Ogłoszenie 
Opony samochodowe Felgi Audi A8 motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 800
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-02-17, 19:31   

koziolek napisał/a:

napisz coś więcej, co dokładnie było kiepskie ? chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę przy przeróbce


1. Wybierak był od jakiegoś A6 z przerabianymi cięgnami. Efekt tego był taki, ze skok lewarka był na tyle dziwny ze po zmianie biegów na te do przodu (1,3,5) napierdzielalem ręką w klimatronik i do tego naprawdę ciężko wybierak chodził
2. Pedał sprzęgła trzeszczał przy wciskaniu
3. Delikatne obciążenia (niskie obroty i delikatne używanie gazu) powodowaly szarpania autem (wydaje mi się ze to kwestia braku przekodowania sterownika z automatu na manual)
4. Pedał gazu miał taka charakterystykę, ze wciskales gaz do polowy i auto ledwo jechalo, dopiero potem jak depnales mocniej to zaczynalo zyc, dziwne odczucie
5. Nie było wyświetlania spalania na Fisie
6. Nie działał tempomat.

Nie wiem ile z tego to kwestia swapa samej skrzyni a ile kwestia swapa całego zespołu napędowego. Aphopis wymienial silnik przedliftowy na poliftowy i sądzę, że punkty 4,5 i 6 to wlasnie kwestia zmiany samego silnika i nie miało to nic wspólnego ze swapem skrzyni a bardziej ze zmianą elektroniki silnika.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-17, 20:27   

Ja bym jeszcze dorzucił nr 3 do silnika. Nr. 2 to pikuś jak sam pedał trzeszczał - kwestia przesmarowania "geja" Wybierak, no cóż, tego to nie wiem... :) Źle to nie wygląda, coraz lepiej moim zdaniem :)
_________________
I`m the LPG master
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1110
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-17, 21:12   

FOSS napisał/a:
gtfan napisał/a:
Dokładnie, więcej jak 140-150km/h nie jeżdżę, a do takich prędkości wystarczy skrzynia bez chłodzenia.

Kurcze, wprawdzie jestem zagorzałym zwolennikiem automata i jeżeli życie mnie nie zmusi to manuala nie planuję sobie kupować, to jednak wątek czytałem z zainteresowaniem.
Do tego momentu.
Bo myślałem, że przekładka na manual to pewne ulepszenie, dla was samych sposób na uwolnienie się od automatycznej skrzyni biegów.... "i żyli długo i szczęśliwie"... ale jeżeli po przekładce otrzymujemy finalnie auto którym lepiej nie jeździć z większymi prędkościami to nie rozumiem idei <bezradny>

Zrobiłeś operację... zmieniłeś pacjentowi wątrobę na inną, zdrowszą ale przy okazji wyciąłeś mu jedno płuco <faktycznie>

Ale tym autem z tą skrzynią da się jeździć z większymi prędkościami. Tylko w takich warunkach skrzynia bez chłodzenia zużyje się szybciej niż taka z chłodzeniem. O ile szybciej - 5, 10, 50tys. km - nie wiem i nie próbuję nawet zgadywać.
Ja wybrałem taką a nie inną bo:
- była blisko (30km),
- była tania (600zł),
- nie chciało mi się rzeźbić węży do chłodzenia (z automatu nie pasują, oryginalne z S8 są tak dostępne jak i wał i zamach do przedlifta),
- 200km/h moje A8 widzi może przez 10s/rok (zwyczajnie nie lubię zapierdalać :p).
Zrobiłem to z pełną świadomością ewentualnych konsekwencji. Jak padnie to kupię następną, może nawet z chłodzeniem ;)

Ale przyznaję, automat był wygodniejszy w codziennej miejskiej jeździe. W przyszłości na pewno wrócę do automatu, ale raczej do czegoś nowszego niż konstrukcji projektowanej w latach 80-tych.

FOSS napisał/a:

gtfan napisał/a:
Ale stworzenie customowych węży nie wydaje mi się niewykonalne. Trochę rzeźbienia będzie, ale wszystko da się dorobić ;)

Zdecydowanie bym kontynuował w tym kierunku albo po prostu kupić skrzynkę z wyjściem na układ chłodzenia.

Tu mi chodziło o to, co pisałem wyżej, do skrzyni z chłodzeniem trzeba rzeźbić węże.

Bugalon napisał/a:
1. Wybierak był od jakiegoś A6 z przerabianymi cięgnami. Efekt tego był taki, ze skok lewarka był na tyle dziwny ze po zmianie biegów na te do przodu (1,3,5) napierdzielalem ręką w klimatronik i do tego naprawdę ciężko wybierak chodził

Oryginalnie cięgna mają ok. 2cm regulacji, co się przekłada na jakieś 4cm ruchu drążka. Musieli więc tu nieźle przesadzić z przedłużeniem, albo rzeźbić wybierak inny niż z C4 2.5tdi, albo nie chciało im się tego ustawić dobrze.

A pkt. 3-6 to pokłosie swapu silnika poliftowego do prefl i zestawienia go z manualem.

U mnie np. na ori ECU (pod 4hp) było powolne schodzenie z obrotów przy zmianie biegów - wciskałem sprzęgło, zmieniałem bieg i dopiero po sekundzie obroty zaczynały opadać. Na ECU pod 5hp dodatkowo pojawiały się czasem podwyższone jałowe obroty przez jakiś czas po odpaleniu (ok 1500obr/min). Teraz mam chipa z ebaya za 150$ i jest ok.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-17, 23:35   

Czyli sam was od S8 manual nie wystarczy aby to normalnie działało?
_________________
I`m the LPG master
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1110
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-18, 07:23   

W Twoim przypadku wystarczy bo masz S8 z silnikiem z S8 ;) Ja mam A8 z ABZ-tem, który fabrycznie w manualu nie występował i nie ma do niego oryginalnych wsadów. Chip, który mam to jest nic innego jak program z S8 manual dostrojony do charakterystyki ABZ-ta.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
olozwirski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 57
Skąd: wkz
Wysłany: 2017-02-24, 23:06   

Pytanie co do zegarów z S8 manula, co się wyświetla na pasku biegów jak zostawimy licznik z automatu po przeróbce na manual? Czy w zegarach z oryginalnym manualem jest tam coś innego? Przedlift i polift.
_________________
Narazie czytam
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1110
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-24, 23:18   

W preF nic się nie wyświetla. Po odpięciu sterownika skrzyni część ekranu, na której były wyświetlane biegi zostaje pusta. Na filmach z youtube z ori S8 to widać. Jak jest w FL, to nie wiem.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
danishow 
DER MODERATOR



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: 5HP19 ECH
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: D2 FL AQG
Pomógł: 128 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3776
Skąd: Halsenbach - DE
Wysłany: 2017-02-24, 23:21   

gtfan napisał/a:
Jak jest w FL, to nie wiem.
Jak nie widzi wybieraka to nic nie pokazuje.
_________________
MOJE A8 - FOTKI - WYDECH - LPG

NIE odpowiadam na pytania techniczne przez pw !
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Przemek21 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 39
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-26, 23:07   

Ja mam na zbyciu oryginalny manualny wybierak z s8 bo u mnie już jest nie potrzebny ,zawsze lepiej niż jakaś sztuka z a6
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 441
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-02-27, 12:57   

Przemek21 napisał/a:
Ja mam na zbyciu oryginalny manualny wybierak z s8 bo u mnie już jest nie potrzebny ,zawsze lepiej niż jakaś sztuka z a6


biorę ;)
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 38 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4476
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-25, 19:56   

czytam i czytam i aż mnie skręca ze śmiechu
przekładałem już dwa auta
i jedno auto lata nasz ukochany kraj -i do angoli jest tam skrzynia Dqt bez chłodzenia gość ma dość sporą nogę i już drugi sezon tam śmiga
na pewno nie jest to prędkość 150 km tylko znacznie więcej na 3 biegu sporo więcej się pojedzie .
Kolega gtfan, -on z natury wolno się przemieszcza i prawdopodobnie z automatem też z podobnymi prędkościami śmigał .
A przekładka to temat rzeka ale da się wszystko zrobić w miarę tanio .
Tylko ja robiłem po 98 roku przed się nie wypowiem .
Szykuje się mi jedno auto do roboty jak się obrobię i znajdę chwile wolnego to zrobię jakieś foto i opisze co i jak .
 
 
adrian949 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: S8 D2 Lift Manual Pb
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 1231
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-25, 20:34   

I ja teraz też robię manuala w drugiej S8. Oby latała do końca tygodnia. Jak ktoś ma jakieś pytania śmialo pytać, mi dużo też pomógł Micha w niektórych sprawach.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3609
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2018-01-25, 20:37   

adrian949, jak się ma sprawa z kołem zamachowym? Wiem, że jedno miałeś seryjne ale jak finalnie wyszło?
_________________
I want you bad, bad, bad, bad, bad. Bad, really, really bad :-D

"Im wolniej jedziesz, tym dłużej cię widzą... "
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 38 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4476
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-26, 08:27   

do polifta siada z 2,5 tdi
r5 :]
Lub jak ktoś chce wydać 2 tys to można nabyć koło ze sprzęgłem od 2.7 bi turbo valeo też jest sztywne .
Lub te co ja uważam że nie powinny być w aucie -wiadomo jakie
Są jeszcze koła robione ale one 2 tys
 
 
adrian949 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: S8 D2 Lift Manual Pb
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 1231
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-01-26, 08:37   

Ja mam dwumase od s4 2.7. Mam nadzieję że będzie się lepiej jeździć niż na sztywnym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
OC/AC

| Felgi Audi - AluShop.pl | | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |