Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-09, 22:10
|
|
|
No tak, literka się różnią, jak i katem wychylenia tloczka...
[ Dodano: 2016-05-09, 23:12 ]
07709088D i 077109087D masz do twojego silnika |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-05-09, 22:16
|
|
|
Dzięki za info Panowie.
Raz mnie naszła myśl żeby jeździć z tym do skutku, jak się całkiem zesra to wtedy zrobię ale jak ma przy okazji zrobić sajgon z silnika to lipa |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-09, 22:42
|
|
|
No trochę ryzykowne podejście.... bo jak ci juz ciągle przy rozruchu stuka to nie dobrego to nie wróży, a może pogorszyć sprawę jak nie napnie, np. i wygnie zawór to glowka do roboty... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-05-09, 23:02
|
|
|
Oczywiście nie jest to tak mocne jak odpalanie po nocy. Chociaż i po nocy nie raz jak odpalam to zero klekotu... aż się od razu cieplej na sercu robi Nie raz po np. 4h nie ma nic, a nie raz po 30 min minimalnie coś tam się odezwie. Ale to chyba zależy jak się rozrząd ustawi ? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-10, 00:02
|
|
|
Nie. To jest od zacinajacego się zaworu zwrotnego w nastawniku lub od zacierającego się tlkoczka. Z czasem będzie tylko gorzej az pewnego pięknego dnia nie na pnie i lancuch przeskoczy... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-10, 07:52
|
|
|
W moim przypadku wydaje mi się, że najbardziej przy rozruchu hałasują jednak szklanki. Ten odgłos jest nieco inny niż łańcuch - bardziej zdecydowany i twardy. Jestem w trakcie wymiany zaworków (stare nie wyglądały źle, ale były dokręcone na maksa). Niestety sprawa się przeciągała, bo blacha/uszczelka pod kolektorem była w takim stanie, że nadawała się tylko do wymiany (245zł ASO, na szczęście była w PL). Zauważyłem też jedną dziwną rzecz - olej dopiero co zmieniony (po płukance) i w misce jest czysty jak łza, ale pod deklem przy zaworach jest gęstszy i brudniejszy tak, jakby tam docierał wolniej. Dziwne to trochę, ale zamierzam pojeździć kilka tysięcy, żeby wszystko się dobrze przepłukało, bo wszędzie widać castrolowy szlam/nalot po poprzedniku.
Hałas przy odpalaniu jest u mnie proporcjonalny do okresu od zgaszenia gorącego (ważne) silnika. Piszę o gorącym, bo zauważyłem ciekawe i powtarzalne zjawisko. Jeśli odpalisz i zgasisz za chwilę zimny silnik, to choćby stał tydzień, to przy ponownym rozruchu już nie zaterkocze. Prawdopodobnie olej jest zbyt gęsty, żeby spłynąć z góry i zostaje na następny raz. Dlatego u niektórych osób zdarza się, że terkotki przy odpalaniu nie ma.
Co do zamienników do 3.7 - na razie nie ma takich. Chinole tłuką wszystkie takie same (wystarczy spojrzeć na Aliexpres) do każdego (literki C, D i E). To nie może działać poprawnie, bo jak już wspomniano w 3.7 napinacz działa jednak inaczej niż w 4.2 (nie wiem jak z 2.8). Ori z literką D po rabatach w ASO ok. 2070zł brutto. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-05-10, 08:15
|
|
|
uuuu to zwolennicy ryzu w 3,7 maja problem ale dobrze ze kos tu wyciagnal bo by se kaszany narobili choc pewnie znajda sie tacy co takie wsadzili |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-10, 08:19
|
|
|
Ciekaw jestem, czy ktoś rozważał zmianę silnika i skrzyni na 4.2 32V + 5HP24. Mając dwa nastawniki w 3.7 do wymiany koszt może wcale nie być dużo wyższy, a potem święty spokój. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-10, 08:52
|
|
|
No to fakt. + dla PreFl ze nie ma tam nastawnikow
Lub na silnik 4.2 od Fl i tu przynajmniej z nastawnikami nie ma problemu. A mozna tez dobra jednostke kupic |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-10, 08:55
|
|
|
Swap to żaden problem tylko powodzenia w szukaniu zadbanego przedliftowego silnika Szybciej znajdziecie silnik poliftowy z małym nalotem i jeszcze sprawnymi nastawnikami |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-10, 08:55
|
|
|
No dokladnie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-05-10, 14:10
|
|
|
krisker napisał/a: |
Prawdopodobnie olej jest zbyt gęsty, żeby spłynąć z góry i zostaje na następny raz. Dlatego u niektórych osób zdarza się, że terkotki przy odpalaniu nie ma.
|
Coś w tym na pewno jest bo i mi jeden mechanik powiedział żebym wymienił olej na gęściejszy to będzie wolniej spływał. Obecnie mam zalany 5w30. Ale na razie nic z nim nie robiłem.
Myślę, że u mnie częściej teraz słychać coś przy odpalaniu bo jest już całkiem ciepło na dworze i olej rzadszy szybciej spływa. Tak to przynajmniej sobie tłumaczę |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-10, 19:48
|
|
|
Jak jest rozgrzany to każdy jak woda |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-05-14, 13:49
|
|
|
Dziś zdjąłem dekiel po stronie, która hałasuje przy rozruchu i jest słaba w VAGu. No i lipa - nastawnik wygląda jak nowy. Ślizgi calutkie, bez kolein. Śladów łańcucha na pokrywie i wewnątrz nie znalazłem (może coś jeszcze jest głęboko pod napinaczem). Za to ogólny stan czystości pozostawia wiele do życzenia. Poprzedni właściciel albo lał castrola, albo inne świństwo. W związku z tym wstrzymuję się z jakimikolwiek wymianami do następnej zmiany oleju. Mam nadzieję, że nowy olej oczyści silnik ze szlamu. Jeśli to nie pomoże, to zweryfikuję jeszcze smok pompy olejowej i może samą pompę, ale przedtem trzeba pewnie ciśnienie przy rozruchu sprawdzić.
Może ktoś zweryfikować, czy to oryginał, czy podróba nastawnika? IMO oryginał, ale nie mam stuprocentowej pewności.
CAM00343.jpg
|
|
Plik ściągnięto 63 raz(y) 120,37 KB |
CAM00342.jpg
|
|
Plik ściągnięto 157 raz(y) 145,39 KB |
CAM00340.jpg
|
|
Plik ściągnięto 135 raz(y) 154,06 KB |
CAM00339.jpg
|
|
Plik ściągnięto 140 raz(y) 159,11 KB |
CAM00337.jpg
|
|
Plik ściągnięto 66 raz(y) 175,47 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-05-14, 19:48
|
|
|
plukanke mozesz zrobic, moze pomoze, ale sprawdzales czy lanuch jest napiety, bo na moje krzywe oko na 4 zdjeciu nie widac aby byl napiety, ale moge sie mylic
nastawink raczej ori jest, ale jak piszesz moze na dole byc cos nie tak....sprawdz cisnienie ale jesli lancuch nie jest napiety na zgaszonym silniku i napitala na cieplym rowniez po krotkim postoju to raczej nastawnik zdycha |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|