Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?  
Autor Wiadomość
Rafcio.s
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-18, 14:33   

SERGIO napisał/a:
wybrać 0W40 czy 10W60?

Lepiej 0W40, czy zima czy nie to i tak lepiej miec rzadszy olej na starcie silnika
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-18, 17:52   

Rafcio.s napisał/a:
SERGIO napisał/a:
wybrać 0W40 czy 10W60?

Lepiej 0W40, czy zima czy nie to i tak lepiej miec rzadszy olej na starcie silnika


Ja leje 0W40 i taki polecam. Oleje typu 10W60 stosuje się w silnikach wysoko obciążonych, np. rajdowych, gdzie temp. są większe. W normalnym aucie taki olej "marnuje się", do tego taki olej stawia większy opór.
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2010-08-19, 08:35   

Widzę że bardzo często w odpowiedziach przewija się oznaczenie 0W40,i pewnie taki olej teraz zakupię.Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam.
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-08-19, 08:56   

Też zmieniałem olej i mój mechanik zaproponował mi 0W40. Poprzednio był wlany 5W30.
Zastanawiam się czemu wystarczający jest tak niski ten drugi parametr.
Czy w naszych autach nie ma przypadkiem chłodnicy oleju?
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-19, 18:11   

apg, z tego co wiem, to jest.
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-08-20, 06:40   

Tak mi się też wydawało, ale nie byłem pewien. Po coś tą chłodnicę zastosowali.
Czy nie dzięki niej właśnie nie ma potrzeby używania W60, a wystarczy schłodzone W30?
Jak to jest, może ktoś nam wyjaśni?
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-20, 21:40   

Chłodnica jest nie po to by stosować olej 5W20 tylko by było stabilnie
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-08-21, 11:32   

Tzn?
Jak nie ma chłodnicy, to co jest niestabilne?
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-21, 12:44   

apg napisał/a:
Tzn?
Jak nie ma chłodnicy, to co jest niestabilne?


temp. oleju. Olej nagrzewa się bardziej, niż płyn chłodniczy, znaczy, jest bliżej "ognia", ruchomych elementów, opływa rozrząd... Zastosowanie chłodnicy oleju daje stabilniejszą temp. w całym silniku.
Mi mechanik (nie jakiś Miecio, gość jest na prawdę dobry) ostatnio tłumaczył, że ten parametr po W to nie tylko oznaczenie odporności na wysokie temp. że wiąże się to też z grubością filmu olejowego.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-22, 00:00   

apg napisał/a:
Jak nie ma chłodnicy


można sobie samemu na to odpowiedzieć

co się dzieje z olejem w korku latem?
co się dzieje podczas jazdy z przyczepą?
podczas jazdy po zakrętach pod górę np tak jak latem w Alpach?

jak nie ma chłodnicy to olej jest chłodzony gdzie? można by powiedzieć żebra na misce olejowej - ale jak się wolno jedzie pod górę albo stoi w upale to jaki pęd powietrza? zresztą teraz auta mają zabudowane spody i do tego jeszcze wygłuszone, pozostaje chłodzenie w obiegu silnika
 
 
apg 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2010-08-22, 14:35   

No więc. czy nie jest tak, że w układzie bez chłodnicy potrzebny jest olej, który będzie w stanie to wszystko znieść, czyli W50 W60?
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-22, 22:00   

niekoniecznie, najlepiej popatrzeć w książkę i sprawdzić co w tym temacie ma do powiedzenia producent. Są silniki bez chłodnic oleju i spokojnie jeżdżą na W40
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-08-23, 00:31   

W50 czy W60 jeśli masz silnik chłodzony powietrzem
 
 
JIMM
[Usunięty]

Wysłany: 2010-08-23, 13:46   

Znalazłem dobrą ofertę Shell Helix Ultra Racing 10w60 20 litrów
http://allegro.pl/item117..._20_litrow.html
po komentarzach i sprawdzeniu gość zaufany a olej jest z Niemiec a nie "shell polska".
dla porównania opakowanie 4l - 236zł
http://habi.pl/a79-shell-helix-ultra-racing-10w-60
a trwałość tego oleju / opakowanie serwisowe 20l/ po otworzeniu 5lat , więc myślę że go zużyję.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-08-24, 14:40   

Po kupnie samochodu tej zimy pojechałem zrobić standardowy serwis "pozakupowy" czyli rozrząd ,świece olej i fitry. Mechanik wlał mi Castrola 10W-40 mówiąc,że jak nie wiadomo co było wcześniej to najbezpieczniej wlać półsyntetyk. Właściwie się z nim zgodziłem ,ale co do marki oleju już czułem pewien niesmak. Ale pomyślałem niech już będzie :-/ Mój brak aprobaty do tego oleju, wynika z doświadczeń zebranych podczas wieloletniej eksploatacji wyczynowych motocykli Off-road i kartów. Praktycznie nikt w sporcie motocyklowo - kartingowym nie stosuje Castrola. Ja natomiast stwierdziłem empirycznie, bo z ciekawości testowałem różne oleje że łatwiej przytrzeć silnik w karcie na Castrolu niż na innych olejach. Z kolei spostrzeżenia z eksploatacji motocykli ma takie iż podczas okresowych remontów silników Castrol zostawiał więcej nagarów niż inne oleje. Oczywiście porównywałem tylko oleje fullsyntetyczne, bo tylko takie mają prawo bytu w tego tupu jednostkach. Najlepiej z kolei sprawdziły się w moim przypadku oleje SHELL i MOTUL.
Dlaczego o tym piszę, bo właśnie w motocyklach wszystko widać podczas remontów,a podczas eksploatacji samochodów, szczególnie takich jak nasze, których silniki ciężko "zarąbać" nie mamy częstych okazji żeby pooglądać sobie silnik od wewnątrz, rozebrać na części.
Dlatego, też dzisiaj nie wlałem już CASTROLA po raz następny tylko egzotycznego AGIPA 10W-40 i przynajmniej jeśli nawet nie jest lepszy od CASTROLA to mam świadomość i spokój ducha, że to właśnie nie CASTROL. Chcę natomiast zaznaczyć, że przez te te 15tyś nie miałem do tego oleju żadnych zastrzeżeń. Generalnie uważam, że jedynie oprócz obserwacji mniejszego lub większego apetytu na olej danej marki nie da się w samochodach naszego typu stwierdzić, że jakiś olej jest "be" a drugi "superowy" i polecam...Tylko wnikliwe testy i pomiary mogą nam coś powiedzieć więcej o oleju na jakim jeździmy.
Ale się rozjuszyłem :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.