Autor |
Wiadomość |
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2011-01-06, 22:08
|
|
|
Pisze tutaj o własnym doświadczeniu na instalce BRC.
Miałem zamontowany zestaw sequent 56 z reduktorem genius max do 240KW mocy (najmocniejszy jaki jest w brc)
Noi po podpięciu się pod kompa auto powyżej 3600obr podlewalo benzyny bo reduktor nie domagał.
Teraz mam komp stag300 premium i reduktor geniusa ( już niedługo ).
Samochód jeździ normalnie do 4500obr, jak wcisne mocniej to niestety ale przerzuca na benzyne. Da się jeździć ale jak śnieg zniknie to wrzucam 2 x magic.
Nie wiem, może A8 D3 ma większe zapotrzebowanie na paliwo niż D2 i dlatego tak się dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-07, 00:38
|
|
|
jeden reduktor ale prawidłowo podłączone podgrzewanie i wyrabia, zamiast drugiego parownika i problemów z wyrównaniem ciśnień lepiej inwestować w sterownik gadający z OBD. Dla przykładu super wystrojony STAG300+ po zmianie w tym samy aucie (nie modelu tylko tym samym egzemplarzu) zamontowany STAG PREMIUM i zużycie spadło 10-20% |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-01-07, 08:31
|
|
|
Kolega chce ten gaz do S8 FL czyli 360KM więc tak np KME Gold teoretycznie do 350KM w zwykłym 4.2 może wydolic, a w S-ce juz nie, dlatego na pewno dobrym rozwiązaniem będą dwa reduktory. Trzeba wziasc tez margines na to co podaje producent, poniewaz praktycznie zaden reduktor nie obsluguje sam mocy deklarowanej przez producenta, tylko podpiera sie benzyna.
Pozdrawiam |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-01-07, 20:13
|
|
|
Panowie ile razy można powtarzać
Dobry i sprawdzony zestaw
2xZavoli Zeta S ewentualnie 2x Scorpion ST lub GT
Magiców nie polecam ze względu na puszczające uszczelnienia a co za tym idzie gaz w płynie lub płyn w komorze spalania. Dwa razy już tak miałem niestety. |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-01-08, 00:45
|
|
|
jdz1 napisał/a: | U mnie jest zainstalowana instalacja następująca: sterownik STAG 300, reduktor KME GOLD 360 KM (sztuk 1), listwy wtryskowe MAGIC JET. Wszystko chodzi ok w pełnym zakresie prędkości obrotowej silnika.
Skąd obawy że auto przy jednym reduktorze jeżdzi na gazie i benzynie? Przez okres użytkowania prawie roku nie stwierdziłem tego ani nie odczułem. Jedynie jak kończy mi się gaz to czujnik ciśnienia sygnalizuje mi to sygnałem dzwiękowym i wówczas instalacja automatycznie przechodzi na benzynę ze względu na niskie ciśnienie gazu w układzie.
POZDRAWIAM |
Ja mam taką sama instalkę, tylko wtryski mam hana i zero problemów, nie ciągnie mi benzyny. |
|
|
|
|
Szopen
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 80 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2011-01-08, 02:19
|
|
|
Panowie u mnie jest Stag 300+ wtryskiwacze Magic Jet, dwa reduktory NIKO tłoczkowe. Od kwietnia zrobiłem prawie 40 tys i jak narazie jest wszystko ok. |
_________________ No quattro no fun |
|
|
|
|
|
|
|
wietpol2
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-01-14, 00:20
|
|
|
bez urazy ale osobiście uważam że montowanie lpg w s8 to paranoja ... |
|
|
|
|
PitBullRedNos
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 48 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-18, 05:37
|
|
|
wietpol2 napisał/a: | bez urazy ale osobiście uważam że montowanie lpg w s8 to paranoja ... |
Nie zgadzam się... Kumpel miał RS6 4.2 biturbo podkręconą na 560-580 PS nie pamiętam dokładnie... i śmigało to na gazie aż miło... śmiał się bo jeździł tanio jak dieslem a zarazem był najszybszy w mieście... co to za instalacja nie wiem montowany w Niemczech i kosztował ponad 5.000 euro... nie było czuć różnicy czy jedzie na benz. czy na lpg... |
|
|
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-01-18, 11:20
|
|
|
wietpol2 napisał/a: | bez urazy ale osobiście uważam że montowanie lpg w s8 to paranoja ... |
Wypowiedzi w podobnym tonie można znaleźć na wielu forach i dziwię się, że niektórzy wciąż zaciekle idą w zaparte w odwiecznej dyskusji PB kontra LPG w imię...
no właśnie w imię czego?... pokazania się koledze/sąsiadowi?
bo nie ma żadnego racjonalnego wytłumaczenia popartego jakimiś badaniami że montaż LPG to "paranoja"
Ja się nie wstydzę że założyłem LPG do swojego S8... raczej dumny jestem z tego, że po pierwsze potrafię liczyć swoje pieniądze a po drugie, że potrafię być na tyle asertywny, że lata mi koło nosa czy mój sąsiad się z tego śmieje czy nie.
Poniżej trochę liczb dotyczących konkretnie mojego LPG...
- od zakupu S8 zrobiłem nim jakieś 38kkm...
- instalacja z górnej półki kosztowała 5200pln (założona zaraz po zakupie)...
- przeglądy LPG x2 czyli 300pln
- świece wymieniałem tylko raz więc chyba powinienem liczyć tego jako element dotyczący LPG
- w ciągu tego roku przy silniku nie robiłem nic co miało by związek z jazdą na LPG więc koszty dodatkowe =0pln
...
- średnie spalanie przy moim stylu jazdy przyjmuję dla PB 18l/100km i dla LPG 22l/100km
- średnia cena PB w roku 2010 przyjmę 4,60pln
- średnia cena LPG w roku 2010 przyjmę 2,25pln
...
- koszt przejechania 38kkm na PB to 31.464pln
- koszt przejechania 38kkm na LPG to 18.810pln
...
- różnica pomiędzy PB a LPG wynosi 12.654
- różnica pomiędzy PB a LPG po odjęciu kosztów instalacji LPG (5.500pln) to 7.154pln
Powyższa oszczędność będzie oczywiście mniejsza bo samochód zawsze uruchamiałem na PB, bo moje Webasto pracowało na PB i czasami po prostu jeździłem na PB bo tak mi się chciało ale kwota i tak wydaje się całkiem spora.
Należy także zauważyć, że auta tego nie planowałem jeszcze w ten czy inny sposób się pozbywać więc teoretyzując jeździłbym nim cały przyszły rok... więc w przyszłym roku, opierając się na powyższych liczbach, można się spodziewać podobnych oszczędności ale tym razem koszty związane z instalacją LPG zmalałyby do co najwyżej 1.000pln... teoretycznie więc w kieszeni pozostałoby mi ponad 11.000pln a za taką kwotę to można już pokusić się o samochodową wycieczkę po Europie całą rodziną ;-)
Do tego wszystkiego powyżej można jeszcze górnolotnie sobie dopowiedzieć że jestem pro-ekologiczny bo spaliny LPG są czystsze niż PB...
albo też przewrotnie udowodnić że staram się płacić jak najmniej na tych darmozjadów z naszego rządu (w cenie LPG jest mniej podatków niż w cenie PB) i tym bardziej jest to uzasadnione, że ilość podatków uzyskanych ze sprzedaży PB nijak się ma do stanu naszych "równych jak stół i dziurawych jak ser" dróg a przecież powinno to być wprost proporcjonalne.
I na koniec tak dla jasności...
tym przedłużonym wywodem nie zamierzam nikogo przekonywać że LPG jest lepsze niż PB czy też odwrotnie ani namawiać do montażu LPG do wszystkiego co jeździ po drogach... wyboru tego należy dokonywać samemu w oparciu o swoje źródło dochodów, swoje cele życiowe i swoją specyficzną sytuację życiową, swój sposób wydawania pieniędzy i swój sposób na ich oszczędzanie i na swoje własne widzimisię :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
PitBullRedNos
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 48 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-18, 14:52
|
|
|
FOSS napisał/a: | I na koniec tak dla jasności...
tym przedłużonym wywodem nie zamierzam nikogo przekonywać że LPG jest lepsze niż PB czy też odwrotnie ani namawiać do montażu LPG do wszystkiego co jeździ po drogach... wyboru tego należy dokonywać samemu w oparciu o swoje źródło dochodów, swoje cele życiowe i swoją specyficzną sytuację życiową, swój sposób wydawania pieniędzy i swój sposób na ich oszczędzanie i na swoje własne widzimisię |
Dokładnie zgadzam się z Tobą w 100%... Ja sam jeździłem przez dwa i pół roku na PB i moja ósemka była moim pierwszym autem bez LPG ale nie wkładałem tam instalacji LPG ponieważ to było moje drugie auto którym przez cały czas użytkowania (dwa i pół roku) zrobiłem zaledwie 40.000 km więc zakładanie instalacji mijało się z celem a nawet nie miałem na to czasu jak i na jazdę moja ósemeczką... A jeszcze po drodze ta przygoda z niekompetentnym mechanikiem która w skrócie opisałem w dziale Odradzam ASO/warsztat...
Ale na dzień dzisiejszy postanowiłem iż nie będę wydawał na nową D3 jakiś 80tyś. PLN bo mam inne ważniejsze wydadki tylko dołożę do swojej D2 jakieś 10tyś. PLN wliczając w tą kwotę koszt instalacji i drobne naprawy jak np. połamany delikatnie zderzak i takie tam pierdołki no i będę oczywiście śmigał moją furmanką jakieś dwa następne lata (jeżeli nie przydarzy mi się jakaś przykra przygoda) na oszczędnym LPG aż miło... Bo dobra instalacja LPG w żadnym aucie nie jest szkodliwa dla silnika... Takie jest moje zdanie... :-D Pozdrawiam |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-18, 21:04
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ja się nie wstydzę że założyłem LPG do swojego S8... raczej dumny jestem z tego, że po pierwsze potrafię liczyć swoje pieniądze a po drugie, że potrafię być na tyle asertywny, że lata mi koło nosa czy mój sąsiad się z tego śmieje czy nie. |
popieram moderatora
ja nie dość , ze potrafię liczyć to mam dobre LPG, świadomie ośkę, świadomie motor 2.8 193KM i mam w poważaniu co inni potrzebują by ruszyć ze skrzyżowania :mrgreen: :mrgreen: a z oszczędności uskładam na wyjazd do Senegalu :-D
a wracajac do gazu to każdego namawiam na sterownik komunikujący się po OBD z autem (o ile niezbyt stare auto) |
|
|
|
|
|
|
|
PitBullRedNos
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 48 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2011-01-20, 12:33
|
|
|
Cytat: | - instalacja z górnej półki kosztowała 5200pln (założona zaraz po zakupie)... |
FOSS kolego napisz proszę jeśli to nie problem jaką dokładnie miałeś tą instalacje (jakie wtryski, mieszalniki, parowniki itd.) bo ja też chciał bym wsadzić do mojej ósemki coś bardzo dobrego (z górnej półki) aby śmigać bez obaw... Z góry Dzięki... Pozdrawiam |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-01-20, 18:58
|
|
|
PitBullRedNos napisał/a: | Cytat: | - instalacja z górnej półki kosztowała 5200pln (założona zaraz po zakupie)... |
FOSS kolego napisz proszę jeśli to nie problem jaką dokładnie miałeś tą instalacje (jakie wtryski, mieszalniki, parowniki itd.)... |
No ja akurat poszedłem drogą mniej ekonomiczną a bardziej zapobiegliwą...
nie wybierałem sam poszczególnych komponentów ani ich sam oddzielnie nie kupowałem - zaprowadziłem auto do polecanego przez znajomych warsztatu a tam założyli mi kompletną instalację BRC (o ile dobrze się orientuję to całość jest na komponentach BRC, butla 60l we wnęce koła zapasowego, wlew LPG umiejscowiony pod klapką wlewu PB).
Jak napisałem na wstępie mój wybór był podyktowany zapobiegliwością - na kompletną nową instalację otrzymałem ogólnopolską gwarancję na 24m-ce bez limitu kilometrów i właśnie o to mi chodziło.
Instalacja spisywała się wzorowo - chodziła idealnie w całym zakresie obrotów i wydaje mi się że nie podpierała się benzyną (wprawdzie tutaj nie dam sobie ręki uciąć ale przy moim stylu jazdy PB schodziło by chyba na równi z LPG a nie zauważyłem jakiegoś dziwnego ubytku PB).
Przez rok użytkowania przejechałem na niej około 38kkm i nie miałem z nią żadnych problemów aż niestety do końcówki roku... 30 grudnia padł mi jeden wtryskiwacz który na szczęście bez żadnych komplikacji i praktycznie od ręki został wymieniony na nowy... oczywiście w ramach gwarancji.
Poza tym w serwisie byłem 2 razy na przeglądzie (co 15kkm) i ani razu więcej.
Podejrzewam że jeździłbym na niej jeszcze długo gdyby nie kasacja auta :evil:
ciekawe czy po przełożeniu do następnego auta utrzymam gwarancję :roll: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|