Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-17, 21:22
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | Nooooooooo to Panowie ... i Panie
Jebło .... ale 2 strona - tyle tylko że nic nie stukało przy rozruchu. |
Łooo psia mać... "Jak nie urok to przemarsz wojsk radzieckich."
ManiekJames napisał/a: | Najpierw na wolnych obrotach zaczął wariować nastawnik strona lewa, 5-8 cylindra - czasami grzechotał i odczyty VAGa na 90 wskazywały co chwila od -4 0 do 4
Aż dziś przy odpaleniu nierówne obroty silnika, mega hałas klekotania od nastawnika, błąd silnika + błąd od czujnika obrotów wałka rozrządu str. lewa ... ehhh.
A co lepsze 2 dni temu zamówiłem właśnie ten nastawnik znów z Inowrocławia
Mam tylko nadzieję że nie przestawił się rozrząd bo tak strasznie brzmi że brrrrr
Narazie autko w garażu, dokulało się z pracy 30/h na wolnych obrotach bo strach dodawać gazu ... i w Sobotę wymiana + sprawdzenie ustawienia rozrządu
Aha i przez chwilę był jakiś błąd od cylindra 6 - ale nie pamietam jaki.
Ktoś coś ma do dodania z wiedzy o takiej sytuacji???
ps: aha i przy tej kulawej pracy silnika przy próbie odczytu pracy ustwienia rozrządu z gr. 93 Nie było odczytu z tego wałka Strona Prawa było "-3" czyli tyle co miałem ... strona lewa BRAK odczytu - CZEMU ?? aż taki błąd odczytu czujnika i takie przestawienie rozrządu możliwe ??? czy po prostu przy awarii nastawnika i błędzie odczytu czujnika HALLA nie pokazuje nic tam |
No mam nadzieję, że coś tam ocalało.
Chociaż za tą jazdę w takim stanie jeszcze do domu to powinieneś na 1 dzień dostać bana
Brak odczytu pozycji wałka średnio wygląda. Wałek jest na stałe więc co musiało by się stać aby odczytów nie było?.... stoi w miejscu?... bo nastawnik jak się popsuł to raczej nie uszkodził czujnika Halla bo niby jak... czujnik nie dość, że po drugiej stronie głowicy to jeszcze na zewnątrz
Jakby coś to mam dwie głowice do BFMa na graty ale mam nadzieję, że nie będzie ci potrzeba |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-17, 22:02
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | tak stary z drugiej strony - czyli teraz będę teesterem 2szt. nowych z INOWROCŁAWIA |
nie Ty pierwszy ja już jeden niedługo dwa lata będę testował a drugi będzie jakieś 7 miesięcy i wsio śmiga jak "cza".
Mam nadzieje że Ci po zaworach nie poszło... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-02-17, 22:14
|
|
|
A najgorsze jest to że auto jest w domu ... a wymieniać musze wsio w garażu ojca bo tam miejsce i ciepło jest .... ehhh i teraz jak tu 1.5km przetransportować auto korciło mnie przejechac pomału xD ... ale ciort wie czo tam sie stało sie i co zjebie bardziej
Bayer28 - hmmm w sumie nie pamietam tak na szybko ale przed zimą jeszcze zmieniałem te prawy nastawnik i hula.
FOSS ..... sam jestem ciekaw co sie stało - ale odczyty z 90 są i widać pracę obu nastawników tyle tylko że ten lewy teraz chyba walnięty skakał parametrami. Jedynie odczyty na 93 był błąd tego jednego odczytu z tej strony od ustawienia rozrządu.
No nie jest za fajnie.... jutro powinien przyjść nastawnik i będę zdejmował w weekenda pokrywe. TYLKO ten transport auta xD |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-02-17, 22:16
|
|
|
A najlepsze jest to że jeszcze w NIEDZIELE wracaliśmy z gór i na budziku przez ok. 40km było 180/220 km.h :E .... dobrze że wtedy nie padło. |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-17, 22:19
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | a budziku przez ok. 40km było 180/220 km.h :E .... dobrze że wtedy nie padło. |
ee raczej wtedy nie padnie bo masz wysokie ciśnienie oleju i napina wtedy jak trzeba....Walnąć to Ci walnie na wolnych obrotach przy ruszaniu jak dopiero się zaczyna napinać...
ehhh trzymam kciuki aby wszystko było ok... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-02-18, 11:13
|
|
|
Wiesz co, po tej Twojej odważnej jeździe to zanim w ogole uruchomisz samochod po wymianie nastawnika, koniecznie zmierz kompresję na tej głowicy co nastawnik wymieniasz. Jak pierdykneło mocno, to zawory masz juz pogięte na bank (jeszcze ambitnie jechałeś - prawdziwy kozak z Ciebie ).
Reasumując - Nie odpalaj auta po wymianie nastawnika dopoki nie sprawdzisz kompresji. Jak bedzie gowniana to glowica do zrzucenia i regeneracji. Jak spróbujesz pojechać na gównianej kompresji liczac ze cos sie ulozy to pewnie pourywasz pogięte juz wczesniej zawory i wtedy cały motor będzie do wymiany (a tak to sama głowica) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-02-18, 11:17
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Jak pierdykneło mocno, to zawory masz juz pogięte na bank (jeszcze ambitnie jechałeś - prawdziwy kozak z Ciebie ). |
sorry, wiem że nie powinienem ale się z tego stwierdzenia uśmiałem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-02-18, 15:00
|
|
|
kurde ja poczatkowo tez tak mialem tzn blad halla i jeszcze jakis tam ale rozrzad moglem odczytac zawsze.... ja bym tym nie jezdzil... |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2016-02-18, 15:20
|
|
|
Współczucia Maniek
nie masz asisitance? oni maja obowiazek sholowania auto do warsztatu albo tam gdzie sobie zazyczysz ... nie pal fury !
ja mialem blisko do zerwania paska zreszta widziales jak wstawilem film ale nie zerwalo tam tez napitalaem konkret 200- 260 80 procent rdogi jak by jedlo to by sie silnik przekrecil na amen .
zadzwon po saistance powiedz ze odpaliles i pierdyknelo i potrzebujesz asuistance |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-02-18, 19:48
|
|
|
ManiekJames napisał/a: | A najgorsze jest to że auto jest w domu ... a wymieniać musze wsio w garażu ojca bo tam miejsce i ciepło jest .... ehhh i teraz jak tu 1.5km przetransportować auto |
Na 1.5km to ja bym się w lawety żadne nie bawił tylko po prostu na hol.
Wrzucasz na Neutral... trójkąt ostrzegawczy z tyłu... kluczyk oczywiście w stacyjce co by blokady kiery nie było... powoli powoli... 5 minut i po strachu.
To tylko 1.5km
ManiekJames napisał/a: | korciło mnie przejechac pomału xD ... ale ciort wie czo tam sie stało sie i co zjebie bardziej |
Ja bym NIE jechał... nawet NIE odpalał... nawet NIE kręcił rozrusznikiem ani sekundy bo niby po co.
ManiekJames napisał/a: | FOSS ..... sam jestem ciekaw co sie stało - ale odczyty z 90 są i widać pracę obu nastawników tyle tylko że ten lewy teraz chyba walnięty skakał parametrami. Jedynie odczyty na 93 był błąd tego jednego odczytu z tej strony od ustawienia rozrządu. |
Wersja bardzo optymistyczna to taka, że wałek przestawiony tak bardzo, że brak odczytów ale nic poza nastawnikiem się nie stało.
Wersja bardzo pesymistyczna to taka, że odczytów brak bo wałek stoi w miejscu - tu zakresu szkód możesz się już domyśleć, tanio nie będzie.
Oczywiście miejmy nadzieję, że jest najbliżej tej wersji optymistycznej - jak zdejmiesz dekiel to już pewnie będziesz wiedział co dalej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-02-18, 20:51
|
|
|
urwany łańcuch pewnie ale lepiej abym się mylił |
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-02-18, 20:54
|
|
|
Ale wesoło się zrobiło
Normalnie sie doczekać nie mogę tego holowania na Sobote i zdjęcia dekla ...
Tu raczej kompresji chyba nie bede musiał sprawdzać bo z praktyki wiem że jak sie spotkają zawory to i popychacze sie wyginają i rolki pękają - więc myślę że wszystko pokaże się jak na dłoni...
Co do stojącego wałka .... eeeee to by musiał się łańcuszek zerwać chyba nie ?????
aż takiego hałasu tam nie ma aby wałek stał i napierdzielały 4 cylindry po 20 zaworach <jezyk>
Ale fakt - był błąd silnika, raz jakiś błąd 6 cylindra i brak odczytu czujnika halla
Wiem że powtarzam se ale jak ide spać to setki myśli latają po bani i człek myśli co tu sie bedzie działo jak zobacze do środka.
Stawiałem jeszcze przez chwile na uszkodzenie nastawnika i dezintegrację plastikowej płozy - i może dlatego tak napitala .... tylko ten brak odczytu xD |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
|
|
|
ManiekJames
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 36 Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 281 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2016-02-18, 20:57
|
|
|
hey ale jak by urwało łańcuch to silnik na 4 cylindry by nie łaził wogóle - to chyba by bie palił nie ???
A tu tylko lekko telepało nim i hałas dość znaczny spod maski + błędy. |
_________________ Pozdrawiam !!
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-02-18, 22:34
|
|
|
Maniek może przeskoczył |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-02-19, 01:27
|
|
|
Maniek - przy jakim przebiegu to się stało ? I jesteś go w miarę pewny ? Bo jak jeszcze nie jakiś bardzo duży to to jest gówno a nie samochód |
|
|
|
|
|