Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-16, 21:09
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | Nie napisalem, że piszesz bujdy tylko zwrociłem uwage, że są ludzie (a nawet jest i taki Admin) ktorzy naczytaja sie forum i potem sypia radami jak z rekawa - choc nie mieli z tym stycznosci. |
Większość z nas nie jest mechanikami, ale jako użytkownicy tych aut jakieś doświadczenia mamy, a nawet jeśli to jest tylko wyczytana wiedza to warto wziąć to pod uwagę. Jesteśmy tu po to, aby pomagać sobie nawzajem i w jakimś stopniu naprowadzać na możliwości rozwiązania problemu. Każdego opinia jest cenna, bo co wiele głów to nie jedna... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-17, 07:25
|
|
|
wiesz pomagać a pisać głupoty
Tak na prawdę widać kto coś wie i robi przy autach bo tutaj ktoś opisał objawy uszkodzonych uszczelniaczy błędnie
i nikt tego nie sprostował to jeden przeczyta drugi przeczyta ... |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-04-04, 22:25
|
|
|
Dziś wymieniałem świece i przy okazji sprawdziłem ciśnienie na "garnkach" i wyszło 12,1 do 12,5 to sporo jak na S8 czy mało?
Dodatkowo świece które zdemontowałem wyglądają na zalane olejem po gwincie - porobiłem fotki które są tu: http://www.fotosik.pl/u/lesdud/album/1760973
sprawdziłem i na pewno ten olej nie dostaje się tam górą spod uszczelek pokryw tylko z komory spalania.
Czy można tu wywnioskować czy to uszczelniacze leją czy może zużyte pierścienie? Mechanik mówił że próby olejowej nie da się za bardzo zrobić bo to v-ka i za dużo oleju trza by było wlać? w cylindry by pokryć całą powierzchnię tłoków. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-04, 22:37
|
|
|
To oczywiste że jest to wina uszczelniaczy zaworowych i podciekają. U mnie jest identyczna sytuacja. Jesli chcesz wykluczyć pierścienie to robisz pomiar baniaków. Notujesz sobie na kartce. Nastepnie wtryskujesz troszkę oleju do komory spalania i robisz pomiar raz jeszcze. Jeśli ciśnienie wzrośnie to wina pierścieni, jeśli stoi w miejscu to uszczelniacze.
Ale wymiana samych gumek zaworowych może się mijać z celem, trzeba o tym pamiętać.
By zrobić głowicę raz a porządnie należy położyć ją na stół. Zrobić prowadnice, wymienić zawory, następnie zrównać głowice. Podczas uzbrajania głowicy należy zrobić odpowiednią czynność o której pewnie mało który mechanik pamięta.
Kładziesz głowicę zaworami do góry. Poziomujesz ją. Wkładasz zawory w prowadnice i lejesz naftę. I obserwujesz co się dzieje. Nafta ma stać przez 10min i nic nie ma prawa przedostać się przez zawór. Jesli zauważysz że się przedostaje, smarujesz płaszczyznę głowicy w miejscu stykania się z zaworem i docierasz.
Są do tego specjalne nakładki na wkrętarki np.
Po dotarciu robisz próbe raz jeszcze i aż do tego czasu aż nafta będzie stał.
Wtedy masz pewność że każdy z zaworów jest doszlifowany do swojego gniazda.
Po tej czynności uzbrajasz głowicę i to ma chodzić.
A nie jak inni rozbiorą/złożą a potem są problemy że nie ma poprawy czy też jest jeszcze gorzej.
Najgorsze jest to że przy niektórych mechanikach trzeba stać i mówić im co mają robić. Bo nie jest sztuka zmienić pasek w 2 godziny, sztuka jest zrobić to tak by było zrobione ze sztuką a czas jest pojęciem względnym. Ponieważ każda praca, każda czynność wymaga czasu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-04-04, 23:05
|
|
|
A orientujesz się ile kosztuje mniej więcej regeneracja głowic+uszczelki+robota? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-05, 07:07
|
|
|
jest nie opłacalne
robienie głowic
co do dolania oleju i próby olejowej zawsze wzrośnie jeśli nie wzrośnie to zawory |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-04-05, 09:25
|
|
|
pepi napisał/a: | jest nie opłacalne
robienie głowic
co do dolania oleju i próby olejowej zawsze wzrośnie jeśli nie wzrośnie to zawory |
Fakt jest nieopłacalne ale nie wiadomo co używanego się kupi, a tak to wiadomo co się ma jak się remoncik zrobi.
Nie zawsze wzrośnie, miałem przypadek w jednym ze swoich aut że sprężanie było 15,5bar
Auto żłopało 1L oleju na 100KM, zapieczone były pierścienie olejowe i przez nieściąganie filmu olejowego kompresja była bardzo wysoka. Dodam że auto miało tylko 3 cylindrowy silnik.
Po wymianie pierścieni sprężanie było ok 13,5 bar
https://www.youtube.com/watch?v=Jcrd5ml1pyg |
_________________
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2015-04-05, 10:43
|
|
|
pepi napisał/a: | jest nie opłacalne
robienie głowic
co do dolania oleju i próby olejowej zawsze wzrośnie jeśli nie wzrośnie to zawory |
Dlaczego twierdzisz,że jest nieopłacalne- skoro używany silnik do eSy kosztuje około 6 tysięcy PLN?
Z tego co wiem to regeneracja podstawowa głowicy do silnika np opla 16V - 4 garnkowego kosztuje 300-350PLN, natomiast pełna regeneracja (nie zawsze jest wymagana) kosztuje 600-700PLN. Jeśli do naszych niuni regeneracja wyszłaby patrząc maxymalną stawkę x2 to max 1400PLN + rozrząd dobry 1000PLN + uszczelki- (ile za komplet/) + robota - myślę że 3500PLN to już na maxa starczy, a kupując używkę- nie wiemy czy nie bedzie w gorszym stanie niż nasz i płacimy fortunę - bo 6000PLN motor + 1000PLN rozrząd + robota- to jest minimum 7500PLN i nie wiesz co masz |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-05, 11:10
|
|
|
lesdud napisał/a: | A orientujesz się ile kosztuje mniej więcej regeneracja głowic+uszczelki+robota? |
Fakt kasa jest ogromna ponieważ trzeba rozbebeszyć cały przód przy okazji trzeba by położyć nowy rozrząd, dolicz do tego uszczelki dekli, uszczelki kolektora ssącego, kolektora wydechowego, planowanie i sprawdzenie dwóch głowic, 32 prowadnice, 32 gumki zaworowe, 32 zawory, przy okazji doleci płyn, termostat, robocizna, 5000 to leci lekką ręką jak nie lepiej.
Ceny na szybkiego:
- uszczelka kolektora ssącego 78 zł x 2
- pokrywa zaworów 120 x 2
- uszczelka głowicy 100 x 2
- zestaw śrub głowicy 200 - 340 x 2
- uszczelka kolektora wydechowego 100 x 2
- planowanie i sprawdzenie głowicy 100 x 2
- gumki zaworowe w przybliżeniu 80 zł
- prowadnice 500 zł
- zawory ssące 500 zł
- zawory wydechowe 500 zł
Dolicz do tego rozrząd 1000, olej płyn filtry 300, robocizna mechanika około 1000 zł
Ceny na szybkiego wyszukana w internecie z katalogów
5000 przerzucone oczywiście pod warunkiem że mechanik zrobi wszystko ze sztuką.
Trzeba się zastanowić czy robimy wszystko czy tylko połowicznie. A teraz pytanie co będzie gdyby. Trzeba się przyjrzeć popychaczom hydraulicznym w jakim są stanie też. Jeśli robić raz a dobrze. Ale czy ktoś jest w stanie wpakować w naprawę dwóch głowic 6000 zł ?
W auto którym nie wie jak długo pojeździ? A może sprzeda za pół roku. Ja gdybym stanął przed takim wyborem na obecną chwilę to wolał bym robić raz a porządnie. Bo wiem że czasami oszczędności na pewnych naprawach lubią się zemścić.
Egzotyczny samochód = egzotyczne wydatki |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-04-05, 11:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-05, 11:10
|
|
|
tabelki i cyferki
ja sam z tego żyję i wiem co mówię
jeszcze napinacze |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-05, 12:00
|
|
|
Idąc za ciosem pierścionki i panewki dajemy nowe i mamy kapitalke która zrobiona dobrze bedzie dlugo wywoływała nam banana na twarzy. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-05, 13:45
|
|
|
jeśli się pojawi i oby nie do góry nogami |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-05, 20:19
|
|
|
Panewki glowne dostepne sa tylko w aso 10szt. x 55pln i ciekawe komu za 1000 pln chce sie to robic |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-05, 20:56
|
|
|
Mnie by się chciało robić przy takim nakładzie. A panewki mozna tez dorobić. CO sie opłaca w przypadku W12 gdzie sa ori z miekkiego metalu i sie sklepują. |
|
|
|
|
|