Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 D2 swap 1.9 TDI PD AVF manual 6 gang QUATTRO  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-06-05, 14:13   

To tak przyzwoicie jak na miejską jazdę.
_________________
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-05, 14:14   

ale sie rzuciliscie na gościa jak dla mnie to nawet na flinstona może ją zapychac jego sprawa
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-06-05, 16:11   

A róbta se co chceta to wasze zabawki ja sobie poczytam i skrytykuje,pochwale albo się wstrzymam :)

Ja w swojej A8 nie widze klekocika poniżej 3 litrów bo lubie i czesto korzystam z autobahn a tam 1,9 juz mi sie nie sprawdza zabardzo. :)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-05, 18:32   

no juz nie ważne bardzo odwazny projekt i co lepsze udany napewno takie rozwiazanie znalazlo by swoich zwolennikow choc ja w tym nie widze zadnego sensu poniewaz ekonomicznosc 4,2 na lpg jest takie samo jak tego 1,9 a frajde daje wieksza
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-05, 21:31   

...hmmm jak to czytam to w sumie najlepszym rozwiazaniem to jest tu silnik V6 2,8 Quattro + LPG.... :D exploatacja tansza niz 4.2 i pewnie niejednego diesla no i ekonomia....bez przerobek i kombinacji... ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-06-05, 21:49   

ja bym nie powiedział, że 2.8 jest takie bardzo ekonomiczne 0 <tjaa> :D
_________________
dare to be great
 
 
zbik 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-06-06, 08:05   

Pozwolę dołączyć się do tematu, mam podobny projekt A8 D2 3.3 /1.9 i cały garaż części do róznych modeli audi vw, projekt już w trakcie realizacji i zastanawia mnie jeszcze jak rozwiązać zawieszenie silnika, gdyż rozstaw łap na orginalne poduszki w silniku 1.9 tdi jest za duży, więc pytanie do kolegi gelix jak to ogarnoł ?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-06, 08:07   

danielos8 napisał/a:
ja bym nie powiedział, że 2.8 jest takie bardzo ekonomiczne 0


aaaa :D i tu Ci powiem że nawet 4.2 może być bardzo ekonomiczne jak sie chce <amasz> (przykładem jest pepi ;) )

a tak poważnie to jest prosty rachunek:
* ja swoim 4,2 na trasie trybem spokojnym przejchałem za 170zł ok. 630km (ok. 80L lpg) tym samym zszedłem poniżej 12L/100km <hura> - nie polecam takiej jazdy <lipa>

* silnik 1,9 ropol przy tej masie auta spali spokojnie 6/7 L na trasie co przy 80L baku daje nam ok. 1200km za ok. 430zł

* silnik 2,8 na lpg spali spokojnie 10/11L co przy tej samej pojemności baku daje nam ok. 760km za ok. 192zł. To wszystko X2 daje nam ok. 1520km za ok. 385zł.

czyli na lpg przejedziemy więcej za mniej niż dieslem ;)

po mieście można przeliczyćm to równie łatwo. <tjaa>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-06, 08:57   

Kolego zbik
FL
Żeby w A8 postawić 1.9 na oryginalnych łapach i poduszkach od 1.9 wzdłużnego trzeba wspawać w odpowiednich miejscach i pod odpowiednim kątem podstawy na poduszki silnika.

Mam gdzieś fotki, jak znajdę to podeślę.

Ja to zrobiłem tak:
1 ) Zawiesiłem na wciągarce silnik 1.9 PD , przekręciłem łapy z poduszkami passat b5 FL.
2 ) Następnie pomiar rozstawu dolnych śrub od poduszek.
3 ) Wjechałem z silnikiem i skrzynią do auta, łapy skrzyni A8 manual, ciężkie do zdobycia, poduszki skrzyni 3.3 lub 2.5 TDI
4 ) Skrzynia oparta na ori łapach i poduszkach w fabrycznym miejscu sanek.
5 ) Uzyskałem w ten sposób ułożenie przód - tył
6 ) silnik uniosłem tak żeby był w poziomie i w osi wału, wszystko już było widać jak na dłoni gdzie muszą być wspawane nowe podstawy poduszek silnika
7 ) W miejscu podstaw wyciąłem w górnej części sanek kwardaty około 9x9 cm
8 ) Wspawałem podstawy z kształtownika stalowego grubości 4mm, kształt litery C z otworem na śrubę poduszki, zespawane migomatem dookoła połączyło się z blachą sanek i oparło na szwie w połowie przekroju sanek.

Podeślę fotki jak odtworzę kopię zapasową poprzedniego telefonu którym robiłem fotki
_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-06, 09:13   

Przy spokojnej jeździe na trasie do 100km/h to ja robię 5.3 do 5.5L więc przelicz jeszcze raz.

Nie mylę się ponieważ adoptowałem wskazania FIS-a jeżdżąc z plastikowym 5L pojemnikiem po oleju pod maską, wyskalowanym co 0.5L i dokładnie wiem ile pali.

Auto robi 50/50 trasa miasto i spalanie w granicach 7L średnie.

Minimalnie udało mi się spalić 4.6L/100km pokonując 50km trasy z prędkością 85km/h.....
_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
zbik 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 2
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-06-06, 09:23   

Dzięki kolego. własnie i taki pomysł przeszedł mi przez myśl lecz chciałem się poradzić kogoś kto już przerabiał takie manewry chociaż za fotki był bym bardzo wdzięczny. Mam też kolejne pytanie od jakiego modelu zastosowałeś skrzynie biegów i dyfer? gdyż na razie chciałem zrobić ośkę bo mam skrzynie i pieścień od A6 2.5 tdi V6 lub 6 od A4 lifta 1.9 115 km Quattro z dyfrem chociaż moim zdaniem najlepsza była by skrzynia 6 i dyfer od A8 D2 Quattro 2.5 tdi V6 ale takiego zestawu nie ma gdzie znaleźć.
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-06, 09:29   

Skrzynia passat B5FL FTS, dyfer od tego samego auta (chyba EUS ma gdzieś zapisane) , w dyfrze trzeba przełożyć flansze do półosi ze starego dyfra 3.3, reszta dyfra plug & play

Jeżeli chcesz quattro to czeka ciebie jeszcze spasowanie wału ze skrzynią.
Ja toczełem łącznik wału ze skrzynią, długość około 13cm, średnica wiadomo 100mm
_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-06, 09:40   

gelix napisał/a:
Przy spokojnej jeździe na trasie do 100km/h to ja robię 5.3 do 5.5L więc przelicz jeszcze raz.


przeliczyłem :D

i jeśli faktycznie spali Ci w granicach 5,5L / 100km to na 80L zrobisz ok. 1460km. Czyli i tak mniej niż z 2,8 PB/LPG gdzie nie nic nie trzeba przerabiać ;)

a wiem z doświadczenia że jadąc tym silnikiem V6 max do 100km/h to zejdziesz spokojnie poniżej 10L/ 100km lpg...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
gelix 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44
Dołączył: 19 Lip 2013
Posty: 22
Skąd: Piła
Wysłany: 2014-06-06, 09:45   

przed chwilą porównywałeś do 4.2 LPG , teraz do 2.8 LPG.......

2.8 nie chcę na oczy widzieć, moim zdaniem na gazie nie jedzie....

Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG.

Macie swoje LPG....ok... nie mam nic przeciwko bo jeżdzę 4.4 V8 LPG.
_________________
Amelinium - Tego nie pomalujesz....
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-06, 10:00   

gelix napisał/a:
Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG.


nie ma problemu, gelix, nie odbieraj tego jako atak lub czepianie sie...wręcz przeciwnie jestem pod wrażeniem udanego swapa i tego że juz jakiś czas bezproblemowo to auto użytkujesz... po prostu zastanawiam sie nad wcześniej wspomnianymi kosztami, m.in. eksploatacji... <hihi>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.