Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa  
Autor Wiadomość
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5073
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-09-11, 10:09   

CINEK napisał/a:
Na chwile obecną muszę włożyć na dzień dobry ok. 2500zł na komplet hamulców przód + tył

Jak już heble musisz robić to wrzuć tam przy okazji coś większego
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-09-11, 10:48   

dice111 napisał/a:
Jak już heble musisz robić to wrzuć tam przy okazji coś większego

Były takie rozmowy ale wiesz...
zaciski na przód W12/S8 D3 ca. 2kpln + klocki + tarcze 385mm itd. itp...
a zaciski 6-tłoki Brembo po tarcze 385mm + jakiś adapter to już wchodzisz w zakres 4-5kpln i do tego wciąż tarcze, klocki itp.

No chyba żeby takie 6-tłoczkowe Akebono zakładać pod fabryczne tarcze 360mm ale to wciąż 360mm i niejako blokujesz sobie drogę do większej tarczy - tzn. jak będziesz chciał później 385mm to znowuż będzie inwestycja w zaciski.

Auto dopiero kupione - ma czas na modzenie <faktycznie> do następnego zlotu :D
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-11, 22:22   

FOSS napisał/a:
ma czas na modzenie do następnego zlotu


<hmm> przecież to zaraz <boisie> :D

niee no tu akurat mi nie jest potrzebny większy hebel. Do D2 założyłem ten setup 360/330 bo standard to porażka...tu w D3 zostało to już poprawione. Poza tym ja i tak jeżdżę jak emeryt wiec seria w zupełności wystarczy <faktycznie>

Na ter rok tylko podstawowy serwis ... później się zobaczy :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-11, 22:29   

marcin85 napisał/a:
gratsy nowej maszyny


Dzięki <hihi>

Tyyyy Marcin...kiedy ryśka testujemy ????? <amasz>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2018-09-11, 22:39   

CINEK, no gratki fajnego wozidla ;) Szybko udalo sie kupic cos ciekawego ;) Mi sie tam podoba i to moja kolorystyka ... Nie od dzis wiadomo ze gusta mamy podobne... No i najlepszego z okazji urodzin tez ;) Pozdro ziom ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-11, 22:47   

dzięki Robercik <hihi>

trzeba by jakoś się spiknąć ekipą i oblać to i tamto, jak tej pamiętnej zimy w Kościelisku :D :D :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 56
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-09-12, 20:25   

CINEK napisał/a:
dzięki Robercik <hihi>

trzeba by jakoś się spiknąć ekipą i oblać to i tamto, jak tej pamiętnej zimy w Kościelisku :D :D :D


W tym roku zima ma być jak lato czyli rekordowa w opady i już od października ;-) .

To gdzie to zimowe spotkanie :-)))) , jestem ZA .............
 
 
marcin85 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 108
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-12, 23:38   

CINEK napisał/a:
marcin85 napisał/a:
gratsy nowej maszyny


Dzięki <hihi>

Tyyyy Marcin...kiedy ryśka testujemy ????? <amasz>


na dniach bo wyszlo sporo rzeczy do poprawki ale zyje i zaraz bedzie na chodzi max kilka dni
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2018-09-13, 07:05   

gratulacje CINEK w końcu doceniłeś D3 ,akurat po tobie bym się tego nie spodziewał.Lepiej późno niż w cale <hihi>

życzę bezawaryjności <brawo>
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-09-30, 21:50   

No i się zaczęło ... :D jeszcze miesiąc nie minął a już 7K pyknęłooooo <boisie> a niby tylko podstawowe rzeczy <bezradny> <cicho>

oczywiście na początek poszły nowe tarcze i klocki TRW + zrobiona 3X płukanka oleju preparatem LM i olejem shell helix 5W40... na 3cią nie starczyło i poszedł castrol edge <bezradny> ...
Docelowo oczywiście Valvoline 5W50 vr1 + wszystkie filtry. Efekt taki, że nastawniki ucichły. Po dłuższym, kilkudniowym postoju było je słychać te 2sec, a teraz nic...

Zakupiłem też stuff do instalacji lpg i jestem w trakcie zakładania od piątku :D ... dodatkowo, jako że dość sceptycznie podchodzę do wymiany rozrządu przez poprzednich właścicieli wymieniłem również rozrząd. <bezradny>
Po rozebraniu okazało się że był jednak wymienione <faktycznie> i wygląda na świeży, ale co nowe to nowe i pewne. Założyłem komplet INA. No cóż mój typ tak ma <cicho>

Najważniejsze, ze silnik suchutki nie ulany...taki "dziewiczy" :D




stary rozrząd



nowy rorząd




Nie obyło sie bez niespodzianek, gdyż okazało się, że pasek klinowy jest 10cm dłuży niż ten który jest ogólnodostępny do D3 BFM <bezradny> Dzięki pomocy i szczegółowemu objaśnieniu Damiana FOSSa <brawo> <okok> kupiłem nowy "mniejszy napinacz i krótszy pasek klinowy.

Przy okazji zdjętego przodu oddałem do regeneracji alternator...tak w razie W <faktycznie>



ogólnie auto nie poskładane jeszcze <bezradny> zalatany jestem ostatnio. Może do wtorku uda się wszystko poskładać w całość i podłączyć lpg....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-09-30, 23:03   

CINEK napisał/a:
No i się zaczęło ... :D jeszcze miesiąc nie minął a już 7K pyknęłooooo <boisie> a niby tylko podstawowe rzeczy <bezradny> <cicho>

Ładnie się dzieje <faktycznie>

Ale mam kilka uwag...

Generalnie, jeżeli nie ma żadnych trudnych tematów w postaci urywających się śrub od pompy wody to do zrobienia rozrządu nie trzeba zdejmować całego pasa przedniego z chłodnicami, wiatrakami i lampami ;)

Pasek rozrządu wydaje się być trochę za mocno napięty - ale może to być tylko błędne wrażenie ze zdjęcia ;)

Masz urwaną jedną dźwigienkę od gruszki podciśnienia ;)

To kiedy robimy spota? <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.

Wysłany: 2018-10-01, 06:48   

Kółko napinające, otwór pod narzędzie do jego obracania (strzałka na żółto).

Jeżeli jest prawidłowo wszystko zrobione to ten otwór, pierwszy z lewej nigdy nie przekracza
godziny 12-tej.

I teraz pytanie: czy w momencie napinania w napinacz był wsadzony dystans 5 mm?
(czerwona strzałka na zdjęciu).






A co do alternatora to napisz co tam w nim wymienili.
Ciekaw jestem jak załatwią sprawę regulatora napięcia ze szczotkami.
Migały u Ciebie w aucie światełka oświetlające wnętrze auta?
Delikatne migotanie. Ładnie widać na światełkach wieczorem we wnętrzu przy szyberdachu (podczas pracy silnika na wolnych obrotach).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-10-01, 08:03   

marekp750 napisał/a:
I teraz pytanie: czy w momencie napinania w napinacz był wsadzony dystans 5 mm?
(czerwona strzałka na zdjęciu).


ja zawsze wsadzam zwykłego imbusa 5mm <jezyk2>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-10-01, 10:33   

Marcin2013 napisał/a:
ja zawsze wsadzam zwykłego imbusa 5mm <jezyk2>

Bo tak się właśnie robi i chyba nawet w serwisówce jest to wprost napisane, że to jest klucz imbusowy tylko Marek używa jakiegoś innego słownika :D

Ale po ustawieniu rozrządu należy usunąć wszystkie blokady i narzędzia pomocnicze i przekręcić ręcznie silnikiem 2 obroty i później sprawdzić ponownie ustawienie rozrządu poprzez założenie blokad i sprawdzenie tej szczeliny na napinaczu.
Po ręcznym przekręceniu ma być tam szczelina 5mm z tolerancją ±1mm czyli szczelina ma się zawierać pomiędzy 4-6mm.
Jeżeli wymiar nie został zachowany to ustawianie rozrządu jest do poprawki.
O ile dobrze pamiętam oczywiście <faktycznie>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-10-01, 19:27   

składaj furmankę i robimy spota <amasz>

ps: gratulacje i bezawaryjności... ! <okok>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.