Autor |
Wiadomość |
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-07-15, 08:22 [S8 D2 02 LPG
] stag-300 premium przełączanie na PB
|
|
|
witam serdecznie,
pytałem na forum LPG ale post pozostał bez podpowiedzi
dlatego zapytam tu gdzie zawsze można liczyć na fachową pomoc
od jakiegoś czasu mam problem z instalacją Stag-300 Premium, auto przełącza się na PB.
zależnie od dnia czasem po mocniejszym, czasem po lekkim naciśnięciu na pedał gazu. Zdarza się, że przez cały dzień jeździ bez problemu. Wcześniej taka sytuacja nie miała miejsca.
Wymieniłem filtry fazy ciekłej oraz filtr fazy lotnej - problem bez zmian.
Po podpięciu do komputera widzę spadek ciśnienia gazu na czujniku.
czy może być to wina brudnego/uszkodzonego wielozaworu?
czy wielozawór ma jakieś sitko/filtr?
czy bardziej obstawiać problem z reduktorami?
co jeszcze można sprawdzić by odnaleźć przyczynę problemu.
ps. poniżej zdjęcia podzespołów LPG z mojego auta, może w czymś pomoże:
https://1drv.ms/f/s!AgcAaoT8m4dQl4oVvKGMjpgwUJ3G-Q
Elektronika: Stag-300 premium
Wtryskiwacze: Hana 2000 green
Reduktor: 2x KME silver (red-1)
czy dobrze wydaje mi się, że reduktor to KME silver?
ps2. czy polecacie jakiś zakład z Bielska-Białej lub okolic gdzie mogliby to ogarnąć?
ps3. audi ma przejechane 300tyś km, instalacja LPG minimum 20tyś.
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-15, 09:17
|
|
|
Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik. |
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-07-15, 10:41
|
|
|
krisker napisał/a: | Czujnik ciśnienia masz przed filtrem fazy lotnej, więc problemy z tym filtrem można wykluczyć. Możliwe przyczyny:
1. Przygięta / załamana miedź przy wielozaworze.
2. Brudny / padnięty któryś reduktor. Tutaj zrobiłbym jazdy testowe obserwując ciśnienie lpg z wyłączonym z użytku jednym, a później drugim reduktorze. Na czas testów można odznaczyć opcję "Wyłącz przy pierwszym" w stagu.
3. Mało prawdopodobne, ale możliwe - uszkodzony/brudny czujnik. |
ad1. to chyba można wykluczyć, bo wcześniej było okej. chyba ze gdzieś przywaliłem podwoziem ... ale miedz sprawdzałem i wygląda na nieuszkodzoną.
ad2. próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim) i albo trafiłem w okres gdzie wszystko było okej albo to nie to. Przy płynnym dodawaniu gazu do około 4500-4700RPM ciśnienie wydalało na jednym reduktorze, powyżej jeden już nie starczał. Objaw dokładnie taki sam na jednym i drugim reduktorze.
ad3. czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika?
generalnie najgorzej, że zdarza się aby auto na LPG jeździło normalnie (od czasu, do czasu). |
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-07-15, 12:18
|
|
|
U mnie takie objawy (przełączanie na PB, nie było reguły, jeden dzień było ok, na drugi co chwilę przełączał na PB) robił wtrysk gazu. Po wymianie wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-15, 12:52
|
|
|
Domowy napisał/a: | próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim) |
Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne).
Domowy napisał/a: | czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika? |
Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu. |
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-07-15, 13:08
|
|
|
krisker napisał/a: | Domowy napisał/a: | próbowałem jeździć z jednym (odpięte/zaślepione podciśnienie na drugim) |
Czemu miało służyć zaślepianie podciśnienia? Chcąc to sprawdzić najlepiej odłączyć jeden pin z elektrozaworu danego reduktora (masz chyba dwa oddzielne). |
myślałem, że w takim przypadku dany reduktor nie będzie podawał LPG.
spróbuję odpiąć zasilanie z elektrozaworu, są dwa, niestety po przeciwnej stronie komory silnika. Więc nie wiem, który jest do którego parownika. Ale to chyba bez znaczenia.
krisker napisał/a: | Domowy napisał/a: | czy ta się to jakoś sprawdzić/wykluczyć czy tylko podpięcie innego/nowego czujnika? |
Może zrób log z oscyloskopu (w programie stagowskim) w momencie przełączenia ze wskazaniami ciśnienia, map, temperatury reduktora i gazu. |
OK, zrobię logi w weekend. dadzą pewnie lepszy obraz co się dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-07-15, 20:57
|
|
|
kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-07-16, 08:04
|
|
|
Ja bym obstawiał zawalony syfem tłoczek elektrozaworów. wyjąć na próbę tłoczki z zaworów.
No i wsadź czujnik PS za filtrem |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-07-16, 13:56
|
|
|
okazało się, że problemem były źle wyregulowane reduktory. jeden dawał 0,89 drugi 1,28. Po zastosowaniu metody "krisker" z odpięciem elektrozaworu, udało się poprawnie je wyregulować i problem znikł. Dzięki krisker !
pepi napisał/a: | kup reduktor
i zmień bo te co masz to szkoda nerwów i pracy |
jaki reduktor byś polecał do takiego auta?
czy wtryski Hana 2000 green są ok?
karol208 napisał/a: | No i wsadź czujnik PS za filtrem |
przerobię to przy najbliższej okazji. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-07-16, 22:22
|
|
|
kme twin starczy jeden czy jednak dwa? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-07-16, 22:33
|
|
|
po c ci 4 reduktory
twin -to chyba dwa co nie ? |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-07-17, 08:21
|
|
|
Z wymianą hanek poczekaj, aż coś się będzie działo. Jeśli teraz jest OK, to taka zmiana nie ma sensu. |
|
|
|
|
Domowy
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ja
Jeżdzę: S8
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 81 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2016-07-17, 11:04
|
|
|
po regulacji reduktorów auto jeździ już okej. Powyżej 200+ przy full bucie sondy pokazują bogato (więc też okej). zatem na razie wtryski zostawię w spokoju. |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2016-07-17, 11:18
|
|
|
Jw. Twin spokojnie da radę, to dwa Kme Tur skręcone w całość po 200km każdy Jeśli będzie potrzeba wymiany wtrysków, to również polecam Barracudy, z tego co widzę to hany padają częściej. |
|
|
|
|
|