Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-02-17, 19:31
|
|
|
koziolek napisał/a: |
napisz coś więcej, co dokładnie było kiepskie ? chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę przy przeróbce |
1. Wybierak był od jakiegoś A6 z przerabianymi cięgnami. Efekt tego był taki, ze skok lewarka był na tyle dziwny ze po zmianie biegów na te do przodu (1,3,5) napierdzielalem ręką w klimatronik i do tego naprawdę ciężko wybierak chodził
2. Pedał sprzęgła trzeszczał przy wciskaniu
3. Delikatne obciążenia (niskie obroty i delikatne używanie gazu) powodowaly szarpania autem (wydaje mi się ze to kwestia braku przekodowania sterownika z automatu na manual)
4. Pedał gazu miał taka charakterystykę, ze wciskales gaz do polowy i auto ledwo jechalo, dopiero potem jak depnales mocniej to zaczynalo zyc, dziwne odczucie
5. Nie było wyświetlania spalania na Fisie
6. Nie działał tempomat.
Nie wiem ile z tego to kwestia swapa samej skrzyni a ile kwestia swapa całego zespołu napędowego. Aphopis wymienial silnik przedliftowy na poliftowy i sądzę, że punkty 4,5 i 6 to wlasnie kwestia zmiany samego silnika i nie miało to nic wspólnego ze swapem skrzyni a bardziej ze zmianą elektroniki silnika. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-17, 20:27
|
|
|
Ja bym jeszcze dorzucił nr 3 do silnika. Nr. 2 to pikuś jak sam pedał trzeszczał - kwestia przesmarowania "geja" Wybierak, no cóż, tego to nie wiem... Źle to nie wygląda, coraz lepiej moim zdaniem |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-17, 21:12
|
|
|
FOSS napisał/a: | gtfan napisał/a: | Dokładnie, więcej jak 140-150km/h nie jeżdżę, a do takich prędkości wystarczy skrzynia bez chłodzenia. |
Kurcze, wprawdzie jestem zagorzałym zwolennikiem automata i jeżeli życie mnie nie zmusi to manuala nie planuję sobie kupować, to jednak wątek czytałem z zainteresowaniem.
Do tego momentu.
Bo myślałem, że przekładka na manual to pewne ulepszenie, dla was samych sposób na uwolnienie się od automatycznej skrzyni biegów.... "i żyli długo i szczęśliwie"... ale jeżeli po przekładce otrzymujemy finalnie auto którym lepiej nie jeździć z większymi prędkościami to nie rozumiem idei
Zrobiłeś operację... zmieniłeś pacjentowi wątrobę na inną, zdrowszą ale przy okazji wyciąłeś mu jedno płuco
|
Ale tym autem z tą skrzynią da się jeździć z większymi prędkościami. Tylko w takich warunkach skrzynia bez chłodzenia zużyje się szybciej niż taka z chłodzeniem. O ile szybciej - 5, 10, 50tys. km - nie wiem i nie próbuję nawet zgadywać.
Ja wybrałem taką a nie inną bo:
- była blisko (30km),
- była tania (600zł),
- nie chciało mi się rzeźbić węży do chłodzenia (z automatu nie pasują, oryginalne z S8 są tak dostępne jak i wał i zamach do przedlifta),
- 200km/h moje A8 widzi może przez 10s/rok (zwyczajnie nie lubię zapierdalać :p).
Zrobiłem to z pełną świadomością ewentualnych konsekwencji. Jak padnie to kupię następną, może nawet z chłodzeniem
Ale przyznaję, automat był wygodniejszy w codziennej miejskiej jeździe. W przyszłości na pewno wrócę do automatu, ale raczej do czegoś nowszego niż konstrukcji projektowanej w latach 80-tych.
FOSS napisał/a: |
gtfan napisał/a: | Ale stworzenie customowych węży nie wydaje mi się niewykonalne. Trochę rzeźbienia będzie, ale wszystko da się dorobić |
Zdecydowanie bym kontynuował w tym kierunku albo po prostu kupić skrzynkę z wyjściem na układ chłodzenia. |
Tu mi chodziło o to, co pisałem wyżej, do skrzyni z chłodzeniem trzeba rzeźbić węże.
Bugalon napisał/a: | 1. Wybierak był od jakiegoś A6 z przerabianymi cięgnami. Efekt tego był taki, ze skok lewarka był na tyle dziwny ze po zmianie biegów na te do przodu (1,3,5) napierdzielalem ręką w klimatronik i do tego naprawdę ciężko wybierak chodził |
Oryginalnie cięgna mają ok. 2cm regulacji, co się przekłada na jakieś 4cm ruchu drążka. Musieli więc tu nieźle przesadzić z przedłużeniem, albo rzeźbić wybierak inny niż z C4 2.5tdi, albo nie chciało im się tego ustawić dobrze.
A pkt. 3-6 to pokłosie swapu silnika poliftowego do prefl i zestawienia go z manualem.
U mnie np. na ori ECU (pod 4hp) było powolne schodzenie z obrotów przy zmianie biegów - wciskałem sprzęgło, zmieniałem bieg i dopiero po sekundzie obroty zaczynały opadać. Na ECU pod 5hp dodatkowo pojawiały się czasem podwyższone jałowe obroty przez jakiś czas po odpaleniu (ok 1500obr/min). Teraz mam chipa z ebaya za 150$ i jest ok. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-17, 23:35
|
|
|
Czyli sam was od S8 manual nie wystarczy aby to normalnie działało? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-18, 07:23
|
|
|
W Twoim przypadku wystarczy bo masz S8 z silnikiem z S8 Ja mam A8 z ABZ-tem, który fabrycznie w manualu nie występował i nie ma do niego oryginalnych wsadów. Chip, który mam to jest nic innego jak program z S8 manual dostrojony do charakterystyki ABZ-ta. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
olozwirski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: wkz
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:06
|
|
|
Pytanie co do zegarów z S8 manula, co się wyświetla na pasku biegów jak zostawimy licznik z automatu po przeróbce na manual? Czy w zegarach z oryginalnym manualem jest tam coś innego? Przedlift i polift. |
_________________ Narazie czytam |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:18
|
|
|
W preF nic się nie wyświetla. Po odpięciu sterownika skrzyni część ekranu, na której były wyświetlane biegi zostaje pusta. Na filmach z youtube z ori S8 to widać. Jak jest w FL, to nie wiem. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:21
|
|
|
gtfan napisał/a: | Jak jest w FL, to nie wiem. | Jak nie widzi wybieraka to nic nie pokazuje. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 44 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-02-26, 23:07
|
|
|
Ja mam na zbyciu oryginalny manualny wybierak z s8 bo u mnie już jest nie potrzebny ,zawsze lepiej niż jakaś sztuka z a6 |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-02-27, 12:57
|
|
|
Przemek21 napisał/a: | Ja mam na zbyciu oryginalny manualny wybierak z s8 bo u mnie już jest nie potrzebny ,zawsze lepiej niż jakaś sztuka z a6 |
biorę |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-25, 19:56
|
|
|
czytam i czytam i aż mnie skręca ze śmiechu
przekładałem już dwa auta
i jedno auto lata nasz ukochany kraj -i do angoli jest tam skrzynia Dqt bez chłodzenia gość ma dość sporą nogę i już drugi sezon tam śmiga
na pewno nie jest to prędkość 150 km tylko znacznie więcej na 3 biegu sporo więcej się pojedzie .
Kolega gtfan, -on z natury wolno się przemieszcza i prawdopodobnie z automatem też z podobnymi prędkościami śmigał .
A przekładka to temat rzeka ale da się wszystko zrobić w miarę tanio .
Tylko ja robiłem po 98 roku przed się nie wypowiem .
Szykuje się mi jedno auto do roboty jak się obrobię i znajdę chwile wolnego to zrobię jakieś foto i opisze co i jak . |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-01-25, 20:34
|
|
|
I ja teraz też robię manuala w drugiej S8. Oby latała do końca tygodnia. Jak ktoś ma jakieś pytania śmialo pytać, mi dużo też pomógł Micha w niektórych sprawach. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-01-25, 20:37
|
|
|
adrian949, jak się ma sprawa z kołem zamachowym? Wiem, że jedno miałeś seryjne ale jak finalnie wyszło? |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-01-26, 08:27
|
|
|
do polifta siada z 2,5 tdi
r5
Lub jak ktoś chce wydać 2 tys to można nabyć koło ze sprzęgłem od 2.7 bi turbo valeo też jest sztywne .
Lub te co ja uważam że nie powinny być w aucie -wiadomo jakie
Są jeszcze koła robione ale one 2 tys |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-01-26, 08:37
|
|
|
Ja mam dwumase od s4 2.7. Mam nadzieję że będzie się lepiej jeździć niż na sztywnym. |
|
|
|
|
|