Ogłoszenie 
Opony samochodowe Felgi Audi A8 motostacja_a8team.pl width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Części samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Bilans przekładki automatu na manual  
Autor Wiadomość
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-16, 09:23   

No, wygląda to naprawdę nieźle. Jeśli szukają sami części to super bo wtedy jest pewność że nie kupi się coś niepotrzebnego. Najlepsze byłoby to, aby odstawić to komuś i tylko czekać na odbiór a nie martwić się całą babraniną. Skontaktuję się z nimi dzisiaj albo jutro i zdam relację.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 441
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-02-16, 10:18   

spoko daj znać co i jak ;)

wiem jeszcze, że tu też zrobią to bardzo dobrze i w podobnych pieniądzach
http://genowefa-garage.pl/

Apo robił u nich swap silnika i skrzyni manual ;)
_________________

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-16, 16:37   

Rozmawiałem z "czornym". Ogólnie bardzo miły człowiek, doradzi, pomoże. Koszt robocizny 2000 netto. Wyciąga silnik do operacji, więc przy okazji można cały motor posprawdzać pod różnymi kątami. Mówił że robił już takie rzeczy i mój samochód akurat idealnie pasuje na takie przeróbki. Z terminami nie ma źle, mówił że pod koniec marca możemy się brać za robotę :)

Skrzynia od 2.5 tdi spokojnie podejdzie 4 5 i 6 będzie tylko dłuższa - nawet lepiej.
2500 zł kosztuje sprzęgło wraz z dorabanym zamachem.
_________________
I`m the LPG master
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 441
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-02-16, 17:28   

ja też u niego będę robił jak tylko moja skrzynia padnie na dobre :P

było by super jak byś tu później wszystko ładnie opisał co ile wyszło itp ;)
_________________

 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-16, 17:36   

Na pewno opiszę wszystko dokładnie, bo temat manuala na forum zawsze spotykał się z zainteresowaniem. Jesli wszystko będzie szło jak należy, to na przłomie wiosny / lata wóz będzie prowadzony na kanał :)

Znalazłem takie coś i dzwoniłem do gościa. Bez skrzyni i sprzęgła chce 800 zł mniej.

http://allegro.pl/skrzyni...6657344489.html
_________________
I`m the LPG master
 
 
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-16, 20:16   

Cena bez rewelacji bez sprzęgła i skrzyni. Musiałbyś jeszcze dokupić wał, dyfer, sprzęgło, skrzynie z Q <boisie>
Do tej przekładki lepiej kupić całe auto np.
https://www.otomoto.pl/of...c-ID6yGyLL.html
https://www.otomoto.pl/of...o-ID6yKGYh.html

Wiadomo że z Quattro trochę droższe, ale można wyrwać anglika w Q za niecałe 4tys. Jak masz dawać 3-2,5tys za graty to trochę bez sensu. Zawsze jest opcja przetestowania skrzyni itp. Wiem że to trochę szalone kupować całe A6, ale sami widzie że całe auta są niewiele droższe jak same graty na swap. Handlowałem swego czasu trochę anglikami na części,i sprzedając takie A6 na graty może się cała kasa wrócić i mamy części na swap za FREE <jezyk2>
_________________
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
 
 
adrian949 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: S8 D2 Lift Manual Pb
Pomógł: 22 razy
Wiek: 32
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 1231
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-02-16, 20:17   

Za taką kasę myślę że warto.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: CLK 55 AMG
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2186
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-16, 20:28   

graty z a6 c5 - w dużej mierze podobno nie pasują - więc zakup całej budy dla wybieraka jest bez sensu

Oferta przekładki z allegro jest moim zdaniem dużo ciekawsza
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
gg: 49307205
tel: 508-12-10-44
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
j3drek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-02-16, 20:46   

Skrzynia i dyfer pasuje. Odnośnie tej aukcji kolega chyba nie chce robić ośki 4.2 więc bez rewelacji te czesci.
_________________
Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: CLK 55 AMG
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2186
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-16, 22:10   

Ale najwazniejszy osprzet jest , typu pedały , półoski , wybierak , pompa sprzegla , wysprzelik przewody hydrauliczne

Od a6 pasować nie będą , a skrzyni jest pod dostatkiem na allegro pod quattro
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
gg: 49307205
tel: 508-12-10-44
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-16, 22:16   

Mam pomysł. Kupię A8 w manualu + A6 w quattro :D

A tak poważnie zastanawiam się nad taką opcją, bo nie dość ze się zwróci za swapa to może jeszcze kilka złotych zarobie.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 800
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-02-17, 10:59   

Generalnie to według mnie wszystkie detale związane z przekładką będą kosztować najdrożej. Problemem nie jest skrzynia, dyfer i wał (skrzynia z a6 z diesla, dyfer w komplecie, wał można przerobić swój). Te elementy nie będą kosztować więce na gotowo jak ze 2k

Najważniejsze są:
1. Łapy skrzyni
2. Wybierak
3. Półosie przednie
4. Pedały
5. Pompa sprzęgła wraz z przewodami
6. Koło zamachowe

Te rzeczy pasują tylko z A8 D2 i wychodziło ich tyle co na lekarstwo, można cos rzezbic z elementami z innych audi ale to będzie proteza która pewnie będzie się psuc lub uprzykrzać zycie. Znaleźć taki komplet jest mega ciężko i ceny za to są wysokie a dodatkowo trzeba przecież:

1. Kupic nowe sprzęgło (nie wiem ile kosztowało moje ale chyba cos około 1k)
2. Przeprogramować sterownik silnika
3. Pobawić się trochę z wiązkami jeśli nie chce się ich wymieniać
4. Przekodować sterownik o ile w ogole się da (chodzi o obsługę ESP jeśli się go ma i chce żeby dzialalo)
5. Uruchomić tempomat (jeśli się go ma) bo trochę elementów dołożyć trzeba
6. Przemyśleć sprawę chłodzenia oleju w skrzyni (bo jak się bierze skrzynię z A6 to nie ma przewodów chłodzących i całego osprzętu do tego)
7. Pobawić się z dekorami
8. Przekodować zegary (o ile w ogole się da)

Reasumując - część z powyżej wymienionych rzeczy to drobiazgi, część trzeba kupić, część trzeba urzeźbić - według mnie jeśli ktoś myśli że to szast prast i zrobione to się myli. Widziałem wykonanie tego swapa w Genowefie (jezdzilem autem apophisa po tym zabiegu) i powiem Wam, że miałem mieszane uczucia. Auto jechało, to fakt ale do jakości działania tego swapa w porównaniu z fabrycznym montażem miałem sporo zastrzeżeń (głównie chodziło o detale, które mnie osobiście zawsze najbardziej denerwują)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 441
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-02-17, 11:07   

Bugalon napisał/a:
Widziałem wykonanie tego swapa w Genowefie (jezdzilem autem apophisa po tym zabiegu) i powiem Wam, że miałem mieszane uczucia. Auto jechało, to fakt ale do jakości działania tego swapa w porównaniu z fabrycznym montażem miałem sporo zastrzeżeń (głównie chodziło o detale, które mnie osobiście zawsze najbardziej denerwują)


napisz coś więcej, co dokładnie było kiepskie ? chciałbym wiedzieć na co zwrócić uwagę przy przeróbce
_________________

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 486
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-02-17, 12:00   

Najbardziej właśnie martwi mnie punkt 5 i 6 czyli tempomat oraz chłodzenie. Reszta to sprawa rzekomo wsadów jeżeli chodzi o np. o ESP. Pompa sprzęgła rzekomo od Audi 80 pasuje i działa. Nowe sprzęgło to oczywista oczywistość, nie mam zamiaru kłaść używki, żeby potem znowu ściągać skrzynie i wymieniać. Z LUK-a kosztuje 1K a z sachsa 1.5K. Prowizory też za bardzo nie lubię, dlatego najprościej byłoby wszystko od innej S z manualem przełożyć, ale jest to rzecz jak wiemy trudno osiągalna. Jakie te detale? Kosmetyka w sensie wyglądu czy siało błędy, szarpało?
_________________
I`m the LPG master
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: CLK 55 AMG
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2186
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-17, 12:09   

Nie pompa sprzęgła a wysprzęglik pasuje od a80 , pompa sprzęgła to grubszy temat - nowa około 1K , o używki trudno .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
gg: 49307205
tel: 508-12-10-44
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
OC/AC

| Felgi Audi - AluShop.pl | | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |