Autor |
Wiadomość |
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-04, 13:51
|
|
|
nie zgodze sie. Znam przypadek hurtowni w PL ktora dogadala sie z niemieckim producentem czesci zawieszenia. Cena zakupu była nizsza ale reklamacje miały byc odcinane juz na poziomie hurtowni. Sumarycznie kazde wybrakowane podzespoły mogły trafiac do Polski bez mozliwosci reklamacji. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-04, 18:13
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | kazde wybrakowane podzespoły mogły trafiac do Polski bez mozliwosci reklamacji | Na pewno hurtownia płaciła znacznie mniej za ów wybrakowany towar sprzedając go po normalnej cenie ...ciekawe czy informowali kupców o braku możliwości reklamacji ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Tetek
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi S8,D3
Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 99 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-12-04, 19:36
|
|
|
FOSS napisał/a: | Tetek napisał/a: | Z tego co mi wiadomo to ASO daje gwarancję na części u siebie zakupione pod warunkiem że sami je zamontują. |
Hmmm... a wg. mnie to nie jest prawda
Tetek napisał/a: | A ty FOSS nie indycz się.... |
Oj kolego, ja się nie indyczę, ja po prostu dyskutuję
Tetek napisał/a: | Twierdziłeś że niema zamienników, ja tylko pokazałem Ci że są. |
Szkoda tylko, że nie czytałeś dokładnie.
Lista części do kompletnej wymiany rozrządu to jakieś 50 pozycji... i to co wskazałeś to tylko ułamek tego o czym mówię
Zestaw z ebay'a zawiera 4 łańcuchy i 4 napinacze.
Cena zestawu 473,99€ + 31,50€ wysyłka
Ta wysyłka na terenie DE a do PL będzie pewnikiem droższa... ale nie idźmy po bandzie policzmy do PL po 35€ więc kwota końcowa to 509€
Patrząc po aktualnym kursie 4,48pln (wartość wziąłem pierwszą z brzegu z google) to cena zakupu w PL wynosi 2280pln
Cena detal brutto tych części w ASO które mam na sąsiedniej ulicy, dosłownie "za miedzą", wynosi 2590pln
Więc powiem tak... jeżeli kupujesz to prywatnie to może jest to dla ciebie atrakcyjne ale dla mnie jako firmy i jako warsztatu już niezbyt
Kontynuując temat zamienników... poproszę dobre zamienniki i w dobrych cenach do tych części:
079109204L
079109210L
079109087M
Jak już pisałem powyżej tylko te cztery części to cena detal jakieś 9700pln więc jakby nie było zjadają lwią część wszystkich kosztów.
Tetek napisał/a: | I nie było w tym żadnych ukrytych kontekstów, nie próbuję ci tego sprzedać. |
Spoko
Tetek napisał/a: | I jeszcze jedno. SŁYSZAŁEM to SŁYSZAŁEM tamto o reklamacji w niemczech robi dużą różnicę.... Nie wypowiadaj się jak rozpatrywane są gwarancję reklamację w niemczech jeśli swoją wiedzę opierasz na SŁYSZAŁEM. Ja nie SŁYSZAŁEM tylko miałem przyjemność doświadczyć reklamacji czy wymiany towaru zakupionego w niemczech. Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej. |
Co do kontaktów w Niemczech... zacytowałeś, że coś SŁYSZAŁEM ale pominąłeś fakt, że używam programów na które licencje kupuję właśnie w Niemczech już od kilku lat.
A tak się składa, że akurat w tym roku, kiedy wróciłem z DE do PL i zacząłem ponownie działać tutaj w swojej firmie to miałem kłopot z jedną z tych niemieckich firm. Zablokowano mi dostęp do jednego z tych programów i pomimo długiej korespondencji mailowej i przywróceniu tego dostępu fakturę VAT otrzymałem niewłaściwie wystawioną. Tłumaczyłem jak "krowie na miedzy" i odwoływałem się do określonych paragrafów i ustaw a i tak wystawiono to inaczej
Grubiaństwo, niekompetencja i olewactwo.
Gdyby mi na tym programie nie zależało to na tym poziomie konwersacji olałbym ich ciepłym moczem i kupiłbym sobie coś innego
Tetek napisał/a: | Już samo to że kupiony sprzęt mogę użytkować przez tydzień lu dwa i po prostu oddać bo nie jestem zadowolony z jego działania. To chyba mówi samo za siebie. I nie piszę tu o usterce technicznej. |
Ale przecież nie rozmawiamy o oponach czy żarówkach czy laptopie tylko o częściach zamiennych do rozrządu.
Jeżeli taki napinacz okaże się wadliwy to myślisz, że gdzie będzie łatwiej reklamować wadliwą części i odzyskać koszty jej wymiany?
Do wymiany napinacza trzeba targać cały silnik - zrzucać wydech, przedni zawias, skrzynię biegów... jaka jest robocizna to już pisali koledzy powyżej.
Ja wolę to kupić w ASO "za miedzą" albo w hurtowni z którą handluję od lat - moim zdaniem, w razie problemów z jakością części, tu z reklamacją będzie mi łatwiej.
A tak apropos...
Jako klient zawsze masz prawo przyjechać do warsztatu ze swoimi częściami. Sam kupisz taniej i zapłacisz tylko za wymianę.
A gwarancję na części masz wtedy od gościa u którego kupiłeś a nie od warsztatu |
Od przyszłego roku wysyłka do Polski za darmo. Tak ustawa wchodzi która gwarantuję ujednolicenie kosztów wysyłki. Jeśli wysyłka w niemcowni jest za darmo lub kosztuję np. 5€. to do Polski czy do Austrii ma kosztować tyle samo. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-04, 20:04
|
|
|
Tetek napisał/a: | Jeśli wysyłka w niemcowni jest za darmo lub kosztuję np. 5€. to do Polski czy do Austrii ma kosztować tyle samo | To ciekawe co piszesz, jeszcze o tym nie czytałem a na pewno bym na tym zaoszczędził.
Pozostańmy jednak przy temacie rozrządu do V10 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-12-04, 20:36
|
|
|
danishow napisał/a: | szeryfisch napisał/a: | kazde wybrakowane podzespoły mogły trafiac do Polski bez mozliwosci reklamacji | Na pewno hurtownia płaciła znacznie mniej za ów wybrakowany towar sprzedając go po normalnej cenie ...ciekawe czy informowali kupców o braku możliwości reklamacji ? |
Oczywiscie, cena byla promocyjna. Akurat wiem to, bo mam bardzo dobre układy z handlowcami tej hurtowni. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2016-12-05, 08:26
|
|
|
no to podsumowujac ten temat mozna powiedziec:
1. wymiana lancuchow rozrzadu - to operacja, ktora nalezy przeprowadzic w ASO, korzystajac z czesci zakupionych w ASO. dzieki temu dostajemy gwarancje, nie tylko na poprawne wykonanie uslugi, ale rowniez na wszystkie czesci uzyte do wykonania tej czynnosci.
sa dwie inne mozliwosci obarczone ryzykiem:
2. samodzielna kompletacja czesci, zas wymane lancuchow zlecic ASO
ryzyko:
a) brak wszystkich zamiennikow do kompleksowej wymiany lanuchcow rozadzu
b) nieznana jakosc istniejacych zamiennikow
c) brak kompleksowej gwarancji
3. samodzielna kompletacja czesci i wymiana poza ASO
a) brak wszystkich zamiennikow do kompleksowej wymiany lanuchcow rozadzu
b) nieznana jakosc istniejacych zamiennikow
c) ryzyko zwiazane z niefachowa wymiana (brak instrukcji producenta/ brak doswiadczenia)
d) brak kompleksowej gwarancji
opcje 2 i 3 sa obarczone - z mojego punkktu widzenia - zbyt duzym ryzykiem.
ja rozumiem posiadanie samochodu S8 jako korzystanie z urokow tego samochodu i przyjemnosci jaka wiaze sie jazda tym samochodem. nie chcialbym po przeprowadzeniu opcji 2 i 3 bardzo niemlo sie rozczarowac, ze jakas czesc zle dziala, badz usluga zostala przeprowadzona niewlasciwe. efektem tego jest - w najlepszym przypadku - jakies stuki w silniku, zolte kontroli na wskaznikach, brak aksamitnej pracy silnia. w najgorszym przypadku znacznie wieksze koszty zwiazane z remontem silnika.
nie liczylem dokladnie wczesniej wymienionych kosztow w tym watku, jednak wydaje mi sie ze oszczednosc na poziomie 3-4 tys PLN nie jest warta. te 3-4 tysiace PLN to zarzadzenie ryzykiem dla tak zlozonej opracji jaka jest wymiana lanuchcow rozrzadu.
po prostu szkoda czasu na te wszystkie ceregiele zwiazane z zamiennikami. a jak pisalem wczesniej chyba najgorze jest uswiadomienie swojej pozornej oszczednosci, za ktora w niedalekim czasie mozna zaplacic wiecej. kto tego nie rozumie, niech trzyma sie z daleka od skomplikowanych technicznie samochodow. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-05, 19:49
|
|
|
jak ktoś ma kasę to nie pyta się na forum tylko wstawia auto i wymienia
i płaci -czyli temat tutaj opisywany jest dla niego nie potrzebny .
Normalni ludzie raczej tą drogą nie pójdą bo wymiana w aso ile wyjdzie
20-30 tys |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-12-05, 20:00
|
|
|
Niech wyjdzie 20 tyś. Podejrzewam że jest to blisko raty leasingowej za to auto (w salonie ile mogło kosztować? 400 tyś? 500?) jako nowe więc czy to naprawdę tak dużo? Niestety takiego auta nie robi się z myślą o klientach którzy je kupią za x lat za 1/10 wartości. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-06, 06:28
|
|
|
ale nadal nie rozumiesz sensu forum i tego tematu .
Czemu ty i temu podobni podchodzicie na zasadzie ma s8 to go stać ?
Gość miał dwa auta jedna omega drugie a8 wysłał żonę na przekładkę omegą opon
zapłaciła 50 pln koła 17 alu -na drugi dzień gość wybrał się do tego warsztatu audi
za 17 alu -coś koło 100-120 pln -na pytanie dlaczego tak drogo bo żona była i zapłaciła 50 pln w omedze padł tekst -masz pan a8 i pana nie stać ? |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-12-06, 09:44
|
|
|
Hehe no ceny są absurdalne za jakieś tam łańcuchy czy plastikowe ślizgi. Ale kupując takie s8 trzeba przeanalizować wszystkie tego typu koszty. Chociaż jakby policzyć wymianę kompletnego rozrządu z napinaczami i łańcuchami w aso w naszych 4.2 to by też wyszło ok 10 tys |
_________________ xyz |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-06, 18:40
|
|
|
pavel44 napisał/a: | w aso w naszych 4.2 to by też wyszło ok 10 tys | Bez przesady ...kompletny rozrząd w DE kosztuje niecałe 1400 Euro, w ASO oczywiście. U mnie w warsztacie ze 3-4 stówki taniej |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-12-06, 18:45
|
|
|
Napisałem że wraz z napinaczami i łańcuchami |
_________________ xyz |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-12-06, 18:56
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Napisałem że wraz z napinaczami i łańcuchami | No tak, tu masz rację ...byłoby ze 2600 Euro albo i więcej.
Należy jedynie wspomnieć, że napinacze i łańcuchy nie wchodzą w skład planowanej wymiany rozrządu a naszych autach
To tak samo jakbyś do kosztów wymiany oleju doliczał też pompę olejową |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-12-06, 19:20
|
|
|
Nie no oczywiście tylko porownalem to do s8 d3. Ale nie o tym temat |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|