Autor |
Wiadomość |
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-03-03, 23:48
|
|
|
Panowie czy dobry bedzie Valvo 10W40 do S8? , 1997r przebieg licznikowy 245.000 rzeczywisty nieznany. Wcześniej lany ELF 10w 40. nie wiem co mam nalac zeby smigało jak nalezy:) |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-04, 00:12
|
|
|
5W40 ma być |
|
|
|
|
|
|
|
dareka6
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptroinic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 45 Skąd: WR
|
Wysłany: 2016-03-04, 06:43
|
|
|
mlody91 napisał/a: | Panowie czy dobry bedzie Valvo 10W40 do S8? , 1997r przebieg licznikowy 245.000 rzeczywisty nieznany. Wcześniej lany ELF 10w 40. nie wiem co mam nalac zeby smigało jak nalezy:) |
jeżeli chcesz " zaoszczedzić " to zalej 5W40 Mobila lub Valvo tylko z dobrego źródła, jeżeli masz wiecej kasy na ten cel to lej 5W40 lub 0W40 LM. |
_________________ Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW |
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-03-04, 06:47
|
|
|
zgadzam sie najlepiej LM 0W40 |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-03-04, 12:01
|
|
|
Nie rozczelni to silnika? Jak naleje 0w a było 10w? |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-03-04, 12:30
|
|
|
Jak długo śmigał na 10 W, to w obecnej chwili zaaplikowałbym 5 W i obserwował ewentualne ubytki, jak będzie wszystko w normie, to następnym razem możesz się pokusić o 0 W. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-05, 17:09
|
|
|
mlody91, nie lej 0W tylko 5W40, to jest odpowiedni olej do tych silników. Ale 10W40 też nie jest złym olejem, masa ludzi leje to do a8 i jest ok. Z własnego doświadczenia: auto kiedyś długo jeździło na 10w40, potem jakiś mądry-któryś z poprzednich właścicieli przeskoczył na 0w40. Teoretycznie nic wielkiego chyba się nie stało, nic się nie rozszczelniło, ale sporadycznie postukiwał nastawnik (chociaż nie mam pewności, że to od tego). Dopiero 2 płukanki i przejście na Valvoline MaxLife 5W40 wydaje mi się ustabilizowało ten silnik i wyeliminowało stukanie nastawnika. Chociaż pomogła nie tyle zamiana oleju co płukanie.
Jak dla Ciebie 5w40 powinno być ok, tym bardziej, że nie masz nastawników. Ewentualnie jak uprzesz się na 0w40 to tak jak Janusz napisał, stopniowo. Ja ze swojej strony szczerze polecam Valvoline Max Life 5w40 |
_________________ 4.2 ASG 299 km katalizatory.
Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8
-------------
|
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-03-06, 00:46
|
|
|
pamietam, we wczesniejszej 2.8 lałem castrol 10w40 ale jakoś ktoś mi polecił valvo 10w40 , zupełnie inaczej znaczy sie lepiej silnik pracował na valvo . i tym razem decyzja to Valvoline 5w40 |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
dareka6
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptroinic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 45 Skąd: WR
|
Wysłany: 2016-03-08, 10:30
|
|
|
mlody91 napisał/a: | pamietam, we wczesniejszej 2.8 lałem castrol 10w40 ale jakoś ktoś mi polecił valvo 10w40 , zupełnie inaczej znaczy sie lepiej silnik pracował na valvo . i tym razem decyzja to Valvoline 5w40 |
mądre posunięcie. |
_________________ Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-04-06, 18:10
|
|
|
każde lanie 10w dla mnie to błąd, można go lać ale nie na nasze ujemne temperatury, olej w v6 i v8 ma co robić szczególnie w zimie, gesty olej w małych temperaturach niestety szkodzi, wiec nikt mi nie wmówi ze silnik będzie lepiej chodził na półsyntetyku bo tak nie jest
prawda jest taka - zalewać zawsze syntetyk taki jakby silnik był nowy, a przechodzenie na półsyntetyk wraz z przebiegiem to raz ze nic nie daje, a dwa tylko szkodzi - i wcale nie zmniejsza jego zużycia, w to nie uwierze
ad.1
10w40 ma taka sama gęstość w temperaturze roboczej 100st co 5w40 - minus taki ze mniej chroni silnik w ujemnych temp. jak już wspomniałem, co więcej, jest uboższy w dodatki wiec szybciej ulega zużyciu w porównaniu do olei syntetycznych
ad.2
a jak silnik bierze olej, to zrobić wymianę uszczelnień bądź remont, jeśli nie ma na to kasy bądź się nie opłaca bo chodzi jak zegarek a zużycie jest niewielkie - jeździć z tym i się nie przejmować, a nie wbijać gwoźdź do trumny zalewając tańszy syf
takie moje zdanie na temat całego tego wątku, co prawda tylko po łebkach przeczytany ale to mi wystarczyło |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-04-06, 20:01
|
|
|
Czym było auto zalewane w 94 roku jak opuszczało fabrykę ? |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-04-06, 21:12
|
|
|
na pewno nie 10w40 |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-06, 23:42
|
|
|
pepi napisał/a: | Czym było auto zalewane w 94 roku jak opuszczało fabrykę ? |
pioteros napisał/a: | na pewno nie 10w40 |
|
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-04-07, 04:25
|
|
|
tylko weżcie sobie pod uwagę ze w wiekszości nasze ósemki produkowane w tamtych latach wychodzily po to by byc autem luxury czasami s luxury które nie byly trzymane na dworze , pod wiata czy tez w zimym garazu...
kostruktorzy nie zakladali ze auto bedzie bezobslugowe do smierci
22 lata temu bylo troche inne pojecie o technologii wytwarzania olejów
i te 10w40 napewno bylo zalecane do S8
ale to tak samo z czlowiekiem ma swoje lata i serducho ma prawo nawalic wiec poco nadmiernie ryzykować jak można zalać 0W40 gdzie dla ochrony silnika zmieniasz 10 na 0 i na zimno ma silnik 10xlzej i 10x szybciej olej dotrze do wszystkich częsci potrzebujacych smarowania |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-04-07, 05:23
|
|
|
dokladnie, a wspomnialem o klimacie w poprzednim poscie, jak ktos mieszka na wyspach brytyjskich gdzie max mroz to -5 to moze lac 10W
to nie jest olej na mróz -10 i więcej
na florydzie dla przykladu do wiekszosci aut leje się 15W jako standard, a często też 20W
przy -20 z 5w juz sie robi galareta
https://www.youtube.com/w...k&nohtml5=False
nie mowiąc już o 10W jak by pewnie wyglądał |
|
|
|
|
|