Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 LPG ] Jaki sterownik LPG  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-09-07, 07:29   

W zasadzie to ja Wam powiem jak to widzę.

1. Dobry sterownik to sterownik, który jest bezawaryjny
2. Dobry sterownik to sterownik, który ma dużo opcji regulacyjnych (jak np. mozliwosc ustawiania roznicy składu mieszanki między bankami w ukladach V czy możliwość dowolnego ustawiania zakresu osi w mapie regulacji składu mieszanki po obrotach)
3. Dobry sterownik, to sterownik pozwalający na jak największy wybor wtryskiwaczy dostępnych na rynku
4. Dobry sterownik to sterownik w którym OBD działa również w starych autach przed normalizacją parametrów OBD, która nastąpiła w okolicach 2000 roku.
5. Dobry sterownik, to sterownik który jest mozliwie najmniej inwazyjny podczas montażu (bez konieczności robienia rozciecia wtryskow - adaptery standardowo w wiązce, bez cięcia wiązek od sond, czy czytający sygnał obrotów z czasu wtryskiwaczy benzynowych)

I to tyle. Autokalibracja nie ma żadnego znaczenia, chyba ze dla amatorów gazowania "na pałę" to wtedy rozumiem że może byc jakimś argumentem. Każde auto trzeba bezwzględnie stroić na mapę po obrotach i kropka. To strojenie musi mieć sensowny interfejs (żeby zmiana danych w jadnej komórce możliwa była do zrobienia przy nacisnieciu jednego przycisku a nie klikaniu po 10 razy w jakies dodatkowe okienka).

I tyle w temacie, ja u siebie mialem fabrycznie zamontowane AEB i takie u mnie zostało. Nie daje mi wszystkiego co napisałem w punktach 1-5 (bo sklad mieszanki między bankami to kpina - tak lipnie zrobiona tam jest korekta i strojenie jest lekko upierdliwe bo nigdzie nie widac porownania czasu otwarcia wtrysku benzynowego przy pracy na benzynie i gazie i trzeba na to patrzec samemu).

U mojego brata jest AGIS i uważam osobiście, że jest świetny pod kątem ilości opcji które daje ale wiem, że ludzie na niego narzekają jeśli o oprogramowanie chodzi (ja akurat zadnych problemow nie mialem)

Gdybym miał zakładać instalację od nowa, pewnie bym się zdecydował teraz albo na Agisa albo ma KME. W drugiej kolejności postawiłbym na produkty włoskie (AEB czyli elpigaz, king, omvl czy alex) i dopiero w trzeciej kolejności na staga/techa. To jednak moje prywatne zdanie wynikające z wnikliwej lektury LPG forum a nie z doświadczenia w montażu (ktore według mnie jest wazniejsze)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-07, 20:11   

jak masz 4 to tak jakby nic więcej nie było potrzebne :P
A tak na poważnie czy wam się wydaje że istnieje idealny sterownik który zadowoli wszystkich ?
Nie ma takiego bo są lidzie i ludziska .
Jakby to napisać aby nie wyszło jak zawsze niektóre produkty są jakie są
Ja zawsze zmieniałem na ten mój ulubiony sterownik
zmieniałem z BRC lpgtech staga 300 stare kme
omvl stefaneli czy coś podobnego i jeszcze coś było ale mi wyleciało
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-09-09, 05:39   

Kupiłem Qmaxa jak zamontuję opiszę swoje wrażenia ze strojenia itp, może komuś się później to przyda.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-09-09, 06:19   

Do tego dokup sobie:

Interface BT

Zaznacz, że do QMAX'a ma być.

Będziesz mógł z androida łączyć się z qmax'em.

Aplikacje:
STAG MOBILE
oraz
STAG GAS KOMPUTER
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-10, 19:30   

https://www.youtube.com/watch?v=hwt5PWyds2g


:] :P
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-09-17, 18:25   

Mam już qmaxa zamontowanego i podłączonego prawie w 100%, nie podłączyłem jeszcze OBD i tu moje pytanie: Wktóre piny sie wpiąć? Jak do iso9141/iso14230 czy iso15765?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-09-17, 20:07   

Masz podane na schemacie, wtyczka diagnostyczna do K lini.

Czyli:

pomarańczowo-zielony do pinu 7 w złączu diagnostycznym
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-09-17, 20:18   

Pod pin 15 nic nie muszę podłączać?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-09-17, 20:30   

Nie, wystarczy ten jeden kabelek.

QMAX czyta ECU silnika i będzie pokazywał w osobnym okienku ewentualne błędy sterownika silnika (czyli masz czytnik VAG non stop na pokładzie).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-09-22, 19:53   

Qmax zamontowany, podłączony i jak to zwykle u mnie mam ciągłe problemy z połączeniem się z nim. Udało mi się to tylko raz. Za każdym razem wyskakuje mi "brak sterownika gazu". Interfejs BT CCY taki jak w linku, próbowałem też interfejsem od Oscara po zmianie kabelków i to samo. połączyć udało mi sie raz po zresetowaniu qmaxa tzn po wyjęciu i włożeniu bezpiecznika, od tamtej pory nie mogę się połączyć ponownie. Wysyłać na gwarancję?
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-23, 18:19   

Zresetuj kompa LPG wyciagajac bezpiecznik.
Po ponownym podlaczeniu sie zaktualizuj oprogramowanie w LPG.
Byl to znany problem w tymk roku od pewnej tam wersji oprogramowania.
Od groma ludzi zglaszalo problemy ale dosc dlugo wladze STAG-a twierdzily ze trudno to namierzyc bo problem jednostkowy.
|Aktualne oprogramowanie ma wkoncu ten problem rozwiazany
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-09-23, 18:32   

Udało mi się połączyć przez wyciągnięcie interfejsa i ponowne podłączenie, oprogramowanie zaktualizowałem ale do wersji z 2015.09 więc dość stare. Zapewne wypadałoby pobrac nowsze z neta. Co do samego sterownika wygląda ok, mapy zbiera szybko, ładnie się wypełniają jednak brakuje mi korekcji wyższych obrotów tzn tu zabawa kończy się na 6000rpm a S8 kręci się do ponad 7000 dokładnie chyba 7400 choć może nie będę musiał ich używać. Obecnie jestem na etapie zbierania mapy LPG. Co do OBD to łączy się bez problemu ale tylko jeśli je ręcznie wyłączę i włączę, naczej jest ciągle rozłączone (mam wyłączone autoadaptacje bo jeszcze nie mam zebranej mapy LPG) czy to tak ma być?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-24, 05:51   

jak masz obd to po co zbierasz mapy ? i to działa ?
jeśli działa to tylko wolne robisz i teoretycznie ma być dobrze i tak te twoje mapy będą zmieniane według potrzeby
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-09-24, 07:46   

A nie powinno być najpierw jakiegoś punktu odniesienia przed włączeniem adaptacji?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-09-24, 10:02   

można dostroić manualnie w celu sprawdzenia czy trafiłeś z dyszami z ciśnieniem itp
ale jak dobrze dobrane to samo się ustawi -jak to wasze sterowidło działa tak jak zachwalacie :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.