenie na PB) |
No też napisałem Ci że temp. przełączenia na gaz. 30 - max 35
a temperaturę przełączenia na PB mam na 10 i nic się nie dzieje złego
Tobie przerzuca na benzynę bo temperatura gazu na pewno spada poniżej bo jak masz włączone ogrzewania a mały obieg zasila również reduktor to grzejąc w kabinie obniżasz też temperaturę reduktora i gazu |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:51
|
|
|
lesdud napisał/a: | Domowy napisał/a: | lesdud napisał/a: | pisałeś: " temperatura reduktora - 17 , gazu - 15" to są temperatury na plusie czy minusie co ci wskazuje? bo ja myślałem że na minusie i dlatego mówiłem, że źle ustawione czujniki. W każdym razie czujniki rano powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temp. otoczenia.
A co do ustawień to temperatura przełączenia zmień na 35 (a nawet na 30 bo hanki ładnie se radzą w tej temp.)
W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice |
temperatury były dodatnie. sorki za głupi sposób zapisu.
ustawienie temperatury:
Obrazek
chyba znalazłem w czym może być problem:
temp przełączania na LPG = 40'C (mierzona na reduktorze)
temp przełączania na PB = 25'C (min temp LPG po której następuje przełączenie na PB) |
No też napisałem Ci że 30 - max 35
a temperaturę przełączenia na PB mam na 10 i nic się nie dzieje złego |
ok, zmienię parametry i zobaczymy czy wracając z roboty zdąży się przepiąć
odnośnie:
lesdud napisał/a: | W parametrach ciśnienie kalibracji ustaw minimalne na 0,8 bo powypala ci głowice |
mam tak nisko bo przy full bucie spada ciśnienie do 0,64 ... temu też będę musiał się bliżej przyjrzeć. |
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2016-10-26, 14:54
|
|
|
to ustaw na sztywno że minimum 0,8 to będzie Ci się przełączać na PB przy ful bucie ale oszczędzisz głowice
Warto też zaznaczyć na zimę: podgrzewanie wtryskiwaczy |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-10-26, 18:06
|
|
|
wygląda na to, że zmiana temp przełączania na PB = 15'C oraz przełączania na LPG = 38'C załatwiły sprawę.
Teraz zostało tylko odnaleźć przyczynę dlaczego są takie duże spadki ciśnienia. |
|
|
|
|
|