Autor |
Wiadomość |
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-10-04, 16:43
|
|
|
Tyle trzeba dać w wolsztynie za taka usługę i czytałem same dobre opinie. Robią wszystko włącznie z kompem itp. Pewnie zrobi sie taniej, ale lepiej przygotować sie na 8 i milo sie zdziwić 😉 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-10-04, 16:47
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Robić wszystko z wytycznymi serwisówki i idzie to ogarnąć w groszach |
Tu już pojechałeś za mocno - raczej w setkach i tysiącach ... koziolek napisał/a: | manual z 2.5tdi to ciekawa alternatywa w momencie kiedy masz automat do naprawy.
zapomniałem jeszcze, że czasem uda się jeszcze sprzedać uszkodzony automat za 500/1000zł więc to na + dla przekładki |
Ja kupiłem swoją A8 z "uwalonym" szóstym biegiem i zgrzytającą trójką na skrzyni CYB.
Kupiłem drugą skrzynię z Passata za 500 zł, przekładka we własnym zakresie.
Stara skrzynia poszła do rozbiórki na złom: osobno obudowy aluminiowe, osobno mosiądz, osobno stal i w ten sposób odzyskałem ponad 130 zł (zostawiając sobie wałek do centrowania starczy sprzęgła). |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-04, 17:40
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | preston81 Aktualnie w domu Automat i Manual , u mnie w lifcie sprzęgło chodzi dużo lżej - nie potrzeba właściwie żadnej siły |
czyli rzezba w gownie strach przed remontem automatu tak na ciebie dziala ? czy manual to spelnienie marzen? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-10-04, 17:45
|
|
|
W tym wypadku - chęć posiadania czegoś unikatowego Nie dużo jednak widzi się S8 z ori manualem
Wizja naprawy automatu mnie nie przeraża ani nigdy nie przerażała - aktualnie mam dostęp do bardzo dobrego mechanika który by poradził sobie bez problemu |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-04, 17:48
|
|
|
koziolek napisał/a: | moim zdaniem "wygoda" automatu nie jest tyle warta ile jego naprawa i eksploatacja .
jak chcesz mieć porządnie zrobiony automat to 12tys pęka, |
czyli idac za ideą szkoda mi kasy lepszy bedzie wspomniany wyzej Matiz ja za remont zaplacilem nie cale 5k + moje oleje i filtry autem przejechalem 50k km (ponad ) i odpukac jezdzi ok albo rybki albo pipki jak slucham Januszy Biznesu o remontach za 12k to mi sie smiac chce zwlaszcza jak w rachunku maja napisane remont skrzyni i tyle hehe omijac panowie takie zakladziki z dala kolesie jada na renomie zdobytej przed laty i zazwyczaj rutyna ich gubi , a jak cos jest nie tak to od czego jest gwarancja?
michalwruszak napisał/a: | W tym wypadku - chęć posiadania czegoś unikatowego Nie dużo jednak widzi się S8 z ori manualem
|
ale unikatem bylo by po nr vin ze takie wyjechalo z fabryki , a tak jest to dla mnie zwykly przeszczep u Ziutka w szopce |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-04, 17:57
|
|
|
aaa no chyba ze bo wczesniej pisales ze automat masz zdjety i modzisz na manuala ze sterownik musisz oszukac itp czyli tego auta z automatem nie masz juz tak? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-10-04, 17:59
|
|
|
preston81, Teomotors robi takie akcje 😛 oby twoja skrzynia wytrzymała wiecej niż gwarancja 😉 i wlasnie to jest ta "cudowna" naprawa... Wywaliłeś łącznie kolo 6tys i po gwarancji jeździsz z myślą ze kolejne 6 juz na ciebie czeka 😛
To ma byc tak, ze płacisz za naprawe i zapominasz o tej części bo to nie filtr za 100zl |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-04, 18:08
|
|
|
koziolek u mnie juz rok po gwarancji jest zywotnosc takiej asb to 200 250 max 300k pozyjemy zobaczymy bede sie cieszyc jak przezyje 150 a jakcomam jeszcze Ske |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-10-04, 18:23
|
|
|
Ja jeszcze się tutaj nie wypowiadałem więc muszę swoje 3 grosze wtrącić.
Nie rozumiem idei tworzenia w ogole czegos takiego jak S8. 5-metrowa limuzyna z natury nie będzie nigdy autem sportowym. Mogę sobie jednak wyobrazić że są tacy co za trochę więcej osiągów są w stanie zrezygnować z poczucia blogiej ciszy w srodku auta przy bardzo wysokich prędkościach. Szczerze mowiac według mnie 3k rpm przy 170 na godzine czy 4,5k rpm przy tej samej predkosci niewiele zmienia w glosnosci w kabinie.
No i tutaj jak bym zakończył to by było w zasadzie wszystko jasne. Jeśli jednak dorzucimy tutaj S8 w manualu to wyjdzie na to, że jest to już całkiem poroniony pomysl (patrząc na powyższą analizę). Z limuzyny nie zrobimy wyscigowki a manual spowoduje niby jedynie utratę komfortu. Ja wlasnie jestem zwolennikiem takich poronionych pomysłów i napiszę poniżej dlaczego.
340 koni przy starcie ze skrzyżowania na zapiętych na sztywno napędach i mega krótkiej skrzyni robi tak piorunujące wrażenie, że każdy kto chociaż raz w zyciu tego doswiadczyl, jezdzac w mlodosci autami typu golf GTI, zakocha się w tym bezpowrotnie Uczucie tego ostrego gniecenia w fotel przy pełnej kontroli zachowania auta jest w takim S8 wręcz nie do opisania. Radość jakiej doświadczam wlasnie przy takiej jeździe jest dla mnie porównywalna z orgazmem i nikt mi tego nie wyperswaduje żadnymi merytorycznymi argumentami
Reasumując - jeśli ktoś chce mieć tą radość z jazdy hot hatchem a jednocześnie ma już tak dużo lat na karku, że potrzebuje komfortu przy długich podróżach - wybierze S8 w manualu. Ja wlasnie do tej grupy należę i (cytując klasyka) nikt nie przekona mnie, że "czarne jest czarne a białe jest białe" |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-10-04, 18:35
|
|
|
Bugalon, to czemu jeździsz automatem (patrz profil) ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-10-04, 18:50
|
|
|
Bugalon, ale mi narobiłeś ochotę żeby sobie pozap....ać 😀 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-10-04, 19:00
|
|
|
Nie chce mi się rozpisywać więc skrócę do maksimum. Miałem szybkie wózki typu Honda V-Tec z kompresorem czy Impreza STI i owszem tam tylko manualna skrzynia ale jak wsiadam do A8 by se pośmigać czy też tylko do codziennej jazdy (to drugie teraz znacznie mniej bo mam drugie auto ...z DSG) to nie wyobrażam sobie ruszać i zmieniać biegi zwłaszcza, że mieszkam w dość górzystym terenie. Zdecydowanie wolę klikać przyciski na kierze
Piszecie że nasze automaty są wolne, absolutnie się z tym nie zgadzam ...wolnym automatem można nazywać skrzynki w Smartach czy też np. pierwsze zautomatyzowane manuale w Audi R8 ale nie 5HP.... kto jeździł wie o czym piszę |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|