Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual  
Autor Wiadomość
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-10-04, 16:43   

Tyle trzeba dać w wolsztynie za taka usługę i czytałem same dobre opinie. Robią wszystko włącznie z kompem itp. Pewnie zrobi sie taniej, ale lepiej przygotować sie na 8 i milo sie zdziwić 😉
_________________

 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-10-04, 16:47   

krzychu22.p1i napisał/a:
Robić wszystko z wytycznymi serwisówki i idzie to ogarnąć w groszach

Tu już pojechałeś za mocno :) - raczej w setkach i tysiącach ...
koziolek napisał/a:
manual z 2.5tdi to ciekawa alternatywa w momencie kiedy masz automat do naprawy.
zapomniałem jeszcze, że czasem uda się jeszcze sprzedać uszkodzony automat za 500/1000zł więc to na + dla przekładki

Ja kupiłem swoją A8 z "uwalonym" szóstym biegiem i zgrzytającą trójką na skrzyni CYB.
Kupiłem drugą skrzynię z Passata za 500 zł, przekładka we własnym zakresie.
Stara skrzynia poszła do rozbiórki na złom: osobno obudowy aluminiowe, osobno mosiądz, osobno stal i w ten sposób odzyskałem ponad 130 zł (zostawiając sobie wałek do centrowania starczy sprzęgła).
_________________

 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-04, 17:40   

michalwruszak napisał/a:
preston81 Aktualnie w domu Automat i Manual , u mnie w lifcie sprzęgło chodzi dużo lżej - nie potrzeba właściwie żadnej siły

czyli rzezba w gownie strach przed remontem automatu tak na ciebie dziala ? czy manual to spelnienie marzen?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-10-04, 17:45   

W tym wypadku - chęć posiadania czegoś unikatowego :) Nie dużo jednak widzi się S8 z ori manualem

Wizja naprawy automatu mnie nie przeraża ani nigdy nie przerażała - aktualnie mam dostęp do bardzo dobrego mechanika który by poradził sobie bez problemu
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-04, 17:48   

koziolek napisał/a:
moim zdaniem "wygoda" automatu nie jest tyle warta ile jego naprawa i eksploatacja .
jak chcesz mieć porządnie zrobiony automat to 12tys pęka,


czyli idac za ideą szkoda mi kasy lepszy bedzie wspomniany wyzej Matiz :) ja za remont zaplacilem nie cale 5k + moje oleje i filtry autem przejechalem 50k km (ponad ) i odpukac jezdzi ok albo rybki albo pipki :) jak slucham Januszy Biznesu o remontach za 12k to mi sie smiac chce :) zwlaszcza jak w rachunku maja napisane remont skrzyni i tyle hehe omijac panowie takie zakladziki z dala kolesie jada na renomie zdobytej przed laty i zazwyczaj rutyna ich gubi , a jak cos jest nie tak to od czego jest gwarancja?


michalwruszak napisał/a:
W tym wypadku - chęć posiadania czegoś unikatowego Nie dużo jednak widzi się S8 z ori manualem

ale unikatem bylo by po nr vin ze takie wyjechalo z fabryki , a tak jest to dla mnie zwykly przeszczep u Ziutka w szopce
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-10-04, 17:53   

Słabo czytasz Maciej - mam właśnie takie auto - fabrycznie z manualem - S8 Lift - nic nie przekładałem
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-04, 17:57   

aaa no chyba ze bo wczesniej pisales ze automat masz zdjety i modzisz na manuala ze sterownik musisz oszukac itp czyli tego auta z automatem nie masz juz tak?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-10-04, 17:59   

preston81, Teomotors robi takie akcje 😛 oby twoja skrzynia wytrzymała wiecej niż gwarancja 😉 i wlasnie to jest ta "cudowna" naprawa... Wywaliłeś łącznie kolo 6tys i po gwarancji jeździsz z myślą ze kolejne 6 juz na ciebie czeka 😛
To ma byc tak, ze płacisz za naprawe i zapominasz o tej części bo to nie filtr za 100zl
_________________

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-10-04, 18:01   

preston81 - A8 mam jeszcze - ale wkrótce trafi na sprzedaż , graty do przekładki na manual - też sprzedaje :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-04, 18:08   

koziolek u mnie juz rok po gwarancji jest :) zywotnosc takiej asb to 200 250 max 300k pozyjemy zobaczymy bede sie cieszyc jak przezyje 150 :) a jakcomam jeszcze Ske
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-10-04, 18:23   

Ja jeszcze się tutaj nie wypowiadałem więc muszę swoje 3 grosze wtrącić.

Nie rozumiem idei tworzenia w ogole czegos takiego jak S8. 5-metrowa limuzyna z natury nie będzie nigdy autem sportowym. Mogę sobie jednak wyobrazić że są tacy co za trochę więcej osiągów są w stanie zrezygnować z poczucia blogiej ciszy w srodku auta przy bardzo wysokich prędkościach. Szczerze mowiac według mnie 3k rpm przy 170 na godzine czy 4,5k rpm przy tej samej predkosci niewiele zmienia w glosnosci w kabinie.

No i tutaj jak bym zakończył to by było w zasadzie wszystko jasne. Jeśli jednak dorzucimy tutaj S8 w manualu to wyjdzie na to, że jest to już całkiem poroniony pomysl (patrząc na powyższą analizę). Z limuzyny nie zrobimy wyscigowki a manual spowoduje niby jedynie utratę komfortu. Ja wlasnie jestem zwolennikiem takich poronionych pomysłów i napiszę poniżej dlaczego.

340 koni przy starcie ze skrzyżowania na zapiętych na sztywno napędach i mega krótkiej skrzyni robi tak piorunujące wrażenie, że każdy kto chociaż raz w zyciu tego doswiadczyl, jezdzac w mlodosci autami typu golf GTI, zakocha się w tym bezpowrotnie :) Uczucie tego ostrego gniecenia w fotel przy pełnej kontroli zachowania auta jest w takim S8 wręcz nie do opisania. Radość jakiej doświadczam wlasnie przy takiej jeździe jest dla mnie porównywalna z orgazmem i nikt mi tego nie wyperswaduje żadnymi merytorycznymi argumentami :)

Reasumując - jeśli ktoś chce mieć tą radość z jazdy hot hatchem a jednocześnie ma już tak dużo lat na karku, że potrzebuje komfortu przy długich podróżach - wybierze S8 w manualu. Ja wlasnie do tej grupy należę i (cytując klasyka) nikt nie przekona mnie, że "czarne jest czarne a białe jest białe" :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-10-04, 18:35   

Bugalon, to czemu jeździsz automatem (patrz profil) ? <hmm>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-10-04, 18:42   

Już niedługo Daniel :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-10-04, 18:50   

<jezyk2> Bugalon, ale mi narobiłeś ochotę żeby sobie pozap....ać 😀
_________________

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-10-04, 19:00   

Nie chce mi się rozpisywać więc skrócę do maksimum. Miałem szybkie wózki typu Honda V-Tec z kompresorem czy Impreza STI i owszem tam tylko manualna skrzynia ale jak wsiadam do A8 by se pośmigać czy też tylko do codziennej jazdy (to drugie teraz znacznie mniej bo mam drugie auto ...z DSG) to nie wyobrażam sobie ruszać i zmieniać biegi zwłaszcza, że mieszkam w dość górzystym terenie. Zdecydowanie wolę klikać przyciski na kierze :P

Piszecie że nasze automaty są wolne, absolutnie się z tym nie zgadzam ...wolnym automatem można nazywać skrzynki w Smartach czy też np. pierwsze zautomatyzowane manuale w Audi R8 ale nie 5HP.... kto jeździł wie o czym piszę ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.