Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 99 ] Auto bierze olej- około 1l na 600-700km  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-16, 21:09   

kmicic-lt napisał/a:
Nie napisalem, że piszesz bujdy tylko zwrociłem uwage, że są ludzie (a nawet jest i taki Admin) ktorzy naczytaja sie forum i potem sypia radami jak z rekawa - choc nie mieli z tym stycznosci.

Większość z nas nie jest mechanikami, ale jako użytkownicy tych aut jakieś doświadczenia mamy, a nawet jeśli to jest tylko wyczytana wiedza to warto wziąć to pod uwagę. Jesteśmy tu po to, aby pomagać sobie nawzajem i w jakimś stopniu naprowadzać na możliwości rozwiązania problemu. Każdego opinia jest cenna, bo co wiele głów to nie jedna...
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-17, 07:25   

wiesz pomagać a pisać głupoty ;)
Tak na prawdę widać kto coś wie i robi przy autach bo tutaj ktoś opisał objawy uszkodzonych uszczelniaczy błędnie
i nikt tego nie sprostował to jeden przeczyta drugi przeczyta ...
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-04-04, 22:25   

Dziś wymieniałem świece i przy okazji sprawdziłem ciśnienie na "garnkach" i wyszło 12,1 do 12,5 to sporo jak na S8 czy mało?
Dodatkowo świece które zdemontowałem wyglądają na zalane olejem po gwincie - porobiłem fotki które są tu: http://www.fotosik.pl/u/lesdud/album/1760973
sprawdziłem i na pewno ten olej nie dostaje się tam górą spod uszczelek pokryw tylko z komory spalania.
Czy można tu wywnioskować czy to uszczelniacze leją czy może zużyte pierścienie? Mechanik mówił że próby olejowej nie da się za bardzo zrobić bo to v-ka i za dużo oleju trza by było wlać? w cylindry by pokryć całą powierzchnię tłoków.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-04, 22:37   

To oczywiste że jest to wina uszczelniaczy zaworowych i podciekają. U mnie jest identyczna sytuacja. Jesli chcesz wykluczyć pierścienie to robisz pomiar baniaków. Notujesz sobie na kartce. Nastepnie wtryskujesz troszkę oleju do komory spalania i robisz pomiar raz jeszcze. Jeśli ciśnienie wzrośnie to wina pierścieni, jeśli stoi w miejscu to uszczelniacze.

Ale wymiana samych gumek zaworowych może się mijać z celem, trzeba o tym pamiętać.
By zrobić głowicę raz a porządnie należy położyć ją na stół. Zrobić prowadnice, wymienić zawory, następnie zrównać głowice. Podczas uzbrajania głowicy należy zrobić odpowiednią czynność o której pewnie mało który mechanik pamięta.

Kładziesz głowicę zaworami do góry. Poziomujesz ją. Wkładasz zawory w prowadnice i lejesz naftę. I obserwujesz co się dzieje. Nafta ma stać przez 10min i nic nie ma prawa przedostać się przez zawór. Jesli zauważysz że się przedostaje, smarujesz płaszczyznę głowicy w miejscu stykania się z zaworem i docierasz.
Są do tego specjalne nakładki na wkrętarki np.



Po dotarciu robisz próbe raz jeszcze i aż do tego czasu aż nafta będzie stał.
Wtedy masz pewność że każdy z zaworów jest doszlifowany do swojego gniazda.
Po tej czynności uzbrajasz głowicę i to ma chodzić.

A nie jak inni rozbiorą/złożą a potem są problemy że nie ma poprawy czy też jest jeszcze gorzej.

Najgorsze jest to że przy niektórych mechanikach trzeba stać i mówić im co mają robić. Bo nie jest sztuka zmienić pasek w 2 godziny, sztuka jest zrobić to tak by było zrobione ze sztuką a czas jest pojęciem względnym. Ponieważ każda praca, każda czynność wymaga czasu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-04-04, 23:05   

A orientujesz się ile kosztuje mniej więcej regeneracja głowic+uszczelki+robota?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-04-05, 07:07   

jest nie opłacalne :)
robienie głowic
co do dolania oleju i próby olejowej zawsze wzrośnie jeśli nie wzrośnie to zawory ;)
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-04-05, 09:25   

pepi napisał/a:
jest nie opłacalne :)
robienie głowic
co do dolania oleju i próby olejowej zawsze wzrośnie jeśli nie wzrośnie to zawory ;)

Fakt jest nieopłacalne ale nie wiadomo co używanego się kupi, a tak to wiadomo co się ma jak się remoncik zrobi.

Nie zawsze wzrośnie, miałem przypadek w jednym ze swoich aut że sprężanie było 15,5bar

Auto żłopało 1L oleju na 100KM, zapieczone były pierścienie olejowe i przez nieściąganie filmu olejowego kompresja była bardzo wysoka. Dodam że auto miało tylko 3 cylindrowy silnik.
Po wymianie pierścieni sprężanie było ok 13,5 bar

https://www.youtube.com/watch?v=Jcrd5ml1pyg
_________________

 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2015-04-05, 09:46   

Ponieważ jak jest za duże ciśnienie to też jest źle.

Tak jak piszesz, silnik pracuje cały czas na "próbie olejowej".

"suchy" silnik (w sensie nie zostawiania za dużo oleju na cylindrze)
o stopniu sprężania 10.5:1 to powinien mieć ciśnienia sprężania w okolicach
13,5 bar pod 14 max.

Jak jest za duże to jedną z możliwości (najczęściej) jest niezgarnianie oleju.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2015-04-05, 10:43   

pepi napisał/a:
jest nie opłacalne :)
robienie głowic
co do dolania oleju i próby olejowej zawsze wzrośnie jeśli nie wzrośnie to zawory ;)


Dlaczego twierdzisz,że jest nieopłacalne- skoro używany silnik do eSy kosztuje około 6 tysięcy PLN?
Z tego co wiem to regeneracja podstawowa głowicy do silnika np opla 16V - 4 garnkowego kosztuje 300-350PLN, natomiast pełna regeneracja (nie zawsze jest wymagana) kosztuje 600-700PLN. Jeśli do naszych niuni regeneracja wyszłaby patrząc maxymalną stawkę x2 to max 1400PLN + rozrząd dobry 1000PLN + uszczelki- (ile za komplet/) + robota - myślę że 3500PLN to już na maxa starczy, a kupując używkę- nie wiemy czy nie bedzie w gorszym stanie niż nasz i płacimy fortunę - bo 6000PLN motor + 1000PLN rozrząd + robota- to jest minimum 7500PLN i nie wiesz co masz
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-05, 11:10   

lesdud napisał/a:
A orientujesz się ile kosztuje mniej więcej regeneracja głowic+uszczelki+robota?


Fakt kasa jest ogromna ponieważ trzeba rozbebeszyć cały przód przy okazji trzeba by położyć nowy rozrząd, dolicz do tego uszczelki dekli, uszczelki kolektora ssącego, kolektora wydechowego, planowanie i sprawdzenie dwóch głowic, 32 prowadnice, 32 gumki zaworowe, 32 zawory, przy okazji doleci płyn, termostat, robocizna, 5000 to leci lekką ręką jak nie lepiej.
Ceny na szybkiego:
- uszczelka kolektora ssącego 78 zł x 2
- pokrywa zaworów 120 x 2
- uszczelka głowicy 100 x 2
- zestaw śrub głowicy 200 - 340 x 2
- uszczelka kolektora wydechowego 100 x 2
- planowanie i sprawdzenie głowicy 100 x 2
- gumki zaworowe w przybliżeniu 80 zł
- prowadnice 500 zł
- zawory ssące 500 zł
- zawory wydechowe 500 zł

Dolicz do tego rozrząd 1000, olej płyn filtry 300, robocizna mechanika około 1000 zł

Ceny na szybkiego wyszukana w internecie z katalogów

5000 przerzucone oczywiście pod warunkiem że mechanik zrobi wszystko ze sztuką.
Trzeba się zastanowić czy robimy wszystko czy tylko połowicznie. A teraz pytanie co będzie gdyby. Trzeba się przyjrzeć popychaczom hydraulicznym w jakim są stanie też. Jeśli robić raz a dobrze. Ale czy ktoś jest w stanie wpakować w naprawę dwóch głowic 6000 zł ?
W auto którym nie wie jak długo pojeździ? A może sprzeda za pół roku. Ja gdybym stanął przed takim wyborem na obecną chwilę to wolał bym robić raz a porządnie. Bo wiem że czasami oszczędności na pewnych naprawach lubią się zemścić.


Egzotyczny samochód = egzotyczne wydatki
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-04-05, 11:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-04-05, 11:10   

tabelki i cyferki
ja sam z tego żyję i wiem co mówię

jeszcze napinacze :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-05, 12:00   

Idąc za ciosem pierścionki i panewki dajemy nowe i mamy kapitalke która zrobiona dobrze bedzie dlugo wywoływała nam banana na twarzy.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-04-05, 13:45   

jeśli się pojawi i oby nie do góry nogami :P
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-04-05, 20:19   

Panewki glowne dostepne sa tylko w aso 10szt. x 55pln i ciekawe komu za 1000 pln chce sie to robic ;)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-05, 20:56   

Mnie by się chciało robić przy takim nakładzie. A panewki mozna tez dorobić. CO sie opłaca w przypadku W12 gdzie sa ori z miekkiego metalu i sie sklepują.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.