Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?  
Autor Wiadomość
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-08-15, 07:34   

artekk napisał/a:
123mielony napisał/a:
pierwszy raz słyszę o czymś takim.


a Fuchs, Pennasol, słyszałeś o czymś takim kiedyś ?

Jeśli nie słyszałeś o Agipie, to o wyżej wymienionych pewnie też nie. A taki np. Agip istnieje od 1926 roku i jako pierwszy stworzył i wymyślił olej półsyntetyczny.

Lejąc takie wynalazki przynajmniej wiesz co lejesz, tego nikt nie podrabia, na opakowaniach nie znajdziesz słowa po polsku, wszystkie są Made in Germany, Italy, czy France, a nie Made in EU (czyli gdzie?) jak Castrole, Mobile i spółka.

To mój wybór, każdy leje co chce. A już Castrol to totalny shit, w życiu tego nie wleję.
Przynajmniej ten sprzedawany u nas.
Muszę się przyznać że nie słyszałem,skąd Ty bierzesz takie wynalazki.
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-08-15, 08:10   

Cytat:
Muszę się przyznać że nie słyszałem,skąd Ty bierzesz takie wynalazki.


A widzisz, a taki np. Fuchs jest używany do pierwszego zalania nowego auta w fabryce przez Mercedesa, VW, BMW.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2010-08-15, 18:26   

Ja jeździłem na Castrolu Magnatec 5W40, ale przeszedłem na Valvoline 10W40 i jestem bardzo zadowolony :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-15, 23:01   

Lukas134 napisał/a:
5W40, ale przeszedłem na Valvoline 10W40


może i jesteś ale twój silnik może trochę wcześniej niż u innych wymagać specjalnej troski

pomijając kwestię upodobań do marki, to przeszedłeś z hydrokrakowanego syntetyka na minerał :->
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pawel 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 106
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-08-16, 18:44   

a co powiecie jak ja uzywam 10w/40 castrola
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-16, 21:17   

chytrusek :-D :-D już i tak taniej jedziesz (LPG)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
pawel 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: audi a8
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 106
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-08-16, 21:22   

Nie to nie chodzi o chytrosc , jak kupilem to byly wlasciciel taki zalal i ja po nim powtorzylem to a boje sie zmieniac na jakis inny zeby czasem sie nic nie stalo jak jest wszystko dobrze , ale jak by ktorys pomogl lepiej to zmienil bym dlatego pytam czy ten jest dobry czy lepiej zmienic
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-08-17, 13:28   

Ja polecam Castrol EDGE SPORT 10W60 - mam już prawie 300tyś najechane
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-17, 22:51   

akurat ten 10W60 jest wyjątkowo syntetykiem. Wyjątkowo bo standardowe syntetyki to pierwsza liczba 5 lub niższa. Ten 10W60 Castrola jest lepkością przesunięty w górę by mógł być bardziej odporny na długotrwale podwyższone temperatury (ja leje go do skutera który ma 125 cm i jest chłodzony powietrzem i kręci 10.000/min w czterosuwie) Lanie tego oleju do motoru 4.2 to nie ma okazji się odwdzięczyć bo nie wiem co by trzeba robić by to przegrzewać.. no chyba, że kolega potrafi. Więc chyba lepszy efekt da stosowanie oleju 0W30 lub 0W40 ponieważ znacznie szybciej zaczyna smarować silnik w momencie odpalenia gdy motor jest zimny i ociekł z oleju


PS. Przejście z oleju 10W coś tam na syntetyk 0W30 czy 0W40 niczym nie grozi, i niech ktoś się nie wygłupia i nie pisze, ze coś się rozpuści i będą wycieki... bo jeśli tak to nie wina oleju tylko sparciałej uszczelki ;-) swoją drogą choć wiele aut było to o takim fakcie, ze coś może zacząć przeciekać to na żywo nigdy nie widziałem - jedynie plotki w internecie - no i to chyba z jakiś forum typu F126 czy mój kochany Żuk.. :mrgreen:
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-08-18, 06:48   

No właśnie ten olej 10W60 Castrola polecił mi kolega z Klubu A8Team który używa go w swoim 2,5TDI. Tak jak pisałeś ma podwyższoną lepkość i nie spływa do misy tak szybko jak inne oleje, pozostawia film olejowy i przy rozruchu zimnego silnika nie ma tarcia - akurat w 2,5 TDI ma to znaczenie ze względu na te nieszczęśliwe wałki, które się wycierają.

Kolega używa tego oleju od samego początku i nie miał jeszcze żadnego problemu z silnikiem.
Ja awaryjnie też go używam bo według mnie silnik chodzi ciszej, używałem wcześniej 10W40 Castrola Magnateca i z tego jestem bardziej zadowolony.
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-18, 09:04   

Castrol edge 5W30 ale zastanawiam się nad jakimś sportowym Castrol edge 0W40 lub 10W60.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-18, 09:12   

SERGIO napisał/a:
i nie spływa do misy tak szybko jak inne oleje


spływać niestety spływa po wyłączeniu silnika, każdy spłynie, bo jak silnik pracował to oleje są rozgrzane i spływają. Ważne jest natomiast jak szybko potem po postoju potrafią popłynąć kanałami w najdalsze części silnika (a wałek rozrządu jest daleko), czyli olej rzadszy ma zdecydowanie lżej by się przedostać cienkimi jak by nie było kanalikami. (olej rzadszy to taki co ma niższą pierwszą liczbę) dlatego ludziom którzy używają mineralnych w 2.5 TDI siadają te wałki, ci co jadą na syntetykach i nie przeciągają wymian jakoś wytrzymują :-)

Doświadczenie które może każdy zrobić:
potrzebne 2 strzykawki z igłami
Do jednej nalać oleju typu 15W40
do drugiej syntetyka czyli 0W30 czy 0W40 czy 5W30 czy 5W40 itp
Wkładamy do lodówki (najlepiej zamrażalnika), po jakimś czasie wyjmujemy i próbujemy szybko wycisnąć olej do kubeczka. Już wiecie co się będzie działo? Wygrywa ten który szybciej wyleci.
Różnica się powiększy jeśli ten eksperyment przeprowadzić na olejach spuszczonych z silnika które mają po kilka-kilkanaście tys kilometrów
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Rafcio.s
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-18, 09:50   

colln napisał/a:
Wkładamy do lodówki (najlepiej zamrażalnika), po jakimś czasie wyjmujemy i próbujemy szybko wycisnąć olej do kubeczka

Ciekawy test wlasnie
http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-08-18, 12:37   

To teraz dostałem do myślenia i nie wiem co wlać przy następnej wymianie oleju - zbliża się zima więc co wybrać 0W40 czy 10W60? Oczywiście nie chcę odchodzić od Castrola
 
 
ralphi 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-18, 13:14   

SERGIO napisał/a:
To teraz dostałem do myślenia i nie wiem co wlać przy następnej wymianie oleju - zbliża się zima więc co wybrać 0W40 czy 10W60? Oczywiście nie chcę odchodzić od Castrola


Ja mam obecnie Shell Helix Ultra Extra 5W30 i chwale go sobie. Zgodny ze specyfikacją, poza tym dobry brand. Czytałem na postach innych użytkowników, że Vki lubią wypić, a bazując na moim doświadczeniu mogę powiedzieć, ze przejechałem ostatnio ponad 5 tys km i nie stwierdziłem poboru oleju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.