Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-06-05, 14:13
|
|
|
To tak przyzwoicie jak na miejską jazdę. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-05, 14:14
|
|
|
ale sie rzuciliscie na gościa jak dla mnie to nawet na flinstona może ją zapychac jego sprawa |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-06-05, 16:11
|
|
|
A róbta se co chceta to wasze zabawki ja sobie poczytam i skrytykuje,pochwale albo się wstrzymam
Ja w swojej A8 nie widze klekocika poniżej 3 litrów bo lubie i czesto korzystam z autobahn a tam 1,9 juz mi sie nie sprawdza zabardzo. |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-05, 18:32
|
|
|
no juz nie ważne bardzo odwazny projekt i co lepsze udany napewno takie rozwiazanie znalazlo by swoich zwolennikow choc ja w tym nie widze zadnego sensu poniewaz ekonomicznosc 4,2 na lpg jest takie samo jak tego 1,9 a frajde daje wieksza |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-05, 21:31
|
|
|
...hmmm jak to czytam to w sumie najlepszym rozwiazaniem to jest tu silnik V6 2,8 Quattro + LPG.... exploatacja tansza niz 4.2 i pewnie niejednego diesla no i ekonomia....bez przerobek i kombinacji... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-06-05, 21:49
|
|
|
ja bym nie powiedział, że 2.8 jest takie bardzo ekonomiczne 0 <tjaa> |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
zbik
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2014-06-06, 08:05
|
|
|
Pozwolę dołączyć się do tematu, mam podobny projekt A8 D2 3.3 /1.9 i cały garaż części do róznych modeli audi vw, projekt już w trakcie realizacji i zastanawia mnie jeszcze jak rozwiązać zawieszenie silnika, gdyż rozstaw łap na orginalne poduszki w silniku 1.9 tdi jest za duży, więc pytanie do kolegi gelix jak to ogarnoł ? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-06, 08:07
|
|
|
danielos8 napisał/a: | ja bym nie powiedział, że 2.8 jest takie bardzo ekonomiczne 0 |
aaaa i tu Ci powiem że nawet 4.2 może być bardzo ekonomiczne jak sie chce (przykładem jest pepi )
a tak poważnie to jest prosty rachunek:
* ja swoim 4,2 na trasie trybem spokojnym przejchałem za 170zł ok. 630km (ok. 80L lpg) tym samym zszedłem poniżej 12L/100km <hura> - nie polecam takiej jazdy <lipa>
* silnik 1,9 ropol przy tej masie auta spali spokojnie 6/7 L na trasie co przy 80L baku daje nam ok. 1200km za ok. 430zł
* silnik 2,8 na lpg spali spokojnie 10/11L co przy tej samej pojemności baku daje nam ok. 760km za ok. 192zł. To wszystko X2 daje nam ok. 1520km za ok. 385zł.
czyli na lpg przejedziemy więcej za mniej niż dieslem
po mieście można przeliczyćm to równie łatwo. <tjaa> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
gelix
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44 Dołączył: 19 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-06-06, 08:57
|
|
|
Kolego zbik
FL
Żeby w A8 postawić 1.9 na oryginalnych łapach i poduszkach od 1.9 wzdłużnego trzeba wspawać w odpowiednich miejscach i pod odpowiednim kątem podstawy na poduszki silnika.
Mam gdzieś fotki, jak znajdę to podeślę.
Ja to zrobiłem tak:
1 ) Zawiesiłem na wciągarce silnik 1.9 PD , przekręciłem łapy z poduszkami passat b5 FL.
2 ) Następnie pomiar rozstawu dolnych śrub od poduszek.
3 ) Wjechałem z silnikiem i skrzynią do auta, łapy skrzyni A8 manual, ciężkie do zdobycia, poduszki skrzyni 3.3 lub 2.5 TDI
4 ) Skrzynia oparta na ori łapach i poduszkach w fabrycznym miejscu sanek.
5 ) Uzyskałem w ten sposób ułożenie przód - tył
6 ) silnik uniosłem tak żeby był w poziomie i w osi wału, wszystko już było widać jak na dłoni gdzie muszą być wspawane nowe podstawy poduszek silnika
7 ) W miejscu podstaw wyciąłem w górnej części sanek kwardaty około 9x9 cm
8 ) Wspawałem podstawy z kształtownika stalowego grubości 4mm, kształt litery C z otworem na śrubę poduszki, zespawane migomatem dookoła połączyło się z blachą sanek i oparło na szwie w połowie przekroju sanek.
Podeślę fotki jak odtworzę kopię zapasową poprzedniego telefonu którym robiłem fotki |
_________________ Amelinium - Tego nie pomalujesz.... |
|
|
|
|
gelix
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44 Dołączył: 19 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-06-06, 09:13
|
|
|
Przy spokojnej jeździe na trasie do 100km/h to ja robię 5.3 do 5.5L więc przelicz jeszcze raz.
Nie mylę się ponieważ adoptowałem wskazania FIS-a jeżdżąc z plastikowym 5L pojemnikiem po oleju pod maską, wyskalowanym co 0.5L i dokładnie wiem ile pali.
Auto robi 50/50 trasa miasto i spalanie w granicach 7L średnie.
Minimalnie udało mi się spalić 4.6L/100km pokonując 50km trasy z prędkością 85km/h..... |
_________________ Amelinium - Tego nie pomalujesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
zbik
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbyszek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 2014-06-06, 09:23
|
|
|
Dzięki kolego. własnie i taki pomysł przeszedł mi przez myśl lecz chciałem się poradzić kogoś kto już przerabiał takie manewry chociaż za fotki był bym bardzo wdzięczny. Mam też kolejne pytanie od jakiego modelu zastosowałeś skrzynie biegów i dyfer? gdyż na razie chciałem zrobić ośkę bo mam skrzynie i pieścień od A6 2.5 tdi V6 lub 6 od A4 lifta 1.9 115 km Quattro z dyfrem chociaż moim zdaniem najlepsza była by skrzynia 6 i dyfer od A8 D2 Quattro 2.5 tdi V6 ale takiego zestawu nie ma gdzie znaleźć. |
|
|
|
|
gelix
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44 Dołączył: 19 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-06-06, 09:29
|
|
|
Skrzynia passat B5FL FTS, dyfer od tego samego auta (chyba EUS ma gdzieś zapisane) , w dyfrze trzeba przełożyć flansze do półosi ze starego dyfra 3.3, reszta dyfra plug & play
Jeżeli chcesz quattro to czeka ciebie jeszcze spasowanie wału ze skrzynią.
Ja toczełem łącznik wału ze skrzynią, długość około 13cm, średnica wiadomo 100mm |
_________________ Amelinium - Tego nie pomalujesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-06, 09:40
|
|
|
gelix napisał/a: | Przy spokojnej jeździe na trasie do 100km/h to ja robię 5.3 do 5.5L więc przelicz jeszcze raz. |
przeliczyłem
i jeśli faktycznie spali Ci w granicach 5,5L / 100km to na 80L zrobisz ok. 1460km. Czyli i tak mniej niż z 2,8 PB/LPG gdzie nie nic nie trzeba przerabiać
a wiem z doświadczenia że jadąc tym silnikiem V6 max do 100km/h to zejdziesz spokojnie poniżej 10L/ 100km lpg... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
gelix
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual 6 gang
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2 , BMW E38 4.4 LONG
Wiek: 44 Dołączył: 19 Lip 2013 Posty: 22 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2014-06-06, 09:45
|
|
|
przed chwilą porównywałeś do 4.2 LPG , teraz do 2.8 LPG.......
2.8 nie chcę na oczy widzieć, moim zdaniem na gazie nie jedzie....
Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG.
Macie swoje LPG....ok... nie mam nic przeciwko bo jeżdzę 4.4 V8 LPG. |
_________________ Amelinium - Tego nie pomalujesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-06, 10:00
|
|
|
gelix napisał/a: | Ten post jest o 1.9 TDI w A8 , i prosiłbym o rozmowę w temacie przeróbki, a nie porównywania do LPG. |
nie ma problemu, gelix, nie odbieraj tego jako atak lub czepianie sie...wręcz przeciwnie jestem pod wrażeniem udanego swapa i tego że juz jakiś czas bezproblemowo to auto użytkujesz... po prostu zastanawiam sie nad wcześniej wspomnianymi kosztami, m.in. eksploatacji... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|