Autor |
Wiadomość |
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-10-15, 10:26
|
|
|
a do zacisku z q7 6 tłok brembo trzeba jakiś adapter ? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-15, 11:49
|
|
|
Adam napisał/a: | Czyli trzeba zwrotnicę nową i zaciski z s8 żadnych adapterów . I czy 18 avus wejdzie ? |
Zwrotnice od zwykłego A8D2 po-lifta i wtedy zaciski S8D3 siadają na nich p&p
Adam napisał/a: | I czy 18 avus wejdzie ? |
Tak, na fabryczne zaciski S8D3 wchodzą felgi 18" i AVUS II z S8D2 również.
dice111 napisał/a: | Ze standardowych D2 hebli to owszem, ale Brembo masz 4 tłoczkowe a nie 2, także większa tarcza jedynie tyle pomoże, że temperatura. |
Noi ta temperatura ma właśnie kluczowe znaczenie. Nie przy pierwszym hamowaniu na zimno ale przy późniejszych na ciepło już na pewno.
Poza tym, finalnie przy hamowaniu, 4-tłoczkowy zacisk nie zawsze będzie lepszy od 2-tłoczkowego zacisku pływającego.
gtfan napisał/a: | A moim zdaniem większa średnica tarczy da więcej niż czterotłok... |
Też tak uważam.
Inżynierem konstruktorem nie jestem więc mam pewne wątpliwości co do teorii tam przedstawionej.
Np. wielkość klocka czyli wielkość powierzchni tarcia - wydaje mi się, że ma znaczenie
Adam napisał/a: | da się większą tarcze założyć do brembo s8 ? a może jakieś brembo 6 tłok za swap ? |
Tak, są zaciski 6-tłoczkowe które da się zamontować na tarczach 345mm
pepi napisał/a: | bez odpowiedniej pompy hamulcowej to też takie mody są bez sensu |
Sugerujesz że fabryczna pompa hamulcowa nie daje rady?
Czy też może zmienia się jej wydajność przy zmianie hamulców na mocniejsze?
Moim zdaniem wszystkie te mody można spokojnie zrobić na pompie fabrycznej i ma to sens
dice111 napisał/a: | Teoria teorią ale m.in Krzychu tu robił testy i tak nie jest, z tym 4, 2 i 6 tłokiem i można spokojnie wrzucić na 6 tłokach i 345 bodajże.
Co więcej w 8tłok chciałem iść bodaj z Phaetona/RS6, ale.. podobno często nawet po regeneracji któryś z tłoczków potrafi się zapiec. |
Jeżeli chodzi o 8-tłoka to zależy o których zaciskach mówisz.
Akurat tych zacisków były 2 rodzaje - Brembo, praktycznie bezobsługowe oraz Alcon, to te z którymi są problemy.
Poza tym, wbrew pozorom, te 8-tłoczkowe z RS6C5 są słabsze niż 6-tłoczkowe z RS6C6 i właśnie dlatego jeżdżę na tych zaciskach z C6
Robiłem różne swapy zacisków hamulcowych i jeżeli porównać fabryczne 4-tłoczkowe Brembo S8D2 na fabrycznej tarczy 345mm do fabrycznych zacisków 2-tłoczkowych pływających S8D3 na tarczy 385mm to te drugie, moim zdaniem, wyraźnie wygrywają.
dice111 napisał/a: | Ja także mam 2 tlok na 380 z D4 i jasne, że daje radę, wręcz na cywilną jazdę super budżetowa sprawa, poza tym ja chciałem mieć wciąż na zimie Avusy R18, ale być może jak trafi się jakiś 6 tłok, gdzie R18 wlezie z mniejsza tarcza na tą felgę to kto wie. |
A na 6-tłok + tarcze 345mm nie wchodzi koło 18"??
Pytam bo akurat takiego zestawu nie montowałem i nie wiem.
Bo wydaje mi się, że na 8-tłok Brembo z RS6C5 + tarcze 345mm to 18" wchodzi.
Coś mi się wydaje, że takie zestawy koledzy mają w S4B5
Adam napisał/a: | da się większą tarcze założyć do brembo s8 ? a może jakieś brembo 6 tłok za swap ? |
Do Brembo S8D2 to raczej żadnej większej tarczy nie założysz.
Jeżeli już to raczej większa tarcza + inny zacisk.
Adam napisał/a: | a do zacisku z q7 6 tłok brembo trzeba jakiś adapter ? |
To chyba nie jest Brembo ale Akebono.
Pomijając producenta to adapter prawie na pewno. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-10-15, 12:01
|
|
|
Dzięki , ale się rozpisałeś . Chyba będę szukać 385 w dobrej cenie i zwrotnic do 3.3 |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-10-15, 12:13
|
|
|
dice111 napisał/a: | Teoria teorią ale m.in Krzychu tu robił testy i tak nie jest, z tym 4, 2 i 6 tłokiem i można spokojnie wrzucić na 6 tłokach i 345 bodajże.
|
Jasne, że przy tej samej średnicy tarczy zacisk wielotłoczkowy będzie lepszy. Mnie chodziło o to konkretne porównanie - 4-tłoczki + 345mm vs 2 tłoczki + 385mm i tutaj zwiększenie promienia tarczy da większy moment hamowania.
dice111 napisał/a: |
No i wzór wzorem, ale..należałoby również te zestawy porównywać po którymś z kolei hamowni a nie tylko pierwszym. Byc może zestawy z mniejsza ilością tłoczków, ale z większa powierzchnia tarczy po 3, 4 czy dalszym hamowaniu będą wysuwać sie na prowadzenie (a wlasciwie na tył, bo oto chodzi by szybciej sie zatrzymać, po mniejszej ilosci km) - mam pomysl na jedna z konkurencji na następny zlot ;p
|
No tu tak samo, tarcza 385x36mm będzie miała większą pojemność cieplną niż 345x30mm, więc i więcej następujących po sobie hamowań powinna wytrzymać zanim się przegrzeje.
A czy taka zmiana ma sens ekonomiczny, to już zupełnie inna kwestia.
Adam napisał/a: | da się większą tarcze założyć do brembo s8 ? |
Jakieś źródła znalezione w necie podają, że ten typ zacisków występował seryjnie max 355mm tarcza, więc 360x34mm z D3 też powinna wejść po poszerzeniu zacisków i dodaniu dystansu między zacisk a zwrotnicę. Ale to już taki ghetto mod.
[ Dodano: 2019-10-15, 13:40 ]
FOSS napisał/a: |
Inżynierem konstruktorem nie jestem więc mam pewne wątpliwości co do teorii tam przedstawionej.
Np. wielkość klocka czyli wielkość powierzchni tarcia - wydaje mi się, że ma znaczenie
|
Przy zachowaniu tej same siły działającej na niego (ta sama pompa, dźwignia - długość pedału hamulca, podobna powierzchnia tłoczków), jednostkowy nacisk klocka na tarczę spada, bo siła rozkłada się na większej powierzchni. Sytuacja analogiczna do chodzenia po cienkim lodzie, jak się położysz, to rozkładasz swój ciężar na większej powierzchni i zmniejszasz ryzyko, że lód się zarwie.
Większy klocek za to, podobnie jak tarcza, daje większą odporność temperaturową. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-10-15, 14:54
|
|
|
FOSS napisał/a: | A na 6-tłok + tarcze 345mm nie wchodzi koło 18"??
Pytam bo akurat takiego zestawu nie montowałem i nie wiem.
Bo wydaje mi się, że na 8-tłok Brembo z RS6C5 + tarcze 345mm to 18" wchodzi.
Coś mi się wydaje, że takie zestawy koledzy mają w S4B5 k. |
No i właśnie nad tym się zastanawiam, tylko tezx fajnie było by mieć wizualny aspekt potem przy R19.
Ma ktoś sprawdzone, jaka maks tarcza wlezie na 6 tłok by weszły Avusy I R18 ?
FOSS napisał/a: | Adam napisał/a: | a do zacisku z q7 6 tłok brembo trzeba jakiś adapter ? |
To chyba nie jest Brembo ale Akebono.
Pomijając producenta to adapter prawie na pewno. |
W Q7 były i Brembo i Akebono, ale 6 tłok to Brembo.
Adam napisał/a: | Dzięki , ale się rozpisałeś . Chyba będę szukać 385 w dobrej cenie i zwrotnic do 3.3 |
Możesz też szukać jak chcesz tych 380 z D4, 385 mają chore ceny jeśli chodzi o W12 i S8, a D4 idzie wyrwać w dobrych $, poza tym młodszy zacisk, często lepszy stan.
Bez podkładek możesz kupić wtedy tarcze z S8 385 i stoczyć na 380 i wyjdzie jeszcze taniej. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-15, 16:35
|
|
|
Adam napisał/a: | ... i zwrotnic do 3.3 |
Ty nie musisz szukać zwrotnic żeliwnych od 3.3tdi. Te szukają tylko właściciele przed-lifta
Tobie wystarczą aluminiowe od zwykłego po-lifta - A8D2 FL (1999-2002) 3.7/4.2 V8 - te pasują do twojego p&p. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-10-15, 19:10
|
|
|
ktoś ma ceramike z s8 w d2 ? widziałem zestawy po 8 tyś
Jaki z a8 d4 pasuje z S8 ? brembo 6 tłok czy 2 tłok jakiś |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-10-15, 19:53
|
|
|
S8 D4 ma 6 tłok i 400mm tarcze, A8 D4 największa ma 2 tłok i 380mm tarcze. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-10-15, 20:06
|
|
|
i co ten 6 tłok podejdzie do s8 d2 ? nie ukrywam chce coś 6/8 tłoczkowego . Mam na s6 400mm i 6 tłok kozak to wygląda na feldze rotor 20 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-10-15, 21:30
|
|
|
No a dlaczego miałby nie podejść ? Podejdzie, tylko zmień zwrotnice i zapomnij o feldze mniejszej niż R19 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-10-16, 00:59
|
|
|
FOSS napisał/a: | Tobie wystarczą aluminiowe od zwykłego po-lifta - A8D2 FL (1999-2002) 3.7/4.2 V8 - te pasują do twojego p&p. | cenowo koszmar prawie jak zeliwo i lubią pękać wiec szit ... |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-10-16, 06:30
|
|
|
W FL tez bym wolal isc w zeliwo. Trzeba jednak brac pod uwage to, ze parenascie kg bedzie wiecej nie tylko ze wzgledu na zwrotncie ale i sam swap big brake'a. U nas i tak juz ten przod jest fest dociazony ze wzgledu na umiejscowienie silnika, takze pewnie w jakims tam stopniu prowadzenie moze sie pogorszyc, ale z drugiej strony nie oszukujmy sie - ta krowa nie lata sie w winklach |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-10-16, 07:03
|
|
|
Raczej taniej wyjdzie s8 d3 swap . Więc jak ktoś ma w fajnej cenie to zabiorę |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-16, 09:06
|
|
|
Adam napisał/a: | Raczej taniej wyjdzie s8 d3 swap . Więc jak ktoś ma w fajnej cenie to zabiorę |
Ja coś mam. Info na PW. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-10-16, 18:51
|
|
|
a jak w przy ceramice zrobicie osuszanie tarcz ??? |
|
|
|
|
|