Autor |
Wiadomość |
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2016-07-16, 09:45
|
|
|
Zamówiony Liqui Moly do skrzyni u Michała Po wakacjach czeka mnie wymiana oleju w silniku i też na pewno naleje ceramizera. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2016-07-17, 11:07
|
|
|
Jarek1988 napisał/a: | Apophis napisał/a: | Oczywiście ceramizer wyłacznie do manuali | a tak tak |
Ja dodawałem do ABS (GQF) taki dodatek: http://liquimoly.pl/produ...-additiv-detail czyli LM ATF 5135 - jak dotąd działa bez zarzutu.
Ukaniu napisał/a: | Z tego co się zorientowałem to dodatki do olejów bywają z dwusiarczkiem molibdenu (liqui moly), z dodatkiem azotku boru - borazonu alfa, nanoborany potasu (archoil) i jeszcze coś pewnie.
Szkoda, że producenci dodatków rzadko podają skład można by było pogadać rzeczowo.
Ufam tym producentom którzy go podają stąd wspomniany Archoil czy Liqui-M.
Dobry modyfikator tarcia potrafi je zmniejszyć zauważalnie stąd bywa, że używany jest profesjonalnie.
Dla mnie trochę śmieszne jest to woodoo jako obudowa tych specyfików bo dobry dodatek obroni się sam swoimi właściwościami bez zbędnej magii. Tribologia to nauka a nie czary. |
Teraz pojawiają się różne dodatki, bo i ich produkcja jest tańsza. Czyli tak jak piszesz, dwusiarczek molibdenu to już standard, a coraz częściej także związki boru i innych pierwiastków. Ja stosowałem produkty tak LM jak i Archoil, zarówno do silnika, jak i skrzyni biegów (tu tylko LM), i do tylnego mostu. Jak dla mnie, subiektywnie, to jednak działanie LM było bardziej odczuwalne. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-17, 11:59
|
|
|
preston81 napisał/a: | https://www.youtube.com/watch?v=R90_VTz2mK4&feature=youtu.be |
Na wcześniejszej stronie masz już link do tego. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-07-17, 13:38
|
|
|
ja biore na testy ten pierwszy ceramizer firmy ceramizer |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-07-17, 13:59
|
|
|
Też wlałem raz ten ceramizer - moje odczucia - nic się nie zmieniło.
Tak jak po polecanym tu na forum oleju Liqui Molly - niczym nie odbiega od wcześniej ładnego przezemnie Valvoline.
Może jakieś badania w laboratorium wykazały by zmianę |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-07-17, 14:07
|
|
|
A po jakim czasie uzytkowania tego ceramizera stwierdziles ze roznicy nie ma ?
[ Dodano: 2016-07-17, 16:26 ]
No i kupiłem potestuje te 1,5kkm i dam znac co i jak |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-17, 17:34
|
|
|
No u mnie juz pykło 1700km od zalania do AKC. Efekt to kultura pracy nowego silnika. ABZ takiego efektu az nie miał. |
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-07-17, 17:45
|
|
|
Ktoś ma doświadczenie, jak reaguje AQD? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-17, 18:03
|
|
|
Jak kazdy inny silnik |
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-07-17, 21:45
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | A po jakim czasie uzytkowania tego ceramizera stwierdziles ze roznicy nie ma ?
[ Dodano: 2016-07-17, 16:26 ]
No i kupiłem potestuje te 1,5kkm i dam znac co i jak |
Rok temu dokładnie wlałm- czyli jakieś 40 tysięcy temu |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-07-18, 11:27
|
|
|
oo to ciekawe. wychodzi na to że silnik dobrze u Ciebie śmiga
bądź za mało wlałeś |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2016-07-18, 22:21
|
|
|
Nie wiem. Ja bynajmniej na ucho ani w spalaniu żadnej różnicy nie odczulem. Wlalem dwie sztuki. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-18, 22:28
|
|
|
sprawdź kompresje
A zastosowąłes sie dokladnie do instrukcji?? |
|
|
|
|
|