Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-09, 22:10   

No tak, literka się różnią, jak i katem wychylenia tloczka...

[ Dodano: 2016-05-09, 23:12 ]
07709088D i 077109087D masz do twojego silnika
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-05-09, 22:16   

Dzięki za info Panowie.
Raz mnie naszła myśl żeby jeździć z tym do skutku, jak się całkiem zesra to wtedy zrobię ale jak ma przy okazji zrobić sajgon z silnika to lipa :/
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-09, 22:42   

No trochę ryzykowne podejście.... bo jak ci juz ciągle przy rozruchu stuka to nie dobrego to nie wróży, a może pogorszyć sprawę jak nie napnie, np. i wygnie zawór to glowka do roboty...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-05-09, 23:02   

Oczywiście nie jest to tak mocne jak odpalanie po nocy. Chociaż i po nocy nie raz jak odpalam to zero klekotu... aż się od razu cieplej na sercu robi <muzyka> Nie raz po np. 4h nie ma nic, a nie raz po 30 min minimalnie coś tam się odezwie. Ale to chyba zależy jak się rozrząd ustawi ?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-10, 00:02   

Nie. To jest od zacinajacego się zaworu zwrotnego w nastawniku lub od zacierającego się tlkoczka. Z czasem będzie tylko gorzej <onienie> az pewnego pięknego dnia nie na pnie i lancuch przeskoczy...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-10, 07:52   

W moim przypadku wydaje mi się, że najbardziej przy rozruchu hałasują jednak szklanki. Ten odgłos jest nieco inny niż łańcuch - bardziej zdecydowany i twardy. Jestem w trakcie wymiany zaworków (stare nie wyglądały źle, ale były dokręcone na maksa). Niestety sprawa się przeciągała, bo blacha/uszczelka pod kolektorem była w takim stanie, że nadawała się tylko do wymiany (245zł ASO, na szczęście była w PL). Zauważyłem też jedną dziwną rzecz - olej dopiero co zmieniony (po płukance) i w misce jest czysty jak łza, ale pod deklem przy zaworach jest gęstszy i brudniejszy tak, jakby tam docierał wolniej. Dziwne to trochę, ale zamierzam pojeździć kilka tysięcy, żeby wszystko się dobrze przepłukało, bo wszędzie widać castrolowy szlam/nalot po poprzedniku.

Hałas przy odpalaniu jest u mnie proporcjonalny do okresu od zgaszenia gorącego (ważne) silnika. Piszę o gorącym, bo zauważyłem ciekawe i powtarzalne zjawisko. Jeśli odpalisz i zgasisz za chwilę zimny silnik, to choćby stał tydzień, to przy ponownym rozruchu już nie zaterkocze. Prawdopodobnie olej jest zbyt gęsty, żeby spłynąć z góry i zostaje na następny raz. Dlatego u niektórych osób zdarza się, że terkotki przy odpalaniu nie ma.

Co do zamienników do 3.7 - na razie nie ma takich. Chinole tłuką wszystkie takie same (wystarczy spojrzeć na Aliexpres) do każdego (literki C, D i E). To nie może działać poprawnie, bo jak już wspomniano w 3.7 napinacz działa jednak inaczej niż w 4.2 (nie wiem jak z 2.8). Ori z literką D po rabatach w ASO ok. 2070zł brutto.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-10, 08:15   

uuuu to zwolennicy ryzu w 3,7 maja problem ale dobrze ze kos tu wyciagnal bo by se kaszany narobili choc pewnie znajda sie tacy co takie wsadzili
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-10, 08:19   

Ciekaw jestem, czy ktoś rozważał zmianę silnika i skrzyni na 4.2 32V + 5HP24. Mając dwa nastawniki w 3.7 do wymiany koszt może wcale nie być dużo wyższy, a potem święty spokój.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-10, 08:52   

No to fakt. + dla PreFl ze nie ma tam nastawnikow ;)

Lub na silnik 4.2 od Fl i tu przynajmniej z nastawnikami nie ma problemu. A mozna tez dobra jednostke kupic
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-10, 08:55   

Swap to żaden problem tylko powodzenia w szukaniu zadbanego przedliftowego silnika :) Szybciej znajdziecie silnik poliftowy z małym nalotem i jeszcze sprawnymi nastawnikami :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-10, 08:55   

No dokladnie
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-05-10, 14:10   

krisker napisał/a:

Prawdopodobnie olej jest zbyt gęsty, żeby spłynąć z góry i zostaje na następny raz. Dlatego u niektórych osób zdarza się, że terkotki przy odpalaniu nie ma.


Coś w tym na pewno jest bo i mi jeden mechanik powiedział żebym wymienił olej na gęściejszy to będzie wolniej spływał. Obecnie mam zalany 5w30. Ale na razie nic z nim nie robiłem.
Myślę, że u mnie częściej teraz słychać coś przy odpalaniu bo jest już całkiem ciepło na dworze i olej rzadszy szybciej spływa. Tak to przynajmniej sobie tłumaczę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-10, 19:48   

Jak jest rozgrzany to każdy jak woda
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-05-14, 13:49   

Dziś zdjąłem dekiel po stronie, która hałasuje przy rozruchu i jest słaba w VAGu. No i lipa - nastawnik wygląda jak nowy. Ślizgi calutkie, bez kolein. Śladów łańcucha na pokrywie i wewnątrz nie znalazłem (może coś jeszcze jest głęboko pod napinaczem). Za to ogólny stan czystości pozostawia wiele do życzenia. Poprzedni właściciel albo lał castrola, albo inne świństwo. W związku z tym wstrzymuję się z jakimikolwiek wymianami do następnej zmiany oleju. Mam nadzieję, że nowy olej oczyści silnik ze szlamu. Jeśli to nie pomoże, to zweryfikuję jeszcze smok pompy olejowej i może samą pompę, ale przedtem trzeba pewnie ciśnienie przy rozruchu sprawdzić.

Może ktoś zweryfikować, czy to oryginał, czy podróba nastawnika? IMO oryginał, ale nie mam stuprocentowej pewności.

CAM00343.jpg
Plik ściągnięto 63 raz(y) 120,37 KB

CAM00342.jpg
Plik ściągnięto 157 raz(y) 145,39 KB

CAM00340.jpg
Plik ściągnięto 135 raz(y) 154,06 KB

CAM00339.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 159,11 KB

CAM00337.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 175,47 KB

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-14, 19:48   

plukanke mozesz zrobic, moze pomoze, ale sprawdzales czy lanuch jest napiety, bo na moje krzywe oko na 4 zdjeciu nie widac aby byl napiety, ale moge sie mylic <bezradny>

nastawink raczej ori jest, ale jak piszesz moze na dole byc cos nie tak....sprawdz cisnienie ale jesli lancuch nie jest napiety na zgaszonym silniku i napitala na cieplym rowniez po krotkim postoju to raczej nastawnik zdycha
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.