Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Opinie na temat wymiany oleju w tiptroniku  
Autor Wiadomość
bunga bunga 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 585
Skąd: WSC
Wysłany: 2011-08-20, 15:13   

Allo witam.

Panowie, tak czytam ten temat i mam pewne spostrzeżenia. Jako że nie jestem mechanikiem i nie mam przygotowania technicznego. Z tego też powodu mam pewne ograniczenia ale też wiedza ta nie ogranicza mnie. Nie kieruje się wykształceniem technicznym lub doświadczeniem.

Z tego co czytam producentem naszych skrzyń jest ZF. Jakże doświadczona firma dostarczająca podzespoły do większości renomowanych marek. Na pewno ma biuro knstrukcyjne z armią doświadczonych inżynierów i komputery z dużą mocą obliczeniową.

Wiem, że ZF ma przedstawicielstwo w Polsce i chyba nawet coś produkują w Grójcu.

Jest bardzo prosty sposób aby rozwiać nasze wątpliwości. Zróbmy to, co robią inne branże, również doświadczeni i wykształceni ludzie.

Wyślijmy list z zapytaniem do ZF w Niemczech. Zapytajmy się o nurtujące nas wątpliwości.
Czy olej w skrzyni się wymienia czy nie? Po jakim przebiegu? Czy możliwa jest wymiana prewencyjna i w jaki sposób? Jakie mają mieć parametry olej i filtr? I jeszcze kilka innych szczegółowych pytań jakie na pewno mają mechanicy.

Niemcy, wbrew ogólnym opiniom o nich w Polsce, są narodem prawdomównym i uczciwym. Mają też inne cechy bardziej lub mniej miłe (zrozumiałe) dla nas. Tylko my inaczej rozumiemy to od nich. Mamy trochę spaczone spojrzenie na świat i siebię. Wynika to oczywiści z naszych ostatnich historycznych doświadczeń.

Na pewno odpiszą wam zgodnie z wiedzą techniczną. W końcu to oni konstruują rzeczone automatyczne skrzynie biegów.