Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-09-11, 09:09
|
|
|
CINEK napisał/a: | Na chwile obecną muszę włożyć na dzień dobry ok. 2500zł na komplet hamulców przód + tył |
Jak już heble musisz robić to wrzuć tam przy okazji coś większego |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-09-11, 09:48
|
|
|
dice111 napisał/a: | Jak już heble musisz robić to wrzuć tam przy okazji coś większego |
Były takie rozmowy ale wiesz...
zaciski na przód W12/S8 D3 ca. 2kpln + klocki + tarcze 385mm itd. itp...
a zaciski 6-tłoki Brembo po tarcze 385mm + jakiś adapter to już wchodzisz w zakres 4-5kpln i do tego wciąż tarcze, klocki itp.
No chyba żeby takie 6-tłoczkowe Akebono zakładać pod fabryczne tarcze 360mm ale to wciąż 360mm i niejako blokujesz sobie drogę do większej tarczy - tzn. jak będziesz chciał później 385mm to znowuż będzie inwestycja w zaciski.
Auto dopiero kupione - ma czas na modzenie do następnego zlotu |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-11, 21:22
|
|
|
FOSS napisał/a: | ma czas na modzenie do następnego zlotu |
przecież to zaraz
niee no tu akurat mi nie jest potrzebny większy hebel. Do D2 założyłem ten setup 360/330 bo standard to porażka...tu w D3 zostało to już poprawione. Poza tym ja i tak jeżdżę jak emeryt wiec seria w zupełności wystarczy
Na ter rok tylko podstawowy serwis ... później się zobaczy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-11, 21:29
|
|
|
marcin85 napisał/a: | gratsy nowej maszyny |
Dzięki
Tyyyy Marcin...kiedy ryśka testujemy ????? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-11, 21:47
|
|
|
dzięki Robercik
trzeba by jakoś się spiknąć ekipą i oblać to i tamto, jak tej pamiętnej zimy w Kościelisku |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-09-12, 19:25
|
|
|
CINEK napisał/a: | dzięki Robercik
trzeba by jakoś się spiknąć ekipą i oblać to i tamto, jak tej pamiętnej zimy w Kościelisku |
W tym roku zima ma być jak lato czyli rekordowa w opady i już od października ;-) .
To gdzie to zimowe spotkanie :-)))) , jestem ZA ............. |
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-09-12, 22:38
|
|
|
CINEK napisał/a: | marcin85 napisał/a: | gratsy nowej maszyny |
Dzięki
Tyyyy Marcin...kiedy ryśka testujemy ????? |
na dniach bo wyszlo sporo rzeczy do poprawki ale zyje i zaraz bedzie na chodzi max kilka dni |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2018-09-13, 06:05
|
|
|
gratulacje CINEK w końcu doceniłeś D3 ,akurat po tobie bym się tego nie spodziewał.Lepiej późno niż w cale
życzę bezawaryjności |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-30, 20:50
|
|
|
No i się zaczęło ... jeszcze miesiąc nie minął a już 7K pyknęłooooo a niby tylko podstawowe rzeczy
oczywiście na początek poszły nowe tarcze i klocki TRW + zrobiona 3X płukanka oleju preparatem LM i olejem shell helix 5W40... na 3cią nie starczyło i poszedł castrol edge ...
Docelowo oczywiście Valvoline 5W50 vr1 + wszystkie filtry. Efekt taki, że nastawniki ucichły. Po dłuższym, kilkudniowym postoju było je słychać te 2sec, a teraz nic...
Zakupiłem też stuff do instalacji lpg i jestem w trakcie zakładania od piątku ... dodatkowo, jako że dość sceptycznie podchodzę do wymiany rozrządu przez poprzednich właścicieli wymieniłem również rozrząd.
Po rozebraniu okazało się że był jednak wymienione i wygląda na świeży, ale co nowe to nowe i pewne. Założyłem komplet INA. No cóż mój typ tak ma
Najważniejsze, ze silnik suchutki nie ulany...taki "dziewiczy"
stary rozrząd
nowy rorząd
Nie obyło sie bez niespodzianek, gdyż okazało się, że pasek klinowy jest 10cm dłuży niż ten który jest ogólnodostępny do D3 BFM Dzięki pomocy i szczegółowemu objaśnieniu Damiana FOSSa kupiłem nowy "mniejszy napinacz i krótszy pasek klinowy.
Przy okazji zdjętego przodu oddałem do regeneracji alternator...tak w razie W
ogólnie auto nie poskładane jeszcze zalatany jestem ostatnio. Może do wtorku uda się wszystko poskładać w całość i podłączyć lpg.... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-09-30, 22:03
|
|
|
CINEK napisał/a: | No i się zaczęło ... jeszcze miesiąc nie minął a już 7K pyknęłooooo a niby tylko podstawowe rzeczy |
Ładnie się dzieje
Ale mam kilka uwag...
Generalnie, jeżeli nie ma żadnych trudnych tematów w postaci urywających się śrub od pompy wody to do zrobienia rozrządu nie trzeba zdejmować całego pasa przedniego z chłodnicami, wiatrakami i lampami
Pasek rozrządu wydaje się być trochę za mocno napięty - ale może to być tylko błędne wrażenie ze zdjęcia
Masz urwaną jedną dźwigienkę od gruszki podciśnienia
To kiedy robimy spota? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-10-01, 05:48
|
|
|
Kółko napinające, otwór pod narzędzie do jego obracania (strzałka na żółto).
Jeżeli jest prawidłowo wszystko zrobione to ten otwór, pierwszy z lewej nigdy nie przekracza
godziny 12-tej.
I teraz pytanie: czy w momencie napinania w napinacz był wsadzony dystans 5 mm?
(czerwona strzałka na zdjęciu).
A co do alternatora to napisz co tam w nim wymienili.
Ciekaw jestem jak załatwią sprawę regulatora napięcia ze szczotkami.
Migały u Ciebie w aucie światełka oświetlające wnętrze auta?
Delikatne migotanie. Ładnie widać na światełkach wieczorem we wnętrzu przy szyberdachu (podczas pracy silnika na wolnych obrotach). |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-10-01, 07:03
|
|
|
marekp750 napisał/a: | I teraz pytanie: czy w momencie napinania w napinacz był wsadzony dystans 5 mm?
(czerwona strzałka na zdjęciu).
|
ja zawsze wsadzam zwykłego imbusa 5mm |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-10-01, 09:33
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | ja zawsze wsadzam zwykłego imbusa 5mm |
Bo tak się właśnie robi i chyba nawet w serwisówce jest to wprost napisane, że to jest klucz imbusowy tylko Marek używa jakiegoś innego słownika
Ale po ustawieniu rozrządu należy usunąć wszystkie blokady i narzędzia pomocnicze i przekręcić ręcznie silnikiem 2 obroty i później sprawdzić ponownie ustawienie rozrządu poprzez założenie blokad i sprawdzenie tej szczeliny na napinaczu.
Po ręcznym przekręceniu ma być tam szczelina 5mm z tolerancją ±1mm czyli szczelina ma się zawierać pomiędzy 4-6mm.
Jeżeli wymiar nie został zachowany to ustawianie rozrządu jest do poprawki.
O ile dobrze pamiętam oczywiście |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-10-01, 18:27
|
|
|
składaj furmankę i robimy spota
ps: gratulacje i bezawaryjności... ! |
|
|
|
|
|