Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 99 ] Auto bierze olej- około 1l na 600-700km  
Autor Wiadomość
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-05, 12:05   

marek a ile bys skasowal za taki remoncik ? pytam orientacyjnie
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2015-03-05, 13:17   

Ale chodzi o wymianę uszczelniaczy bez ściągania głowic czy... ze ściąganiem i
regeneracją głowic?

Silnik 4-zaworowy PreFL

Podam tak: wymiana uszczelniaczy to będzie 750 zł + koszt materiałów


W zależności od stanu:
uszczelki pod pokrywy
łańcuszki
wiadomo, że same uszczelniacze trzonków zaworowych
uszczelniacze wałków rozrządu
dokręcanie głowic (na nowych śrubach) jeżeli jest taka potrzeba
inne części (zamki sprężyn, węże odmy)

Pomiar ciśnienia sprężania wykonuję.

Ze ściąganiem głowic to (800 zł)
+ koszt regeneracji głowic (~2x680 zł z łańcuszkami) + ewentualne, uszczelki,.

Są to ceny netto (czyli + 23% vat) + koszt wysyłki głowic do/od szlifierza.

Regeneracja głowic w Złotowie (w razie czego dzwonić ile dokładnie kosztuje regeneracja
głowicy 4 cyl- 16 zaworów).

Głowice oddaję do tej szlifierni:

http://panoramafirm.pl/wi...-kzmlf_prt.html

Dobrze robią.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-03-07, 03:28   

pepi napisał/a:
dlatego ja uważam że lepiej zmienić motor :)
taniej milej i przyjemniej


Nie wiem czy taniej - motory do esy chodzą od 6-8 koła więc niemało.
Poza tym motor nie dymi podczas jazdy nawet ekstremalnej, ani nie puszcza bąków - jedynie po odpaleniu zimnego lekko szarawy delikatny dymek z wydechu poleci przez kilka sekund.

Pytałem czy ktoś może wie czy jest jakiś sposób na sprawdzenie stanu pierścieni bez wyciągania tłoków? Nie ma sposobu? Bo nikt słowem o tym nie odpowiedział
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-07, 06:36   

no jak nie odpowiedział :)
dymek na ciepłym czy tylko na zimnym
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-09, 20:08   

lesdud, na zimnym to uszczelniacze, na ciepłym to pierścienie. Masz katy, czy wycięte?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-03-09, 22:50   

beyer28 napisał/a:
lesdud, na zimnym to uszczelniacze, na ciepłym to pierścienie. Masz katy, czy wycięte?


Raczej tylko na zimnym (na ciepłym nic nie widać) i to delikatny dymek może z 5 sekund od odpalenia auta.
Katy są jeszcze i to oryginalne - ale co one maja za znaczenie?
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-03-11, 22:57   

Dzisiaj robiliśmy z kumplem testy i najpierw kumpel jeździł za moją esą, a potem ja jego autem za nią i jest tak że nawet przy pełnym butowaniu z wydechu nie wydobywa się nawet najmniejsza chmurka dymu. Po odpaleniu tak samo jak na zimnym jak i na ciepłym też nie leci żaden dymek, a przecież przy nieszczelnych uszczelniaczach, czy też zapieczonych pierścieniach musiałby choć trochę zadymić olejem.
Z tego wynika, że ubytki oleju są spowodowane wyciekiem lub nie wiem czym jeszcze, bo oglądałem autko od spodu i naprawdę nie widać żadnego wycieku.
Ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-11, 23:09   

ja tam dymek (para) mam zawsze na zimnym ale tj para.... katów nie mam zreszta na cieplym tez leci para jak jest zimno :) wida c zwlaszcza w luserku na postoju jak inne auta stoją za mna i swiecą ich swiatla na moj tylek :) wieczorem jak jest ciemno za dnia jak jest cieplo na dworze nic nie widac
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-11, 23:12   

Miałem identyczne zużycie ale silnik zarzygany bo posrała się połowa uszczelek.
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-03-11, 23:15   

kolego moje zdanie jest takie, że wszystko masz w porządku. Po prostu nasze v8 są luźno spasowane, przez co chcąc nie chcąc dymka na zimnym puszcza przy odpalaniu, a olej zjada jak to V-ka - jedna weźmie 3l na 10000km, inna 0,6l :) Ja też się martwiłem, że mam walniete uszczelniacze zaworowe, bo przy odpalaniu na zimnym przeważnie puści delikatnego dymka, ale pojeździłem rok i oleju od wymiany do wymiany (10000km) dolewam jakieś 1,5l :) także wszystko w normie, jak dla mnie to nie masz sie czym przejmować :)
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-11, 23:28   

lesdud, raz piszesz, że Ci dymi, potem, że już nie <niewiem> Jak u większości wciąga Ci przez uszczelniacze. Masz siwy dymek zaraz po rozruchu to uszczelniacze. A dlaczego pytałem, czy masz katy? bo ten kilkusekundowy poranny niewinny dymek w momencie wycięcia katów zmienia swoją barwę na lekko niebieskawy. Katalizatory doskonale filtrują to zabarwienie
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-03-11, 23:54   

beyer28 napisał/a:
bo ten kilkusekundowy poranny niewinny dymek w momencie wycięcia katów zmienia swoją barwę na lekko niebieskawy. Katalizatory doskonale filtrują to zabarwienie


o prosze, dobrze wiedzieć, to już wiem przez co u mnie taki niebieskawy dymek jest spowodowany :)
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-03-12, 08:56   

beyer28 napisał/a:
lesdud, raz piszesz, że Ci dymi, potem, że już nie <niewiem> Jak u większości wciąga Ci przez uszczelniacze. Masz siwy dymek zaraz po rozruchu to uszczelniacze. A dlaczego pytałem, czy masz katy? bo ten kilkusekundowy poranny niewinny dymek w momencie wycięcia katów zmienia swoją barwę na lekko niebieskawy. Katalizatory doskonale filtrują to zabarwienie


zimą jak było na minusie wydawało się, że ten dymek jest przez kilka sekund, ale to tez tak ze jak stanąłem a kto inny odpalał to wtedy go ledwo szło ujrzeć, bo sdamemu odpalając nic nie było widać. Wczoraj z kolegą z forum A6 testowaliśmy i żadnego dymku nie było, potem "katowaliśmy" silnik do odcinki przy pełnym bucie i ani minimalnego dymku nie puścił.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-12, 23:57   

Uszczelniacze potrafią ssać oliwke której nie widać prawie wcale z wydechu. Ilość litrów spalin jakie wyrzuca V8 jest monstrualna.
Prosty przykład u mnie-zlikwidowane ostatnie wycieki u szeryfisha,nie wiem ile dni stało ale odpaliłem i pierwsze minuty siwy dym. Myślę padły uszczelniacze ale to potem. Jade do domku 180km rano odpalam-nic kolejne poranki nic. przejechałem do dziś ok 1200km ubyło pół litra. Auto normalna trasa do 140 w porywach 180 na chwile ale w mieście troche pałowałem.

Spaliny czyste.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-13, 09:15   

puzzel1 napisał/a:
kolego moje zdanie jest takie, że wszystko masz w porządku. Po prostu nasze v8 są luźno spasowane, przez co chcąc nie chcąc dymka na zimnym puszcza przy odpalaniu, a olej zjada jak to V-ka - jedna weźmie 3l na 10000km, inna 0,6l :) Ja też się martwiłem, że mam walniete uszczelniacze zaworowe, bo przy odpalaniu na zimnym przeważnie puści delikatnego dymka, ale pojeździłem rok i oleju od wymiany do wymiany (10000km) dolewam jakieś 1,5l :) także wszystko w normie, jak dla mnie to nie masz sie czym przejmować :)


Tu bym się zastanowił nad słowem luźno spasowane.
Raczej Audi jest producentem który produkując jednostki nie postawiło by na luźne spasowanie. Nie w tamtych latach. Wzmianka o poborze oleju w książce serwisowej jest tylko i wyłącznie zabezpieczeniem by klient nie jeździł co trochę do serwisu.Wiadomo w okresie docierania apetyt na pobieranie oleju zawsze będzie delikatnie większe. Ale jeśli chodzi o różnicę że jednemu weźmie 1 litr na 10 tyś a drugiemu 1 litr na 1000 km to szukał bym bardziej problemu po stronie uszczelnienia. Czyli gumki zaworowe/pierścienie.

Ogromny wpływ na trwałość gumek zaworowych ma jakość oleju i jego wymiana. Są ludzie co wymieniają olej co 10 tyś lub raz do roku. A są i tacy co żyją w ogromnej niewiedzy i nie wymieniają go w ogóle. No bo po co. A jeszcze jest taka grupa użytkowników pojazdów że jak robią rocznie 2000km to olej zmieniają raz na 5 lat.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.