Autor |
Wiadomość |
Rafcio.s [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-18, 14:33
|
|
|
SERGIO napisał/a: | wybrać 0W40 czy 10W60? |
Lepiej 0W40, czy zima czy nie to i tak lepiej miec rzadszy olej na starcie silnika |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-08-18, 17:52
|
|
|
Rafcio.s napisał/a: | SERGIO napisał/a: | wybrać 0W40 czy 10W60? |
Lepiej 0W40, czy zima czy nie to i tak lepiej miec rzadszy olej na starcie silnika |
Ja leje 0W40 i taki polecam. Oleje typu 10W60 stosuje się w silnikach wysoko obciążonych, np. rajdowych, gdzie temp. są większe. W normalnym aucie taki olej "marnuje się", do tego taki olej stawia większy opór. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2010-08-19, 08:35
|
|
|
Widzę że bardzo często w odpowiedziach przewija się oznaczenie 0W40,i pewnie taki olej teraz zakupię.Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem, pozdrawiam. |
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-08-19, 08:56
|
|
|
Też zmieniałem olej i mój mechanik zaproponował mi 0W40. Poprzednio był wlany 5W30.
Zastanawiam się czemu wystarczający jest tak niski ten drugi parametr.
Czy w naszych autach nie ma przypadkiem chłodnicy oleju? |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-08-19, 18:11
|
|
|
apg, z tego co wiem, to jest. |
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-08-20, 06:40
|
|
|
Tak mi się też wydawało, ale nie byłem pewien. Po coś tą chłodnicę zastosowali.
Czy nie dzięki niej właśnie nie ma potrzeby używania W60, a wystarczy schłodzone W30?
Jak to jest, może ktoś nam wyjaśni? |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-08-20, 21:40
|
|
|
Chłodnica jest nie po to by stosować olej 5W20 tylko by było stabilnie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-08-21, 11:32
|
|
|
Tzn?
Jak nie ma chłodnicy, to co jest niestabilne? |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-08-21, 12:44
|
|
|
apg napisał/a: | Tzn?
Jak nie ma chłodnicy, to co jest niestabilne? |
temp. oleju. Olej nagrzewa się bardziej, niż płyn chłodniczy, znaczy, jest bliżej "ognia", ruchomych elementów, opływa rozrząd... Zastosowanie chłodnicy oleju daje stabilniejszą temp. w całym silniku.
Mi mechanik (nie jakiś Miecio, gość jest na prawdę dobry) ostatnio tłumaczył, że ten parametr po W to nie tylko oznaczenie odporności na wysokie temp. że wiąże się to też z grubością filmu olejowego. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-08-22, 00:00
|
|
|
apg napisał/a: | Jak nie ma chłodnicy |
można sobie samemu na to odpowiedzieć
co się dzieje z olejem w korku latem?
co się dzieje podczas jazdy z przyczepą?
podczas jazdy po zakrętach pod górę np tak jak latem w Alpach?
jak nie ma chłodnicy to olej jest chłodzony gdzie? można by powiedzieć żebra na misce olejowej - ale jak się wolno jedzie pod górę albo stoi w upale to jaki pęd powietrza? zresztą teraz auta mają zabudowane spody i do tego jeszcze wygłuszone, pozostaje chłodzenie w obiegu silnika |
|
|
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-08-22, 14:35
|
|
|
No więc. czy nie jest tak, że w układzie bez chłodnicy potrzebny jest olej, który będzie w stanie to wszystko znieść, czyli W50 W60? |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-08-22, 22:00
|
|
|
niekoniecznie, najlepiej popatrzeć w książkę i sprawdzić co w tym temacie ma do powiedzenia producent. Są silniki bez chłodnic oleju i spokojnie jeżdżą na W40 |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-08-23, 00:31
|
|
|
W50 czy W60 jeśli masz silnik chłodzony powietrzem |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-08-24, 14:40
|
|
|
Po kupnie samochodu tej zimy pojechałem zrobić standardowy serwis "pozakupowy" czyli rozrząd ,świece olej i fitry. Mechanik wlał mi Castrola 10W-40 mówiąc,że jak nie wiadomo co było wcześniej to najbezpieczniej wlać półsyntetyk. Właściwie się z nim zgodziłem ,ale co do marki oleju już czułem pewien niesmak. Ale pomyślałem niech już będzie :-/ Mój brak aprobaty do tego oleju, wynika z doświadczeń zebranych podczas wieloletniej eksploatacji wyczynowych motocykli Off-road i kartów. Praktycznie nikt w sporcie motocyklowo - kartingowym nie stosuje Castrola. Ja natomiast stwierdziłem empirycznie, bo z ciekawości testowałem różne oleje że łatwiej przytrzeć silnik w karcie na Castrolu niż na innych olejach. Z kolei spostrzeżenia z eksploatacji motocykli ma takie iż podczas okresowych remontów silników Castrol zostawiał więcej nagarów niż inne oleje. Oczywiście porównywałem tylko oleje fullsyntetyczne, bo tylko takie mają prawo bytu w tego tupu jednostkach. Najlepiej z kolei sprawdziły się w moim przypadku oleje SHELL i MOTUL.
Dlaczego o tym piszę, bo właśnie w motocyklach wszystko widać podczas remontów,a podczas eksploatacji samochodów, szczególnie takich jak nasze, których silniki ciężko "zarąbać" nie mamy częstych okazji żeby pooglądać sobie silnik od wewnątrz, rozebrać na części.
Dlatego, też dzisiaj nie wlałem już CASTROLA po raz następny tylko egzotycznego AGIPA 10W-40 i przynajmniej jeśli nawet nie jest lepszy od CASTROLA to mam świadomość i spokój ducha, że to właśnie nie CASTROL. Chcę natomiast zaznaczyć, że przez te te 15tyś nie miałem do tego oleju żadnych zastrzeżeń. Generalnie uważam, że jedynie oprócz obserwacji mniejszego lub większego apetytu na olej danej marki nie da się w samochodach naszego typu stwierdzić, że jakiś olej jest "be" a drugi "superowy" i polecam...Tylko wnikliwe testy i pomiary mogą nam coś powiedzieć więcej o oleju na jakim jeździmy.
Ale się rozjuszyłem :-P |
|
|
|
|
|