Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ - ] RS8 D3 - projekt czas zacząć  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6726
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-11-25, 12:55   

i kolejny temat idzie w tę samą stronę(jak ten o zmianie zderzaka). Jest metka, jest cena.. ale samemu zrobi sie taniej :)

Projekt zacny... Trzymam kciuki i mam nadzieje zobaczyć kiedyś ten egzemplarz :)

Tam w normalnych warunkach jest mało miejsca, nie wyobrażam sobie jak jeszcze trzeba tam coś dokładać :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-25, 12:59   

SENTENZA napisał/a:

2. Kompresor (mechaniczna sprężarka) obciąża silnik, co powoduje, że zaczyna on znacząco więcej spalać paliwa. Turbo jest napędzane spalinami, które i tak by poszły w eter. Dlatego można powiedzieć, że energia z turbo jest darmowa :)


Energia z turbo nie jest wcale darmowa, to dodatkowy opor w wydechu, cos jak katalizatory. Owszem mniej mocy zabiera niz kompresor.
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-25, 13:57   

drago_o napisał/a:
i kolejny temat idzie w tę samą stronę(jak ten o zmianie zderzaka). Jest metka, jest cena.. ale samemu zrobi sie taniej :)

Projekt zacny... Trzymam kciuki i mam nadzieje zobaczyć kiedyś ten egzemplarz :)

Tam w normalnych warunkach jest mało miejsca, nie wyobrażam sobie jak jeszcze trzeba tam coś dokładać :D


drago_o: ja do ceny nic nie mam :) mtm to mtm... na pewno tam jest wszystko dobrze dopracowane :) ale nie zmienia to faktu, że ich ceny powodują, że ludzie wolą kupić coś innego niż tuningować. Przynajmniej właściciele samochodów używanych :) przy kupnie nowego i danie do mtm ta cena, aż tak nie straszy :)

Korton napisał/a:
Energia z turbo nie jest wcale darmowa, to dodatkowy opor w wydechu, cos jak katalizatory. Owszem mniej mocy zabiera niz kompresor.


Opory które dodaje turbo są tak niskich rzędów, że można je pominąć. Chyba że interesuje nas taka różnica w spalaniu jak ok. 100ml więcej na 100km...
A jak ktoś się bardzo upiera to można usunąć katalizatory (które również są dodatkowym oporem i to już bardziej znaczącym) i wtedy już mamy napędzanie turbin gratis :)

P.S. Link to specyfikacji A8 K500 MTM: http://www.zeperfs.com/en...ii-mtm-k500.htm

26l/100km spalanie :)
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2014-11-25, 14:16   

SENTENZA, a myslisz ze na turbinach spalanie bedzie duzo mniejsze??? :D

Nie no napewno turbo jest duzo fajniejsze pod wzgledem dzwieku, choc duzo bardziej skomplikowane w wykonaniu ;) Poczyniles rozsadny ruch robiac Bi... W obu przypadkach spalanie nie wzrasta tak tragicznie poprzez opory tylko przez samo dawkowanie paliwa, choc oczywiscie kompresor w jakims stopniu ma sporo wiekszy wplyw na hamowanie silnika ;) Mysle jednak ze przy zakresach 500HP nie ma tu takiej tragedii ;) No i z turbo jest wieksze pole manewru, praktycznie ogranicza Nas tylko wytrzymalosc silnika :D U mnie w ABZ najrozsadniejszym rozwiazaniem jest jednak kompressor, bo u mnie wystarczylo by te 100 , 150 hp wiecej ;)

3mam kciuki jeszcze bardziej widzac Twoje postepy ;) I nie powiedzialbym ze porwales sie z motyka na slonce, ja bym to ujal tak, ze bierzesz udzial w swoistej wyprawie na Mount Everest... I jestes juz wiecej niz w polowie drogi na szczyt :D
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-25, 15:09   

robertas napisał/a:
a myslisz ze na turbinach spalanie bedzie duzo mniejsze??? :D


Jeśli chodzi o turbiny to zakładając, że styl jazdy by się nie zmienił to auto powinno palić nawet mniej ;) czego nie można powiedzieć o kompresorze :P tam spalanie wzrośnie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy :)

Tylko szansa, że styl jazdy się nie zmieni jest bliska zeru... Zresztą po co robić takie modyfikacje jak ma się z nich nie skorzystać.

Ale biorąc pod uwagę spalanie to głównym czynnikiem podnoszącym jego wartość jest zakończenie prawej dolnej odnogi :)
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-25, 15:51   

Kolega śmiga RS6+ C5 i wcale nie ma wiekszego spalania ode mnie. Jeździ jak ja normalnie,gdy potrzeba ma czym depnąć i gdy chce tez lecz wowczas już to zaczyna ssać :)

Ja u siebie tez bym raczej widział kompresorek i 100PS więcej wystarczy,wtedy nawet skrzynka nie powinna jęczeć zabardzo bo tę moc wykorzystywał bym kiedy trza.

Lecz koszta tych modyfikacji nie budzą mego zadowolenia.... Za podobne pieniądze bym chyba zrobił lepsza modyfikacje z turbinkami i więcej było by radości.
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-25, 16:26   

A z kompresorem będzie więcej palił :) i to 2-3 litry :) dla jednych to pikuś, dla innych do ok. 15pln więcej na 100km :)

każda metoda ma swoich zwolenników i przeciwników :)
ja być może nie jestem obiektywny bo sam robię bi-turbo i nie ukrywam, że duże znaczenie dla mnie ma cena :) gdybym na to nie patrzył to bym sobie kupił S8 D4 4.0 TFSI i po problemie. Gazu się nie da założyć ale przecież mnie stać :) spalanie też by mnie nie interesowało :)
ale, że mam ile mam to kupiłem A8 D3 4.2MPI, zagazowałem i teraz dokładam 2 dmuchawki :) całe autko na gotowo wyniesie mnie ok 70kpln czyli niecałe 17keuro. I autko porobione całkowicie, nie będzie wymagało wkładu finansowego. Za tę kasę nie da się kupić nic lepszego :) a jak ktoś coś znajdzie lepszego w tej kasie to niech rzuci pierwszy we mnie kamieniem :P
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
pycho 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 48
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 53
Skąd: WS
Wysłany: 2014-11-25, 18:16   

r4q napisał/a:
Widziałem kiedyś jakiś filmik z D2 z kompresorem od MTM ale w ofercie u nich nigdzie nie widzę <niewiem> może ślepy jestem :P
a nie jest to przypadkiem to samo co na : http://www.pes-tuning.com/ ?
Bo to mnie ostro interesuje i jak szczęście dopisze to może kiedyś u mnie wyląduje :D
takie coś znalazłem https://www.youtube.com/watch?v=SuLVSnhEHow
_________________
Kobiety należy trzymać krótko, maksymalnie do rana...
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-25, 21:43   

SENTENZA napisał/a:
Projekt MTM nazywa sie K500 i zawiera wiele rzeczy, m.in. kompresor podnoszący moc o 165KM :)
Koszt samego zestawu z kompresorem to ok 8000-9000eur. (prawie tyle co moje d3 :D )


wg tego co mowi Pan Rother w tym filmiku, to cena samego kompresora to koszt z rzedu 28.000€ natomiast caly pakiet MTM to koszt + 60.000€ <jezu> za cooo, kurde za kawalek karbonu na przodzioe i tyle i 4 rurki z tylu... :D nie liczac kompresora

czyli generalnie Ciebie to o wiele, wiele mniej wyniesie ;) a efekt bedzie podobny... trzymam kciuki <okioki>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-11-26, 00:15   

SENTENZA napisał/a:

ale, że mam ile mam to kupiłem A8 D3 4.2MPI, zagazowałem i teraz dokładam 2 dmuchawki :)


A ciekaw jestem jak się gaz będzie z tym spisywał... ? Robiłeś wcześniej jakieś rozeznanie czy będziesz testował na własnej skórze dopiero?
Czy może rezygnacja z LPG przy takich modach już ?
_________________

 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-26, 00:28   

r4q napisał/a:
A ciekaw jestem jak się gaz będzie z tym spisywał... ? Robiłeś wcześniej jakieś rozeznanie czy będziesz testował na własnej skórze dopiero?
Czy może rezygnacja z LPG przy takich modach już ?


Pewnie, że robiłem. Z lpg nie będzie problemu. Obecnie mam BRC. Na tej samej wersji jeździ S55 AMG W221 mojego kumpla. Tam jest 5.5 V8 bi-turbo ok 550KM. Jedynie co to on ma dodatkowy reduktor. Gazownik powiedział, że nie będzie problemu :) rezygnacja z LPG nie wchodzi w grę :) podtlenek lpg to dobra rzecz dla mojego portfela :)
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2905
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-26, 08:20   

jakie ma być doładowanie? 0,6-0,7?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
SENTENZA 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-26, 09:25   

maciu napisał/a:
jakie ma być doładowanie? 0,6-0,7?


Tego jeszcze nie wiem. Silnik BFM z racji tego że w oryginale jest wolnossący jest lepiej doprężony od dołu. W teorii przy tym samym doładowaniu co w RSie powinna być większa moc. Dokładnych parametrów nie znam. Nawet nie wiem jak to będzie sterowane skoro komputer zostaje ten co jest.
_________________
Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko...
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-11-26, 09:33   

Pewnie czymś takim - http://www.poturbowani.pl...echaniczny.html

Chociaż na 100% nie dam sobie ręki uciąć
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-12-15, 20:01   

....i jam tam projekt wygląda?? Zbliża się już ku końcowi, czy jeszcze daleka droga? :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.