Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual  
Autor Wiadomość
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2019-03-02, 23:31   

gtfan napisał/a:
FTM - A4 B6 2.5TDI, więc przekładka przekładki ;) Ta skrzynia ma przełożenie główne 3.889, więc i dyfer pod to musi być odpowiedni. Koło zamachowe masz na 10 śrub?

Rzekomo to komplet z jednego auta więc dyfer powinien pasować.
Koło w komplecie było na 8 śrub ale udało mi się zdobyć całe sprzęgło z s8 manuala na 10 :)
Zostaje do ogarnięcia kwestia długości wału.

[ Dodano: 2019-07-19, 22:32 ]
Jestem już po przekładce skrzyni manualnej.
Auto jeździ tylko elektryka została do ogarnięcia.
Odpiąłem z wiązki kompa od automatycznej skrzyni - na zegarach nie wyświetla już biegów.

Teraz wyświetla na zegarach błąd abs i esp i trochę kuleje na wolnych obrotach nawet potrafi zgasnąć.
Po podłączeniu lapka w ecu i module abs są nast błędy:
18034 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
16486 Mass or Volume Air Flow Circ Low Input
16705 Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ Range/Performance

Co tam jeszcze trzeba zrobić? Jakieś przekodowanie załatwi sprawę?

i co zrobić żeby światła cofania się zapalały ze wstecznym?

Pacjent to S8 preFl '98 AHC
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-20, 09:04   

16486 - uszkodzona przepływka lub jej wiązka
16705 - problem z czujnikiem polożenia wału - uszkodzony, zabrudzony lub w nieodpowiedniej odległości od wieńca na kole zamachowym, ewentualnie jego wiązka
18034 - w ecu pod automat to będzie cały czas, ale nie powinno mieć wpływu na jazdę, tylko zmiana ecu /lub samego wsadu na taki pod manual to zlikwiduje. Co do ABS to podaj nr swojego sterownika, ew. spróbuj mu wbić kodowanie 00012 lub 00032

Gaśnięcie i nierówna praca to przez problemy z czujnikiem położenia wału i przepływką

Co do wstecznego, to trzeba podpiąć kable od przełącznika na skrzyni do wiązki auta - albo do kostki od automatu (tu nie wiem, które piny) albo do pinów po przekaźniku rozrusznika jak na zdjęciu poniżej (zielone kable)


_________________
Four rings to rule them all
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-07-20, 21:12   

mnie to jedno zastanawia po jaki .... wy te kompy od skrzyni wyczepiacie bez zrobienia ładu z kompem, co w p[rzypadku s8 jest możliwe
 
 
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2019-07-20, 21:51   

ja to mam normalnie jakiegoś pecha z tym samochodem..
dziś w trakcie testów fura zgasła, wszystkie kontrolki nie świecą, prądu brak
szybko aku odpiąłem bo ciepłe klemy się zrobiły..
jakieś zwarcie trzyma..
macie jakieś pomysły od czego by zacząć poszukiwania?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-07-20, 22:11   

Połączenia rozrusznika, alternatora, łączenie plusa pod prawą podłużnicą, kostki w skrzynce ecu, wiązka od skrzyni może gdzieś wydechu dotyka. Ogólnie wszystko, co było ruszane przy okazji swapu.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-07-21, 05:47   

masa jest ok ?
 
 
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2019-07-22, 17:04   

Dzięki za podpowiedzi.
Okazało się że zwarcie robił gruby plus przy rozruszniku. Dotykał do łapy i przeszło przez izolację. Co ciekawe gruba masa od bloku do podłużnicy jest zesmażona mocno i od razu rzuca się to w oczy a kabel plusowy trzeba mocno się przyjrzeć żeby zobaczyć to miejsce styku.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-07-25, 20:54   

ciesz się że auto ci się nie spalił.o <boisie>
 
 
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2019-09-02, 12:28   

gtfan napisał/a:
18034 - w ecu pod automat to będzie cały czas, ale nie powinno mieć wpływu na jazdę, tylko zmiana ecu /lub samego wsadu na taki pod manual to zlikwiduje. Co do ABS to podaj nr swojego sterownika, ew. spróbuj mu wbić kodowanie 00012 lub 00032


Oryginalne ecu które miałem zapięte 4D0 907 558 F miało kodowanie 05373 i nic nie mogłem z tym zrobić.
Podmieniłem ecu na 4D0 907 557 G który miałem w zapasie i na nim wyświetliło kodowanie 04213 więc jest już manual ale bez esp.
Komp od skrzyni teraz jest odpięty.
Jeździ o wiele lepiej niż na pierwszym sterowniku, nie podbija obrotów, ładnie hamuje silnikiem, mało pali, tylko świeci na zegarach abs i esp.
Teraz błędy są dwa:
18020 P1612 Electronic Control Module Incorrect Coding
18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error -ten błąd też miałem na pierwszym sterowniku odkąd kupiłem auto

Sterownik abs mam taki:
Controller: 4D0 907 389
Component: ABS/FDR Allrad D32
Coding: 0265109400
Shop #: BB 34612
Wyświetlane błędy:
18034 P1626 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
18256 P1848 Please check DTC Memory of engine ECU
18263 P1855 Data-Bus Powertrain Software version Contr.

Próbowałem zmienić vcds-em lite kodowanie absu na manual tak jak pisałeś gtfan ale najpierw trzeba login bo jest nieaktywne okno recode.
Wpisywałem loginy 05497 i 05495 ale po wpisaniu wyrzuca ze sterownika i dopiero po wyłączeniu zapłonu da się wejść znowu w moduł absu.
Na włączonym silniku też tak się dzieje.

Coś poradzicie co z tym można zrobić??
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-02, 21:18   

DAWIDOOO napisał/a:
Podmieniłem ecu na 4D0 907 557 G który miałem w zapasie i na nim wyświetliło kodowanie 04213 więc jest już manual ale bez esp.

Spróbuj 04313.

18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error - wg opisów, to ten błąd mówi, że ECU nie może się skomunikować ze sterownikiem skrzyni. Ale skoro jest zakodowany pod manuala, to nie powinno tego być.

DAWIDOOO napisał/a:

Sterownik abs mam taki:
Controller: 4D0 907 389

Jeśli nie ma żadnej literki na końcu, to sterownik niestety niekodowalny.

DAWIDOOO napisał/a:

Wyświetlane błędy:
18034 P1626 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
18256 P1848 Please check DTC Memory of engine ECU
18263 P1855 Data-Bus Powertrain Software version Contr.

Wszystkie odnoszą się do komunikacji ze sterownikiem skrzyni. Może po kodowaniu ECU się uspokoi. Jak nie, to ja niestety już nie mam pomysłów.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2019-09-02, 22:24   

gtfan napisał/a:
Spróbuj 04313.

no właśnie nie mogę zmienić kodowania ani w tym ecu ani w starym ecu.
Może problem leży w sprzęcie - vcds lite + wtyczka niebieska china?

gtfan napisał/a:
Jeśli nie ma żadnej literki na końcu, to sterownik niestety niekodowalny.

numer bez literki
a wymiana samego sterownika abs na taki który można zakodować na manual?
np taki 4D0 907 389 B lub z literką E ??

gtfan napisał/a:
18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error - wg opisów, to ten błąd mówi, że ECU nie może się skomunikować ze sterownikiem skrzyni. Ale skoro jest zakodowany pod manuala, to nie powinno tego być.

jak była skrzynia automatyczna to też ten błąd świecił. W sumie od zawsze się wyświetlał odkąd pamiętam. Myślałem że to może coś związanego np ze zdjętym imobilajzerem..
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-03, 06:14   

jakby co to magę ci podać namiary na gościa
który twierdzi że może wszystko :P
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-09-03, 07:36   

DAWIDOOO napisał/a:

a wymiana samego sterownika abs na taki który można zakodować na manual?
np taki 4D0 907 389 B lub z literką E ??

Wg Elsy te są kodowalne, ale czy faktycznie się da i czy te błędy znikną, to nie mam pojęcia.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
DAWIDOOO 


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 41
Skąd: PARCZEW
Wysłany: 2019-09-05, 22:17   

Na razie zamówiłem sterownik 4D0 907 389 E
za całe 20zł+ przesyłka
zobaczymy czy coś z tego wyjdzie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.