Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 D2 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa - str.1  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-13, 14:05   

Michal_ST napisał/a:
mam jakieś stuki w zawieszeniu ale to chyba amortyzator albo mylnie poduszka silnika.


albo maglownica <cicho>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2017-10-13, 14:22   

Nie mam specjalisty do obadania tematu :)
Na Zlocie nie śmiały kogokolwiek zapytać tak samo z LPG.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-11, 22:37   

No i przyszedł czas na podstawowy serwis przed zimą. Wymieniony olej w silniku, filtry oraz klocki hamulcowe.



Tarcze jeszcze w bdb stanie, oddałem tylko do przetoczenia celem zniwelowania rantów. Po tym zabiegu mają jeszcze 32mm, a więc jeszcze mam gruby 1milimetr do minimum :D



Tego samego dnia wracając do domu znów czas dał o sobie znać <bezradny>



Dziś natomiast, jak już w sumie od kilku dni pojawiła mi się śnieżynka :) ..tym samym udałem sie od razu na myjnie i zmieniłem sobie koła na zimowe ;)




Oponki Dunlop Wintersport M3 ... Nawet sie spisują jak na rozmiar 245/40/19 ...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-11-12, 16:05   

Czemu nie lejesz 0w40 albo już 5w40?
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-12, 17:09   

Poniewaz poprzedni wlaściciel na pytanie "co Pan za olej lał" odpowiedział "Panie, a ja wim <bezradny> dawalem do serwisu to lali..., ale co lali tego nie wim"
Tak wiec nie chcąc rysykować, ze cos sie rozszczelni to leje ten wkasnie LM 10W40 juz od 4 lat. Moge polecic bo silnik ladnie na tym pracuje. Na 10kkm dolewam jakies 700ml max 1L jesli go czesciej "przebutuje."
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-11-12, 17:45   

CINEK napisał/a:
Na 10kkm dolewam jakies 700ml max 1L jesli go czesciej "przebutuje."

No to lepiej zostać przy obecnym.
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-12, 21:10   

Z tym ze zapomnialem dodac ze od jakis dwoch lat nie moge sie zabrac za wymiane uszczelki pod klawiatura z prawej syrony z ktorej mi cieknie,co tez wplywa na dolewki co te 10kkm. Po jej wymianie i prawidlowym uszczelnieniu dolewki powinny sie zmniejszyc.

Tak sie zastanawiam nad konsekwencja zmiany oleju na np. 05W40 <hmm> ale raczej sie nie odwaze, skoro juz tyle lat na 10W40 latam <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-11-12, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-12, 21:24   

Olej zawsze możesz zmienić, ja śmigam na 5W40 i w sumie nic nie dolewam ...wymiany co 10k km.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-12, 21:37   

danishow napisał/a:
Olej zawsze możesz zmienić


Dani to ja wiem, tyle że jakie skutki niesie za sobą taka zmiana na rzadszy olej ??? Bo różne wersję się słyszało, ale wole aby ktoś z doświadczeniem mi powiedział:

* zmieniaj, nie będzie problemu,
* nie zmieniaj, ponieważ ...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-11-12, 21:47   

zmieniaj a moze nie bedzie problemu , ja tez nie wiedzialem jaki mialem wczesniej wlalem bez wahania 5w40 na dzien dobry przy pierwszej wymianie zezarl mi sporo ale po 2 i 3 wymianie sie ustabilizowal i na 10k nie dolewam nic po 10k olej zaczyna byc przepracowany i dolewam jesli jest taka potrzeba , ba od 2 wymian aplikuje plukanke do silnika :) extra sprawa polecam
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-11-12, 21:51   

Silnik przez syntetyk Ci sie nie rozszczelni. Usun wszystkie wycieki i przejdz na 5W40.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-12, 22:08   

no toż kurde teraz mi mówicie jak już wymieniłem <faktycznie> a jeśli po uszczelnieniu silnika dalej będzie brał jakieś tam małe wartości...się okaże, że pierścienie do roboty <boisie> kurde ileż można pakować w to auto <cicho>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-11-12, 22:50   

Bedzie bral bo brac ma, w koncu to Vka. Mi zuzycie spadlo na xcessie Motula
_________________
Black Cars Matters
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2017-11-12, 23:09   

Z moim opserwacji wynika że po przejściu z 10w na 5w40 uszczelniacze skapitulowały. Różnicy w pracy silnika na plus również nie zauważyłem. Moim zdaniem masz 10w nic się nie dzieje a robisz spory kilometraż to dalej stosuj dobrej jakości olej o takim oznaczeniu.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-11-13, 07:01   

Co ma kilometraż do oleju? :p Leje olej mannola 5w40 67zl za 5l i nic nie łyka xD
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.