Ogłoszenie 
Opony samochodowe Felgi Audi A8 motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual  
Autor Wiadomość
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-13, 19:51   [S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual

Panowie, od kiedy remontowałem automatyczną skrzynię, z biegiem czasu coraz bardziej żałuję że to zrobiłem, ale stało się i tyle. Zatem póki mam sprawną skrzynię, chciałbym się dowiedzieć ile wyniesie bilans przekładki. Konkretnie chodzi o to ile wziąłbym kasy za swoje graty na poczet gratów do konfiguracji manualnej. Zatem z tego co się dowiedziałem, ode mnie by wyleciało:

- półosie przednie x2
- komputer skrzyni
- pedał hamulca
- skrzynia (stan bdb)
- konwerter??? (czy razem ze skrzynią się sprzedaje?)
- wał napędowy
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe

A wleciałoby:

- półosie przednie x2
- pedał hamulca i sprzęgła
- pompka sprzęgła
- skrzynia ( rzekomo 2.5 tdi)
- wał napędowy (przedłużamy stary lub kupujemy od s8 lub rzekomo longa)
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
- nówka sprzęgło


To tyle?

Robocizna druga sprawa, to będzie ewentualnie w bilansie nr. 2

Zatem, czy ktoś pomoże mi to wszystko obliczyć?
_________________
I`m the LPG master
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3609
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-02-13, 20:02   

Co tu chcesz liczyć? Nie ma sztywnych ram cenowych. Wszystko zależy za ile co kupisz i sprzedasz..
_________________
I want you bad, bad, bad, bad, bad. Bad, really, really bad :-D

"Im wolniej jedziesz, tym dłużej cię widzą... "
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-13, 20:05   

Zależy mi na orientacyjnych cenach tego wszystkiego. Może ktoś już robił podobne wyliczenia.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 800
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-02-14, 18:37   

Ja orientacyjnych cen nie znam, zaplacilem za cale S8 w manualu 8,5k bo gosc za komplet do przekladki skrzyni chcial 5,5k (oplacalo sie dolozyc 3k za cala reszte).

Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
adrian949 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: S8 D2 Lift Manual Pb
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 1232
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-14, 18:55   

Bugalon napisał/a:
Ja orientacyjnych cen nie znam, zaplacilem za cale S8 w manualu 8,5k bo gosc za komplet do przekladki skrzyni chcial 5,5k (oplacalo sie dolozyc 3k za cala reszte).

Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny)


Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 50
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 501
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-02-15, 11:05   

adrian949 napisał/a:
Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.

Tak, ale będzie jeszcze trzeba zdobyć ramkę np. 4D1863269D z mieszkiem skórzanym i gałkę.
Żeby nie kombinować z osobnym poszukiwaniem wału napędowego lepiej znaleźć A8 2.8 lub 2.5 w quattro - mógłbyś wziąć komplet: skrzynię + wał napędowy.
Tu przykładowe ogłoszenie TDI z quattro
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDhJ1zz.html
_________________

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: CLK 55 AMG
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2186
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-15, 11:17   

Które jest na 99% z automatem
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
gg: 49307205
tel: 508-12-10-44
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-15, 11:47   

Ostatnio na FB wywiązała się ciekawa dyskusja na temat swapa. Chłopaczek przekladał w swojej FL, skrzynia od 2,5tdi A6, sprzęgło rs4 b5, sterownik od S8 manual i niby wszystko śmiga ok. Wał musiał przedlużać do wersji Long. Ktoś inny pisał że można zostawić sterownik od automatu, nie wiem ile w tym prawdy i czy będzie wszystko w porządku. Ps poszukuję nr sterownika silnika od S8 FL manual. Jeśli chodzi o koszty, to swego czasu Guzior oferowal przekładkę za 6tys z częściami, ale niestety już się tym nie zajmuje. Jeśli u siebie zdecyduję się na przekładkę to pewnie będę to robił sam ;)
_________________
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
adrian949 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: S8 D2 Lift Manual Pb
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 1232
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-15, 12:11   

Ja jak odpaliłem swoją na sterowniku od A8 silnik AQH, to chodziła ale nie za specjalnie. Po podpięciu sterownika od S8 od automata, też nie chodził za specjalnie było słychać w filtrze powietrza dudnienie i obroty bardzo skakały. Dopiero po skopiowaniu sterownika od manuala wszystko zaczęło chodzić. Może ktoś wie jak podpiąć czujnik sprzęgła, jeszcze tego nie zrobiłem.
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-15, 12:23   

Bez tego czujnika pewnie podbija obroty po wcisnieciu sprzegla?
_________________
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
 
 
adrian949 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: S8 D2 Lift Manual Pb
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 1232
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-15, 12:27   

Nie podbija obrotów. Jak by tak było dawno bym podłączył. Pewnie przez to tempomat mi nie dział. Choć czasem się załączył.
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-15, 12:33   

Inni mieli problem z obrotami bez czujnika, ale narazie to nieistotne. Rozumiem że w twojej S8 wrzuciłeś wszystkie graty od manuala S8 i przekodowałes sterownik?
_________________
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
adrian949 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: S8 D2 Lift Manual Pb
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 1232
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-15, 12:41   

Tak wszystko jest od S8, kolega pożyczył sterownik oryginał S8 manual, gość mi go skopiował do mojego sterownika. Jak by co wystarczy wysłać mu sterownik i to ogarnie. Nie wiesz czasem gdzie trzeba wpiąć ten czujnik?
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-15, 13:28   

Czyli generalnie inny komputer jest nie potrzebny. Bardzo dobrze bo z tego co kiedyś widziałem jest to dość droga sprawa taki od manuala. 6 tysięcy z robotą za przekładkę to myślę że niezła cena, tyle że pozostaje kwestia sprzęgła - czy nowe wchodzi w grę. Wiadmomo dlaczrgo tego nie chce robić?
Jak bym swoje graty sprzedał za około 4 - 5 tysięcy, to wtedy jak najbardziej bym się zdecydował na taki zabieg.
_________________
I`m the LPG master
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1110
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-15, 13:53   

VAGowner napisał/a:
adrian949 napisał/a:
Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć.

Tak, ale będzie jeszcze trzeba zdobyć ramkę np. 4D1863269D z mieszkiem skórzanym i gałkę.
Żeby nie kombinować z osobnym poszukiwaniem wału napędowego lepiej znaleźć A8 2.8 lub 2.5 w quattro - mógłbyś wziąć komplet: skrzynię + wał napędowy.
Tu przykładowe ogłoszenie TDI z quattro
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDhJ1zz.html

A8 2.5tdi nigdy nie występowało w konfiguracji quattro + manual.
W 2.8 była tylko skrzynia 5b -> wał ma inną długość niż przy skrzyni 6b.

emilus143 napisał/a:
Czyli generalnie inny komputer jest nie potrzebny. Bardzo dobrze bo z tego co kiedyś widziałem jest to dość droga sprawa taki od manuala.

Masz S8 czy A8, bo w profilu tego nie ma. Do S8 są na necie wsady ECU od manuala, wystarczy 'przeprogramować' kompa (w preFL nagrać wsad na nową kość pamięci i przelutować ją w ECU). W A8 już nie tak fajnie, bo ABZ na niemodyfikowanym programie od S8 nie chodzi dobrze.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
OC/AC

| Felgi Audi - AluShop.pl | | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |