Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku  
Autor Wiadomość
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-02-01, 23:43   

SERGIO napisał/a:
Pytanie czy w warsztatach specjalizujących się ASB zrobią mi wymianę dynamiczną :?:
To że nie wymieniłem oleju do tej pory podyktowane jest tylko i wyłącznie obawą żebym na własne życzenie nie zafundował sobie remontu skrzyni. Sam boję się trochę podjąć wymiany a jakoś nie mam zaufania do warsztatów. Nie ich auto więc mają to gdzieś a nawet lepiej że padnie bo bynajmniej wrócę i do tych 500 zł dołożę im jeszcze 3500-5000 zł.

Dalej jestem w punkcie wyjścia tyle samo za jak i przeciw. :cry:


rozumiem twoje obawy i sa jak najbardziej zasadne

1. mało który "specjalizujący" się warsztat robi wymianę dynamiczną bo: to tacy specjaliści samouki zazwyczaj
2. Zazwyczaj w takich warsztatach są kolejki więc czas to pieniadz
3. Jak ktoś ich pyta ile za wymianę oleju (znaczy płynu) to xx najlepiej mniej niż 500
4 Wymiana statyczna czyli bach miska w dół, myk filterek uszczelka miska do góry i chlup 6 litrów oleju , załatwione. W warsztacie taka operacja trwa 20 minut 1 człowiek
5. Dynamiczna: 2-ch ludzi, zrzucić miskę, nowy filtr założyc miskę, nalać oleju, odkręcić rurkę powrotną z chłodnicy (nie pomylić z wyjściową do chłodnicy a to już dla wielu trudne...) odkręcić tak by nie urwać śruby... podpiać przeźroczysty wężyk wsadzić do bańki, uszykować pompkę podającą olej od spodu do ASB, 2 człowiek uruchomić auto , ten pod autem obserwować i jednocześnie uzupełniać olej w ASB, człowiek w aucie z czasem przełączać biegi by wypłukać wszystkie tarczki, człowiek pod autem nie palić peta tylko obserwować klarowność wypływajacego płynu. Jak wypływa czysty dać komendę wyłacz silnk, ten na górze nie spać... Jak wyłączony to zakręcić przewód powrotny z chłodnicy nie urywając gwintu a jednocześnie dokręcić solidnie bo potem kapie. Potem odpalić dolać płynu do właściwego poziomu.
6. Poszło 15 litrów płynu zamiast 6 do tego godzina czasu i 2-ch ludzi zamiast jednego, więc ile klientowi powiedzieć rachunek? 1200? A goń się nie robimy dynamicznej wymiany

6. K***a mac który warsztat będzie chciał się w to chrzanić dla dobra frajera który będzie oburzony, że za wymianę ma zapłacić 2 x tyle co u konkurencji ?
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-02-02, 12:28   

No i właśnie jak mam dać komuś wymienić olej i zleje mi tylko to co w misce doleje świeżego który zacznie później w trakcie użytkowania płukać skrzynie i będą latać po niej wszystkie syfy to dziękuję.
Jeśli mi ktoś pomoże zrobić taką wymianę jak pisze Colln to bardzo chętnie, ale pewnie będę musiał znaleźć kumatego kolegę z forum co razem się za to weźmiemy bo sam się za to nie zabiorę.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-02, 12:46   

SERGIO, Pisz do Łukasz od Marty :mrgreen:
Masz nie daleko , do Gdańska :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-02-02, 13:00   

Akurat z Łukaszem jesteśmy w stałym kontakcie, nawet umówieni na wymianę czujnika ABS i parę innych drobiazgów w moim aucie.
Jeśli chodzi o Łukasza jest on właśnie jednym z tych, którzy odradzają mi wymianę płynu w skrzyni
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-02-02, 13:01   

no to oki , ale zadaj mu pytanie czy by się pobawił z tobą przy tej wymianie .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
AndreasA8 
Użytkownik



Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: Ciechanow Geislingen
Wysłany: 2011-02-02, 17:26   

Koledzy jesli moge sie wtracic...
Ja po wymianie oleju w silniku pomyslalem sobie ze w skrzyni by moze tez zmienic na swiezy.Wiec zadzwonilem do serwisu Audi (w niemczech) i koles powiedzial mi ze Audi nie zaleca wymiany oleju w automatach,chyba ze ktos ma odczuwalne szarpania.(koszt w niemczech to 260€)
_________________
Andrzej
 
 
kolonkos88 
Moje A8


Silnik cm3: 5000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: MB E500
Wiek: 36
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 92
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-02-02, 19:41   

Ja wymieniłem u siebie jakieś 3 tys km temu i super, skrzynia chodzi płynnie, nic nie szarpie.
koszta jakie poniosłem to: 934 zł( filtr, olej) kupione w aso na 10% zniżce.
koszt wymiany oleju i filtru 150zł
_________________
Mercedes Benz E500 V8 :)
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-02, 20:59   Re: [ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku

TheDaro3333 napisał/a:
Proszę o opinie czy wymieniać olej w skrzyni czy lepiej zostawić go w spokoju?
Od jednego z mechaników który zajmuje się tylko naprawami skrzyń automatycznych usłyszałem 3 powody dlaczego się nie mienia oleju w skrzyni (chodzi cały czas o tiptronik:
1. olej w skrzyni się nie brudzi tak jak to się dzieje w silniku bo nie ma styczności z niczym brudzącym.
2. opiłki metalu oczywiście występują ale od tego jest duży filtr oleju którego zadaniem jest te opiłki wyłapać i nie ma możliwości zapchania go bo wcześniej zbraknie któregoś elementu napędowego :-D .
3. zapytałem o to czy olej się nie starzeje? Odpowiedział mi żebym znalazł olej z opakowaniem na którym jest podana data przydatności :lol:
Dodał jeszcze że w fabrykach skrzyń automatycznych olej nalewany jest od góry (podobnie jak do silnika) i dlatego w np. tiptroniku korek do oleju jest od spodu i nie jest to złośliwość konstruktorów ale po prostu nie jest przewidziana wymiana oleju w tej skrzyni, więc się pytam co jeśli oleju zbraknie w skrzyni z powodu np. wycieków a on na to tak:
Jeśli zbraknie to znaczy że którędyś wycieka, więc skrzynię i tak trzeba wymontować żeby wymienić uszczelnienia i wtedy olej dolewa się przed założeniem...

Co panie i panowie na to?


zmień mechanika :idea:
poczytaj tutaj
http://www.a8team.pl/topics14/1775.htm
jest wielu ludzi którzy mieli juz każdą generacje A8 z różnymi tipami :shock: jak zleci ci troche oleju to zobaczysz jaka to gnojówka
zobacz tutaj jak wygladaja opilki i gnojówka olejowa :shock:
http://www.audipages.com/...nservicing.html
DECYZJA NALEŻY DO CIEBIE 8-)
 
 
audifanatic 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Michal
Jeżdzę: a8
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-03-05, 10:26   

Fotki mowia same za siebie.Fajne jezyki na magnesach :)



Ja u siebie wlasnie zrobilem kompletny serwis skrzyni.Dziala elegancko i chyba nawet plynniej biegi wrzuca.

Syf byl masakryczny cos jak plama ropy po wycieku z tankowca.
Podstawa to dobry mechanik bo olej do skrzyni nalewamy od dolu pod cisnieniem a nie jak do silnika grawitacyjnie.

Tak jak wczesniej kolega napisal olej wlewamy dynamicznie i trzeba podpiac kompa aby caly proces monitorowac.

Jak ktos chce speca od Audi w Trojmiescie to moge dac namiar.
 
 
kolonkos88 
Moje A8


Silnik cm3: 5000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: MB E500
Wiek: 36
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 92
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-03-05, 15:33   

Ja również przychylam się do tego, aby wymieniać jednak olej, filtr i uszczelkę. Według mnie przedłuża życie skrzyni, pod warunkiem że zabieg zostanie wykonany poprawnie :)
_________________
Mercedes Benz E500 V8 :)
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
 
 
kojot1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 74
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-03-05, 23:16   

pól roku po wymianie oleju w skrzynce i lata jak przed wymianą , ja bym zmienił jak auto nie ma nalatane z 500 tys. km-ów to chyba nie ma się czego bać, jak padnie to na pewno nie z powodu wymiany oleju
 
 
Acht
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-08, 17:39   

właśnie jestem umówiony na wymiane dynamiczną na Rakową we Wrocku , ktoś z forum polecał Grzegorza - ale teraz szczerze przyznam mam wahania , 200 tyś. km przebiegu , olej nie wymieniany do tej pory (przypuszczenie - brak wzmianek) , skrzynia pracuje płynnie , nic nie zgrzyta , jedyny "objaw" to przy przełączaniu z P na D lub póżniej na R czuć delikatne a czasami trochę mocniejsze szarpnięcie. W japończyku z automatem jest podobnie , mechanicy powiedzieli że jest to normalne ponieważ skrzynia musi się ustawić (zrozumiałem jako zazębienie się trybików które nie zawsze będą w stosunku do siebie wpasowane -stąd raz mocniejsze a raz ledwo odczuwalne) , nawet gdzieś w instrukcji przeczytałem kiedyś że zjawisko to całkiem normalne - szczerze mówiąc skłaniam się ku wymianie ale zawsze jest to ale...
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-03-10, 23:02   

ale się skończy jak odżałujesz na porządny olej
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
gotman25 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D4, A8 D3 3.0TDI
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 69
Skąd: Mansfield
Wysłany: 2011-07-30, 23:29   

Ja mam w ksiazce serwisowej ze olej wymieniac w skrzyni co 60 tys. ksiazka w UK
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-08-03, 07:50   

Acht napisał/a:
szczerze mówiąc skłaniam się ku wymianie ale zawsze jest to ale...

No dobrze, ile lat olej ma przydatność do użycia? Gdzieś "obiło mi się o uszy", że olej silnikowy w butelce, nie używany nadaje się jeszcze po 5 latach. Ty masz auto stosunkowo świeże (9 lat), większość na forum 13-15 lat. Czy po takim okresie olej spełnia swoje funkcje? Ale może z przekładniowymi jest inaczej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.