Autor |
Wiadomość |
DAWIDOOO
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 41 Skąd: PARCZEW
|
Wysłany: 2019-03-02, 23:31
|
|
|
gtfan napisał/a: | FTM - A4 B6 2.5TDI, więc przekładka przekładki Ta skrzynia ma przełożenie główne 3.889, więc i dyfer pod to musi być odpowiedni. Koło zamachowe masz na 10 śrub? |
Rzekomo to komplet z jednego auta więc dyfer powinien pasować.
Koło w komplecie było na 8 śrub ale udało mi się zdobyć całe sprzęgło z s8 manuala na 10
Zostaje do ogarnięcia kwestia długości wału.
[ Dodano: 2019-07-19, 22:32 ]
Jestem już po przekładce skrzyni manualnej.
Auto jeździ tylko elektryka została do ogarnięcia.
Odpiąłem z wiązki kompa od automatycznej skrzyni - na zegarach nie wyświetla już biegów.
Teraz wyświetla na zegarach błąd abs i esp i trochę kuleje na wolnych obrotach nawet potrafi zgasnąć.
Po podłączeniu lapka w ecu i module abs są nast błędy:
18034 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
16486 Mass or Volume Air Flow Circ Low Input
16705 Ign./Distributor Eng.Speed Inp.Circ Range/Performance
Co tam jeszcze trzeba zrobić? Jakieś przekodowanie załatwi sprawę?
i co zrobić żeby światła cofania się zapalały ze wstecznym?
Pacjent to S8 preFl '98 AHC |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-07-20, 09:04
|
|
|
16486 - uszkodzona przepływka lub jej wiązka
16705 - problem z czujnikiem polożenia wału - uszkodzony, zabrudzony lub w nieodpowiedniej odległości od wieńca na kole zamachowym, ewentualnie jego wiązka
18034 - w ecu pod automat to będzie cały czas, ale nie powinno mieć wpływu na jazdę, tylko zmiana ecu /lub samego wsadu na taki pod manual to zlikwiduje. Co do ABS to podaj nr swojego sterownika, ew. spróbuj mu wbić kodowanie 00012 lub 00032
Gaśnięcie i nierówna praca to przez problemy z czujnikiem położenia wału i przepływką
Co do wstecznego, to trzeba podpiąć kable od przełącznika na skrzyni do wiązki auta - albo do kostki od automatu (tu nie wiem, które piny) albo do pinów po przekaźniku rozrusznika jak na zdjęciu poniżej (zielone kable)
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-07-20, 21:12
|
|
|
mnie to jedno zastanawia po jaki .... wy te kompy od skrzyni wyczepiacie bez zrobienia ładu z kompem, co w p[rzypadku s8 jest możliwe |
|
|
|
|
DAWIDOOO
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 41 Skąd: PARCZEW
|
Wysłany: 2019-07-20, 21:51
|
|
|
ja to mam normalnie jakiegoś pecha z tym samochodem..
dziś w trakcie testów fura zgasła, wszystkie kontrolki nie świecą, prądu brak
szybko aku odpiąłem bo ciepłe klemy się zrobiły..
jakieś zwarcie trzyma..
macie jakieś pomysły od czego by zacząć poszukiwania? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-07-20, 22:11
|
|
|
Połączenia rozrusznika, alternatora, łączenie plusa pod prawą podłużnicą, kostki w skrzynce ecu, wiązka od skrzyni może gdzieś wydechu dotyka. Ogólnie wszystko, co było ruszane przy okazji swapu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-07-21, 05:47
|
|
|
masa jest ok ? |
|
|
|
|
|
|
|
DAWIDOOO
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 41 Skąd: PARCZEW
|
Wysłany: 2019-07-22, 17:04
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
Okazało się że zwarcie robił gruby plus przy rozruszniku. Dotykał do łapy i przeszło przez izolację. Co ciekawe gruba masa od bloku do podłużnicy jest zesmażona mocno i od razu rzuca się to w oczy a kabel plusowy trzeba mocno się przyjrzeć żeby zobaczyć to miejsce styku. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-07-25, 20:54
|
|
|
ciesz się że auto ci się nie spalił.o |
|
|
|
|
|
|
|
DAWIDOOO
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 41 Skąd: PARCZEW
|
Wysłany: 2019-09-02, 12:28
|
|
|
gtfan napisał/a: | 18034 - w ecu pod automat to będzie cały czas, ale nie powinno mieć wpływu na jazdę, tylko zmiana ecu /lub samego wsadu na taki pod manual to zlikwiduje. Co do ABS to podaj nr swojego sterownika, ew. spróbuj mu wbić kodowanie 00012 lub 00032 |
Oryginalne ecu które miałem zapięte 4D0 907 558 F miało kodowanie 05373 i nic nie mogłem z tym zrobić.
Podmieniłem ecu na 4D0 907 557 G który miałem w zapasie i na nim wyświetliło kodowanie 04213 więc jest już manual ale bez esp.
Komp od skrzyni teraz jest odpięty.
Jeździ o wiele lepiej niż na pierwszym sterowniku, nie podbija obrotów, ładnie hamuje silnikiem, mało pali, tylko świeci na zegarach abs i esp.
Teraz błędy są dwa:
18020 P1612 Electronic Control Module Incorrect Coding
18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error -ten błąd też miałem na pierwszym sterowniku odkąd kupiłem auto
Sterownik abs mam taki:
Controller: 4D0 907 389
Component: ABS/FDR Allrad D32
Coding: 0265109400
Shop #: BB 34612
Wyświetlane błędy:
18034 P1626 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
18256 P1848 Please check DTC Memory of engine ECU
18263 P1855 Data-Bus Powertrain Software version Contr.
Próbowałem zmienić vcds-em lite kodowanie absu na manual tak jak pisałeś gtfan ale najpierw trzeba login bo jest nieaktywne okno recode.
Wpisywałem loginy 05497 i 05495 ale po wpisaniu wyrzuca ze sterownika i dopiero po wyłączeniu zapłonu da się wejść znowu w moduł absu.
Na włączonym silniku też tak się dzieje.
Coś poradzicie co z tym można zrobić?? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-09-02, 21:18
|
|
|
DAWIDOOO napisał/a: | Podmieniłem ecu na 4D0 907 557 G który miałem w zapasie i na nim wyświetliło kodowanie 04213 więc jest już manual ale bez esp.
|
Spróbuj 04313.
18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error - wg opisów, to ten błąd mówi, że ECU nie może się skomunikować ze sterownikiem skrzyni. Ale skoro jest zakodowany pod manuala, to nie powinno tego być.
DAWIDOOO napisał/a: |
Sterownik abs mam taki:
Controller: 4D0 907 389
|
Jeśli nie ma żadnej literki na końcu, to sterownik niestety niekodowalny.
DAWIDOOO napisał/a: |
Wyświetlane błędy:
18034 P1626 Data-Bus Powertrain Missing Message from Transm.Contr.
18256 P1848 Please check DTC Memory of engine ECU
18263 P1855 Data-Bus Powertrain Software version Contr.
|
Wszystkie odnoszą się do komunikacji ze sterownikiem skrzyni. Może po kodowaniu ECU się uspokoi. Jak nie, to ja niestety już nie mam pomysłów. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
DAWIDOOO
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 41 Skąd: PARCZEW
|
Wysłany: 2019-09-02, 22:24
|
|
|
gtfan napisał/a: | Spróbuj 04313. |
no właśnie nie mogę zmienić kodowania ani w tym ecu ani w starym ecu.
Może problem leży w sprzęcie - vcds lite + wtyczka niebieska china?
gtfan napisał/a: | Jeśli nie ma żadnej literki na końcu, to sterownik niestety niekodowalny. |
numer bez literki
a wymiana samego sterownika abs na taki który można zakodować na manual?
np taki 4D0 907 389 B lub z literką E ??
gtfan napisał/a: | 18048 P1640 Internal Contr.Module (EEPROM) Error - wg opisów, to ten błąd mówi, że ECU nie może się skomunikować ze sterownikiem skrzyni. Ale skoro jest zakodowany pod manuala, to nie powinno tego być.
|
jak była skrzynia automatyczna to też ten błąd świecił. W sumie od zawsze się wyświetlał odkąd pamiętam. Myślałem że to może coś związanego np ze zdjętym imobilajzerem.. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-03, 06:14
|
|
|
jakby co to magę ci podać namiary na gościa
który twierdzi że może wszystko |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-09-03, 07:36
|
|
|
DAWIDOOO napisał/a: |
a wymiana samego sterownika abs na taki który można zakodować na manual?
np taki 4D0 907 389 B lub z literką E ??
|
Wg Elsy te są kodowalne, ale czy faktycznie się da i czy te błędy znikną, to nie mam pojęcia. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
DAWIDOOO
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: DAWID
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 41 Skąd: PARCZEW
|
Wysłany: 2019-09-05, 22:17
|
|
|
Na razie zamówiłem sterownik 4D0 907 389 E
za całe 20zł+ przesyłka
zobaczymy czy coś z tego wyjdzie |
|
|
|
|
|
|
|
|