Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-11-29, 14:12
|
|
|
oleju nie powinno się lać na max |
|
|
|
|
|
|
|
lukaszm
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 4 Skąd: Dobra/małopolskie
|
Wysłany: 2014-11-29, 18:56
|
|
|
Mi też bierze 1l/1000 km i już sam nie wiem czy to norma. Niby podobno ABZ jest luźno spasowany, przebieg 319000. Ale mam inny problem, dopiero co kupiłem 2 miesiące temu, poprzedni właściciel jeździł na Liqui Molly MoS2 Leichtlauf Super 15W-40, trochę poczytałem i chyba mineralny nie jest najlepszym wyborem dla naszych silników? Niby ten ma jakieś "cudowne" dodatki, przez co kosztuje więcej niż nie jeden full syntetyk. Zmieniał ktoś z powrotem na syntetyk lub półsyntetyk? Mechanik mi powiedział, że nie ma opcji...
Jeszcze jeden pomysł, stosował ktoś jakieś markowe ceramizery? czy w ogóle warto się tym zainteresować? Mam znajomego, który twierdzi że świetnie zadziałało w jego BMW i teraz od wymiany do wymiany nic nie dolewa. Próbował ktoś w 4.2 v8? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-29, 19:03
|
|
|
generalnie nie powinno sie zmieniac z gestego oleju na rzadki, ale to zalezy kto jak dlugo jedzil na tym 15W40. Mi jak stukal popychacz to jedna z opcji byla zamiana na gestszy olej wlasnie 15W, ale odpuscilem i zalalem drozszy Liqui Moly Leichtlauf Super 10W-40 i jest super.
co do ceramizera to bylo juz opisywane:
http://www.a8team.pl/a8-a...light=ceramizer |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-29, 20:46
|
|
|
Ceramizer stosowałem i cudów nie robi bo to nie jest boska technologia ale troche poprawia prace silnika czy innego elementu gdzie sie go zastosuje więc warto.
Miałem olej 10W40 potem raz 15W40 następnie 5w30 i od jakiegoś czasu LM 5W50 |
|
|
|
|
|
|
|
lukaszm
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 4 Skąd: Dobra/małopolskie
|
Wysłany: 2014-11-29, 21:02
|
|
|
Chyba też zaryzykuję i zmienię, pewnie stopniowo. teraz 10w40 i zobaczę jak się będzie zachowywał i ile go będzie brał |
|
|
|
|
miusk82
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: a8 d3 / skoda superb 2011
Wiek: 42 Dołączył: 05 Sie 2014 Posty: 20 Skąd: bialystok
|
Wysłany: 2014-12-15, 14:28
|
|
|
Miałem taki problem i u mnie puszczał czujnik ciśnienia oleju.Nic nie było widać bo kapało na osłone silnika.Naprawa w aso ok 100pln. |
_________________ Daniel
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-12-15, 16:16
|
|
|
mi mechanik mowil ze zmiana nic nie pomoze 5w40 ci lynie 1l na 1000 a 10w40 lub inny lyknie 2l nie dawal bym zadnych ceramizerow itp poprostu trzeba naprawic silnik
btw poziom prawidlowy to jaki polowa siatkowanego pola na bagnecie?? czy ile bo co niektorzy pisza nie lac na maxa |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-15, 17:50
|
|
|
Auto jak kupiłem jeździlo na mobil 5w50 łykało ok 600ml/1000km.
Zalałem ceramizery 2szt i przejeździłem ok 2tys km po czym zalałem valvoline max life 5w40 i teraz znika mi oleju ok 300-400ml/1000km.
Po ceramizerze kompresja się wyrównał an kazdym garnuszku a była rozbiezność |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez karol208 2014-12-15, 19:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-15, 18:21
|
|
|
karol208, Ceramizer cos daje ale z tego co piszesz masz takie same zużycie... |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-15, 19:17
|
|
|
Apophis napisał/a: | karol208, Ceramizer cos daje ale z tego co piszesz masz takie same zużycie... |
Już poprawiłem pomyliło mi się troszkę, myśle z wyprzedzeniem :d |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-15, 19:34
|
|
|
preston81 napisał/a: | btw poziom prawidlowy to jaki polowa siatkowanego pola na bagnecie?? czy ile bo co niektorzy pisza nie lac na maxa |
Ja jak sobie wymienia to leje tak aby nie wychodzil poza znaczenie, natomiast zawsze staram się utrzymać stan miedzy połową a górnym znaczeniem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-12-15, 20:32
|
|
|
U mnie autko również miało "apetyt". Po wymianie uszczelniaczy i pierścieni, jestem zadowolony.
Uważam że wszelkiego rodzaju półśrodki (ceramizery) są jak najbardziej ok, ale przede wszystkim silnik trzeba naprawić a następnie można go czymś wzbogacać. W przeciwnym przypadku oszukujemy samych siebie i uzależniamy się od tegoż półśrodku, ponieważ musimy go regularnie używać a i tak "czar kiedyś pryśnie". |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-15, 20:43
|
|
|
Ceramizer to wspomagacz a nie reanimator trupa. Pierścienie i uszczelniacze to główne przyczyny uciekania oleju wydechem |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-12-15, 23:03
|
|
|
czyli martin lejesz za pole siatkowane czy stan masz przy jego początku ?? moja od wymiany oleju a bylo to 7-8k km temu wziela 1 l dzis dolalem ok 300ml bo olej był na bagnecie za 1 koralikiem ciut pod polem siatkowanym, ale nie szczedze i lubie czesto poleciec szybko wynik bdb jak mniemam |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-16, 07:32
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ceramizer to wspomagacz a nie reanimator trupa. |
Dobrze powiedziane, co ważne wyrównuję kompresję i odchyłki w moim przypadku nie przekraczają 0,1bar. co do redukcji zużycia oleju to nie wiem czy nie winny był temu olej który miałem wcześniej zalany. Od wymiany do wymiany 4l na spokojnie mi wystarcza na dolewki. Dodam że po zalaniu max life silnik przestał się pocić przy uszczelkach głowic. |
_________________
|
|
|
|
|
|