Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02 LPG ] stag-300 premium przełączanie na PB  
Autor Wiadomość
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 08:22   [S8 D2 02 LPG ] stag-300 premium przełączanie na PB

witam serdecznie,

pytałem na forum LPG ale post pozostał bez podpowiedzi :(
dlatego zapytam tu gdzie zawsze można liczyć na fachową pomoc :)

od jakiegoś czasu mam problem z instalacją Stag-300 Premium, auto przełącza się na PB.
zależnie od dnia czasem po mocniejszym, czasem po lekkim naciśnięciu na pedał gazu. Zdarza się, że przez cały dzień jeździ bez problemu. Wcześniej taka sytuacja nie miała miejsca.

Wymieniłem filtry fazy ciekłej oraz filtr fazy lotnej - problem bez zmian.
Po podpięciu do komputera widzę spadek ciśnienia gazu na czujniku.

czy może być to wina brudnego/uszkodzonego wielozaworu?
czy wielozawór ma jakieś sitko/filtr?

czy bardziej obstawiać problem z reduktorami?
co jeszcze można sprawdzić by odnaleźć przyczynę problemu.


ps. poniżej zdjęcia podzespołów LPG z mojego auta, może w czymś pomoże:

https://1drv.ms/f/s!AgcAaoT8m4dQl4oVvKGMjpgwUJ3G-Q

Elektronika: Stag-300 premium
Wtryskiwacze: Hana 2000 green
Reduktor: 2x KME silver (red-1)

czy dobrze wydaje mi się, że reduktor to KME silver?

ps2. czy polecacie jakiś zakład z Bielska-Białej lub okolic gdzie mogliby to ogarnąć?

ps3. audi ma przejechane 300tyś km, instalacja LPG minimum 20tyś.

pozdrawiam
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-15, 09:17   

Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.
 
 
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 10:41   

krisker napisał/a:
Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik.


ad1. to chyba można wykluczyć, bo wcześniej było okej. chyba ze gdzieś przywaliłem podwoziem :) ... ale miedz sprawdzałem i wygląda na nieuszkodzoną.

ad2. próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim) i albo trafiłem w okres gdzie wszystko było okej albo to nie to. Przy płynnym dodawaniu gazu do około 4500-4700RPM ciśnienie wydalało na jednym reduktorze, powyżej jeden już nie starczał. Objaw dokładnie taki sam na jednym i drugim reduktorze.

ad3. czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?

generalnie najgorzej, że zdarza się aby auto na LPG jeździło normalnie (od czasu, do czasu).
 
 
Jarek1988 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: LUB
Wysłany: 2016-07-15, 12:18   

U mnie takie objawy (przełączanie na PB, nie było reguły, jeden dzień było ok, na drugi co chwilę przełączał na PB) robił wtrysk gazu. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-15, 12:52   

Domowy napisał/a:
próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim)


Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).

Domowy napisał/a:
czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?


Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu.
 
 
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-15, 13:08   

krisker napisał/a:
Domowy napisał/a:
próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim)


Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).


myślałem, że w takim przypadku dany reduktor nie będzie podawał LPG.
spróbuję odpiąć zasilanie z elektrozaworu, są dwa, niestety po przeciwnej stronie komory silnika. Więc nie wiem, który jest do którego parownika. Ale to chyba bez znaczenia.

krisker napisał/a:
Domowy napisał/a:
czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?


Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu.


OK, zrobię logi w weekend. dadzą pewnie lepszy obraz co się dzieje.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-07-15, 20:57   

kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2016-07-16, 08:04   

Ja bym obstawiał zawalony syfem tłoczek elektrozaworów. wyjąć na próbę tłoczki z zaworów.
No i wsadź czujnik PS za filtrem
_________________

 
 
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-16, 13:56   

okazało się, że problemem były źle wyregulowane reduktory. jeden dawał 0,89 drugi 1,28. Po zastosowaniu metody "krisker" z odpięciem elektrozaworu, udało się poprawnie je wyregulować i problem znikł. Dzięki krisker !


pepi napisał/a:
kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy

jaki reduktor byś polecał do takiego auta?
czy wtryski Hana 2000 green są ok?


karol208 napisał/a:
No i wsadź czujnik PS za filtrem

przerobię to przy najbliższej okazji.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-07-16, 21:00   

https://www.google.pl/sea...iw=1280&bih=671
lepiej kup barracudę
 
 
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-16, 22:22   

kme twin starczy jeden czy jednak dwa?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-07-16, 22:33   

po c ci 4 reduktory
twin -to chyba dwa co nie ?
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-07-17, 08:21   

Z wymianą hanek poczekaj, aż coś się będzie działo. Jeśli teraz jest OK, to taka zmiana nie ma sensu.
 
 
Domowy 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 81
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-07-17, 11:04   

po regulacji reduktorów auto jeździ już okej. Powyżej 200+ przy full bucie sondy pokazują bogato (więc też okej). zatem na razie wtryski zostawię w spokoju.
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 154
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-07-17, 11:18   

Jw. Twin spokojnie da radę, to dwa Kme Tur skręcone w całość po 200km każdy ;) Jeśli będzie potrzeba wymiany wtrysków, to również polecam Barracudy, z tego co widzę to hany padają częściej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.