Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2014-11-25, 12:55
|
|
|
i kolejny temat idzie w tę samą stronę(jak ten o zmianie zderzaka). Jest metka, jest cena.. ale samemu zrobi sie taniej
Projekt zacny... Trzymam kciuki i mam nadzieje zobaczyć kiedyś ten egzemplarz
Tam w normalnych warunkach jest mało miejsca, nie wyobrażam sobie jak jeszcze trzeba tam coś dokładać |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-11-25, 12:59
|
|
|
SENTENZA napisał/a: |
2. Kompresor (mechaniczna sprężarka) obciąża silnik, co powoduje, że zaczyna on znacząco więcej spalać paliwa. Turbo jest napędzane spalinami, które i tak by poszły w eter. Dlatego można powiedzieć, że energia z turbo jest darmowa |
Energia z turbo nie jest wcale darmowa, to dodatkowy opor w wydechu, cos jak katalizatory. Owszem mniej mocy zabiera niz kompresor. |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-25, 13:57
|
|
|
drago_o napisał/a: | i kolejny temat idzie w tę samą stronę(jak ten o zmianie zderzaka). Jest metka, jest cena.. ale samemu zrobi sie taniej
Projekt zacny... Trzymam kciuki i mam nadzieje zobaczyć kiedyś ten egzemplarz
Tam w normalnych warunkach jest mało miejsca, nie wyobrażam sobie jak jeszcze trzeba tam coś dokładać |
drago_o: ja do ceny nic nie mam mtm to mtm... na pewno tam jest wszystko dobrze dopracowane ale nie zmienia to faktu, że ich ceny powodują, że ludzie wolą kupić coś innego niż tuningować. Przynajmniej właściciele samochodów używanych przy kupnie nowego i danie do mtm ta cena, aż tak nie straszy
Korton napisał/a: | Energia z turbo nie jest wcale darmowa, to dodatkowy opor w wydechu, cos jak katalizatory. Owszem mniej mocy zabiera niz kompresor. |
Opory które dodaje turbo są tak niskich rzędów, że można je pominąć. Chyba że interesuje nas taka różnica w spalaniu jak ok. 100ml więcej na 100km...
A jak ktoś się bardzo upiera to można usunąć katalizatory (które również są dodatkowym oporem i to już bardziej znaczącym) i wtedy już mamy napędzanie turbin gratis
P.S. Link to specyfikacji A8 K500 MTM: http://www.zeperfs.com/en...ii-mtm-k500.htm
26l/100km spalanie |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2014-11-25, 14:16
|
|
|
SENTENZA, a myslisz ze na turbinach spalanie bedzie duzo mniejsze???
Nie no napewno turbo jest duzo fajniejsze pod wzgledem dzwieku, choc duzo bardziej skomplikowane w wykonaniu Poczyniles rozsadny ruch robiac Bi... W obu przypadkach spalanie nie wzrasta tak tragicznie poprzez opory tylko przez samo dawkowanie paliwa, choc oczywiscie kompresor w jakims stopniu ma sporo wiekszy wplyw na hamowanie silnika Mysle jednak ze przy zakresach 500HP nie ma tu takiej tragedii No i z turbo jest wieksze pole manewru, praktycznie ogranicza Nas tylko wytrzymalosc silnika U mnie w ABZ najrozsadniejszym rozwiazaniem jest jednak kompressor, bo u mnie wystarczylo by te 100 , 150 hp wiecej
3mam kciuki jeszcze bardziej widzac Twoje postepy I nie powiedzialbym ze porwales sie z motyka na slonce, ja bym to ujal tak, ze bierzesz udzial w swoistej wyprawie na Mount Everest... I jestes juz wiecej niz w polowie drogi na szczyt |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-25, 15:09
|
|
|
robertas napisał/a: | a myslisz ze na turbinach spalanie bedzie duzo mniejsze??? |
Jeśli chodzi o turbiny to zakładając, że styl jazdy by się nie zmienił to auto powinno palić nawet mniej czego nie można powiedzieć o kompresorze tam spalanie wzrośnie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy
Tylko szansa, że styl jazdy się nie zmieni jest bliska zeru... Zresztą po co robić takie modyfikacje jak ma się z nich nie skorzystać.
Ale biorąc pod uwagę spalanie to głównym czynnikiem podnoszącym jego wartość jest zakończenie prawej dolnej odnogi |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-11-25, 15:51
|
|
|
Kolega śmiga RS6+ C5 i wcale nie ma wiekszego spalania ode mnie. Jeździ jak ja normalnie,gdy potrzeba ma czym depnąć i gdy chce tez lecz wowczas już to zaczyna ssać
Ja u siebie tez bym raczej widział kompresorek i 100PS więcej wystarczy,wtedy nawet skrzynka nie powinna jęczeć zabardzo bo tę moc wykorzystywał bym kiedy trza.
Lecz koszta tych modyfikacji nie budzą mego zadowolenia.... Za podobne pieniądze bym chyba zrobił lepsza modyfikacje z turbinkami i więcej było by radości. |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-25, 16:26
|
|
|
A z kompresorem będzie więcej palił i to 2-3 litry dla jednych to pikuś, dla innych do ok. 15pln więcej na 100km
każda metoda ma swoich zwolenników i przeciwników
ja być może nie jestem obiektywny bo sam robię bi-turbo i nie ukrywam, że duże znaczenie dla mnie ma cena gdybym na to nie patrzył to bym sobie kupił S8 D4 4.0 TFSI i po problemie. Gazu się nie da założyć ale przecież mnie stać spalanie też by mnie nie interesowało
ale, że mam ile mam to kupiłem A8 D3 4.2MPI, zagazowałem i teraz dokładam 2 dmuchawki całe autko na gotowo wyniesie mnie ok 70kpln czyli niecałe 17keuro. I autko porobione całkowicie, nie będzie wymagało wkładu finansowego. Za tę kasę nie da się kupić nic lepszego a jak ktoś coś znajdzie lepszego w tej kasie to niech rzuci pierwszy we mnie kamieniem |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
pycho
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48 Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 53 Skąd: WS
|
Wysłany: 2014-11-25, 18:16
|
|
|
r4q napisał/a: | Widziałem kiedyś jakiś filmik z D2 z kompresorem od MTM ale w ofercie u nich nigdzie nie widzę <niewiem> może ślepy jestem
a nie jest to przypadkiem to samo co na : http://www.pes-tuning.com/ ?
Bo to mnie ostro interesuje i jak szczęście dopisze to może kiedyś u mnie wyląduje | takie coś znalazłem https://www.youtube.com/watch?v=SuLVSnhEHow |
_________________ Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-11-25, 21:43
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | Projekt MTM nazywa sie K500 i zawiera wiele rzeczy, m.in. kompresor podnoszący moc o 165KM
Koszt samego zestawu z kompresorem to ok 8000-9000eur. (prawie tyle co moje d3 )
|
wg tego co mowi Pan Rother w tym filmiku, to cena samego kompresora to koszt z rzedu 28.000€ natomiast caly pakiet MTM to koszt + 60.000€ <jezu> za cooo, kurde za kawalek karbonu na przodzioe i tyle i 4 rurki z tylu... nie liczac kompresora
czyli generalnie Ciebie to o wiele, wiele mniej wyniesie a efekt bedzie podobny... trzymam kciuki <okioki> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-11-26, 00:15
|
|
|
SENTENZA napisał/a: |
ale, że mam ile mam to kupiłem A8 D3 4.2MPI, zagazowałem i teraz dokładam 2 dmuchawki |
A ciekaw jestem jak się gaz będzie z tym spisywał... ? Robiłeś wcześniej jakieś rozeznanie czy będziesz testował na własnej skórze dopiero?
Czy może rezygnacja z LPG przy takich modach już ? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-26, 00:28
|
|
|
r4q napisał/a: | A ciekaw jestem jak się gaz będzie z tym spisywał... ? Robiłeś wcześniej jakieś rozeznanie czy będziesz testował na własnej skórze dopiero?
Czy może rezygnacja z LPG przy takich modach już ? |
Pewnie, że robiłem. Z lpg nie będzie problemu. Obecnie mam BRC. Na tej samej wersji jeździ S55 AMG W221 mojego kumpla. Tam jest 5.5 V8 bi-turbo ok 550KM. Jedynie co to on ma dodatkowy reduktor. Gazownik powiedział, że nie będzie problemu rezygnacja z LPG nie wchodzi w grę podtlenek lpg to dobra rzecz dla mojego portfela |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-11-26, 08:20
|
|
|
jakie ma być doładowanie? 0,6-0,7? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-11-26, 09:25
|
|
|
maciu napisał/a: | jakie ma być doładowanie? 0,6-0,7? |
Tego jeszcze nie wiem. Silnik BFM z racji tego że w oryginale jest wolnossący jest lepiej doprężony od dołu. W teorii przy tym samym doładowaniu co w RSie powinna być większa moc. Dokładnych parametrów nie znam. Nawet nie wiem jak to będzie sterowane skoro komputer zostaje ten co jest. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-15, 20:01
|
|
|
....i jam tam projekt wygląda?? Zbliża się już ku końcowi, czy jeszcze daleka droga? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|