|
Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-08, 00:17 A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa
|
|
|
...no i stało się po 6 latach przygody z A8 D2 przyszedł czas na niewiele nowsze rocznikowo, ale już stylistycznie zupełnie inne, nieco nowocześniejsze A8 D3
Dzięki pomocy Damiana (FOSS) za wiele porad dotyczących sprawdzenia A8, Piotrka (eed), który weryfikował mi to auto bezpośrednio w Danii , Michała ( Lechu) za wsparcie duchowe, oraz przede wszystkim Adama (AMSTAFF), któremu niezmiernie dziękuję za poświęcony mi czas przez ostatnie 2 tygodnie udało sie kupić...rzec by można "perełkę"
Jako, że nie miałem zbytnio wygórowanych wymagań (miało być 4.2 [ewentualnie 3.7], ciemna, z jasnym wnętrzem, najlepiej bez lpg), wyposażenie nie grało większej roli, kupiłem dokładnie taką jaką chciałem..
Auto sprowadzone z Danii, z potwierdzonym przebiegiem, 238.000km (na podstawie ogólnodostępnych danych stacji kontroli pojazdów, [foto poniżej], historii z aso oraz książki serwisowej). Co najważniejsze auto bezwypadkowe, nad którym spędziliśmy grubo ponad 2h sprawdzając niemalże jego każdy centymetr i .... trudno było sie do czegokolwiek doczepić...
Lakier oryginalny oprócz malowanego przedniego lewego błotnika, odma odpowietrzająca (grzybek) do wymiany, jedno cięgno gruszki podciśnienia urwane, tylna roleta się nie chowa, schowek w desce rozdzielczej nie wychodzi), hamulce z przodu do wymiany, tylna prawa lampa w klapie do wymiany (popękana i matowa)
Technicznie bez zarzutu.. Ku mojemu zdziwieniu brak jakichkolwiek błędów (sprawdzane na zimnym jak i ciepłym silniku)....silnik suchy, nieumyty, pracuje cicho równo, ma moc, nastawniki nie stukały, pracują prawidłowo, rorząd wymieniany w 2016r. przy przebiegu 212000km (ustawiony na +4 +6 ) ...asb igła, pneumatyka pracuje idealnie...oprócz tej rolety tylnej, działa wszystko... jeszcze ...
Dane auta:
VIN : WAUZZZ4E23N001050
model Audi A8 qu. 4,2 A8Q
Data produkcji 08.11.2002
Rok modelowy 2003
typ handlowy 4E201L
Kod silnika BFM
Kod przekładni GNU
numer napedu osiowego 6A
Wyposazenie LF
kolor dachu 4Z
kolor zewnetrzny / numer koloru 4Z / Z9W
Wyposażenie:
E0A bez wykonania na akcję
CX Rozróżnienie klas samochodu -4E0-
0GG Norma emisji spalin, EU4
1D0 bez zaczepu do holowania przyczepy
4UE poduszka bezp.po str.kierowcy i p.pasażera
0W1 Naklejka centralnego układu elektrycznego,
GS1 Aplikacje z aluminium
6XD lusterko zewnętrzne, elektr. ustawiane i podgrzewane
5SL Lewe lusterko zewnętrzne, asferyczne
5RU prawe lusterko zewnętrzne, wypukłe (duże pole widzenia)
1X1 napęd na cztery koła
A8S wyposażenie standardowe
1KW Tylne hamulce tarczowe
J3F Akumulator 520 A (110 Ah) "BEM"
1LL Przednie hamulce tarczowe
6FB obudowa lusterka zewn. w kolorze pojazdu
QF1 Słuchawka (telefon)
B0A zest.elementów bez przepisów montaż.dot.danego kraju
4V0 bez regulacji siedzenia pasażera
0VC Książka samochodu w języku niemieckim
9T1 dysze spryskiwaczy szyby podgrzewane
7QT CD-Rom (Europa)
7A2 zmieniarka CD
C01 Dopuszczenie do ruchu, uzupełnienie
2MA Zawieszenie pneumatyczne 4 Corner z elektronicznie regulowanym tłumieniem, wersja sportowa
3FR dach odsuwany/podnoszony, ogniwa słoneczne, el.z automatyką wyboru
3X1 urządz.do zał.długich przedm.z workiem na narty
2G1 Wkład do tankowania benzyny bezołowiowej
7AL Układ alarmowy, układ ochrony wnętrza, syrena z wł. zasilaniem i zabezpieczenie przed odholowaniem
5MG aplikacje dekoracyjne, drewno orzechowe
7M1 Listwy progowe wewnętrzne z metalową wkładką
7X2 Sygnalizacja przy parkowaniu z przodu i z tyłu
GZ0 drzwi z mechanizmem ręcznym
9NX Bez elektronicznego dziennika podróży
Włączanie świateł mijania 8K0 bez autom. kontroli świateł drogowych
1C2 Odporność na zamarzanie do -35 stopni Celsjusza tolerancja do -40 stopni Celsjusza
F0A Nie samochód specjalny, wersja standardowa
1YD Wałki kołnierzowe skrzyni biegów tylnej osi średnica 108
1WD Wałki kołnierz.skrz.bieg.do przegubów tripoidalnych
0YZ Bez określenia klasy wagowej dla tylnej osi
0JZ Bez określenia klasy wagowej dla przedniej osi
T81 8-cyl. silnik benzynowy 4,2 l 077.B (ALU)
6M1 gumki mocujące bagaż
8T1 tempomat
VC0 bez pilota bramy garażu
G0R Automatyczna skrzynia 6-biegowa, napęd na 4 koła
6V1 Tylna osłona (ECE)
6NJ Podsufitka standardowa
9AK Climatronic z kontrolą recyrkulacji sterowaną
8ED Dwufunkcyjny reflektor główny z lampą wyładowczą, ruch prawostronny
FC0 Bez montażu indywidualnego
U2A Zest.wskaź.ze wskaz.w KM/H, zeg.ster.falami rad. obrotomierzem i licznikiem przebiegu okresowego
4L6 lusterko wewnętrzne automatycznie ściemniane
8MA bez przyłącza słuchawek z tyłu
K8B wersja Stufenheck
4D0 siedzenia bez wentylacji i masażu
1Z6 Większe pierwsze napełnienie seryjne paliwem
0F2 układ paliwowy silnika benzynowego
3G0 bez mocowania ISOFIX do fotelika z przodu
6W5 wspornik tablicy rej.z przodu
5K5 folia ochronna lakieru podczas transporu
QQ0 Bez dodatkowego oświetlenia (oświetlenie wewnątrz)
L0L wersja z kierownicą z lewej strony
7P1 elektryczna regulacja lędźwi w oparciach przednich foteli
1XX Kierownica sportowa, wielofunkcyjna, skórzana z Tiptronic
8RY głośnik z syst.dźwiękowym Bose
2C7 Bezpieczna kolumna kierownicy z elektrycznym ustawianiem osiowym i ustawianiem pochylenia
7HA Bez wykończenia skórą na dole
6E3 Środkowy podłokietnik przód
FM0 Wersja wyposażenia podstawowego
3D1 konsola środkowa
8Z5 Nie kraj o gorącym klimacie
D0G 8-cylindrowy silnik benzynowy V8 4,2 l/ 246 kW 40V
NWV bez wyłączania cylindrów, MPI
Silnik podstawowy: T81/T79
VE0 Bez tylnego lusterka do makijażu
4SX lusterko do makijażu, strona lewa (wersja 1)
4TX lusterko do makijażu, strona prawa (wersja 1)
7Q2 System nawigacji z kolorowym ekranem
UN0 Bez Internetu
CG4 Obręcze kute z aluminium 8 1/2J x 19 ET 45
8YQ Radio "HIGH"
Bez układu kontroli ciśnienia w oponach
H4L Opony 255/40 R19 Y
V0A Opony bez określonej marki
1G3 Pełnowymiarowe koło zapasowe, stop metali lekkich
4QE trójp.autom.pas bezp.z przodu,z ręcznym ustawianiem wysokości
PNB navigation system with DVD
PRQ forged aluminium alloy wheels, 8.5Jx19,
PX4 xenon plus
6Q2 gałka zmiany biegów - skóra
2KR Naklejki/tabliczki, angielsko-niemieckie
4E2 Elektryczne otwieranie tylnej klapy od wewn.
9P0 bez zamka przyciskowego ze stykiem ostrzegawczym
N5D Obicia siedzeń ze skóry Valcona
3L5 elektryczna regulacja siedzenia dla obu stron
4A4 ogrzewanie przednich i tylnych siedzeń,oddzielna regulacja
S0C Ilość przy wprowadzaniu
QH0 bez sterowania głosowego
4KC szyby boczne i tylna ze szkla z ochroną termiczną
3Y2 roleta przeciwsłoneczna tylnej szyby,elektrycznie uruchamiana
FA0 Rozwój - produkcja seryjna
8X1 układ mycia reflektorów
8N4 przełącznik wycieraczek z 4 stopniową reg.
4K4 centralny zamek sterowany pilotem
9B0 bez systemu Telepass
5D1 Częstotliwość nośna 433,92 do 434,42 Mhz
NT0 Zabezpieczenie transportowe (wersja 1)
QV1 odbiór TV
1VJ Części wbudowane dla 8-cyl.silnika
1SA bez dodatkowej dolnej osłony podwozia
1EX Specjalna tabliczka typu dla WE
2Z1 Oznaczenie typu z tyłu lub z napisami Quattro
1T3 Apteczka z trójkątem ostrzegawczym
5Z0 bez elektr.ustawianych pojedynczych siedzeń z tyłu
Q1A Przednie siedzenia standardowe
9ZJ instalacja do telefonu samochodowego
4GH szyba czołowa termicznie izolowana z ciemnym pasem
QW1 Centralna jednostka obsługi, z przodu
2WQ Opony zimowe 235/50 R18 H z obręczą z odlewu aluminium 7 1/2J x 18, ET 40
0TD Dywaniki z przodu i tyłu
3B0 Bez dodatkowego mocowania fotelika dla dziecka
9M0 bez ogrzewania postojowego.
Zdjęcia prosto z ogłoszenia, nie miałem okazji nawet jeszcze tak na prawdę dobrze się z tym autem zapoznać. Fajne jest to, że zawieszenie jest sportowe i na dynamiku siedzi idalnie zobaczymy jak się tam 20" wpasują
Z tyłu poprzedni właściciel zafundował pakiet TV w zagłówkach i na podsufitce oraz w podłokietniku DVD i .... PS2 ... a no i jest też AMI
Ogólnie jestem mega zadowolony i mam nadzieje, że nie będę pakował tu tyle co w D2 choć znając siebie to "zaraz" wpadnie :
* duży FIS - jest
* ambilight - jest
* fotele komfortowe
* przód FL
* tylne światła FL
* i Bóg wie co jeszcze
Forumowa Książka Serwisowa:
*14.09.2018*
- zakupione oryginalne uchwyty ISOFIX,a jako, że innych fotelików nie posiadam
- wymieniony komplet hamulców z przodu (tarcze + klocki TRW) + regeneracja zacisków
- zrobiona płukanka silnika x 3, po czym silnik zalany nowym olejem Valvoline 5W50 VR1
- wymienione wszystkie filtry
*25.09.2018*
- zakupione nowe części do montażu instalacji LPG
*03.10.2018*
- wymieniony kompletny rozrząd na zestaw INA + pompa wody DOLZ - przebieg 240.000 KM
- wymieniony napinacz paska klinowego z nowym paskiem.
- zregenerowany alternator
*23.10.2018*
- wymiana oleju ATF w skrzyni biegów.- przebieg 241.000 KM
*30.11.2018*
-wymienione wahacze na nowe-zregenerowane oryginalne. (Tuleje i zworznie) Firma REGUM Skórzewo.
- przebieg 242.000 KM
*09.01.2019*
- wymieniony przepływomierz powietrza na nowy BOSCHa
- przebieg 245.000 KM
*15.03.2019*
- wymieniony czujnik światła stopu
- zakupiona nowa, aktualna mapa nawigacji
- przebieg 248.000 KM
*23.03.2019*
- zamontowane:
* ambilight
* rolety przeciwsłoneczne tył
* zegary z W12 z dużym FISem.
*12.04.2019*
- wymieniony olej w silniku … przejechane już od zakupu 10KKM
- przebieg 249.000 KM
*01.05.2019*
- wymieniona zaślepka wizytownika na nową
- zakupiony oryginalny zestaw do czyszczenia i pielęgnacji skóry
- wymieniony komplet hamulców tył ZIMMERMANN, przesmarowane silniczki oraz uszczelniony korpus.
- przebieg 250.000 KM
*07.08.2019*
- zakupiony komplet uchwytów fotelika dziecięcego isofix
*28.08.2019*
- wpadł zderzak od S8 D3
- a zaraz za nim dedykowane końcówki wydechu, robione na zamówienie w firmie EL-TEC
*30.08.2019*
Auto po przeglądzie.
- przebieg 255.400 KM
Przebieg uwieczniony tydzień wcześniej
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2019-09-01, 08:48, w całości zmieniany 18 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2018-09-08, 04:20
|
|
|
Gratulacje zakupu Bezawaryjności życzę |
|
|
|
|
|
|
|
eed
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8L D4
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 223 Skąd: Gryfino - Aukra
|
Wysłany: 2018-09-08, 08:18
|
|
|
deczy to deczy nawet czarne jest piekne
bezawaryjnosci zycze |
_________________
|
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2018-09-08, 08:27
|
|
|
cieszę się Twoim szczęściem |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-09-08, 10:50
|
|
|
jest gitara |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-09-08, 12:36 Re: A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa
|
|
|
CINEK napisał/a: | rorząd wymieniany w 2016r. przy przebiegu 212000km (ustawiony na +4 +6 ) |
Nie narzekaj
Rozrząd +/-5st jest ok i się go nie poprawia.
Ty masz +4/+6 i tego też bym nie poprawiał. A między głowicami 2st różnicy więc nie ma o co kopii kruszyć
Poza tym, jak zrobiony przy 212kkm a ma teraz 238kkm to do 300kkm powinieneś mieć z nim spokój.
CINEK napisał/a: | silnik suchy, nieumyty, pracuje cicho równo, ma moc, nastawniki nie stukały, pracują prawidłowo, rorząd wymieniany w 2016r. przy przebiegu 212000km ...asb igła, pneumatyka pracuje idealnie...oprócz tej rolety tylnej, działa wszystko... jeszcze ... |
Noi to cieszy - i nie zapeszajmy
Teraz tylko opić dobrze żeby się nie psuło... akurat weekend jest |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2018-09-08, 15:57 Re: A8 D3 4.2 Quattro - Forumowa Książka Serwisowa
|
|
|
CINEK napisał/a: | ...no i stało się po 6 latach przygody z A8 D2 przyszedł czas na niewiele nowsze rocznikowo (...) |
Gratulacje zakupu. Aby napędy i elektronika była w dobrym stanie, reszta jest do ogarnięcia w rozsądnych kosztach. Niech Ci służy długo i bezawaryjnie.
CINEK napisał/a: | Dzięki pomocy (...) Damiana (FOSS) (...), Piotrka (eed), (...) Michała ( Lechu) (...), Adama (AMSTAFF) |
Po to jest forum i przyjaciele. Za to chłopakom porządna pochwała się należy. Brawo
CINEK napisał/a: | Ogólnie jestem mega zadowolony i mam nadzieje, że nie będę pakował tu tyle co w D2 choć znając siebie to "zaraz" wpadnie :
* duży FIS
* fotele komfortowe
* przód FL
* tylne światła FL
* i Bóg wie co jeszcze
|
Będziesz ;-) . Mimo dobrego wyposażenia (nawet w porównaniu do D2) zawsze coś się znajdzie. Sam na forum widzisz, jakie ludzie robią mody. A ta lista na początek już jest niezła. Także czekam na mody, zdjęcia i opisy.
Pozdrawiam |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
orkaskawina
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3 W12 A6 C5 2.5 TDI
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 471 Skąd: Skawina
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-09, 14:55
|
|
|
Dziękuję Wszystkim
FOSS napisał/a: | Nie narzekaj
Rozrząd +/-5st jest ok i się go nie poprawia. |
dobrze wiedzieć będę jeździł spokojniej
pebo napisał/a: | Po to jest forum i przyjaciele. Za to chłopakom porządna pochwała się należy. Brawo |
dokładnie pochwały były, teraz przy najbliższej okazji łykniemy coś dobrego
pebo napisał/a: | Będziesz ;-) . Mimo dobrego wyposażenia (nawet w porównaniu do D2) zawsze coś się znajdzie. |
ojj wiem, że będę , Damian już mnie namawiał na 385/335 z S8 ale to wszystko w swoim czasie, bo na razie inne priorytety pochłaniające gotówkę w szybkim tempie mam przed mną ...
Tak czy inaczej dziś już wymieniłem odmę odpowietrzającą, bo buczała i przede mną na przyszły tydzień:
* nowe hamulce przód
* serwis olejowy (niestety płukanka bo dwuletni serwis w Danii zapuścił silnik strasznie )
* nowe mapy bo te obecne są chyba z 2008r.
* kabel AMI na USB
...no to zaczynamy zabawę |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
SOBA
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-09-09, 17:59
|
|
|
Gratulacja zakupu no nie powiem bo Ci zazdroszcze też chciałbym w niedalekiej przyszłości sprawić sobie takie D3 (może na 30 urodziny? ) hah oby służyła |
_________________ Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5157 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-09-10, 11:46
|
|
|
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-09-10, 12:38
|
|
|
to podwójne szyby nie były w standardzie ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5157 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-09-10, 13:29
|
|
|
Nie |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-09-10, 20:45
|
|
|
szyby co prawda pojedyncze ale jest ona dość gruba. Jest słyszalny szum po bokach, ale mimo to jest lepiej niż w D2 z akustyką.
Co mnie osobiście drażni trochę to różnica w wykończeniu wnętrza. Jakość użytych materiałów jak twarde, trzeszczące plastiki czy wszechobecne ścierające się gumowe przyciski...nawet te siedzenie ala wołga są twardsze i mniej komfortowe niż te w D2... jednak...
są to pierdoły do ogarnięcia, które przysłania i tak dużo nowocześniejsze wnętrze i wygląd niżeli w D2..
Na chwile obecną muszę włożyć na dzień dobry ok. 2500zł na komplet hamulców przód + tył oraz 2 x płukankę silnika z nowym olejem i filtrami... to w tym miesiącu |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marcin85
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 5 razy Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 108 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-09-10, 22:13
|
|
|
gratsy nowej maszyny |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|