Autor |
Wiadomość |
michaex [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-26, 22:01
|
|
|
SJake, dzięki :-) Miękkie, standardowe zawieszenie, tak jak mówiłeś. Tutaj drugi raz dzięki!
A teraz do tematu. W ASO podłączyli samochód pod komputer, świeciła się kontrolka silnika, ten wypluł problem z prawym katalizatorem.
Niestety nie bardzo mam co regenerować, bo ten prawy jest jakiś lewy ;-) Tzn nie jest oryginalny i do tego jest jakiś jakby mniejszy, pewnie stąd problem. Chętnie nie wezmę tych z ASO 8-)
Gdzieś w innym wątku pisałeś, że wymienia się oba - rozumiem, że warto?
Mógłbyś konkretnie powiedzieć, jakie polskie zamienniki powinny mnie interesować i może możesz polecić kogoś solidnego, kto wymienia takie rzeczy?
Dzięki
EDIT
Teraz znalazłem Edita...
Masz może zbędny katalizator który mógłbym zregenerować? :mrgreen:
Kurcze, do dostania jest taka używka? |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-02-26, 22:25
|
|
|
Niestety nie mam nic co mogłoby pasować do Ciebie.
Wymienia się dwa, z racji własciwego przedmuchu na 8 garach. Jeden kat obsługuje cztery cylindry.
Zapytaj tutaj: http://www.jmj.com.pl
Może Oni są w stanie coś wykombinować, ewentualnie zapytaj czy nie współpracują z kimś w Białym lub KRK. Tłumnikarze - bywają spryciarze - i coś zaradzą.
Ja kupiłem ORI regenerowane gdzieś w Poznaniu. Szukałem, ale nie mogę znaleźć namiarów.
Co do zawiechy :-P 1BE się nadaje, ale nie na polskie autobahny Jest za sztywny, przez co kierowca doznaje niemiłych odczuć podczas podrózy na dziurawych drogach.
Pozdrawiam |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
michaex [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-02-27, 09:59
|
|
|
Dzięki wielkie SJake!
A co do zawieszenia to masz rację. Nie w polsce. Jeszcze nie. Ale do szybkich manewrów 1BE to marzenie! |
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-11-25, 19:16
|
|
|
odświeżając temat
michaex , jak poradziłeś sobie z katalizatorem
u mnie taki sam silnik i "niestety" (na polskie drogi) zawieszenie 1BE
dzisiaj podpiąłem się do kompa i wyskoczył błąd 0431 - przegrzany katalizator
pytanie czy to taki kaprys chwilowy ?- dodam że kontrolka zapaliła mi się jakieś dwa tyg. wcześniej po tym jak tak na 5km zdrowo go przycisnąłem , więc mam nadzieję że tylko to było przyczyną ( ze skutkiem na chwilę )
przejechałem się od skasowania błędu jakieś 250 km szybko i wolniej , jak narazie nic się nie zaświeciło
przerabiał ktoś coś podobnego - przegrzany katalizator |
|
|
|
|
|
|
|
trex
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-31, 09:11
|
|
|
Panowie i Panie to ja mam pytanie,
chciał bym wstawić właśnie 2x tłumik środkowy zamiast katalizatorów.
Nie wiem tylko jakie te tłumiki kupić (jaka średnica), są różne średnice dostępne a ja słyszałem że u nas w a8 przed katem jest 55mm a za 60mm, jaki więc kupić tłumik? Taki 60mm czy 55mm?
Nie znam się na tym za bardzo więc bardzo prosze o pomoc :roll:
Przykładowy z allegro
http://moto.allegro.pl/sh...2+wys%C5%82any. |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-07-31, 21:27
|
|
|
proste rury zamiast katow i jest spoko, robilem juz kilka esek przed i po liftowych, dzwiek fajny, cichy, tylko lepiej slychac 8 garow ;-) szkoda kasy na jakies tlumiki czy strumiennice |
|
|
|
|
|
|
|
trex
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8
Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 24 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-01, 00:12
|
|
|
no spoczko, a pamietasz jaka jest średnica tych rur wydechowych?
Takie tłumiki jak pokazałem wyżej chcę zamontować by sprawnie przechodzić przeglądy okresowe - taki tłumik bardzo podobny jest do katalizatora więc większa szansa że przejście przegląd.
Z tego co słyszałem to właśnie przed katem jest 55mm a za już 60mm- i zastanawiam się który tłumik kupić ten 55mm czy 60mm, mi się wydaje że ten 60mm ale właśnie chciał bym aby ktoś mi to potwierdził bo potem nie chce się bawić w odsyłanie paczek.
Dzięki |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-08-01, 06:56
|
|
|
za katami sa 60mm rury, wiec takie tlumiki musisz wstawic, do tego polecam odrazu dwie nowe zloczki sztywne 60mm , ktore sa za katami |
|
|
|
|
|
|
|
Acht [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-02, 16:17
|
|
|
zależy jaki dźwięk kto lubi , ja w miejsce wyciętych katów wstawiłem rury - szybko je jednak wymieniłem na tłumiki przelotowe - dźwięk przy wyższych obrotach zakłocał oddźwięk V-ósemki - teraz jest dobrze zarówno przy niskich jak i wysokich obrotach |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-08-02, 20:58
|
|
|
Ja u siebie wstawiłem ostatnio tłumiki przelotowe. Po przeczytaniu paru wątków o tłumikach zrezygnowałem ze strumiennic i rur ze względu na różne kłopoty związane po ich montażu. Na przelotowych autko uzyskało ładny dźwięk V8. Miałem jeszcze modyfikować tłumik ostatni le chyba jestem zadowolony z dźwięku i dam sobie spokój. Chyba że mnie coś nakręci ale nie mam na to na razie zbytnio parcia. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-08-17, 11:15
|
|
|
Czy ktoś na forum wstawiał tłumiki przelotowe do układu z 4 sondami (2 przed i 2 za kataliaztorami). Zastanawia mnie czy sa jakies problemy, czy jak w przypadku z 2 sondami - bez problemów.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-08-17, 21:56
|
|
|
Ara$ napisał/a: | Czy ktoś na forum wstawiał tłumiki przelotowe do układu z 4 sondami (2 przed i 2 za kataliaztorami). Zastanawia mnie czy sa jakies problemy, czy jak w przypadku z 2 sondami - bez problemów. |
Ja w swojej eSie dłubnąłem pełen przelot (w miejscu katów rury bez tłumików)...
drugie sondy pozostały teoretycznie w tym samym miejscu układu wydechowego ale ich mocowanie zostało odpowiednio zmodyfikowane aby czytały wszystkie parametry spalin a jednocześnie aby ich nie spaliło.
Wszystko zrobiłem u znajomego zajmującego się takimi modyfikacjami i muszę przyznać że po małych poprawkach nie było już potem żadnych problemów :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-08-18, 11:51
|
|
|
FOSS napisał/a: | ale ich mocowanie zostało odpowiednio zmodyfikowane aby czytały wszystkie parametry spalin a jednocześnie aby ich nie spaliło |
Możesz powiedziec na czym polegała ta modyfikacja,bo zastanawiam sie czy nie wywalic tych katalizatorow. Tak jak kiedys wspomniałem czasami mam nierówne obroty silnika. Byłem na diagnozie komputerowej, żadnych błędów, wszystko ok i niby sondy i katalizatory maja dobre parametry poza malym odstepstwem w jednym przypadku. Więć stwierdzil ze dlatego moze to byc sonda ktoras albo katalizator. Dlatego chcialem je wywalic bo wczesniej czy pozniej i tak pewnie przestana spelniac swoje funkcje. |
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2011-11-03, 12:25
|
|
|
daro72 napisał/a: | Ja u siebie wstawiłem ostatnio tłumiki przelotowe. Po przeczytaniu paru wątków o tłumikach zrezygnowałem ze strumiennic i rur ze względu na różne kłopoty związane po ich montażu. Na przelotowych autko uzyskało ładny dźwięk V8. Miałem jeszcze modyfikować tłumik ostatni le chyba jestem zadowolony z dźwięku i dam sobie spokój. Chyba że mnie coś nakręci ale nie mam na to na razie zbytnio parcia. |
Daro gdzie kupiłeś te tłumiki przelotowe i jakiej firmy, napisz jaki koszt tej operacji i gdzie ewentualnie robiłeś ?? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-11-03, 12:46
|
|
|
Ja u siebie mam również tłumiki przelotowe w obudowie identycznych rozmiarów jak katalizator. Koszt około 75 zł za tłumik z tego co pamiętam +- 10 zł bo nie jestem 100% pewien |
|
|
|
|
|