Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-13, 14:05
|
|
|
Michal_ST napisał/a: | mam jakieś stuki w zawieszeniu ale to chyba amortyzator albo mylnie poduszka silnika. |
albo maglownica |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-13, 14:22
|
|
|
Nie mam specjalisty do obadania tematu
Na Zlocie nie śmiały kogokolwiek zapytać tak samo z LPG. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-11, 22:37
|
|
|
No i przyszedł czas na podstawowy serwis przed zimą. Wymieniony olej w silniku, filtry oraz klocki hamulcowe.
Tarcze jeszcze w bdb stanie, oddałem tylko do przetoczenia celem zniwelowania rantów. Po tym zabiegu mają jeszcze 32mm, a więc jeszcze mam gruby 1milimetr do minimum
Tego samego dnia wracając do domu znów czas dał o sobie znać
Dziś natomiast, jak już w sumie od kilku dni pojawiła mi się śnieżynka ..tym samym udałem sie od razu na myjnie i zmieniłem sobie koła na zimowe
Oponki Dunlop Wintersport M3 ... Nawet sie spisują jak na rozmiar 245/40/19 ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-11-12, 16:05
|
|
|
Czemu nie lejesz 0w40 albo już 5w40? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-12, 17:09
|
|
|
Poniewaz poprzedni wlaściciel na pytanie "co Pan za olej lał" odpowiedział "Panie, a ja wim dawalem do serwisu to lali..., ale co lali tego nie wim"
Tak wiec nie chcąc rysykować, ze cos sie rozszczelni to leje ten wkasnie LM 10W40 juz od 4 lat. Moge polecic bo silnik ladnie na tym pracuje. Na 10kkm dolewam jakies 700ml max 1L jesli go czesciej "przebutuje." |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-11-12, 17:45
|
|
|
CINEK napisał/a: | Na 10kkm dolewam jakies 700ml max 1L jesli go czesciej "przebutuje." |
No to lepiej zostać przy obecnym. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-12, 21:10
|
|
|
Z tym ze zapomnialem dodac ze od jakis dwoch lat nie moge sie zabrac za wymiane uszczelki pod klawiatura z prawej syrony z ktorej mi cieknie,co tez wplywa na dolewki co te 10kkm. Po jej wymianie i prawidlowym uszczelnieniu dolewki powinny sie zmniejszyc.
Tak sie zastanawiam nad konsekwencja zmiany oleju na np. 05W40 ale raczej sie nie odwaze, skoro juz tyle lat na 10W40 latam |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-11-12, 21:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-12, 21:24
|
|
|
Olej zawsze możesz zmienić, ja śmigam na 5W40 i w sumie nic nie dolewam ...wymiany co 10k km. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-12, 21:37
|
|
|
danishow napisał/a: | Olej zawsze możesz zmienić |
Dani to ja wiem, tyle że jakie skutki niesie za sobą taka zmiana na rzadszy olej ??? Bo różne wersję się słyszało, ale wole aby ktoś z doświadczeniem mi powiedział:
* zmieniaj, nie będzie problemu,
* nie zmieniaj, ponieważ ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-12, 21:47
|
|
|
zmieniaj a moze nie bedzie problemu , ja tez nie wiedzialem jaki mialem wczesniej wlalem bez wahania 5w40 na dzien dobry przy pierwszej wymianie zezarl mi sporo ale po 2 i 3 wymianie sie ustabilizowal i na 10k nie dolewam nic po 10k olej zaczyna byc przepracowany i dolewam jesli jest taka potrzeba , ba od 2 wymian aplikuje plukanke do silnika extra sprawa polecam |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-11-12, 21:51
|
|
|
Silnik przez syntetyk Ci sie nie rozszczelni. Usun wszystkie wycieki i przejdz na 5W40. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-12, 22:08
|
|
|
no toż kurde teraz mi mówicie jak już wymieniłem a jeśli po uszczelnieniu silnika dalej będzie brał jakieś tam małe wartości...się okaże, że pierścienie do roboty kurde ileż można pakować w to auto |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-11-12, 22:50
|
|
|
Bedzie bral bo brac ma, w koncu to Vka. Mi zuzycie spadlo na xcessie Motula |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-11-12, 23:09
|
|
|
Z moim opserwacji wynika że po przejściu z 10w na 5w40 uszczelniacze skapitulowały. Różnicy w pracy silnika na plus również nie zauważyłem. Moim zdaniem masz 10w nic się nie dzieje a robisz spory kilometraż to dalej stosuj dobrej jakości olej o takim oznaczeniu. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-11-13, 07:01
|
|
|
Co ma kilometraż do oleju? :p Leje olej mannola 5w40 67zl za 5l i nic nie łyka xD |
_________________
|
|
|
|
|
|